budík - turbo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Radějov
- Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG
budík - turbo
Mám u mé 940, B200FT pod tachometrem budík, je tam napsáno turbo. K čemu slouží, co ukazuje, kolik by měl ukazovat (ukazuje mi většinou kolem poloviny),...Dík.
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
hamar píše:Mám u mé 940, B200FT pod tachometrem budík, je tam napsáno turbo. K čemu slouží, co ukazuje, kolik by měl ukazovat (ukazuje mi většinou kolem poloviny),...Dík.
Pokud je motor v klidu pak rucicka kazuje atmosfericky tlak. Smerem doleva pak podtlak, doprava pretlak (plnici tlak dmychadla)
Budiku existuji dva druhy: s delenim stupnice na dve nebo tri casti. U tridilne stupnice: bila = podtlak, zluta = tlak do 0,8 baru, cervena nad 0,8
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
Ukazuje tlak kolik tlačí turbo vzduchu , pokud ukazuje na střed jedeš tak kolem 3.000 ot a a nemáš moc sešlapli pedal plynu , pokud ho ale sešlápneš nejlepe na plno rafička se začne přemistovat do prava (plne pole) , mno a kdyby si tomu někdy moc dával , tak když se ta rafika dostane na konec plneho pole , měl by se dostavit omezovač aby jsi nepřetočil motor , ale on se stejnak ozve už při 6.000-6.400 ot.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
budík - turbo
jj ale tyhle budičky v otačko měru jak to ma 940 - 960 jsou jenom , prazdná čara/plná čara , nebo se tam davali i barevné ?? To by se mi libilotravex píše:hamar píše:Mám u mé 940, B200FT pod tachometrem budík, je tam napsáno turbo. K čemu slouží, co ukazuje, kolik by měl ukazovat (ukazuje mi většinou kolem poloviny),...Dík.
Pokud je motor v klidu pak rucicka kazuje atmosfericky tlak. Smerem doleva pak podtlak, doprava pretlak (plnici tlak dmychadla)
Budiku existuji dva druhy: s delenim stupnice na dve nebo tri casti. U tridilne stupnice: bila = podtlak, zluta = tlak do 0,8 baru, cervena nad 0,8
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
uz jsem videl i barevny, ale bylo to v 760....(stejny pristrojovy stit jako 940)DejFe píše:jj ale tyhle budičky v otačko měru jak to ma 940 - 960 jsou jenom , prazdná čara/plná čara , nebo se tam davali i barevné ?? To by se mi libilotravex píše:
Pokud je motor v klidu pak rucicka kazuje atmosfericky tlak. Smerem doleva pak podtlak, doprava pretlak (plnici tlak dmychadla)
Budiku existuji dva druhy: s delenim stupnice na dve nebo tri casti. U tridilne stupnice: bila = podtlak, zluta = tlak do 0,8 baru, cervena nad 0,8
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
budík - turbo
Aha ,tak to se po nich budu divat , stejnak budu muset udelat vyměnu protože , mi blbne budíček paliva , někdy ukazuje někdy ne - mam za to že je problem někte v elektronice združenych přístrojů , pač jsem zkoušel proměřovat přivodni drat od čerpadla a zjistil jsem že i když je odpojeny tak by se ten budik měl hnout (při sepnuti kličku) aby ukazal že je živej mno a on se nehybe , a tak prostě někdy ukazuje ale věčinou netravex píše: uz jsem videl i barevny, ale bylo to v 760....(stejny pristrojovy stit jako 940)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Radějov
- Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG
budík - turbo
Oprav mne ale co vím tak 760ka měla stejné budíky jako 960 a ne 940 nebo u Bushovky???travex píše:uz jsem videl i barevny, ale bylo to v 760....(stejny pristrojovy stit jako 940)DejFe píše:
jj ale tyhle budičky v otačko měru jak to ma 940 - 960 jsou jenom , prazdná čara/plná čara , nebo se tam davali i barevné ?? To by se mi libilo
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
mam polomprtvy palivomer na sve 960 a problem je v "tistaku" pristrojoveho stitu.... (nevim koho napadlo ho udelat foliovej, nemam rad inzenyri od Yazaki.... kdyz jsem si preletoval dratove propojky nad tistakem tak se palivomer probral... ale je to desivy vopruz....DejFe píše:Aha ,tak to se po nich budu divat , stejnak budu muset udelat vyměnu protože , mi blbne budíček paliva , někdy ukazuje někdy ne - mam za to že je problem někte v elektronice združenych přístrojů , pač jsem zkoušel proměřovat přivodni drat od čerpadla a zjistil jsem že i když je odpojeny tak by se ten budik měl hnout (při sepnuti kličku) aby ukazal že je živej mno a on se nehybe , a tak prostě někdy ukazuje ale věčinou netravex píše: uz jsem videl i barevny, ale bylo to v 760....(stejny pristrojovy stit jako 940)
a jeste jedna poznamka, uz jsem videl stit do 940/960 v nekolika verzich, lisily se prave palivomerem a pak jeste v detailech tachometru. take jsou rodily v provedeni hodin (serizovani mechanicke, nebo prepinacem mimo stit.... nevim kolik existuje moznych kombinaci techto rozdilu,a le zatim jsem nepotkal dva stity stejne....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
budík - turbo
To jo to teda bude vopruz , mrknu na to při zimni generalce (spojka , rozvody , zalepit chladič , etc ...)travex píše: mam polomprtvy palivomer na sve 960 a problem je v "tistaku" pristrojoveho stitu.... (nevim koho napadlo ho udelat foliovej, nemam rad inzenyri od Yazaki.... kdyz jsem si preletoval dratove propojky nad tistakem tak se palivomer probral... ale je to desivy vopruz....
a jeste jedna poznamka, uz jsem videl stit do 940/960 v nekolika verzich, lisily se prave palivomerem a pak jeste v detailech tachometru. take jsou rodily v provedeni hodin (serizovani mechanicke, nebo prepinacem mimo stit.... nevim kolik existuje moznych kombinaci techto rozdilu,a le zatim jsem nepotkal dva stity stejne....
Mam dotazku je i ten el.seřiditelny budik slyšet jak tika ?? Pač ja mam ten s štelováním co leze z budiku a je slyšet tikáni.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
budík - turbo
Nejezdila s tím před Tebou All Kajdá, možná tam máš něco časovanýho, mluvíš přece o svým autě, jako o raketě???DejFe píše:To jo to teda bude vopruz , mrknu na to při zimni generalce (spojka , rozvody , zalepit chladič , etc ...)travex píše: mam polomprtvy palivomer na sve 960 a problem je v "tistaku" pristrojoveho stitu.... (nevim koho napadlo ho udelat foliovej, nemam rad inzenyri od Yazaki.... kdyz jsem si preletoval dratove propojky nad tistakem tak se palivomer probral... ale je to desivy vopruz....
a jeste jedna poznamka, uz jsem videl stit do 940/960 v nekolika verzich, lisily se prave palivomerem a pak jeste v detailech tachometru. take jsou rodily v provedeni hodin (serizovani mechanicke, nebo prepinacem mimo stit.... nevim kolik existuje moznych kombinaci techto rozdilu,a le zatim jsem nepotkal dva stity stejne....
Mam dotazku je i ten el.seřiditelny budik slyšet jak tika ?? Pač ja mam ten s štelováním co leze z budiku a je slyšet tikáni.
_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
budík - turbo
Mno vidíš měl ho před tím nějakej Italskej mafianLUBOŠ píše: Nejezdila s tím před Tebou All Kajdá, možná tam máš něco časovanýho, mluvíš přece o svým autě, jako o raketě???
Kód: Vybrat vše
Performace by All-Kaida
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
Tikaj oba....DejFe píše:
Mam dotazku je i ten el.seřiditelny budik slyšet jak tika ?? Pač ja mam ten s štelováním co leze z budiku a je slyšet tikáni.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
budík - turbo
Je rozdiel medzi budikom pre benzin a pre chrochta (napr v tlakoch/podtlakoch) ? Chcem kupit tuto pristrojovku (hlavne kvoli voltmetru):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
budík - turbo
Kdyby si nevěděl co s budíkem rychloměru, tak bych měl zájem.Sergej píše:Je rozdiel medzi budikom pre benzin a pre chrochta (napr v tlakoch/podtlakoch) ? Chcem kupit tuto pristrojovku (hlavne kvoli voltmetru):
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 890
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
no hlavně v tom že diesel nema podtlak budik ti bude ukazovat jen v tlakuSergej píše:Je rozdiel medzi budikom pre benzin a pre chrochta (napr v tlakoch/podtlakoch) ? Chcem kupit tuto pristrojovku (hlavne kvoli voltmetru):
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
budík - turbo
uz jsem videl i barevny, ale bylo to v 760....(stejny pristrojovy stit jako 940)[/quote]travex píše:
jj ale tyhle budičky v otačko měru jak to ma 940 - 960 jsou jenom , prazdná čara/plná čara , nebo se tam davali i barevné ?? To by se mi libilo
Od kdy měla 940 stejnou palubku jako 760???
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
budík - turbo
Ak to kupim, a tuzis po budiku v mph, tak sa urcite dohodnemejarek.krizan píše:Kdyby si nevěděl co s budíkem rychloměru, tak bych měl zájem.Sergej píše:Je rozdiel medzi budikom pre benzin a pre chrochta (napr v tlakoch/podtlakoch) ? Chcem kupit tuto pristrojovku (hlavne kvoli voltmetru):
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
budík - turbo
Ako potom taha vzduch do valcov ?marra píše:no hlavně v tom že diesel nema podtlak budik ti bude ukazovat jen v tlakuSergej píše:Je rozdiel medzi budikom pre benzin a pre chrochta (napr v tlakoch/podtlakoch) ? Chcem kupit tuto pristrojovku (hlavne kvoli voltmetru):
Najviac by sa mi pacila ten trojfarebny budik, ale nie je. Vie niekto dovod preco Volvo neociachovalo stupnicu budikov (palivomer, teplomer, Vmeter....) ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
jednoduse, pres filtr, saci potrubi a saci ventily jako kazdej jinej motor, jenze narozdil od benzina probiha u diesela regulace vyhradne na principu změny množstvi paliva a nikoliv skrcením klapkou, takze pokud netlaci turbo je v potrubi atmosfericky tlak. Doporucuji aby sis nastudoval trochu teorie o funkci naftoveho motoruSergej píše: Ako potom taha vzduch do valcov ?
Najviac by sa mi pacila ten trojfarebny budik, ale nie je. Vie niekto dovod preco Volvo neociachovalo stupnicu budikov (palivomer, teplomer, Vmeter....) ?
Ja osobne mam turbobudik z benzina v chrochtu, (stejnej jako je na obrazku vyse). V klidu ukazuje na rozhrani bila/zluta, pri maximalnim plnicim tlaku je na rozhrani zluta/cervena (rozmezi pretlaku 0,00 - 0,80 bar).
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
budík - turbo
No prave sa mi zda ze tento budik ma len dve polia, ale za tu cenu...travex píše:jednoduse, pres filtr, saci potrubi a saci ventily jako kazdej jinej motor, jenze narozdil od benzina probiha u diesela regulace vyhradne na principu změny množstvi paliva a nikoliv skrcením klapkou, takze pokud netlaci turbo je v potrubi atmosfericky tlak. Doporucuji aby sis nastudoval trochu teorie o funkci naftoveho motoruSergej píše: Ako potom taha vzduch do valcov ?
Najviac by sa mi pacila ten trojfarebny budik, ale nie je. Vie niekto dovod preco Volvo neociachovalo stupnicu budikov (palivomer, teplomer, Vmeter....) ?
Dik uz chnapem
Ja osobne mam turbobudik z benzina v chrochtu, (stejnej jako je na obrazku vyse). V klidu ukazuje na rozhrani bila/zluta, pri maximalnim plnicim tlaku je na rozhrani zluta/cervena (rozmezi pretlaku 0,00 - 0,80 bar).
Kedze nemam turbo , skusim ho zapojit na vakuovu pumpu - tam by sa mohol aj trochu hybat
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
budík - turbo
tam se ti sice hybat bude, ale jen po nmastarovani smerem k dorazu za cervenym polem.... u atmosferickyho stroje je to v pripade naftaku uplne k nicemu....Sergej píše:
No prave sa mi zda ze tento budik ma len dve polia, ale za tu cenu...
Kedze nemam turbo , skusim ho zapojit na vakuovu pumpu - tam by sa mohol aj trochu hybat
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
budík - turbo
Je mi jasne, ale ked uz tam bude voltmeter nech je to symetricke.travex píše:tam se ti sice hybat bude, ale jen po nmastarovani smerem k dorazu za cervenym polem.... u atmosferickyho stroje je to v pripade naftaku uplne k nicemu....Sergej píše:
No prave sa mi zda ze tento budik ma len dve polia, ale za tu cenu...
Kedze nemam turbo , skusim ho zapojit na vakuovu pumpu - tam by sa mohol aj trochu hybat
Robilo volvo do 7xx ciachovane budiky ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
budík - turbo
Pokud mi bude pasovat, tak by se šikl.Sergej píše:
Ak to kupim, a tuzis po budiku v mph, tak sa urcite dohodneme
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé