Moje italka netlačila nikdy tak jak by měla, odbrzdilo se o 14kW méně a ručička turba nikdy nedosáhla tam kam měla. Nyní jsem po výměně turba za 15g včetně komplet 3" výfuku. Plnící tlak jsem trošku přizvedl, ALE. ve 2000ot/min natlačím 0,2 baru, při 3000 to je 0,3 baru, 4000ot odpovídá cca 0,4 baru. Teprv nad hranicí 5000ot/min se vše vzapamatuje a turbína natlačí požadovaných 0,8 baru. Ale to už je trošku pozdě protože za sekundu řadím Nějaký skromný tip co kde ? Prošel jsem hadice a žádný únik tlaku jsem neobjevil. Intercooler jako takový ? Jiné nápady ? Auto jsem chtěl trošku oživit, nad těch 5k to jede výborně, ale to je trošku pozdě
Díky
_________________ V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red 760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
On ten 3" mnohem víc "luftuje" a já s tím měl podobný problém, i když 16t s rovnou přírubou,
to že dole netlačí zapříčinila unavená pružina aktuátoru a ve vyšších otáčkách zase začal tlak najednou stoupat moc /boost creep/ - aktuátor nedokázal dostatečně otevřít wg (krátký chod) -> vyřešenou výměnou za kinugawu (chod cca 18 vs 10mm)
Původně jsem myslel že stará 13c to už má prostě za sebou. Chovala se stejně. Jak jsem zjistil turbo bylo po repasi a v super stavu, ale hádám že aktuátor zůstal původní. Stejně tak současná 15g je na tom až na pár prasklin kolem wastegate velice dobře a wastegate těsní, ale přece jen je to z 850 co měla najeto 300k. Takže zkusit novej aktuátor. Vim že kinugawa prodává několik verzí dle tlaku. Je lepší rovnou sáhnout třeba po 0.8 ? To je tlak kde se budu cca pohybovat....
_________________ V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red 760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
Pozor tlak co uvádí kinugawa u pružin k aktuátoru je otevírací... já jsem zvolil 0,3 (tlak pak nenabíhá tak "ostře" jako s tužší pružinou, což si myslim že je šetrnější k ojnicím) a jsem spokojenej,
například Urvanej má pružinek nasysleno několik ale pořád se nemá k testování
Na kostkách k fwd turbům často používají garretťáckej aktuátor, ale nevím přesně z čeho.
Jo, pružinek mam asi 5 a jelikož jsem nevěděl, přesně jako ty, že ten tlak je otevírací, tak mam od 0,8 po 1,6 Teď vim, že i těch 0,8 je moc. Nicméně aktuátor směle odpočívá ve skříni už asi 5 let...
Jinak bych spíš zkusil ten co máš seřídit a seštelovat tak, aby začal reagovat správně a neotvíral dřív než má.
Tady je tabulka aktuátorů, pružin do nich. Z toho bych to chápal asi stejně jako Učko. Maximální tlak je danej a otvírací se seřídí na tyčce vedoucí k wastegate...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red 760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
peter cz píše:On ten 3" mnohem víc "luftuje" a já s tím měl podobný problém, i když 16t s rovnou přírubou,
to že dole netlačí zapříčinila unavená pružina aktuátoru a ve vyšších otáčkách zase začal tlak najednou stoupat moc /boost creep/ - aktuátor nedokázal dostatečně otevřít wg (krátký chod) -> vyřešenou výměnou za kinugawu (chod cca 18 vs 10mm)
Máme boost creep ? Výborně přejdeme na externí wastegate Jinak jsem vyměnil ještě zbytek hadiček co se nezdály uplně OK a nic. Pak jsem wastegate odpojil a na půl plynu to dělá nějaký 1 bar plnícího tlaku. Takže buď pořádně seřídit nebo rovnou koupit novej klidně s delším chodem jako doporučuješ. Máte někdo přímý srovnání mezi 0,3 pružinou a 0,5 ? Nebo Petře konkrétní odkaz na wastegate cos kupoval ? Kinugawa toho má mraky a vzhledem k tomu, že už nabízí i 19T a 20T turbíny plug&play na krabice nedivil bych se kdyby měli aktuátor i na přetočenou 15G. Ono věřim že i nějaký zkreslení může mít ten držáček který tam teď pro aktuátor je. Byť je dost pevnej tah aktuátoru je taky docela silnej...
_________________ V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red 760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl