Těleso olejového filtru

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Pitrysek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: Volvo V50 T5 minulost; nyní XC60 T6;
Bydliště: Táborsko

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Pitrysek »

Ahoj všem. Mám takový dotaz.Po nastartování a chvilce běhu mi začne v motoru pískat. Po vypnutí při doběhu chvíli píská. Hledali jsme ( ložiska, napínák, a další jsme tak nějak vyloučili), ale zjistili, že při nastartovaném motoru a sejmutí víka dolévání oleje pískot utichl. Po nasazení víka se opět fujarka rozpískala. Můžete prosím někdo definovat závadu? Prý by mohlo být zanesené těleso olejového filtru. Zralé na výměnu. Nicméně jsem tento díl nikde nevygooglil. Jde o T5 162kW.
Děkuji

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 740
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Těleso olejového filtru

Příspěvek od HonzaA »

V tom tělesu je současně zakomponované odvětrání klikovky. Cena cca 7500 Kč za díl v autorizáku (koupí se to jen jako origo díl), číslo dílu nevím, ale oni už si to najdou. Můžeš si zkontrolovat, jestli funguje odvětrání, ale vzhledem k tomu, že to přestalo pískat při oddělání víčka, tak asi ne. Když to víčko odejmeš, měl by tam být podtlak, ne přetlak. Dobře funguje na otvor pro víčko nasadit gumovou rukavici, když se nafoukne, je to jasný. Ale ono je to asi jasný i tak...tahle věc se občas kazí a výměna je bohužel jedinou variantou. Mám s tím čerstvou zkušenost na stejném motoru bez turba v S40II.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Pitrysek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: Volvo V50 T5 minulost; nyní XC60 T6;
Bydliště: Táborsko

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Pitrysek »

Ahoj Honzo.
Díky za vyčerpávající odpověď. I když ne zrovna veselou. S vozidlem do opravy nejezdím, i když mi bylo řečeno, že se s tím něco najet dá. Můžeš mi ještě popsat, co se jízdou s touto závadou může dal polámat?Jak to vlastně funguje? Nejsem si totiž jistý, jak dlouho jsem s tím jezdil. Není to tolik slyšet, pokud sedíš ve vozidle. Zjistil jsem to náhodou, když jsem nechal motor běžet a vylezl jsem ven.
Děkuji

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2379
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Hájčus »

Přihodím odpověď z vlastní zkušenosti. Mám tam podtlak a stejně to píská. Když vytáhnu měrku na olej při volnoběhu, pískot přestane.. (jen mě zaujalo, že píšeš "má být podtlak, NE přetlak..) tak to mám a píská to.
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Pitrysek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: Volvo V50 T5 minulost; nyní XC60 T6;
Bydliště: Táborsko

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Pitrysek »

Tak nevím, jak tomu rozumět. Mám hledat závadu jinde, nebo je to jasné a nechá se s tím jezdit? Ale zas k něčemu to tam asi bude, pokud je to to, co si myslíme. Takže? Klucí, prosím udělejte mi v tom jasno.Nejen že mne to zajímá, ale ani 8.000.- není zrovna málo na experimenty. Děkuji

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2379
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Hájčus »

Tož tak, mě taky nikdo neodpověděl v tématu, kam to patří.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=722310#p722310

prostě mi to pískalo, pogůglil jsem, udělal rukavico-test a dobrý. Nicméně je tam velký podtlak na volnoběh.

Tak jsem to vyčistl a zatím to znovu nedělá.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=722819#p722819

Každopádně jezdit se s tím patrně dá. Něž se ti naskytne čas a možnost to dát do servisu..
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Krystof P. »

Pitrysek píše:Tak nevím, jak tomu rozumět. Mám hledat závadu jinde, nebo je to jasné a nechá se s tím jezdit? Ale zas k něčemu to tam asi bude, pokud je to to, co si myslíme. Takže? Klucí, prosím udělejte mi v tom jasno.Nejen že mne to zajímá, ale ani 8.000.- není zrovna málo na experimenty. Děkuji
Měl bys zjistit, jestli tam nemáš přetlak. Jako Janek třeba rukavící. Pokud ano, jezdit se s tim dá, ale ne moc dlouho a ne s uplně ucpanym odvětrávánim, minimálně se ti pak bude tlačit olej přes všechny těsnění a gufera ven.

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 740
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Těleso olejového filtru

Příspěvek od HonzaA »

Přesně tak...zjisti, jestli tam máš nebo nemáš podtlak, to opravdu hodně napoví. Tohle by Ti mohlo být povědomý :D https://www.youtube.com/watch?v=yX4HS-TQJHA
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2379
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Hájčus »

HonzaA píše:Přesně tak...zjisti, jestli tam máš nebo nemáš podtlak, to opravdu hodně napoví. Tohle by Ti mohlo být povědomý :D https://www.youtube.com/watch?v=yX4HS-TQJHA
Přesně takhle to mám já! A to je teda dobře, nebo špatně?? :unknown: (protože mi to pískalo a při vyndání měrky a nasátí vzduchu přestalo.)
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Krystof P. »

Hájčus píše: Přesně takhle to mám já! A to je teda dobře, nebo špatně?? :unknown: (protože mi to pískalo a při vyndání měrky a nasátí vzduchu přestalo.)
Když ti to píská, tak máš podtlak jako kráva! Takže je to uplně nejlepší :green:

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2379
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Těleso olejového filtru

Příspěvek od Hájčus »

No dobře. Tak pokud budeme věřit že je to OK. Co je tedy unavený, nebo na výměnu, když nový auto nepíská i když má taky nový podtlak jako kráva.. ?? :unknown:
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé