Motorizace je to 2.3 184kW, rok 2003, nyní 297000km, a mám jí už 2 roky. No, vybral jsem si Volvo protože v rodině už jsme jich pár měli, je to jistota, vydrží, a rozhodně se na něm nesmí šetřit. Kupoval jsem jí od známého, který jí koupil tady v ČR novou, cca do 250000km jezdila jen po origo Volvo servisech, a celý život byla a stále je garážovaná. Takže historii znám dobře. Můj jízdní styl je takový, že využívám často neutrálu a setrvačnosti, záleží to i na brzdách, jestli samý nepřidržďují (1 za rok brzdy čistím). Prostě má tak dobrou aerodynamiku, že jede samo. A tak nějak mám zafixované, že s využíváním neutrálu šetřím cykly motoru a víc chladím turbo. Dlouhodobou spotřebu jsem na letních pneu nikdy nepřesáhl 7.8l/100km. Prostě normální jízda, dodržování limitů + předjíždění, a výjimečně italská jízda. Přes zimní období se kolikrát stalo, že i 6 týdnů hajala v garáži. Spíše se víc najezdím služebákem. Ale s Volvem jezdím dálky, často Slovensko, minulý rok i do Říma. V Římě byla doprava napínavá, vidět v zrcátku zamračené pohledy Italů bylo děsivé

Často trávím v dílně i kvůli prkotinám, kterých si spíš všimne puntičkář, ale tak co, je to zábava. Dokonce v zimě, když byla v dílně teplota pod 0°C, jsem ležel pod autem v podvlíkačkách a měnil olej. Paráda, ale pak to schytalo moje zdraví


Vše je na autě OK, a turbo stále původní. Jedna věc mě trápi, řeším proč je v oleji cítit benzín. Hladina neubývá, ani neroste, celý život jezdila a jezdí stále na Castrol 5W40. Změříme kompresní tlaky, lambdu, zítra udělám kapkový test. Nečekám nic pozitivního

Zatím jsem na autě měnil: rozvody (Contitech), svíčky (NGK PFR6B 3500), vodní pumpa, olej v převodovce, všechny filtry, zadní stabilizační tyčky a zadní stabilizátor. Postupně všechny origo díly sundávám a nahrazuju jinými výrobci + některé sundané díly si nechávám jako památku

Tak zdarec