Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 371
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#1 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Siggi »

Ahoj lidi, měl bych takový malý problém. Auto startuje dobře, jede jak má, výkon neztrácí. Jenom se mi někdy po delší dálníční tempomatové jízdě stane, že při dobržďování až po zastavení klesnou otáčky volnoběhu pod 1000ot/min, během chvíle skočí zpět a je tam standarní volnoběh. Zdá se mi že to děla při vyřazení a pomalém dobržďování před křižovatkou / kruháčem. Jízdně s tím problém není, jenom mi to přijde divné. Spolucestujicí si toho ani nevšimnou, auto nezdechne. Jenom mi to příjde divné, že se volnoběžné otáčky nedrži stále.

Volvo v70 D5 136@151kW/ Polestar , 2009, Manual, FWD

Díky za tipy čím to může být. :)
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#2 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od *dědek* »

Siggi píše:Ahoj lidi, měl bych takový malý problém. Auto startuje dobře, jede jak má, výkon neztrácí. Jenom se mi někdy po delší dálníční tempomatové jízdě stane, že při dobržďování až po zastavení klesnou otáčky volnoběhu pod 1000ot/min, během chvíle skočí zpět a je tam standarní volnoběh. Zdá se mi že to děla při vyřazení a pomalém dobržďování před křižovatkou / kruháčem. Jízdně s tím problém není, jenom mi to přijde divné. Spolucestujicí si toho ani nevšimnou, auto nezdechne. Jenom mi to příjde divné, že se volnoběžné otáčky nedrži stále.

Volvo v70 D5 136@151kW/ Polestar , 2009, Manual, FWD

Díky za tipy čím to může být. :)
Taky se přidávám, tohle mi někdy taky udělá
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2968
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Tod2 »

a kolik by měl být volnoběh???
já mám něco kolem 800ot/min
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 93
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Liberec
Vůz: V70 2008 D5 136kW

#4 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od arvelius »

Hej a já si myslel, že jsem sám, komu se to děje. Mě kolikrát otáčky spadnou i na 500, tam se drží asi tak vteřinu dvě a pak zas stoupnou na normálních 750-800.
Dokonce se mi několikrát stalo (asi pětkrát za ty dva roky co auto mám), že to chcíplo úplně. Ale po nastartování se tváří jako že nic, diagnostika nic neříká. Byl jsem s tím v Ambu a moc nevěděli co s tím, ono se to i blbě simuluje - prostě to někdy udělá. Zkoušeli jsme naslepo vyčistit Egr, ale to nepomohlo. Dost jsem to i zkoušel googlit na zahraničních fórech, ale bez úspěchu.
Naposledy upravil(a) arvelius dne 20 úno 2017 12:35, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#5 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od *dědek* »

Tod2 píše:a kolik by měl být volnoběh???
já mám něco kolem 800ot/min
Tušim někde kolem 700-800, ale tady nejde o to kolik má být, ale o to, že při dobrždění na neutrál někdy otáčky kolísaj, je to tak Siggi?

Někdo kovanej, objasněte nám to.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2968
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Tod2 »

ale on píše
...klesnou otáčky volnoběhu pod 1000ot/min, během chvíle skočí zpět a je tam standarní volnoběh
tomu prostě nerozumím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 371
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#7 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Siggi »

Tod2 píše:ale on píše
...klesnou otáčky volnoběhu pod 1000ot/min, během chvíle skočí zpět a je tam standarní volnoběh
tomu prostě nerozumím
Tak dnes se mi to zdalo opet na ceste cca 130 km. Po nastartovani v zime otacky logicky vyssi, zahriva se motor. Standartni jsou tech 750-800ot/min po zahrati. Dnes zase klesly na avizovanych 500, tam vterinka a zpet na tech 800.

Dela to ale pri dobrzdovani v podstate az k zastaveni. Kdyz vyradim behem jizdy, drzi porad stejne. Jestli to vzdy jenom pri dobrzdovani a v minimalnich rychlostech.
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 371
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#8 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Siggi »

*dědek* píše:
Tod2 píše:a kolik by měl být volnoběh???
já mám něco kolem 800ot/min
Tušim někde kolem 700-800, ale tady nejde o to kolik má být, ale o to, že při dobrždění na neutrál někdy otáčky kolísaj, je to tak Siggi?

Někdo kovanej, objasněte nám to.
presne jak pises. mam z toho jenom divny pocit, ktedy nikdo z posadky nezaznamena, protoze si toho ani nevsimne :-)
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 93
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Liberec
Vůz: V70 2008 D5 136kW

#9 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od arvelius »

Já už mám pro jistotu vždycky připravenou nohu a sleduju otáčkoměr. Jelikož jsem se učil na Wartburgu, který otáčky nedržel vůbec, tak to zvládám :Yahoo!:

Ale když to chcípne někde v křižovatce, tak to není dobrej pocit, protože jsi rázem bez posilovačů :o

Jinak mě se to děje i se studeným motorem, třeba po ujetí jen 500 metrů. Ale udělá to jednou a podruhý už ne ani když se hodně snažím to nasimulovat.
_________________
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 371
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#10 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Siggi »

arvelius píše:Já už mám pro jistotu vždycky připravenou nohu a sleduju otáčkoměr. Jelikož jsem se učil na Wartburgu, který otáčky nedržel vůbec, tak to zvládám :Yahoo!:

Ale když to chcípne někde v křižovatce, tak to není dobrej pocit, protože jsi rázem bez posilovačů :o

Jinak mě se to děje i se studeným motorem, třeba po ujetí jen 500 metrů. Ale udělá to jednou a podruhý už ne ani když se hodně snažím to nasimulovat.
No, možnosti jezdit jako Wartburg style moc nechci. Prejenom je to trosku novejsi a modernejsi stroj :-D

Ale rozhodne jsem necekal, ze tolik z vas to trapi taky. Jestli to neni treba tim ze je motor ulozeny pricne a pri dobrzdovani a dopredne setrvacnosti v nizkych otackach to jaksi narusi vyvazeni motoru ? ( takova laicka doměnka) . Klasicky volnobeh v kazde jine situaci drzi vyborne
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 93
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Liberec
Vůz: V70 2008 D5 136kW

#11 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od arvelius »

Myslím, že v dobržďování to nebude. Mě stačí tam jen hodit neutrál a nechat to "plout". A občas se zadaří.
_________________
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#12 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od *dědek* »

arvelius píše:Myslím, že v dobržďování to nebude. Mě stačí tam jen hodit neutrál a nechat to "plout". A občas se zadaří.
Tak mně to fakt dělá jen při dobržďování v malé rychlosti, při " plutí " ne.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

#13 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Petrp »

Tak mě to dělá taky, pouze při dobržďování klasicky před křižovatkou. Ještě mi to nikdy nechcíplo, po sundání nohy z brzdy se otáčky vyrovnají...

Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#14 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od *dědek* »

Že by nějaká konstrukční vada?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 93
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Liberec
Vůz: V70 2008 D5 136kW

#15 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od arvelius »

Petrp píše:Tak mě to dělá taky, pouze při dobržďování klasicky před křižovatkou. Ještě mi to nikdy nechcíplo, po sundání nohy z brzdy se otáčky vyrovnají...

Petr
možná jsem jen postoupil do další fáze a vám to začne dělat až za rok :D
_________________
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 371
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#16 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Siggi »

arvelius píše:
Petrp píše:Tak mě to dělá taky, pouze při dobržďování klasicky před křižovatkou. Ještě mi to nikdy nechcíplo, po sundání nohy z brzdy se otáčky vyrovnají...

Petr
možná jsem jen postoupil do další fáze a vám to začne dělat až za rok :D
kolik mas najezdeno ? podle toho si usoudim kdy to nastane do faze dve :-D Ja jsem ted na 172k a dnes ani jednou :-D :beer:
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 93
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Liberec
Vůz: V70 2008 D5 136kW

#17 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od arvelius »

Mám 195tkm. A dneska taky ani jednou :D Ale ono se mi to stává tak jednou za 14 dní...
_________________
V70 D5 136kW 2008, seashell metallic
byla V40 1.9D, 75kW 2002 Sport edition, takováhle modrá

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Klokočí
Vůz: FFocus, chcu V70!:)

#18 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od MartinH »

a nebude to mít souvislost s posilovačem brzd a vytváření podtlaku v něm? Mě se to děje na F Focus taky a nějak mě to netrápí :unknown:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 371
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#19 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Siggi »

MartinH píše:a nebude to mít souvislost s posilovačem brzd a vytváření podtlaku v něm? Mě se to děje na F Focus taky a nějak mě to netrápí :unknown:
Je to mozne, zni to zajimave. Kazdopadne mi to neprijde normalni. Nijak me to neomezuje, auto nezdecha, ale je to zvlastni. Kor ze to je u tolika aut rv. 2008/2009 podle toho co tu pisete
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

#20 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od Petrp »

MartinH píše:a nebude to mít souvislost s posilovačem brzd a vytváření podtlaku v něm? Mě se to děje na F Focus taky a nějak mě to netrápí :unknown:
Tak na FoFo 2001 1.6 zetec mi to dělalo taky, u studeného motoru s puštěnou klimoškou se otáčky při vyřazení na neutrál zhouply tak na 200-300 a někdy se nestihlo se to vyrovnat na obvyklých 700, takže to chcíplo... Jinak super auto, kdyby nezemřelo na hnědý mor, tak ho mám dotěď...

Jinak na XC mám najeto 270 tkm.
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#21 Kolisani volnobehu V70 D5 2009 manual

Příspěvek od kwiko »

Lenze D5 ma samostatnu vyvevu na podtlak, zatial co fofo si ho berie priamo zo sania. kde je len snimac podtlaku, a po starte este sa otvori EGR a jedine co sa stara aby to neskapalo je skrtiaca klapka...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“