Mám V40 T3 2013. Všiml jsem si, že mi nějakou dobu (2 měsíce+ ale jezdím především po dálnici a na běžné trase se nemá kdy uplatnit) nezafungoval start-stop. Nejdříve jsem byl rád protože tu věc nesnáším. Když jsem ale pátral po příčině tak už tak rád nejsem. Píše to stále "nabíjení baterie". A to i po 400 km dálniční cestě. Auto startuje bez problémů nicméně mohlo by to indikovat, že je něco s nabíjením případně baterii.
Nějaký nápad, co bych mohl zkontrolovat/vyzkoušet sám, než s tím pojedu do servisu což je docela opruz, mám to poměrně daleko.
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40 T3
-
Online
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Vzít voltmetr, pověsit ho na baterku, změřit napětí při 1000 ot. a mělo by tam být 13,8-14,2V
Pokud to tak bude, tak je dobíjení vpořádku.
Jsou případy, že auto neumožňuje start-stop vypnout a obchází se to tím, že se v nastavení uloží vyšší hodnota napětí pro oblbnutí systemu, který si pak myslí, že baterka není dostatečně nabitá a start-stop je v té chvíli deaktivován.
Pokud to tak bude, tak je dobíjení vpořádku.
Jsou případy, že auto neumožňuje start-stop vypnout a obchází se to tím, že se v nastavení uloží vyšší hodnota napětí pro oblbnutí systemu, který si pak myslí, že baterka není dostatečně nabitá a start-stop je v té chvíli deaktivován.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Pravděpodobně se ti z nějakého důvodu nedobíjí pomocná baterie start/stopu. Auto má totiž dvě baterie, jednu hlavní a druhou, ze které si bere proud systém start/stop. Originální diagnostika řekne přesně, kde je problém, ale myslím si, že výměna alternatoru tě nemine.
Tolik asi k té hlášce o dobíjení baterie. Jinak v uživatelském manuálu máš přesně popsané situace, kolikrát za sebou se start/stop spustí a v jakých případech se nespustí vůbec.
Tolik asi k té hlášce o dobíjení baterie. Jinak v uživatelském manuálu máš přesně popsané situace, kolikrát za sebou se start/stop spustí a v jakých případech se nespustí vůbec.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40 T3
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Díky za info. Mám to v prodloužené záruce ještě rok a čtvrt takže jsem v klidu... Pokud nebude problém se startováním, tak počkám na příští roční prohlídku a při jednom jim to nahlásím... Uvidíme, jak se s tím ostravský Svencar popere. Zatím mám u nich 3x plná spokojenost a 1x docela silně negativní zkušenost takže rozporuplné pocity.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40 T3
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Tak už mi to vyhodilo hlášku o vybité baterii i po startu auta (je fakt, že stálo kvůli svátkům asi 7 dnů v garáži ale předtím absolvovalo asi 400km dálnice). Takže to vypadá, že se stav pomalu ale jistě zhoršuje. Startování stále bez problémů. Po novém roce to hodím do servisu. Snad s tím do té doby nezůstanu někde viset.
Třetí neplánovaná návštěva servisu během 3,5 roku. To je o 2 víc, než předchozí auto (Yaris) během 12 let. To je řádově horší výsledek. Asi na japonské spolehlivosti něco bude
Třetí neplánovaná návštěva servisu během 3,5 roku. To je o 2 víc, než předchozí auto (Yaris) během 12 let. To je řádově horší výsledek. Asi na japonské spolehlivosti něco bude

-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Helpa
- Vůz: Volvo v50
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Ja som mal podobný problém a baterku mi vybíjala odidena riadiaca jednotka na ventilátore chladiča,až keď mi zhorel kvôli tomu alternátor ,tak na to prišli.
Ak sa ti hreje veľmi alternátor, tak že na nom po pár km. neudržíš ruku, tak máš podobný problém.
Ak sa ti hreje veľmi alternátor, tak že na nom po pár km. neudržíš ruku, tak máš podobný problém.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40 T3
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Dopadlo to tak, že jsem v pohodě jezdil až do roční prohlídky, kde jsem to nahlásil jako problém. Tam mi řekli, že je chyba asi v řídicí jednotce a že jim to tam mám na 2 dny nechat aby to proměřili osciloskopem. Po dvou dnech mi volali, že je třeba vyměnit baterie protože se jim ani celonočním nabíjením nepodařilo dosáhnout stavu, kdy řídicí jednotka vyhodnotí, že je možno použít start-stop. Bude to hovadina, na testeru jsem zkoušel, že minimálně velká baterka je OK. Za výměnu obou baterek chtějí necelých 9000. Tak jsem jim řekl k jejich velkému údivu, že si to můžou nechat :-p Předpokládám, že budu ještě pár let jezdit bez nejmenšího problému navíc s bonusem- nemusím pořád vypínat start stop.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40 T3
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Tak jsem tady po 3 letech... a porad se stejnou baterkou 

-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
toman2 píše:Tak jsem tady po 3 letech... a porad se stejnou baterkou


_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 1
- Registrován: 7 dnů
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: Volvo V40 2013 D3 110 KW
start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie
Ahoj,
můžu se zeptat, jak to pokračovalo dál? Vyřešil jsi to nějak, nebo tak jezdíš doteď?
Já jsem totiž koupil Volvo V40 2013, a mám stejný problém - svítí mi na palubovce vybitá baterie, nejde start-stop systém ale auto startuje normálně i po delším stání a nepřijde mi, že by byl s baterkou nějaký problém. Když jsem se ale díval do faktur ze servisů posledních let, tak za poslední 4 roky se 2x měnila baterie a 1x baterie start-stop, takže ty by měly být v pořádku...
Díky za info!
můžu se zeptat, jak to pokračovalo dál? Vyřešil jsi to nějak, nebo tak jezdíš doteď?
Já jsem totiž koupil Volvo V40 2013, a mám stejný problém - svítí mi na palubovce vybitá baterie, nejde start-stop systém ale auto startuje normálně i po delším stání a nepřijde mi, že by byl s baterkou nějaký problém. Když jsem se ale díval do faktur ze servisů posledních let, tak za poslední 4 roky se 2x měnila baterie a 1x baterie start-stop, takže ty by měly být v pořádku...
Díky za info!

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé