Jo, s těmi designovými centry je to dobrá poznámka. Bavil jsem se o tom s paní Delgado a je to přesně tak. Aston, Volvo i další značky prémiového segmentu Fordu mají vlastní vývoj. Podvozky (na rozdíl od VW nepracuje Ford s platformami, ale s konstrukčními podskupinami) se tvoří ve Fordu, design si dělá každá značka sama, motory se sdílejí, ale vývoj je zatím vícekanálový... T5 a D5 jsou volví motory, TDCI jsou vlastně HDI od PSA. Potěšující pro nás volvisty a následně tím i pro fordisty je, že vývoj bezpečnosti pro celý koncern probíhá ve Volvu. Což je třeba pro Range / Land Rover velká klika, dosavadní Freelander byl bezpečnostně dost katastrofa.Schumi_01 píše:No, zajímavá diskuze Ale svatá pravda co tu říká Tomáš...Ford považuju taky za to nejlepší co může být jako mateřskou značku (z pohledu koncernů)...rozhodně je podvozkama na tom nejlíp ze všech a i ty auta maj prostě aspon nějakýho ducha...
A co se týče uniformity nebo designu, to zas tak moc s Fordem společnýho nemá, Volvo má svoje vlastní designový centra a patří mezi prémiový značky Fordu, takže určitě má volnost a příkaz držet si svou image...že jí rozvíjí a posouvá tímhle směrem je podle mě její věc a za tu Ford vinit nemůžeme. Určitě se design odvíjí od podvozku a uložení motoru atd., ale to jen do míry proporcí auta a ne přímo toho jaký má zadní světla a jak zaoblený je, a dnešní trend je hodně zaměřenej na ochranu chodců, zvýšili se standardy v tomhle směru a holt hranatý Volvo by v tomhle jaksi asi moc neuspělo...
Takže vážně budme rádi za tohle, jinak bysme nemuseli bejt rádi vůbec...
A co se týče svezení s S80, taky souhlasim s Tomášem, ve V70 sem toho najezdil hodne, i starší S80 celkem dost a je pravda že to tlumení ran a filtrování nerovností bylo za konkurencí dost špatný a ted sem konečně měl pocit že ten podvozek je vychytanej do puntíku, že se nesnaží bejt přehnaně a zbytečně uměle tvrdší jak velí trend.
AMEN
Osobně jsem ukrutně rád, že nová V70/XC70 nekopíruje skosenou záď mondea, ale drží si svou "hranatost". Celkový vzhled budu soudit až to uvidím v reálném provozu. S40 a S80 se mi taky nelíbily a jak jsem z nich v reálu nadšenej.