nedávno som si zakúpil tohto krásavca

Ďakujem
Pavel K. píše:Ahoj,
nejdůležitější je pravidelná údržba, jako u každého auta. Velký pozor bych dal na značku motorového oleje, u motoru co má přes tři sta koní a turbo bych na oleji opravdu nešetřil a při první možnosti tam nalil Mobil1.
Další na co bacha - automat a haldex. V obojím se musí měnit olej, ačkoli třeba u převodovky Volvo uvádí, že je náplň doživotní. Kecy.
Dochlazovat turbo, to je taky kapitola sama o sobě. To se dělá hlavně u závoďáků, u kterých se turbo skoro až rozsvítí. Určitě bude stačit, když poslední kilometr před sjezdem z dálnice na benzínku zpomalíš a necháš auto dojet setrvačností. Hnát to 180 a po rychlém zastavení vypnout motor není úplně ideální, olej se zapeče v turbu a je vymalováno.
To je asi tak ten základ ..
Nezapomeň také na olej v úhlové převodovce a zadním diferenciálu.Pavel K. píše:
Další na co bacha - automat a haldex. V obojím se musí měnit olej, ačkoli třeba u převodovky Volvo uvádí, že je náplň doživotní. Kecy.
Ahoj, vzhledem k tomu, že to budeš měnit jednou za dva roky, pokud by ses chtěl auto ještě dalších 5 let nechat, tak neřeš 1450.- kč za olejPhiloun píše:Zdravim, zkusim oživit toto téma. Jaký olej se dává do haldexu? Jde tam opravdu jen ten od volva asi za 2000 litr nebo jsou i jiné alternativy? Díky.
Vleze se tam toho tak akorát, dokud nezačne kontrolním otvorem vytékat olej, pak se projede, pak zase doleje a po dalším přetečení se odsaje 40ml a jsi na levelu. Je to ale tak dohromady cca 750ml odhadem.Philoun píše:A kolik se tam toho vleze? Kdyby ten litr dal aspoň na dvakrát tak to je v pohodě. 2 roky jsou předepsaný interval nebo se ještě řeší kilometry?
Můžeš tam dát třeba ten, co se běžně nabízí pro škodovky litr za 300,- Haldexy vyrábí jedna firma pro všechny auta a liší se jen v detailech.Philoun píše:Zdravim, zkusim oživit toto téma. Jaký olej se dává do haldexu? Jde tam opravdu jen ten od volva asi za 2000 litr nebo jsou i jiné alternativy? Díky.
V haldexu se nic nepokazí, co by dělalo zvuky (možná přední ložisko) pokud je v něm náplň. Spíš v diferenciálu, to ja ta zadní část. Může být bez oleje, ale to by to bylo hodně mastné, protože někudy se musí ztratit.Man23 píše:Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?![]()
Ďakujem
Spíš to bude diferenciál.Standardně chybí cca 0,3l olejeMan23 píše:Zdravím Vás,
ach ten haldex. Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?![]()
Ďakujem
martinopel píše:Spíš to bude diferenciál.Standardně chybí cca 0,3l olejeMan23 píše:Zdravím Vás,
ach ten haldex. Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?![]()
Ďakujem
áno...Romulusw píše:A nad 70 už je to zase dobrý?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé