low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními náklady

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#1 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními náklady

Příspěvek od Pavel K. »

Ahoj Volvisti.

Tátovi po sedmi letech dojíždění do Prahy ukázkově dosluhuje Felda na plyn. Je to 90km tam a pak stejný úsek zpátky, po dálnici. Provozní náklady Felicie byly dlouhou dobu čistě 1,2Kč na 1km (phm+spotřebáky).

Už nějakou dobu se mu snažím najít alternativu a teď už to začíná být akutní.

Objel jsem spoustu aut, některá i vypadala nadějně. Rozmýšlel jsem se nad vším, k čemu mám důvěru. (Opravdová Volva do roku cca 2005) Byl jsem se i podívat na opravdu hezkou 960II s manuálem, byli jsme rozhodnutí ke koupi, ale nakonec to táta zazdil, že to ještě bude muset počkat. Ještě jednou se omlouvám uživateli ms231. :(

Po čase vzniknul nápad tátovi opravit 960ku, kterou jsem si koupil začátkem roku s tím, že jí nechám opravit já a budu jí vesele užívat. Pak jsem ale dostal nabídku ke koupi vymazlený devítky a tahle rozbitá od té doby stojí. To se teď tak nějak řeší, ale když jsem si ještě jednou spočítal náklady na phm, motá se to kolem 1,7Kč na 1km při spotřebě 14 litrů a ceně plynu 12kč/l. Což už je teda trochu víc, než by bylo snesitelné.


Chtěl bych tedy od Vás zkušenějších poradit s výběrem ideálního přesunovadla. Rozpočet na tuhle srandu je kolem 70 000Kč,-, kýžené náklady na phm do 1,5Kč/km. Mělo by to mít klimatizaci, rádio a tempomat. (tempomat není nutností, navíc pokaždé jde dodělat, ne?) Cesta je složená z 62,5km po dálnici a 27,5km v kopečcích po okresce. Když to bude relax (ne jako ve Feldě - to je adrenalin), nebude vadit tatínkovi jezdit kolem 110km/h.

Předem asi zamítnu auto čistě na benzín. U Dieselu si nejsem jistý. Když by to auto žralo 6, bylo by to snesitelné. Kdyby 7, už by to bylo moc. :D


První možností je tedy nechat opravit 960ku. Má vyměněnou převodovku i motor, který by měl prý jít opravit. Motor sám o sobě by se dal sehnat a i s výměnou by to mělo stát kolem 20tis Kč. Plus je tam už plyn, s novou bombou. Brzdy mám originály na předek schovaný, víc závad se dozvíme až později. No a doufat, že spotřeba bude do dvanácti litrů. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=55780

Další je teda ten dýzl. Hodně se mi líbí tahle V70 120kW, na kterou se byl podívat Urvanej. To by se asi řešilo leasingem. Ale otázka je ta spotřeba, co jsem tak vypozoroval tak tahle motorizace (myslím bez DPF) s manuálem a bez haldexu by měla mít nejmenší spotřebu. Každopádně moc hezký auto, ale kdy čekat, že se ozve dvouhmota? Kdy začnou téct vstřiky? Hvízdat turbo? Byl bych rád, kdyby se o tom někdo zmínil. :) Kdyby se objevila nějaká hezká o generaci starší sedmdesátka, klidně TDI, taky by to nemusela být špatná volba, ne? https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=56124

No a jako třetí možnost bych viděl koupit tohle auto: http://www.t6r.cz/cs/volvo-bazar/volvo-s40-1-6_i98 a zplynovat. Ale to už je přes rozpočet (jako ještě by to šlo). A hlavně si teda nejsem jistý poloVolvem (majitelé prominou :D ) Už jen kolem toho horního uložení tlumičů to vypadá docela orezle.


Budu rád za každou radu. :) Možná rozjedu docela zajímavou diskusi. Lepší zainvestovat starou vránu, zadlužit se s novějším dýzlem a nebo se vysypat za poloVolvo s polomotorem? :D

Děkuju! :)
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Ondra. »

Leta se hrabu a pouzivam ruzny autan diesely, benziny i plynaky jsem mel. Dosel jsem k tomu ze spotreba je ta nejmensi polozka pri provozu auta... myslim tim rozdil spotreb. Nejdrazsi kilometr mam na aute ktery zere nejmin (desetiletej diesel)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Urvanej »

To polovolvo nemá polomotor, ale motor.
S náklady, jako měl u feldy, se musí rozloučit.
Identický auto jako sem byl okouknuout, mam doma a neni problém jezdit za 6, tzn cca 1,7Kč/km, možná míň., pokud fakt udrží těch 110 po dálnici.
Ale za mě, opravit a rozhejbat 960, s jeho rychlostí a profilem co ho čeká se vejde do 13litrů plynu (s PRV a AT jezdim za 12+0,5 benzín s podobnym profilem cesty). U čehokoliv novějšího bude mít výrazně vyšší náklady na servis a ať to bude cokoliv, tak s feldou se to srovnat nedá.
V práci mam kolegu co drandí feldou už 300tkm na plyn, na dálnici jede 130 (jezdí stejnou trasu co já) a felda drží a drží... sice už vypadá tak zamést na lopatku a občas ho musim na parkovišti roztlačit nebo mu dát dejchnout z baterky, ale tak co...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#4 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od mot »

S80 2.5tdi by mohlo splňovat všechny tvé požadavky.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#5 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Pavel K. »

Takže si myslíte, že nasypat 70 do 960ky bude nejrozumější? :) Obnoví se spotřebák, ošetří převodovka, pospravuje plyn. Možná rádio by se do toho vešlo. Ale co když nebude 70 stačit? Nebo co když to bude žrát 20 litrů a nikdo nebude moct přijít na to, proč?

Jojo, táta je přesně to samý, na první feldě najel kolem 150, tahle druhá už má na tacháči přes 250. :D Baterku jsem mu věnoval právě z téhle 960. :D

Navíc do dvou let snad konečně otevřou zbývající úsek D8, to pak budou kilometry čistě dálniční.

Najít S80 2.5TDI, tak se asi neudržím sám, ale většinou mají nálety kolem 400-500tis. km. :(
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#6 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Pavel K. »

_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#7 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od mr1 »

Koupil bych si jakýkoliv starý TDI, řešil bych jestli to pár let vydrží, a to je vše. Roky to tak praktikuji, bez nějakých velkých investic, spíš si nevzpomínám, že bych do těchto pracovních aut něco obětoval. TDI jsou dobrý motory, a pokud nebudeš úplný hovado, může jezdit do šesti úplně v pohodě. Asi bych sáhl po S80. Je velká, pohodlná, prostě příjemná.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 108
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

#8 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od michalnavratil »

U všech Volv co jsem zatím měl byla spotřeba ta nejmenší položka v Kč/km... Většinu sežere servis a údržba.

Paradoxně i u Rka který žere 15l :%)

Dokonce jsem teď došel tak daleko, že i novej trojkovej bavorák v dieslu na operák by mě vyšel levněji... Podle výpočtů.
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive

Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
| 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 698
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#9 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Pišta... »

Něco co by splnilo tvé požadavky nevím zda je ještě k mání.... https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=44&t=55682&start=25
A pokud koráb jak píšeš v topicu, tak si půjč na něj https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=56124 a 70tis si nech ve strožoku na opravy, kdyby náhodou. A když skočíš do něj z Feluši, tak to bude ukrutné porno pro Tebe. Budou Ti stát i chlupy v řit.. :ROFL: Ráno nebudeš moct dospat, aby si pod-tím už škrt-nul. :jaj:
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#10 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od xSam »

Tezko rict, volva mam uz asi 8 let a opravdu dost sezere servis. Ted mam V70 v servisu a takova trochu narocnejsi serviska mi vychazi na cca 20tis. Ackoliv volvo nema zas tak drahy servis, tak felda to neni.. S60tku jsem mel v plynu 2,4i 125Kw a jezdil jsem do 12l sviznou jizdou. Ale do desetiletyho auta s 300K Km, jsem proste kazdorocne kolem 30K Kc nasypal. Mel jsem podobnej najezd jako deda.
Pokud deda je nenarocnej, poohlidnul bych se po treba po jednickove ochcavce, pripadne golf se starou 1,9tkou. Dle meho nazoru provoz bude levnejsi a servis zvladne kazdej druhej...
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Urvanej »

Tak tak, pokud chce uplně nejlevnější provoz, tak fobie v SDi, nebo polo v dýzlu, to taky jezdí za pár.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#12 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Krystof P. »

Ten Passat co píše Pišta je podle mě ideální volba :) 100km trasy bude jezdit kolem 4-4,5L/100km pokud vám tolik jde o spotřebu. Za předpokladu že je tatík aspoň trošku klobouk :)

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#13 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od mr1 »

Já se divím, že ten pašík je ještě vůbec k mání :good:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#14 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od StepanB »

Hlasuju za záchranu 960, ale není to volba hlavou. Se spotřebou se sice při mírné až středně svižné jízdě na 12 litrů plynu dostanu, ale fakt se ukazuje, že palivo je celkem nevýznamná nákladová položka. Loni jsem si vyzvedával auto u Jeana po ponákupním servisu a řekl mi doslova "náklady jako u felicie nečekejte".
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#15 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od mr1 »

Náklady na autě si mnohdy zvyšujete neuváženým zásahem. Myslím především to, že si mnozí lidé (především neznalí), nechávají na autě vyměnit kde co, u kde koho, za bůhví kolik. Já najezdím poměrně slušné kilometry, a k autu potřebuji jen naftu, a občas ten olej/filtry.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 35
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha

#16 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Bibis »

Feldu na plyn jsem měl kdysi taky. Na tyhle náklady se už nikdy nedostaneš. Pak jsem přešel na T5 v automatu. Rozdíl v provozních nákladech byl velmi zajímavý :D .
Ale vážně. Podle mě jediné náklady blízké auto bude Octavka I v naftě (stará 66kW nebo 81kW), popřípadě jiný koncern se stejným motorem.
Už i rozdíl mezi O1 a O2 je cítit (obě auta jsem měl tak vím o čem mluvím). V70II je zase o něco výše, ale pohodlím, radostí z jízdy, bezpečností apod. ty náklady vynahradí....
Jak už psalo víc lidí přede mnou. Náklady na benzín (plyn, naftu) nejsou ty nejvyšší.
_________________
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 456
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#17 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Laurel »

Asi budu ukamenován, ale po letech strávených v S60 jsem si pučil feldu a projel se, a ta jízda mě tak nějak daleko víc bavila :D
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Urvanej »

To je bohužel pravda, tam se člověk více cítí šoférem než pasažerem... přes všechny mouchy co ta filcka má to tak je. Na druhou stranu to taky plyne z nejistoty za jízdy, kdy se musíš daleko víc soustředit, abys to udržel na silnici :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#19 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Hary »

Myslím si, že by byla nejlepší Octávka I, jak bylo psáno, 66, lepe 81KW.

Prodával jsem svojí 81 na jaře, škoda že ji ještě nemám, nabidnul bych ji, převodovka po repasu, nová baterka, napravy......, vše šlapalo krásně , natočeno 320.xxx, potencial měla ješte velký, kor na takove denní posuny. Pro rodinu malá.....

Spotřeba průměr 5litru. A to jsem ji nešetřil nijak zvlášť.....

Prodávaji se za velmi sympatické peníze. Dílů je na to mraky, nestojí moc.
Já bych neřešil oživování devítky, ta octávka je jistější sluha. (případně jiný koncernový koneckonců).
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#20 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Kuko28 »

a teď můžeme vyhlásit novou soutěž - sežeň Oktávku TDi v této cenové relaci s TDI co bude mít klimatizaci, rádio a tempomat :D

a další věc - asi většina těch Oktávek taky nebude mít deklarovaných 161856Km že? takže taky se tam budou muset nějaký peníze občas nasypat. aspoň teda já mám rád když moje auto brzdí, svítí, nevibruje, netluče podvozek a podobné prkotiny. Ale každý máme míru tolerance někde jinde :roll:

osobně bych raději cpal peníze do nějaké V70/S80 s TDI, kde dostanu určitou úroveň bezpečí a většinou i nějakou tu výbavu, normální sedačky a neukradne mi jí každý druhý feťák z dlouhé chvíle.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Urvanej »

Pokud je ale kriteriem spotřeba, tak jsou tvoje argumenty mimo mísu. :-D
Nicméně nemohu s tebou nesouhlasit! :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#22 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od Pavel K. »

Všechno co jste psali jsem promýšlel. Koukal jsem po nějakých Škoda šrotech a dají se sehnat (na fotkách) v hezkém stavu za přijatelné peníze. Teď jestli je větší risk koupit za padesát Škodovku a dvacet do ní vložit a nebo sedmdesát nasypat do auta, který už je naše (ta 960). Pohodlím a bezpečím si ta auta samozřejmě nemůžou konkurovat. Spotřebou už ano, jestli Volvo bude žrát 12 plynu a Oktávie 6 nafty.

Souhlasím s Vámi, že u Volva nejsou náklady na phm hlavním podílem celkových provozních nákladů. Ale to se přeci s takovýmhle nájezdem dosti srovná, ne? Když se do toho 70 nasype, mohlo by to ty 2 roky jezdit. :) Je to nějakých 50 000km ročně. :o
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#23 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od mr1 »

já bych chtěl slyšet jediný argument, proč ne toto: 850/S/V70/S80 TDI v jakémkoli vizuálním stavu, s manuálem (když se vysere je jejich všude hafo za 2-3 litry, a přehodit se dá za dopo - ale on se vysrat vůbec nemusí - to je já už dělal asi třetí (vždy sem s tím počítal)), podvozek aby byl ta nějak cajk, aby to tak nějak dalo další TK, prostě technicky aby to nebyl šrot. Takové volvozidla se dají sehnat rozumně. Nehledět na nájezdy, na sedačky (kožené v žádném případě), vzít, nalít naftu a neřešit vůbec nic... sehnat u nás SDI alespoň v provozuschopném stavu je vyloženě nadlidský úkol, TDI je na tom o něco malinko lépe, ale žádná sláva to není. A navíc - auto se ti bude hnusit, nesvezeš se pohodlně, bude se to prostě protivit. Když už tedy ne volvo - vzal bych toho modrého passata a není o čem nějak moc diskutovat.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#24 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od doktor »

Nakonec nejlevnější bude opravit tu feldu.

Anebo koupit další dvě a udělat z těch tří jednu pojízdnou. I tak to bude levnější, než provozovat volvo.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#25 low cost rozumný dálniční koráb s malými provozními nákl

Příspěvek od xSam »

Pokud bude volvo zrat 12l plynu, tak jsi ma tom financne lepe, nez s 6l nafty. Pokud dobre pocitam.
Nicmene se starym 1,9tdi se da jezdit o litr mene, tedy lidi to aspon rikaji.
Pokud jsem spravne pochopil, tak hraji prim naklady a ne jen spotreba.
Dle meho bude financne narocnejsi servisovat jakekoliv volvo, nez skodovka, nehlede na dostupnost servisniho mista...
Ten pasik tady odkazanej, je podle meho take dobra volba...
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“