Za jak dlouho skončí Vidou spuštěná regenerace DPF filtru na XC 70 D5 136kw?
V popiskách píšou asi půl hodiny, ale mě se dneska ani po hodině nechtěla skončit, tak jsem ji ukončil ručně.
Teplota nedosáhla avizovaných 600°C, ale pohybovala se ke konci někde okolo 540°C.
Na autě jsou nefunkční swirl klapky - ručně otevřené.
raolsa píše:Zdarec, mám dotaz pro kolegy automechaniky:
Za jak dlouho skončí Vidou spuštěná regenerace DPF filtru na XC 70 D5 136kw?
V popiskách píšou asi půl hodiny, ale mě se dneska ani po hodině nechtěla skončit, tak jsem ji ukončil ručně.
Teplota nedosáhla avizovaných 600°C, ale pohybovala se ke konci někde okolo 540°C.
Na autě jsou nefunkční swirl klapky - ručně otevřené.
Díky Radek
Klapky jsou tam proto když probíhá regenerace tak jsou zavřené tzn. je zavřená jedna řada sacích ventilů pokud se nemýlím. Asi to chtělo při té regeneraci klapky zavřít !
paiu píše:panove cuss ze zahranici, kluci jak poznam ze se filtr DPF vypaluje, cestou do zahranici {1500 km] jsem nezaznamenal ze by se to nejak vypalovalo.
zacne na 15 minut kolisat momentova spotreba +- 2L nahoru a dolu a vetsinou to prijde po jizde pres 2300 otacek.. a ze pry taky zacne vrnet chladic pac to potrebuje krom stavy i vic vzduchu pro lepsi spalovani, pokud ale filtr neni zanesenej resp. byl vypalenej spravne a regenerace nebyla prerusena mozna tak casta regenerace neni nutna.
Kazdopadne jsem slysel ze regenerace probiha samovolne cca jednou za plnou nadrz, ja s tim ale jezdim jenom dalky, mesto pod 5 km s tim nejezdim, a za poslednich 5000 km jsem vyslovene zachytil regeneraci diky kolisani spotreby na rovince jenom jednou na dalnici pac jinak si jeji narust na 15 minut a nasledne opat ustaleni na nizke hodnote neumim vysvetlit.. dalnici davam 140 na 6-tce = cca 2300 otacek
Cele je to ale oprazeno nejakym tajemstvym a byl bych rad kdyby jse nekdo odborne vyjadril Kazdopadne volvo komunikovat umi, vubec nic by se nestalo kdyby se objevila hlaska o aktualnim vypalovani aby to pak nejaka soccer mum nezapichla uprostred procesu pred kosmetickej salon.. pp par neuspesnich pokusech akurat prijde na rad na palubce zlutej vykricnik..
edit: tak se mi to nezdalo jelikoz je to u volva fakt nejasny, sledovani instatni spotreby a zacatek jejiho kolisani za ustalene jizdy bude asi jedinym signalem pro vodice..
co vim tak Mazda rozsviti kontrolku kdyz se regenerace prerusi a informuje ze ji treba dokoncit..
ale mazda to docela umi i samodomo jak tak koukam
kazdopadne fungl novej DPF na S80/V70 D5 v autorizaku cca 500,-€ (15 tis. czk) coz jednou za zivot auta neni az takova tragedie (pokud nevyskoci nic jinyho ), hlavne je clovek pred pohromou upozornen dvojistupnovou hlaskou, zlutou (ze by to mel jit prohnat) a cervenou (ze to jiz vynucene treba prohnat servisem..)
st_Andy píše:Kazdopadne volvo komunikovat umi, vubec nic by se nestalo kdyby se objevila hlaska o aktualnim vypalovani aby to pak nejaka soccer mum nezapichla uprostred procesu pred kosmetickej salon.. pp par neuspesnich pokusech akurat prijde na rad na palubce zlutej vykricnik..
Tak kdyz ti to auto vubec nijak nerekne, tak to uprostred regenerace zapichnes taky. To ze jezdis dalnice neznamena, ze si to nezacne regerovat minutu predtim nez odstavis auto u baraku.
Jinak, pokud se vam zda, ze auto regeneruje, tak nejjednodussi je pustit plnyn, spotreba by mela do par sekund spadnout na nulu. Pokud se porad pohybuje okolo 1-2L, tak to je spolehliva indikace ze regeneruje. Tohle ale plati jen u aut kde se vypaluje ciste naftou, bez aditiva. S aditivem sem to nikdy nevidel, coz je i logicky.
_________________ Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Teflon_490 píše:Tak kdyz ti to auto vubec nijak nerekne, tak to uprostred regenerace zapichnes taky. To ze jezdis dalnice neznamena, ze si to nezacne regerovat minutu predtim nez odstavis auto u baraku.
Ano, to by ale mohlo znamenat ze se filtr tak casto regenerovat nepotrebuje jelikoz se tak nezanasi, nejhorsi jsou kratke trasy Jsou auta kde DPF odesel pri 350 tis. a jsou stejna auta kde se pobral do kytek pri 180 tis..
Teflon_490 píše:Jinak, pokud se vam zda, ze auto regeneruje, tak nejjednodussi je pustit plnyn, spotreba by mela do par sekund spadnout na nulu. Pokud se porad pohybuje okolo 1-2L, tak to je spolehliva indikace ze regeneruje. Tohle ale plati jen u aut kde se vypaluje ciste naftou, bez aditiva. S aditivem sem to nikdy nevidel, coz je i logicky.
jojo, to je dobrej tip kazdopadne i to samovolni kolisani spotreby +-2 L na rovince taky neni spatna pomucka, jen je potreba mit na ni prepnutej ukazovatel
st_Andy píše:Kazdopadne volvo komunikovat umi, vubec nic by se nestalo kdyby se objevila hlaska o aktualnim vypalovani aby to pak nejaka soccer mum nezapichla uprostred procesu pred kosmetickej salon.. pp par neuspesnich pokusech akurat prijde na rad na palubce zlutej vykricnik..
Tak kdyz ti to auto vubec nijak nerekne, tak to uprostred regenerace zapichnes taky. To ze jezdis dalnice neznamena, ze si to nezacne regerovat minutu predtim nez odstavis auto u baraku.
Jinak, pokud se vam zda, ze auto regeneruje, tak nejjednodussi je pustit plnyn, spotreba by mela do par sekund spadnout na nulu. Pokud se porad pohybuje okolo 1-2L, tak to je spolehliva indikace ze regeneruje. Tohle ale plati jen u aut kde se vypaluje ciste naftou, bez aditiva. S aditivem sem to nikdy nevidel, coz je i logicky.
prave u mna je toto spsob vypalovania DPF, pomocou aditiva a nafty. aditivum ma za ulohu znizit teplotu horenia v DPFku a nafta sa tam ma pod tlakom a teplom zapalit a spalit zvysne sadze. Preto mavam aj zvysenu spotrebu pri regenracii a DPF uz mam upchate a idem na cistenie. A mam aj nadrzku na aditivum na zadnej naprave