Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#676 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Vysmaženej Ravenol. Ještě najdu Mannol pro porovnání EDIT: identický test s Mannolem jsem nesehnal.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 04 dub 2023 23:24, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#677 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
zdenal111: podle toho co pises bych mel dal lejt 0W30 A5/B5, protoze neni low SAPS, jenze ma zas nizke HTHS...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
#678 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Na německém olej klubu doporučují pro D5 Ravenol NDT 5W-40. Chci ho vyzkoušet, ale vždycky stejně vezmu Mobil1 0W-40 ESP. Zatím jsem nezadřel, tak asi funguje...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 24
- Registrován: 5 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 2013
#679 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tabulka super, jen bych tam vyměnil olej Mobil 1 0W-30 Fuel Economy za 0W-30 ESP LV, který ho nahradil a má trošku jiné specifikace, viz https://www.lubstar.cz/upload/files/cs/mobil-1-esp-lv-0w-30.pdf. Třeba kromě A5/B5 splňuje i normu ACEA C2...
_________________
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1636
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#680 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Trošku Vám tu do toho hodím vidle, s benzínem, ale když vidím že dle manuálu mám lít do mé 3.2 0W30 A5/B5 Fuel economy a leju tam stejně 5W50mobil A3/B3 tak se mi protáčí bulvy
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#681 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než dříve.
Jak je vidět, znatelnou úsporu paliva lze dosáhnout většinou pouze s oleji se sníženou HTHS viskozitou, tedy se specifikací ACEA A1/B1 nebo A5/B5, které se tak oprávněně nazývají lehkoběžné.
Při jejich použití je však nutné pravidelně kontrolovat hladinu oleje v motoru.
Důležitou hodnotou HTHS viskozity je 3,5 mPa.s. Olejům, které mají HTHS viskozitu vyšší, se říká oleje s normální HTHS viskozitou, oleje s hodnotou pod 3,5 mPa.s se nazývají oleje se sníženou HTHS viskozitou.
Obecně platí, že výrobce konstruuje motor na nějakou HTHS viskozitu oleje, pod kterou bychom neměli jít. Dříve to byla hodnota 3,5 mPa, dnes se pohybujeme už v tom nejnižším stupni, tedy 2,6-2,9 mPa.s. Takové oleje mohou objektivně hůře mazat, pokud bude agregát ve vysoké zátěži a olejová náplň se ohřeje na vyšší teplotu. Nikdy by však nemělo dojít k přidírání motoru. Jen tam holt není taková rezerva. Pokud to výrobce vozidla povoluje, je na delší dálniční jízdy lepší použít olej s vyšší HTHS viskozitou, než olej s doporučenou.
A proč to vlastně ty automobilky dělají? Za vším je třeba hledat ekologii, respektive spotřebu. Nižší HTHS viskozita znamená zjednodušeně řečeno, že olej klade menší odpor vlivem nižší střihové stability.
Automobilky to dělají často tak, že z výroby jdou auta třeba s náplní SAE specifikace 0W-20, která má nízkou HTHS viskozitu, ale v manuálu k autu se dočtete, že je možné použít třeba i 0W-30, nebo dokonce 5W-30, 5W-40 a další oleje s HTHS nad 3,5 mPa.s. A podobně postupuje i autorizovaný servis při výměnách – namísto maziva se zbytečně nízkou HTHS viskozitou vám do motoru při výměně nalijí třeba už zmíněnou 5W-30 nebo 0W-30.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4213
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#682 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jestli se nepletu, tak Marra ho tam také dává.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#683 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak se nám nakonec i nějaké ty reference na Mannol sejdou
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#684 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
zdenal111: jo, ale neznam odpoved na otazku co je pro moje auto lepsi...jestli nizsi HTHS "normal SAPS" (A5/B5) nebo vyssi HTHS low SAPS (C3)
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#685 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
normální HTHS 3,5 mPa.s, low SAPS (C3)
Olejům, které mají HTHS viskozitu vyšší, se říká oleje s normální HTHS viskozitou, oleje s hodnotou pod 3,5 mPa.s se nazývají oleje se sníženou HTHS viskozitou.
Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány.
Olejům, které mají HTHS viskozitu vyšší, se říká oleje s normální HTHS viskozitou, oleje s hodnotou pod 3,5 mPa.s se nazývají oleje se sníženou HTHS viskozitou.
Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#686 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#687 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
ACEA třída C - oleje „LOW SAPS“, kompatibilní s katalyzátory, pro benzínové nebo naftové motory osobních a lehkých užitkových vozidel vybavené dodatečnými systémy pro likvidaci škodlivin ve výfukových plynech pro snížení emisních hodnot na úroveň normy EURO 5
Samozřejmně motor bude mazat ,ale je potřeba výměna po 10tskm a netočit ho tam třeba 20tskm a více
LOW SAPS - toto označení znamená, že olej obsahuje velmi nízký obsah sulfátové popela – SA, fosforu – P a síry – S. Takto označené oleje jsou používané v dnešních moderních motorech vybavené systémy na snížení emisí, např. DPF
Samozřejmně motor bude mazat ,ale je potřeba výměna po 10tskm a netočit ho tam třeba 20tskm a více
LOW SAPS - toto označení znamená, že olej obsahuje velmi nízký obsah sulfátové popela – SA, fosforu – P a síry – S. Takto označené oleje jsou používané v dnešních moderních motorech vybavené systémy na snížení emisí, např. DPF
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#688 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
To je snadný, do benzínu bych lil klidně nižší třídu, co má lepší vlastnosti a není eko, ale do nafty si osobně hlídám C3 bo DPF. Jasný, když to nežere olej, tak se nemá jak dostat do výfuku, ale víme...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#689 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
C3 gud pro DPF, né tolik pro lední medvědy. Stejně tak gud pro motor a né už tolik good pro spotřebu. Kapiš?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#690 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#691 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#692 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jeden z mých nejoblíbenějších českých filmů, néli ten nejoblíbenější.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
#693 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Je fascinující, jak nás moudré hlavy v Bruselu škrtem pera přesadily do jiného podnebného pásu
Nebo, co se změnilo od dob, kdy vzhledem ke klimatickým podmínkám byly pro náš mírný pás nejvhodnější oleje 5W-40 ? Už nemáme v létě teploty ke 35°C ?
Stejně tak se zapomíná, že filtry pevných částic byly na světě daleko dříve, než lowSAPS oleje, takže lowSAPS není podmínkou pro FAP/DPF, ale úlitbou, pakliže počítáme s vysokou spotřebou oleje.
Nejdůležitější je HTHS faktor, 3,5 by mělo být minimum, jestli chce někdo kalkulovat ušetřené palivo oproti snížené životnosti motoru, muže jít níž s lehkoběžnými “oleji”.
Osobně jsem doposud nenašel lepší olej, než VST 5W-40 od Ravenolu.
HTHS 3,9, vysoká odolnost proti degradaci TBA, nízká odpařivost NOACK, dobré vlastnosti za nízkých teplot a ani ty sulfátové částice nejsou vysoko, 1,1%.
Dělá Ravenol i levnější oleje a s vyšším HTHS, ale už to jde na úkor čerpatelnosti v mrazech třeba.
Pokud bych měl nějaký moderní turbo benzín, s provozní teplotou nad 100°C a rád mu dával za uši, bylo by na místě i ještě vyšší HTHS nebo 5W-50 a snažit se omezit zmrzlé starty v zimě ..
Nebo, co se změnilo od dob, kdy vzhledem ke klimatickým podmínkám byly pro náš mírný pás nejvhodnější oleje 5W-40 ? Už nemáme v létě teploty ke 35°C ?
Stejně tak se zapomíná, že filtry pevných částic byly na světě daleko dříve, než lowSAPS oleje, takže lowSAPS není podmínkou pro FAP/DPF, ale úlitbou, pakliže počítáme s vysokou spotřebou oleje.
Nejdůležitější je HTHS faktor, 3,5 by mělo být minimum, jestli chce někdo kalkulovat ušetřené palivo oproti snížené životnosti motoru, muže jít níž s lehkoběžnými “oleji”.
Osobně jsem doposud nenašel lepší olej, než VST 5W-40 od Ravenolu.
HTHS 3,9, vysoká odolnost proti degradaci TBA, nízká odpařivost NOACK, dobré vlastnosti za nízkých teplot a ani ty sulfátové částice nejsou vysoko, 1,1%.
Dělá Ravenol i levnější oleje a s vyšším HTHS, ale už to jde na úkor čerpatelnosti v mrazech třeba.
Pokud bych měl nějaký moderní turbo benzín, s provozní teplotou nad 100°C a rád mu dával za uši, bylo by na místě i ještě vyšší HTHS nebo 5W-50 a snažit se omezit zmrzlé starty v zimě ..
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#694 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
"Není 5W-30 jako 5W-30. Ve vlastnostech se mohou oleje stejné SAE specifikace dost lišit"
https://www.portalridice.cz/clanek/motorovy-olej-5w-30-od-kazdeho-vyrobce-bude-trochu-jiny#dop_ab_variant=926001&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
https://www.portalridice.cz/clanek/motorovy-olej-5w-30-od-kazdeho-vyrobce-bude-trochu-jiny#dop_ab_variant=926001&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#695 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jjo ,se to píše stále dokola a výsledek stále stejný ..častěji měnit,páč kvalita a výdrž olejů jde do kopru,tak alespon trochu prodloužit kondici motoru proplachem ..
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#696 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
@hajnej: díky za odkaz - pěkné. Když vezmu Ravenol a promnu mezi prsty, ten olej drží a drží. Pak jsem vzal olej od Shell (stejná specifikace i norma) do VW Golf a ten olej zdaleka nedržel tolik. Vím, že to zní jako totální kravina, nemá to vypovídací hodnotu, ani to neříká nic o tom, že by Shell byl špatný, ale tomu Ravenolu věřím ve smyslu, že to je kvalitní olej.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#697 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Na těch olejích je nejhorší to ohromné pančování především velkých značek takže ne tak profláklá olejárna je už samo o sobě půl úspěchu. Ravenol má i fajn ověřování pravosti.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#698 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
JJ, máš pravdu, i to je nezanedbatelná výhoda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#699 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Shell jsem měl na 3 výměny od kamaráda a buď to byl panč a nebo prostě velký špatný.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#700 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Píše jen o SAE, nepíše nic o ACEA.hajnej píše: ↑16 dub 2023 18:29 "Není 5W-30 jako 5W-30. Ve vlastnostech se mohou oleje stejné SAE specifikace dost lišit"
https://www.portalridice.cz/clanek/motorovy-olej-5w-30-od-kazdeho-vyrobce-bude-trochu-jiny#dop_ab_variant=926001&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 829 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 531 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1794 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 645 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1789 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr