Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo

#1 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Ivo108 »

Myslel jsem si že pokud u stejného typu auta (např. XC90) jsou možné různé velikosti disku (18''až 22''), je to v praxi tak, že čím větší průměr disku, tím menší výška pneumatiky, což znamená že u 18''disku bude pneu nejtlustší a při 22''nejtenčí, aby byla vždy zachována stejná velikost kola a jeho obvod - což je zásadní například pro tachometr, ujetou vzdálenost, rychlost apod. A je to obecně vidět i na pohled: menší disk - tlustší pneu vs. frajerské 30''kola a tloušťka pneu 1 cm apod :)

Ovšem z této tabulky a daných parametrů pneu a kola by vyplývalo že např. obvod kola při použití 18''disků a 22''disků (s předepsanými parametry pneumatik) se bude lišit o cca 35 cm. Což by za předpokladu že počet ujetých km se měří počtem otáček kola dávalo rozdíl na 100 km 21 km. To by pak ale nějak nedávalo smysl ? Co si o tom myslíte ?

http://pneu.extralevne-pneu.cz/e24-kalkulator-vypocet-prumeru-a-obvodu-kola.html

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Honza »

Že je třeba přes diagnostiku nakalibrovat techometr.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#3 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od karelvolvo »

Nevím jaké má rozměry kol a pneu nová XC90-ka ale třeba u mých aut V70, V40, 460-ka to sedí tak jak má ale třeba pokud u tvojí káry dáš jiné lišící se rozměry půjde to nějak ocejchovat - pomocí diag. změnit
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#4 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Nosound89 »

Ivo108 píše:Myslel jsem si že pokud u stejného typu auta (např. XC90) jsou možné různé velikosti disku (18''až 22''), je to v praxi tak, že čím větší průměr disku, tím menší výška pneumatiky, což znamená že u 18''disku bude pneu nejtlustší a při 22''nejtenčí, aby byla vždy zachována stejná velikost kola a jeho obvod - což je zásadní například pro tachometr, ujetou vzdálenost, rychlost apod. A je to obecně vidět i na pohled: menší disk - tlustší pneu vs. frajerské 30''kola a tloušťka pneu 1 cm apod :)

Ovšem z této tabulky a daných parametrů pneu a kola by vyplývalo že např. obvod kola při použití 18''disků a 22''disků (s předepsanými parametry pneumatik) se bude lišit o cca 35 cm. Což by za předpokladu že počet ujetých km se měří počtem otáček kola dávalo rozdíl na 100 km 21 km. To by pak ale nějak nedávalo smysl ? Co si o tom myslíte ?

http://pneu.extralevne-pneu.cz/e24-kalkulator-vypocet-prumeru-a-obvodu-kola.html

Myslím, že ses sekl o desetinnou čárku ;-).
Představ si rozdíl 35cm na obvodu co by to musela být za obluda.
Takový rozdíl by jsi měl při porovnání např. 16 a 20 (21) kol při použití stejného profilu pneu.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo

#5 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Ivo108 »

Ne, nesekl, správný rozdíl je ale 20 cm (zapomněl jsem že profil 21''a 22''kol je 40). Čili při jedné otáčce kola ujede podle této tabulky kolo 22''o 20 cm více a ted když to počítám správně , tak při stejném počtu otáček kola na 100 km (45 000) ujede 22''kolo o cca 9 km více, což není úplně málo. A pokud tachometr (rychlost a počet najetých km) vychází z otáček kol, pak jsou tyto informace dost nepřesné. Pokud je ovšem tato tabulka a úvaha správná, což si nejsem jistý.

[img]http://www.savitamusic.com/links/kola.png[/img]

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Urvanej »

na první XC90 byly 235/65/18, to by s tim celkem zahýbalo.
Pak je taky otázka, zda, když je auto prošpikovaný elektronikou, se nějak samo nekalibruje podle GPS, protože to je nejpřesnější údaj o rychlosti, kterej můžeš získat.
EDIT: 235/60/18, a 235/65/17, sem to pomotal.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo

#7 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Ivo108 »

Myslím že ne, protože údaje o rychlosti na nezávislé GPS a tachometru se liší (na tachometru je nižší)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#8 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od kamov »

Som riesil nieco podobne v praci ale pri kamionoch. Zavislost rychlosti a prejdenej vziadelonosti na opotrebeni pneu. Z merani na 30 autach som zistil ze.
Pri novej pneu ktora ma vysku dezenu cca 15-16 mm, po zjazdeni na 5-6 mm ukazuje tacho 85 kmh ale realne to je 82kmh. No pre nas a vodicov dolezitejsi udaj je ze na 12 000 km ( mesacny najazd ) to spravilo rozdiel 384 km navyse a papierovo vyratalo nizsiu potrebu ( take iste mnozstvo nafty rozratane na vysse pocet km )
Ked som dal ociachovat tacho pri strednej zivotnosti pneu tak na 15mm vzorku to prv kradlo km a ked sa blizil k 5 mm km pridavalo, celkovo to potom vyslo presnejsie.

AK su v specifikacii vozidla predpisane pneu napr 205/50 r16 a alternativne 195/60 r15 tak obvod bude 1,9184 m. No pri pouziti pneu ktore niesu v tabulke alternatívnych napr 205/55r16, obvod 1,9844 m to na 100 km uberie 3,3 km, pretoze tak ja nastaveny tacho. Zaujimave ze pri awd verzii je tacho nastavene na iny rozmer pneu. Osobne tak mam na S70tke a nevadi mi to, akurat na stk budem musiet prehodit povodne kola.
Přílohy
Screen Shot 03-25-16 at 09.36 AM.JPG
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#9 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Nosound89 »

Ivo108 píše:Ne, nesekl, správný rozdíl je ale 20 cm (zapomněl jsem že profil 21''a 22''kol je 40). Čili při jedné otáčce kola ujede podle této tabulky kolo 22''o 20 cm více a ted když to počítám správně , tak při stejném počtu otáček kola na 100 km (45 000) ujede 22''kolo o cca 9 km více, což není úplně málo. A pokud tachometr (rychlost a počet najetých km) vychází z otáček kol, pak jsou tyto informace dost nepřesné. Pokud je ovšem tato tabulka a úvaha správná, což si nejsem jistý.
Tak v tom případě nechápu volvo proč doporučuje tak nesmyslné rozměry.

Reálnější by to bylo např. takto viz obr. (rozdíl pouhé 4 cm což je podobné jako rozdíl mezi novými a sjetými pneu)
Přílohy
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (24.48 KiB) Zobrazeno 1677 x
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo

#10 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Ivo108 »

Ted jsem koukal, u těch 18''je to tak jak říkáš, má být 235/60 ... Nemůžu ale najít předepsané rozměry 22''pneu (275/40 ? nebo taky 45 ? )

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Romulusw »

A copak máš napsáno v techničáku? Když tam dáš něco nepovoleného a něco se šustne v kombinaci se šťouravým policajtem a pojišťovákem, tak to bude drahý.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#12 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Nosound89 »

Takže jsem se náhodou ve všem strefil dobře.

235/60 R 18
235/55 R 19
275/45 R 20
275/40 R 21
275/35 R 22

Tím pádem bych nějakou kalibraci po výměně kol neřešil jelikož rozdíl je opravdu minimální.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo

#13 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Ivo108 »

A vyplývá z toho tedy to, co byla moje původní úvaha, že všechna ta kola (od 18''do 22'') jsou defacto úplně stejně velká a mění se jen poměr kovu a gumy ?

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#14 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Nosound89 »

Ivo108 píše:A vyplývá z toho tedy to, co byla moje původní úvaha, že všechna ta kola (od 18''do 22'') jsou defacto úplně stejně velká a mění se jen poměr kovu a gumy ?
ANO
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 123
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003

#15 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Fizz »

Jinak, rozdil v centimetrech je obecně nevypovidajici musis ho vzdy vztahovat k celkovemu obvodu kola, tzn centimetr u 13" je neco jinehi nez centimetr obvodu 22", tebe z te tabulky zajima udaj rozdilu v %, to je onen rozdíl.

Ve tvem pripade je to 1,64% takze tachometr bude ve 100km/h udavat o 1,64 jinou hodnotu bud 98,36 nebo 101,64, zalezi ktera hodnota je výchozí (puvodni kola) nicmene rozdil bude znatelny jen vuci zemi, pokud auto nesrovnava tachometr s gps vubec o tom neví.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo

#16 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Ivo108 »

Co je ovšem potom zajímavé je diskuse z FB, kde je uvedeno: "19 cos měl a 20 měli skoro stejnou výšku gumy - 124 x 129mm, jestli dobře počítam" Ale když je tedy (podle toho kalkulátoru) výška gumy stejná, ale průměr kola jiný (19 vs 20), tak potom ty kola nemůžou být stejně velké a 20'' bude v tomto případě celkově větší ?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Urvanej »

Už sem se opravil s těma rozměrama, k 235 gumám na 18tkách.
Nechápu co řešíš. Pokud obuješ malý kola, bude to vypadat blbě. Pokud obuješ moc velký, bude ti to dřít.
Obecně jsou povolený rozměry, který maji odchylku řádově kolem procenta až dvou na obvodu.
Daleko větší rozdíl dělá nová vs. sjetá guma, jak psal kamov.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 123
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003

#18 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Fizz »

Necekal bych ze se tu bude resit trojclenka.

Vypocitej nebo zmer polomer ci prumer, dopocitej obvod kola a rozdil v procentech ti ukaze realny rozdíl převodu. Vzhledem k tomu ze me na origo fabrickych kolech tachometr kecal o 12-14% tak bych to neresil, ted mam jiny rozmer nez je v tp a ukazuje to +- % přesně. Stejne nic nevymyslis 20 nechces a tak das ty mensi co mas v papirech.

Spongebob
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 192
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: XF 5.0 V8

#19 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Spongebob »

Buď rád, že ti tam ti disky alespoň pasovaly. Osobně znám člověka, který si koupil nový Mercedes V a na zimu že si koupí z letních 18" 16". Tak si je koupil, ale nešly nasadit kvůli brzdičům. Rozměr disků souhlasil s techničákem. Tak se na to šel zeptal do MB a až tam zjistili, že 16" tam vůbec nemají být napsané.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#20 Celkový obvod kola při měnících se poměrech disku a gumy

Příspěvek od Nosound89 »

Spongebob píše:Buď rád, že ti tam ti disky alespoň pasovaly. Osobně znám člověka, který si koupil nový Mercedes V a na zimu že si koupí z letních 18" 16". Tak si je koupil, ale nešly nasadit kvůli brzdičům. Rozměr disků souhlasil s techničákem. Tak se na to šel zeptal do MB a až tam zjistili, že 16" tam vůbec nemají být napsané.
Já myslím, že Ivo ty 22 v TP ani nemá.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“