http://blogs.nvidia.com/blog/2016/01/03/ces-las-vegas-event/
http://www.volvocars.com/intl/about/our-innovation-brands/intellisafe/intellisafe-autopilot
Volvo IntelliSafe autopilot
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
-
Offline
- Příspěvky: 542
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: C70 2,4i 1999
Volvo IntelliSafe autopilot
Z těhle technologií se mi chce upřímně 

_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Volvo IntelliSafe autopilot
Na jedné straně pěkné, kdo si občas nepotřebuje odpočinout a nebo např. za jízdy pracovat. Osobně se mi líbí přístup Volva, které (někde jsem četl, pokud je to jinak, tak mě opravte), převezme jako jediný producent záruku za případné škody v autonomním režimu způsobené. Jenže na druhou stranu, jak se ví, nejslabším článkem je a bude člověk a toto je první krok k jeho vyloučení z řízení. Neříkám, že je to otázka pár let, ale známe to, jak se přitahují šrouby. A jednou někoho napadne, že v zájmu veřejného blaha není možné řídit auto, protože jediný kdo chybuje je člověk ...
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Volvo IntelliSafe autopilot
Dokud máš možnost volby, zdá se mi tento technický vývoj naprosto skvělý.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Volvo IntelliSafe autopilot
DOKUD
Nemám nic proti technologii, ale proti pitomcům, co se za ní budou schovávat a konat veřejné blaho..
Nemám nic proti technologii, ale proti pitomcům, co se za ní budou schovávat a konat veřejné blaho..
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 542
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: C70 2,4i 1999
Volvo IntelliSafe autopilot
Největší prů*** je ten, všechny nový auta jsou zároveň na internetu. A co je na internetu, na to se jakejkoliv hacker dostane a vykoná svoje dílo.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Volvo IntelliSafe autopilot
to je ale hodně vzdálená budoucnost, překračující pravděpodobně i život našich dětí...Danniel74 píše:. A jednou někoho napadne, že v zájmu veřejného blaha není možné řídit auto, protože jediný kdo chybuje je člověk ...

nedovedu si ale představit, že by autonomní řízení člověka vyviňovalo třeba v přestupkovým nebo trestním řízení, tj. z odpovědnosti za delikty... musela by to umožňovat zákonná úprava, což podle mne žádnej normální stát nedopustí (můj odhad do r. 2100

Ale co když stát provoz těchhle aut povolí, a auto v okamžiku, kdy ještě lze předejít nehodě, náhle udělá manévr, kterej jí nezabrání/zhorší (chyba autopilota)? Pak nemůže být viněn řidič za nedbalost (nemohl a ani nemusel vědět o chybě programu) a tudíž asi nastupuje odpovědnost výrobce (bude ji omezovat po dobu záruky, tj. po ní autonomko znemožní?).
Kvalitní matroš

_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Volvo IntelliSafe autopilot
Zajímavý budou kritický situace z nichž si bude muset vybrat zabít posádku nebo třeba chodce .
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Volvo IntelliSafe autopilot
Az budou u nas silnice jako na tom videu a lidi nebudou idioti (ostatni ridici) tak pak by to mohlo fungovat skvele.
Pochopil jsem z videa ze ty zadas adresu,system spocita trasu a na urcitem useku ti nabidne tuto funkci. Coz je dalnice. Proc by to nemohlo fungovat uz dnes nebo v blizkych par letech. ?
Pochopil jsem z videa ze ty zadas adresu,system spocita trasu a na urcitem useku ti nabidne tuto funkci. Coz je dalnice. Proc by to nemohlo fungovat uz dnes nebo v blizkych par letech. ?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Volvo IntelliSafe autopilot
to řešili BMW, ale tuhle problematiku budou muset řešit všichni. Nemělo by se to ale lišit od našich dnešních rozhodování - tj. když se vyhnu odstavenýmu náklaďáku a díky tomu v protisměru sestřelim někoho jinýho, a on zemře, tak je podstatný, co sem porušil... tj. pokud by to byla náhlá překážka (třeba by mi vyjel z vedlejší), tak se bude hodně přesně řešit, jestli jsem něco nezanedbal tim úhybným manévrem, ale je klidně možný, že z toho budu snadno venku.. bo čas žádnej neni a nelze po mně požadovat rozhodnutí o technicky nejvýhodnějším a nejbezpečnějším průběhu nehody.Petr.Chrpa píše:Zajímavý budou kritický situace z nichž si bude muset vybrat zabít posádku nebo třeba chodce .
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
Taky při tom rozhodování vůbec nejde o to, kolik třeba jelo v protijedoucím autě lidí, a neexistuje povinnost se zabít, když vim, že bych svou ochranou zabil větší počet lidí než 1 (0).
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Volvo IntelliSafe autopilot
Ale to je to co jsem psal ja. System nebude asi nejspis fungovat na vsech komunikacich ale jen tam kde se auta zenou jednim smerem "dalnice" jak jsem psal,pokud nenastavis navigaci s cilem aby system nacetl trasu a mohl ti nabidnout tuto funkci. To aby to fungovalo na obyc statovce si myslim ze bude nesmysl.old.fashioned píše:to řešili BMW, ale tuhle problematiku budou muset řešit všichni. Nemělo by se to ale lišit od našich dnešních rozhodování - tj. když se vyhnu odstavenýmu náklaďáku a díky tomu v protisměru sestřelim někoho jinýho, a on zemře, tak je podstatný, co sem porušil... tj. pokud by to byla náhlá překážka (třeba by mi vyjel z vedlejší), tak se bude hodně přesně řešit, jestli jsem něco nezanedbal tim úhybným manévrem, ale je klidně možný, že z toho budu snadno venku.. bo čas žádnej neni a nelze po mně požadovat rozhodnutí o technicky nejvýhodnějším a nejbezpečnějším průběhu nehody.Petr.Chrpa píše:Zajímavý budou kritický situace z nichž si bude muset vybrat zabít posádku nebo třeba chodce .
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
Taky při tom rozhodování vůbec nejde o to, kolik třeba jelo v protijedoucím autě lidí, a neexistuje povinnost se zabít, když vim, že bych svou ochranou zabil větší počet lidí než 1 (0).
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 5141
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
Volvo IntelliSafe autopilot
Ono se to plánuje nejenom u aut....
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/390440-jeden-pilot-v-letadle-staci-eu-plati-vyzkum-jak-nahradit-kopilota.html

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/390440-jeden-pilot-v-letadle-staci-eu-plati-vyzkum-jak-nahradit-kopilota.html
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Volvo IntelliSafe autopilot
No letadla by byly to posledni do kterych bych podobny system daval. 

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 457
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V70 II D5 AWD
Volvo IntelliSafe autopilot
Určitě by nebylo od věci tento úsek označit značkou pro další účastníky silničního provozu.
_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Giew, Lachtan