Volvo IntelliSafe autopilot

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1043
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Drtic »

_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Laurel »

Z těhle technologií se mi chce upřímně :bad:
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Daniel Kout »

Na jedné straně pěkné, kdo si občas nepotřebuje odpočinout a nebo např. za jízdy pracovat. Osobně se mi líbí přístup Volva, které (někde jsem četl, pokud je to jinak, tak mě opravte), převezme jako jediný producent záruku za případné škody v autonomním režimu způsobené. Jenže na druhou stranu, jak se ví, nejslabším článkem je a bude člověk a toto je první krok k jeho vyloučení z řízení. Neříkám, že je to otázka pár let, ale známe to, jak se přitahují šrouby. A jednou někoho napadne, že v zájmu veřejného blaha není možné řídit auto, protože jediný kdo chybuje je člověk ...
_________________
S90 B5

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od old.fashioned »

Dokud máš možnost volby, zdá se mi tento technický vývoj naprosto skvělý.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Daniel Kout »

DOKUD

Nemám nic proti technologii, ale proti pitomcům, co se za ní budou schovávat a konat veřejné blaho..
_________________
S90 B5

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 542
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Laurel »

Největší prů*** je ten, všechny nový auta jsou zároveň na internetu. A co je na internetu, na to se jakejkoliv hacker dostane a vykoná svoje dílo.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od old.fashioned »

Danniel74 píše:. A jednou někoho napadne, že v zájmu veřejného blaha není možné řídit auto, protože jediný kdo chybuje je člověk ...
to je ale hodně vzdálená budoucnost, překračující pravděpodobně i život našich dětí... :) já bych se zrovna toho fakt nebál...

nedovedu si ale představit, že by autonomní řízení člověka vyviňovalo třeba v přestupkovým nebo trestním řízení, tj. z odpovědnosti za delikty... musela by to umožňovat zákonná úprava, což podle mne žádnej normální stát nedopustí (můj odhad do r. 2100 :D ). Ostatně provoz těchhle aut tak jak je znázorňováno v marketingových materiálech, by dneska u nás možný nebyl (řidič nemůže číst noviny, ale musí se dostatečně věnovat řízení atd.).

Ale co když stát provoz těchhle aut povolí, a auto v okamžiku, kdy ještě lze předejít nehodě, náhle udělá manévr, kterej jí nezabrání/zhorší (chyba autopilota)? Pak nemůže být viněn řidič za nedbalost (nemohl a ani nemusel vědět o chybě programu) a tudíž asi nastupuje odpovědnost výrobce (bude ji omezovat po dobu záruky, tj. po ní autonomko znemožní?).

Kvalitní matroš :-)
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1831
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Zajímavý budou kritický situace z nichž si bude muset vybrat zabít posádku nebo třeba chodce .
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Ekky »

Az budou u nas silnice jako na tom videu a lidi nebudou idioti (ostatni ridici) tak pak by to mohlo fungovat skvele.
Pochopil jsem z videa ze ty zadas adresu,system spocita trasu a na urcitem useku ti nabidne tuto funkci. Coz je dalnice. Proc by to nemohlo fungovat uz dnes nebo v blizkych par letech. ?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od old.fashioned »

Petr.Chrpa píše:Zajímavý budou kritický situace z nichž si bude muset vybrat zabít posádku nebo třeba chodce .
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
to řešili BMW, ale tuhle problematiku budou muset řešit všichni. Nemělo by se to ale lišit od našich dnešních rozhodování - tj. když se vyhnu odstavenýmu náklaďáku a díky tomu v protisměru sestřelim někoho jinýho, a on zemře, tak je podstatný, co sem porušil... tj. pokud by to byla náhlá překážka (třeba by mi vyjel z vedlejší), tak se bude hodně přesně řešit, jestli jsem něco nezanedbal tim úhybným manévrem, ale je klidně možný, že z toho budu snadno venku.. bo čas žádnej neni a nelze po mně požadovat rozhodnutí o technicky nejvýhodnějším a nejbezpečnějším průběhu nehody.
Taky při tom rozhodování vůbec nejde o to, kolik třeba jelo v protijedoucím autě lidí, a neexistuje povinnost se zabít, když vim, že bych svou ochranou zabil větší počet lidí než 1 (0).
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Ekky »

old.fashioned píše:
Petr.Chrpa píše:Zajímavý budou kritický situace z nichž si bude muset vybrat zabít posádku nebo třeba chodce .
Něco jsem četl ohledně myslím ,že to byl mercedes a nikdo neví co provede.když nebude zbytí poslat pod kamion nebo chodce.
to řešili BMW, ale tuhle problematiku budou muset řešit všichni. Nemělo by se to ale lišit od našich dnešních rozhodování - tj. když se vyhnu odstavenýmu náklaďáku a díky tomu v protisměru sestřelim někoho jinýho, a on zemře, tak je podstatný, co sem porušil... tj. pokud by to byla náhlá překážka (třeba by mi vyjel z vedlejší), tak se bude hodně přesně řešit, jestli jsem něco nezanedbal tim úhybným manévrem, ale je klidně možný, že z toho budu snadno venku.. bo čas žádnej neni a nelze po mně požadovat rozhodnutí o technicky nejvýhodnějším a nejbezpečnějším průběhu nehody.
Taky při tom rozhodování vůbec nejde o to, kolik třeba jelo v protijedoucím autě lidí, a neexistuje povinnost se zabít, když vim, že bych svou ochranou zabil větší počet lidí než 1 (0).
Ale to je to co jsem psal ja. System nebude asi nejspis fungovat na vsech komunikacich ale jen tam kde se auta zenou jednim smerem "dalnice" jak jsem psal,pokud nenastavis navigaci s cilem aby system nacetl trasu a mohl ti nabidnout tuto funkci. To aby to fungovalo na obyc statovce si myslim ze bude nesmysl.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5141
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Lachtan »

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Ekky »

No letadla by byly to posledni do kterych bych podobny system daval. :(
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Martas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 457
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD

Volvo IntelliSafe autopilot

Příspěvek od Martas »

Určitě by nebylo od věci tento úsek označit značkou pro další účastníky silničního provozu.
_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé