Největší nešvary na dálnicích
- Autor
- Zpráva
#1 Největší nešvary na dálnicích
Zase jsem absolvoval dlouhou cestu do Německa a zpět a dosyta si užil dvou podle mě největších nešvarů provozovaných na dálnicích
1) Auto předjíždí v levém pruhu a auto v pravém dojíždí nějaké pomaleji jedoucí vozidlo nebo náklaďák. Aby nemuselo náhodou zpomalit, tak v pohodě rychle zamyškuje předjíždějícímu autu před čumák a to musí kvůli tomu náhle zabrzdit (nemluvě o autech, které předjíždějí za prvním předjíždějícím autem - pro ty je náhlé přibrždění ještě větším překvapením). A to myškující auto se pak zase hned v pohodě zařadí do pravého pruhu. To je podle mě vrchol bezohlednosti a zároveň i proti základním předpisům ("auto jedoucí v pravém jízdním pruhu nesmí omezit auto v levém pruhu"). Už jenom to principiální myšlení - abych JÁ nemusel na chvíli přibrzdit, tak vjedu do cesty jiným ... Opravdu nevím jak na tuhle praxi lidé přišli a děje se to co 5 minut. To je podle mě mnohem nebezpečnější než že někdo jede 150 apod. Tohle by mělo být policií sledováno a trestáno a ne měřit za bukem.
2) Jedna z největších záhad na tomto světě: jaký myšlenkový pochod vede řidiče náklaďáku jedoucího rychlostí 90 km/hod k rozhodnutí začít předjíždět nákladák jedoucí rychlostí 89,99 km/hod - a tím pádem jet 5 minut vedle něj, zablokovat v jízdě 50 aut za ním a ve výsledku se zařadit před předjížděné auto a pokračovat těsně před ním po zbytek cesty ... To je též neuvěřitelné a děje se co 5 minut ... Strašně by mě zajímalo nějaké vysvětlení ...
Co si o tom myslíte a jaké s tím máte zkušenosti ?
1) Auto předjíždí v levém pruhu a auto v pravém dojíždí nějaké pomaleji jedoucí vozidlo nebo náklaďák. Aby nemuselo náhodou zpomalit, tak v pohodě rychle zamyškuje předjíždějícímu autu před čumák a to musí kvůli tomu náhle zabrzdit (nemluvě o autech, které předjíždějí za prvním předjíždějícím autem - pro ty je náhlé přibrždění ještě větším překvapením). A to myškující auto se pak zase hned v pohodě zařadí do pravého pruhu. To je podle mě vrchol bezohlednosti a zároveň i proti základním předpisům ("auto jedoucí v pravém jízdním pruhu nesmí omezit auto v levém pruhu"). Už jenom to principiální myšlení - abych JÁ nemusel na chvíli přibrzdit, tak vjedu do cesty jiným ... Opravdu nevím jak na tuhle praxi lidé přišli a děje se to co 5 minut. To je podle mě mnohem nebezpečnější než že někdo jede 150 apod. Tohle by mělo být policií sledováno a trestáno a ne měřit za bukem.
2) Jedna z největších záhad na tomto světě: jaký myšlenkový pochod vede řidiče náklaďáku jedoucího rychlostí 90 km/hod k rozhodnutí začít předjíždět nákladák jedoucí rychlostí 89,99 km/hod - a tím pádem jet 5 minut vedle něj, zablokovat v jízdě 50 aut za ním a ve výsledku se zařadit před předjížděné auto a pokračovat těsně před ním po zbytek cesty ... To je též neuvěřitelné a děje se co 5 minut ... Strašně by mě zajímalo nějaké vysvětlení ...
Co si o tom myslíte a jaké s tím máte zkušenosti ?
Naposledy upravil(a) Ivo108 dne 17 pro 2015 18:04, celkem upraveno 1 x.
#2 Dva největší nešvary na dálnicích
Doplním hádankou:Pokud jsou na české dálnici tři jízdní pruhy,který je nejrychlejší,protože je prázdný?
#3 Dva největší nešvary na dálnicích
Ono tohle obojí "předjíždění" se běžně děje i na německých dálnicích
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5001
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#4 Dva největší nešvary na dálnicích
Serou mě hlavně ti co jedou furt v levém a ani je nenapadne se po předjetí zařadit do pravého pruhu, v tom jedoucím řidičům stěžují odhad při předjíždění a nutí je dobržďovat za pomalejším vozidlem nebo jak píše Ivo mu tam rovnou vjedou. prostě když nepředjíždíš nemáš v levém co dělat. Netýká se D1 Brno Praha ta žije vlastním životem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#5 Dva největší nešvary na dálnicích
1) tahle anomalie je uplne normalni a diky ni se aspon clovek nauci predvidat,drzet si odstup a sledovat dopravu aspon 3 auta predemnou. A ne jako kolega (25let) ktery sleduje jen auto pred sebou a jeste za nim jezdi na doraz. Par lidi s party uz mu preje aby uz konecne mel tu fotku na asfaltu z oranzove barvy. Nejhorsi je ze pak rve za volantem co tam tek kokot dela atd.. jemu bych v zivote ridicak nedal.
Jinak ja se priznam a obcas tuto vec taky udelam ale jen v pripade ze auto zamnou je dostatecne daleko abych ja stihl predjet a jeho neomezil. Hlavne pokud mi to zrychleni auta dovoly.
Pak jsou takovy Levoproudari kteri jezdi v levem predepsanou rychlosti a neuhnou ani kdyz jim to provz v pravem pruhu dovoluje. Pak uplne me iritujou vyblikavaci. To pak se houpu na hrane naschvalu.
2) to je naprosto bezny jev hlavne u polskych ridicu.
To pak komentujem ze nejspis pospicha na vlak.
Jinak ja se priznam a obcas tuto vec taky udelam ale jen v pripade ze auto zamnou je dostatecne daleko abych ja stihl predjet a jeho neomezil. Hlavne pokud mi to zrychleni auta dovoly.
Pak jsou takovy Levoproudari kteri jezdi v levem predepsanou rychlosti a neuhnou ani kdyz jim to provz v pravem pruhu dovoluje. Pak uplne me iritujou vyblikavaci. To pak se houpu na hrane naschvalu.
2) to je naprosto bezny jev hlavne u polskych ridicu.
To pak komentujem ze nejspis pospicha na vlak.
Naposledy upravil(a) Ekky dne 17 pro 2015 09:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3351
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#6 Dva největší nešvary na dálnicích
pridam dalsi vec do ohne.
Co mlhove svetlo? Kolik z vas kdyz jede v mlze a nekdo vas dojede zadni mlhovku zhasne?
Ja si treba hliudam provoz za sebou, Kdyz je auto blizko mlhovku vypnu, kdyz je dostatecne daleko zapinam...
Co mlhove svetlo? Kolik z vas kdyz jede v mlze a nekdo vas dojede zadni mlhovku zhasne?
Ja si treba hliudam provoz za sebou, Kdyz je auto blizko mlhovku vypnu, kdyz je dostatecne daleko zapinam...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5785
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#7 Dva největší nešvary na dálnicích
Miluji dálnici s třemi jízdními pruhy v jednom směru, ty uprostřed s nelidskou rychlostí.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#8 Dva největší nešvary na dálnicích
Mlhovky vetsinou pouzivam na ty co mi sviti dalkovejma. Mlha v nasi lokalite je minimalne. Min nez tech co sviti dalkovejma. Jenze to casto nepomuze a kolikrat jsem musel i zastavit,vystoupit a dojit k autu abych ridice upozornil. Uz jsem premyslel nad nejakym pridavnym svetlem na knoflik dozadu.dumi.cz píše:pridam dalsi vec do ohne.
Co mlhove svetlo? Kolik z vas kdyz jede v mlze a nekdo vas dojede zadni mlhovku zhasne?
Ja si treba hliudam provoz za sebou, Kdyz je auto blizko mlhovku vypnu, kdyz je dostatecne daleko zapinam...
Jinak mlhovky v mlze mi nevadi, vadi mi za deste. Pak mi vadi ti co pouzivaji predni mlhovky misto drl i ve tme.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#9 Dva největší nešvary na dálnicích
No a není ta mlhovka právě proto zapnutá aby byl člověk vidět ?dumi.cz píše:pridam dalsi vec do ohne.
Co mlhove svetlo? Kolik z vas kdyz jede v mlze a nekdo vas dojede zadni mlhovku zhasne?
Ja si treba hliudam provoz za sebou, Kdyz je auto blizko mlhovku vypnu, kdyz je dostatecne daleko zapinam...
Jinak trošku OT ale čerstvé (před 5 min). Jedu domů, přede mnou Avie s hlínou - a nejednou jí z vlečky spadne asi 5 menších kamenů. Tak zablikám, objedu kameny a zvětším vzdálenost. A najednou bum - a spadnou jí z vlečky 3 tak 50kg kameny na cestu, to už trošku vyděšeně brzdím, objíždím a pak na něj troubím blikám, nic - bohorovně jede dál až pak musím odbočit domů
Naposledy upravil(a) Ivo108 dne 17 pro 2015 10:09, celkem upraveno 1 x.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#10 Dva největší nešvary na dálnicích
V drtivé většině je nejrychlejší ten pravýmartinopel píše:Doplním hádankou:Pokud jsou na české dálnici tři jízdní pruhy,který je nejrychlejší,protože je prázdný?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#11 Dva největší nešvary na dálnicích
Bod číslo dvě být policií ČR tak s tim nemám problém pokud se nemýlím tak kamiony mají jezdit 80kmh tak bych jim dal flastr oboum a byl by klid a oni by se naučili !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
#12 Dva největší nešvary na dálnicích
No tak ono to se to děje stejně i v poměru 80-79,99 km/hod
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#13 Dva největší nešvary na dálnicích
Jenže když pojede ten v pravo 80 tak ten vlevo má možnost zrychlit na 90 protože kamiony mají v drtivé většině omezovač na 90Ivo108 píše:No tak ono to se to děje stejně i v poměru 80-79,99 km/hod
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 285
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Služební
#14 Dva největší nešvary na dálnicích
bod 1) Kdyby se to dělo podle předpisů tak dojedeš auto které se blíží k pomalejšímu a pravděpodobně začnete předjíždět oba, rozum říká že on bude první pač ho první dojel.
Neboť správně se máš zařadit za každým autem co předjedeš. Praktikuje se ale taktika předjedu vše co je v pravém a když tam nic není tak se případně zařadím, někdy ani to ne protože to tam drncá. Troufám si říct že v 90% případu tam to auto má "nárok" najet, protože si v tom levé neměl co dělat.
Za sebe, jezdím v levém, když je místo tak se zařadím. Rychlejším uhýbám dřív než mě dojedou. Vím ale že se to tak dělat nemá.
Pak je ještě zvláštní skupina lidí co jedou "pomaleji" v levém, kdy v pravém nic nejde.
Neboť správně se máš zařadit za každým autem co předjedeš. Praktikuje se ale taktika předjedu vše co je v pravém a když tam nic není tak se případně zařadím, někdy ani to ne protože to tam drncá. Troufám si říct že v 90% případu tam to auto má "nárok" najet, protože si v tom levé neměl co dělat.
Za sebe, jezdím v levém, když je místo tak se zařadím. Rychlejším uhýbám dřív než mě dojedou. Vím ale že se to tak dělat nemá.
Pak je ještě zvláštní skupina lidí co jedou "pomaleji" v levém, kdy v pravém nic nejde.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
#15 Dva největší nešvary na dálnicích
No dobře, máš pravdu (to je většinou i moje taktikaDejFe píše: Praktikuje se ale taktika předjedu vše co je v pravém a když tam nic není tak se případně zařadím, .
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 535
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem
#16 Dva největší nešvary na dálnicích
Nechci se řidičů kamionů nijak zastávat, dokážou mě na silnicích neuvěřitelně nas€#t.
Na druhou stranu - oproti nám, oni jsou na té silnici v práci. Je to jejich práce, oproti většině z nás.
A protože se mezi nimi najde podobný blb, jako mezi osobními auty, který jede 77km/h, místo 80km/h, tak je v tý práci zdržuje a ono to na výsledném času dojezdu udělá už velký rozdíl.
Navíc, nás to zdrží pár desítek sekund, ale tu "ztrátu" doženeme jedním sešlápnutím plynu a jsme pryč.
Nic to nemění na tom, že bych je vytáhnul z kamionu, když mi to tam bez varování vrazí před auto a podobné situace.
David
Na druhou stranu - oproti nám, oni jsou na té silnici v práci. Je to jejich práce, oproti většině z nás.
A protože se mezi nimi najde podobný blb, jako mezi osobními auty, který jede 77km/h, místo 80km/h, tak je v tý práci zdržuje a ono to na výsledném času dojezdu udělá už velký rozdíl.
Navíc, nás to zdrží pár desítek sekund, ale tu "ztrátu" doženeme jedním sešlápnutím plynu a jsme pryč.
Nic to nemění na tom, že bych je vytáhnul z kamionu, když mi to tam bez varování vrazí před auto a podobné situace.
David
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#17 Dva největší nešvary na dálnicích
I moje taktika. Zahajim predjizdeci manevr a do pruhu se zarazuju az kdyz mi velikost rozestupu umozni plynule zarazeni. Popripade pak opetovne zahajeni predjizdeni.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#18 Dva největší nešvary na dálnicích
Já většinou skončím předjíždění až když před posledním autem napravo už nic není
Ale velmi mě dojímají usilovní blikači za mnou, za situace, kdy přede mnou je v levém pruhu dalších x aut a rychleji jet nemůžu i když bych chtěl A ti nejpokročilejší pak odbočí do pravého, předjedou zprava a vecpou se zase doleva přede mě ...
Ale velmi mě dojímají usilovní blikači za mnou, za situace, kdy přede mnou je v levém pruhu dalších x aut a rychleji jet nemůžu i když bych chtěl A ti nejpokročilejší pak odbočí do pravého, předjedou zprava a vecpou se zase doleva přede mě ...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#19 Dva největší nešvary na dálnicích
To je ale kravina viď, co to je "před ním už nic neni"? Jaké vzdálenost je "už nic neni"?
S bodem 1 velmi důrazně nesouhlasím, respektive s tvojí jednostrannou argumentací.
Jezdím po dálnici s Kájou, takže maximální rychlost je cca 120km/h, takže velmi často jedu vpravo a pokud před sebou vidim kamion a za sebou auto, tak musim vyhodnotit, zda mi malé ubrání pomůže v tom, že mě to auto stihne dojet a předjet před ním, nebo mu to tam fouknu. Tohle rozhodování je hrozně těžký, když ten člověk za mnou jede furt jen v levym. Blinkr dávám s velkým předstihem aby viděl, že tam vjedu, ale stejně mi pod plynem dojede až za řiť a pak ještě bliká dálkovejma, co sem si to jako dovolil mu tam vjet, protože on je king levýho pruhu. To, že mě nesmí předjet, pokud mam zaplej blinkr už taky nikdo neví. Neomezení předjíždějícího vychází z toho, co psal Dejv, že vlevo nemáš co dělat, pokud je vpravo volno.
Tak a teď, kdo koho omezuje, on mě, že já musim zpomalit za tim kamionem na 85, nebo že já jeho zpomalim ze 140 na 120???
Takže to neni tak jednoduchý a jeden člověk těžko pochopí pohled toho druhýho.
S bodem 1 velmi důrazně nesouhlasím, respektive s tvojí jednostrannou argumentací.
Jezdím po dálnici s Kájou, takže maximální rychlost je cca 120km/h, takže velmi často jedu vpravo a pokud před sebou vidim kamion a za sebou auto, tak musim vyhodnotit, zda mi malé ubrání pomůže v tom, že mě to auto stihne dojet a předjet před ním, nebo mu to tam fouknu. Tohle rozhodování je hrozně těžký, když ten člověk za mnou jede furt jen v levym. Blinkr dávám s velkým předstihem aby viděl, že tam vjedu, ale stejně mi pod plynem dojede až za řiť a pak ještě bliká dálkovejma, co sem si to jako dovolil mu tam vjet, protože on je king levýho pruhu. To, že mě nesmí předjet, pokud mam zaplej blinkr už taky nikdo neví. Neomezení předjíždějícího vychází z toho, co psal Dejv, že vlevo nemáš co dělat, pokud je vpravo volno.
Tak a teď, kdo koho omezuje, on mě, že já musim zpomalit za tim kamionem na 85, nebo že já jeho zpomalim ze 140 na 120???
Takže to neni tak jednoduchý a jeden člověk těžko pochopí pohled toho druhýho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#20 Dva největší nešvary na dálnicích
Presne tyhle sytuace jsou co jsem psal. Frajer dojede ve 160ti a blika abych unul. To ve me bouchnou saze,predjedu kamion na uroven kabyny nebo predniho kola a jedu presne jako v druhem pripade. Predjizdim kamion 5 minut.Urvanej píše:To je ale kravina viď, co to je "před ním už nic neni"? Jaké vzdálenost je "už nic neni"?
S bodem 1 velmi důrazně nesouhlasím, respektive s tvojí jednostrannou argumentací.
Jezdím po dálnici s Kájou, takže maximální rychlost je cca 120km/h, takže velmi často jedu vpravo a pokud před sebou vidim kamion a za sebou auto, tak musim vyhodnotit, zda mi malé ubrání pomůže v tom, že mě to auto stihne dojet a předjet před ním, nebo mu to tam fouknu. Tohle rozhodování je hrozně těžký, když ten člověk za mnou jede furt jen v levym. Blinkr dávám s velkým předstihem aby viděl, že tam vjedu, ale stejně mi pod plynem dojede až za řiť a pak ještě bliká dálkovejma, co sem si to jako dovolil mu tam vjet, protože on je king levýho pruhu.
Tak a teď, kdo koho omezuje, on mě, že já musim zpomalit za tim kamionem na 85, nebo že já jeho zpomalim ze 140 na 120???
Takže to neni tak jednoduchý a jeden člověk těžko pochopí pohled toho druhýho.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 194
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: EUSSR/Praha
- Vůz: V70 T5
#21 Dva největší nešvary na dálnicích
A máš pak taky takový ten krásný pocit jak jsi někoho opět vytrestal jako mívám já?
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#22 Dva největší nešvary na dálnicích
Tak o vytrestani nemuze byt rec,pac to zbytecne odnasi pak i ti za nim. Ale jo. Trochu to tu zahu schladi
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#23 Dva největší nešvary na dálnicích
Já myslím že z hlediska zákonů a vyhlášky je to naprosto jasné:
Základní pravidlo dle ust. §12 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb. stanoví:"
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy."
A §17 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb.:"
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním."
Definice ohrožení a omezení:"
...nesmět ohrozit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí...
...nesmět omezit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nijak nepřekážel..."
Je sice pěkné že před vozidlem v pravém pruhu je pomalejší vozidlo, ale pokud aby nemusel zpomalit vjede do cesty rychleji jedoucímu vozidlu v levém pruhu, jednoznačně koná protizákonně ! Jestli to auto v levém pruhu předjíždí příliš dlouho, nebo jede příliš rychle apod. s tím nemá nic společného a takové okolnosti vyhláška neuvádí a není na řidiči aby takové okolnosti zohledňoval.
To je to samé jako kdyby člověk čekal u výjezdu na hlavní a kvůli tomu že tam jede moc aut nebo jedou pomalu tak tam prostě mezi ty auta vjel ..
Základní pravidlo dle ust. §12 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb. stanoví:"
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy."
A §17 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb.:"
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním."
Definice ohrožení a omezení:"
...nesmět ohrozit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí...
...nesmět omezit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nijak nepřekážel..."
Je sice pěkné že před vozidlem v pravém pruhu je pomalejší vozidlo, ale pokud aby nemusel zpomalit vjede do cesty rychleji jedoucímu vozidlu v levém pruhu, jednoznačně koná protizákonně ! Jestli to auto v levém pruhu předjíždí příliš dlouho, nebo jede příliš rychle apod. s tím nemá nic společného a takové okolnosti vyhláška neuvádí a není na řidiči aby takové okolnosti zohledňoval.
To je to samé jako kdyby člověk čekal u výjezdu na hlavní a kvůli tomu že tam jede moc aut nebo jedou pomalu tak tam prostě mezi ty auta vjel ..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#24 Dva největší nešvary na dálnicích
To je zakon ale realita je bohuzel jina. A jak uz tu bylo nekolikrat napsano,nikdo znas zakon nedodrzuje do puntiku.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 401
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#25 Dva největší nešvary na dálnicích
Takze, protoze to letadlo, co jede v kilometr za mnou v levym, vali 180, tak ja prakticky podle zakona nesmim zacit predjizdet, protoze mne v polovine predjizdeciho manevru dojede, a bude muset chudacek zpomalit na zakonnejch 130, a tim ho vlastne omezimIvo108 píše:Základní pravidlo dle ust. §12 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb. stanoví:"
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy."
A §17 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb.:"
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním."
Je sice pěkné že před vozidlem v pravém pruhu je pomalejší vozidlo, ale pokud aby nemusel zpomalit vjede do cesty rychleji jedoucímu vozidlu v levém pruhu, jednoznačně koná protizákonně !
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek