Imobilizér

  • Autor
  • Zpráva
Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Imobilizér

Příspěvek od Harry »

Mám novou zkušenost s imobilizérem, nemá někdo podobnou?
Nechal jsem jednou přes noc auto odemčené a klíč ve spínačce a další den jsem auto nenatočil. Baterie nová před půl rokem, silná dost (72Ah, 680A) a rozsvítili se jen kontrolky. Natočil jsem přes kabely a potom už ok. Baterii jsem dobil, taky ok.
Takže kde byl problém? Dle autoelektrikáře v imobilizéru. Změřil mi dobíjení, v pořádku i při největším zatížení (dálkový, ventilátor na plno, varovky, rádio). Změřil odběr v klidu, asi 0,03V, to přisuzuje hodinám na displeji. Ale s klíčem ve spínačce 0,75V odběru.
Závěr - opravdu má mít imobilizér takový odběr? Závada nebo normální stav? :?:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ty odběrové proudy měřil opravdu ve V nebo jsi se jen upsal a jsou to A? Pokud by to byly poklesy napětí, bylo by to dost.

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Nechci kecat, zítra mu zavolám, ale myslím, že řeč byla o Voltech. :oops:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 289
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

urcite to bolo v Amperoch :) odber vo Voltoch sa neda zmerat
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

dod píše:urcite to bolo v Amperoch :) odber vo Voltoch sa neda zmerat
Když se chce, jde změřit všechno a zbytek se lineárně aproximuje! :lol:

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Je to tak, naměřený hodnoty jsou v ampérech :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 289
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Jarda S40 píše:Když se chce, jde změřit všechno a zbytek se lineárně aproximuje! :lol:
hehe, to hej ked& sa chce vsetko sa da ale ja nepoznam az tak dobre tu univerzitnu matiku...stravil som tam len 3 roky :lol:
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 320
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Klíček byl zasunutej nebo i pootočenej?

Je ale pravda, že aby to sejmulo nějaký data z toho čipu v klíčku, tak to něco "žrát" musí. A zřejmě to zjišťuje již při zasunutí klíčku a ne až při startování. Pouze má doměnka.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3604
Registrován: 19 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

Conan píše:Klíček byl zasunutej nebo i pootočenej?

Je ale pravda, že aby to sejmulo nějaký data z toho čipu v klíčku, tak to něco "žrát" musí. A zřejmě to zjišťuje již při zasunutí klíčku a ne až při startování. Pouze má doměnka.
Ale že by to vytlouklo novou baterku do mrtě???? :o
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 320
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Deshi píše:
Conan píše:Klíček byl zasunutej nebo i pootočenej?

Je ale pravda, že aby to sejmulo nějaký data z toho čipu v klíčku, tak to něco "žrát" musí. A zřejmě to zjišťuje již při zasunutí klíčku a ne až při startování. Pouze má doměnka.
Ale že by to vytlouklo novou baterku do mrtě???? :o
No pokud to má odběr 0,75A s klíčkem, pak by měla 72Ah autobaterie teoreticky vydržet 96hodin. Což by reálně mohlo být cca 85-90hod.
Něco je zapotřebí pro startování apod, takže bych to viděl, že 1-2dny by tomu vadit neměly.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 320
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Osobně bych teda velikost toho odběru neřešil, je divný, že autobaterie tak rychle klekla. Byla už někdy předtím vybitá? Není náhodou vadná?
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

No, mně teda třičtvrtě ampéry připadá docela dost na to, aby se jenom stahovaly kódy z klíčku. Nezkoušel jste to někdo taky měřit?
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Klíč byl v poloze 0, jen zasunutý.
Auto stálo cca 30h.
Baterii mám od listopadu a zatím s ní nebyly žádné jiné problémy. A ani teď po dobití.
Byl bych rád kdyby to mohl někdo taky změřit pro porovnání.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Tak jsem to taky změřil. A výsledek?

1.) Zavřený auto, bez klíčku ve spínačce odběr 0,025A - v tomto případě je tam jen zanedbatelný odběr paměti rádia a zřejmě imobilizéru a jednotky v režimu standby.

2.) Zavřený auto s klíčkem v zapalování bez pootočení - 0,025A

3.) Zavřený auto s klíčkem v zapalování v první poloze - 0,025A

4.) Další polohu jsem měřit už nemohl, protože měřák je do 10A a to by mi při žhavení neprošlo :D

Jinak měření provedeno zařízením METRIX MX56, kalibrace do 11/07, teplota asi tak přibližně přesně 23 st.C., rel. vlhkost 35 %

Takže mi připadá, že tvých 0,75A je opravdu dost
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Takže mi připadá, že tvých 0,75A je opravdu dost
Tak co s tím? Něco mi poraď, elektrice moc nerozumim :cry:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Zapni klíček a měř. Pokud znovu naměříš těch 0,75A tak zkoušej vyndavat jednu pojistku za druhou až najdeeš která (či kterej obvod) to dělá. Potom se múže spekulovat již adresněji.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

No, klidový odběr máme cca stejný - asi to bude tím imobilizerem. Tady asi bude každá rada drahá. Nešlo by něco vyčíst na diagnostice? To by mohl vědět Marra, nebo nejbližší servis
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

U Marry jsem byl až po události s vybitím baterie a žádnou chybu to nehlásilo. Nemám to čím měřit, asi si něco budu muset pořídit. V každým případě od tý doby vše ok, ani náznak slabší baterky.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Pokud to nemáš čím měřit, tak není zatím co řešit. Bez ampérmetru to nezjistíš :cry: . Jinak bych zkusil Jardovu metodu. Alespoń budeš vědět, kde hledat ty unikající ampérky. A třeba se to neprojeví. Jestli máš doma nabíječku a čas, tak to zkus znovu :) - nebo jinou baterku, ať vyloučíš tu svojí. Může mít vnitřní zkrat.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Jestli máš doma nabíječku a čas, tak to zkus znovu :)
To mám, zkusim. Zatím díky za rady. :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Nemáš zač, ale takhle na dálku je to takový vaření z vody.

Kdyby se do toho ještě někomu chtělo, zkuste si to změřit taky ať máme co porovnat. Bude vás to stát akorát chvilku času a nastavíte si potom znovu hodiny a paměť rádia. Díky
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Bubuss
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Mam imobilizer?

Příspěvek od Bubuss »

Me by spis zajimalo jestli mam vubec imobilizer v aute namontovanej? Da se to podle neceho poznat? Takovej ten cernej bazmek zalitej v patce klicku jako maj skodofky tam nemam Uz jsem si postavil vlastni ale nechci ho tam namontovat dokud si nebudu jistej jestli tam uz je nebo neni. Preci jen mit dva imobilizery je asi paranoia:). A jeste jedna vec me zajima, k cemu je v pravo na palubni desce v krytce reproduktoru ta cervena kulicka nebo co to je? Kdosi mi tvrdil ze to je soucast alarmu ale ja sem zadnej alarm v aute nenasel.
_________________
S40 1996 1.8 88KW

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 320
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Mam imobilizer?

Příspěvek od Conan »

Bubuss píše:Me by spis zajimalo jestli mam vubec imobilizer v aute namontovanej? Da se to podle neceho poznat? Takovej ten cernej bazmek zalitej v patce klicku jako maj skodofky tam nemam Uz jsem si postavil vlastni ale nechci ho tam namontovat dokud si nebudu jistej jestli tam uz je nebo neni. Preci jen mit dva imobilizery je asi paranoia:). A jeste jedna vec me zajima, k cemu je v pravo na palubni desce v krytce reproduktoru ta cervena kulicka nebo co to je? Kdosi mi tvrdil ze to je soucast alarmu ale ja sem zadnej alarm v aute nenasel.
Počítám, že na 99% tam imobilizér máš. V té "kuličce" je práve kontrolní dioda imobilizéru/alarmu a teké čidlo klimatizece (tuším že jen automatické) na intenzitu světla.
A jak poznat, že tam imobilizér opravdu je? Nech si udělat náhradní klíč (samo bez čipu, takže někde mimo Volvo servis :D ) a zkus nastartovat :wink:
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Bubuss
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

no

Příspěvek od Bubuss »

no vida to me ani nenapadlo. Vyzkousim urcite, jen doufam ze ten klic neni nakej spesl za dva litry?
_________________
S40 1996 1.8 88KW

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 320
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

no

Příspěvek od Conan »

Bubuss píše:no vida to me ani nenapadlo. Vyzkousim urcite, jen doufam ze ten klic neni nakej spesl za dva litry?
Za ty dva litry ti ho právě udělaj ve Volvu, včetně toho čipu pro imobilizér :wink:
Počítám, že v nějaký "výrobně klíčů" to bude max do 150Kč.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé