Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vstřiků

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#1 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vstřiků

Příspěvek od Dr.Marty »

Zdá se, že můj dotaz zapadl ve vlákně, kterému nikdo moc nevěnuje pozornost, tak zakládám nové. Mám ale vlastně problémy hned dva a nevím, jestli spolu souvisejí.

Řešila se otázka, co může způsobovat, že od motoru se při akceleraci na plný plyn občas ozve pískavý zvuk, jako by proklouzly pneumatiky.
U mého auta se z občasného písknutí stalo pravidlo a při plném plynu, nejvíce při akceleraci v mírném táhlém kopci, se ozývá ten popisovaný zvuk, jako když pískají (prokluzují) gumy. Ale není to jen to krátké "kviknutí", jak bylo popisováno v sousedním vlákně, ale klidně několikasekundový zvuk, který trvá vlastně po celou dobu, co mám plyn na podlaze.

Minulý týden jsem nechal vyčistit a přeměřit vstřikovače. Prý jsou sice opotřebované, ale jinak vcelku v pořádku (jediné, co je horší, je "maximální dávka"). Od té doby je bohužel auto jakoby přidušené, a jede mnohem hůře (dokonce na pětku do mírného kopce už ani nezrychluje, což předtím nebyl problém) a více žere. Pán, který dělal čištění a kontrolu vstřiků, se nad tím, že auto od té doby jede hůř, podivil, ale nenapadlo ho nic, co by mohl udělat špatně (jde o člověka, kterého doporučuje David Patočka, takže věřím v jeho zkušenosti a schopnosti). Napadá Vás něco?

A zároveň s tím, jak auto teď hůře jede, se více projevuje onen zvuk, protože musím víc šlapat na plyn, když chci od auta podobnou dynamiku jako dříve. A při akceleraci na plný plyn vydává právě onen pískavý zvuk.

Podotýkám, že intercooler je rok nový, turbo je (zvnějšku) úplně suché.

Díky moc za vaše nápady. Martin

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#2 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od karelvolvo »

To čištění vstřiků by mně zajímalo kolik to stálo díky
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#3 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Stálo to bratru 3200,- Kč .(čištění + testování). Pozitivním efektem si momentálně nejsem jistý...

davelister007
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 231
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Klecany
Vůz: V70 D5252T 98 cervena manual

#4 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od davelister007 »

A neprokluzuje Ti remen?Muze byt horsi,uz treba vytahany a to by mohlo pri plnym plynu piskat nebo ruzne kvicet...
_________________
Je Volvo V70 2,5TDi,D5252T,103kW,cervena barva,r.v.1998,manual...
Je Volvo 760 2,3T B230ET 134kW,seda met.,1988,manual+OD...
bylo Volvo 850 T5,166kW B5234T,cerna,1995,manual...
bylo Volvo 850 Tdi,103kW,cerna coroner,1996,manual...
bylo Volvo C70 2,3T5 176kW,zlata metaliza,r.v.1998,manual...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 159
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

#5 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Venca70 »

Co takhle prasklá hadice od turba. Umí jak pískat tak ubrat výkon.
Moc nerozumím pojmu opotřebované ale vcelku dobré
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 832
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#6 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od THOmasoj »

Pokud to dela i na neutral, popros nekoho at ti podrzi plyn a strc hlavu do motoru. Zameril bych se na klinovej remen a kladky, jestli neni nekde neco pridrenyho. Pripadne na nejakou netesnost v sani a turbo
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 159
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

#7 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Venca70 »

THOmasoj píše:Pokud to dela i na neutral, popros nekoho at ti podrzi plyn a strc hlavu do motoru. Zameril bych se na klinovej remen a kladky, jestli neni nekde neco pridrenyho. Pripadne na nejakou netesnost v sani a turbo
Dlouhé vlasy bych doporučoval schovat do čepice. :D
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#8 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Venca70 píše:Co takhle prasklá hadice od turba. Umí jak pískat tak ubrat výkon.
Moc nerozumím pojmu opotřebované ale vcelku dobré
Dle slov pana mechanika jsou všechny vstřiky poměrně dost opotřebované (auto má najeto 210.000 km), ale žádný není mrtvý. Mám kontrolní protokol, všechny hodnoty jsou v toleranci (jenže tolerance je tam u někrtých hodnot obrovská), žádná z hodnot nedosahuje referenční hodnoty, žádná ale není na nule. Tzn. já to chápu tak, že vstřiky jsou jakž takž funkční a nehrozí poškození motoru, tudíž zatím nemá smysl dávat patnáct tisíc za repas, natož čtyři pětky za nové

Hadice od turba mě napadla, řemen ne. Ale co jsem tak někdy slyšel pískající řemen, tak tohle je trochu jiný zvuk. Nicméně to samozřejmě prověříme.

Jen mi pořád vrtá hlavou, že se najednou dynamika auta tak výrazně zhošila, a jestli to má nějakou souvislost s tím čištěním vstřiků (jako laika mě vůbec nenapadá, jak by mohlo vyčištění vstřiků zhoršit dynamiku, mělo by to přeci spíše pomoci). Jestli to chápu správně, tak auto, pokud má málo vzduchu, tak to kompenzuje vyšší dávkou paliva, je to tak? A proto ta vyšší spotřeba. Snad napoví servis. Na kolik tak cca vychází výměna hadice od turba v aut. servisu?

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#9 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od 3m3 »

A nemuze to ze ma malo vzduchu mit souvislost nakonec s tim turbem kery sice muze byt suchy ale nedava tolik?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 159
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

#10 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Venca70 »

A víš jak pak poznáš když už bude vstřik mrtvý ? ....řekne ti to mrtvý motor!
Je to pàlka za ty vstřiky, to beru, taky bych se kroutil.
Zkus oslovit Patočku, určitě bude mít málo jeté použitelné.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#11 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Haben »

jestli pán vstřiky kontroloval a řekl, že jsou sice již opotřebované, ale můžou se i nadále používat, není potřeba je měnit a je na něj dobrá reference od D. Patočky, nevidím důvod vstřiky měnit.
Nejjednodušší cesta je se s někým ochotným s D5 motorem, komu to normálně jede, potkat, přemontovat vstřiky, zkusit auto projet a pak zase vstřiky vrátit. Demontáž tak hrozná není. V pohodě i s testem se to dá zvládnout za odpoledne i s pokecáním.
Tím bych asi začal, pak bych hledal problém jinde. Protože, pokud to přestalo jet po čištění vstřiků, tak bych ověřoval to, co se měnilo, rozpojovalo.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#12 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Takže auto bylo minulý týden v Auto Kurtz, kde bylo provedeno podrobné měření všeho možného. Nebyla zjištěna žádná netěsnost (což tedy asi vylučuje prasklou hadici od turba, prasklý IC apod.), diagnostika za provozu nezjistila žádnou závadu (turbo tlačí, váha vzduchu taky nehlásí závadu).

Můj problém tak nadále trvá a auto jede hůř, než před servisem vstřiků, a hlavně má o litr vyšší spotřebu (mimo město). V AutoKurtz mi bylo řečeno , že auto jede cca stejně jako sériová 2.4D (tzn. 96 kW), možná o chlup lépe. Před servisem vstřiků ale auto jelo podstatně lépe, jelikož měla za sebou softwarovou úpravu ŘJ motoru (výkon byl cca na úrovni 120 kW).

A tak mě napadá jedna věc... Existuje teoretická možnost, že se nějakým zásahem resetovala ŘJ motoru do továrního nastavení (čímž by došlo ke snížení výkonu na tovární hodnotu)? Je to technicky vůbec možné?

Díky za odpovědi.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#13 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Haben »

je, pokud ti někdo napíchl auto na diagnostiku a aktualizoval třeba software. Výměnou vstřiků za repas / nové to není možné.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#14 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

O tom, že by někdo aktualizoval software, mi nebylo nic řečeno, takže doufám, že se tak ani nestalo..:) V Auto Kurtz každopádně aktualizaci nedělali, ale to by stejně nehrálo roli, když problém existoval předtím.

Co se týká vstřiků, byly jen čištěny a pak měřeny, nebyly měněny ani repasovány. Ale vzhledem k tomu, že jeden dává nízkou maximální dávku, asi na repas stejně dojde.

Spíš jsem měl na mysli, jestli se třeba v důsledku nějakého elektrického šoku (auto jsme po servisu vstřiků na zkoušku startovali za pomoci externího zdroje) nemohla ta ŘJ nějak zresetovat (právě do tov. nastavení).
Naposledy upravil(a) Dr.Marty dne 05 říj 2015 11:24, celkem upraveno 1 x.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#15 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Krystof P. »

a dávaji ti všechny ty vstřiky dávku ? neni někde řachlý těsnění ?

Co mě napadá, tak jedinej problém podle toho co popisuješ by mohl bejt v těsnění a konektorech, tedy věci, který jsi rozpojoval při vyndavání vstřiků. T o-kroužky by se měly pokaždý vyměnit.

Nebo jsi nám něco zapomněl říct. Ruční brzdu máš dole ? :green:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#16 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Já u toho nebyl, když se to dělalo, takže se k tomu těžko vyjadřuje..:) Jak jsem už psal, jeden vstřik dává nízkou maximální dávku, ale to asi přeci musel dávat už předtím a auto i tak jelo dobře, tak je mi divný, že by to mělo mít vliv. Údajně jsou všechny vstřiky přetěsněné.

Dělal to p. Pavel Kassl, kterého tu doporučoval p. David Patočka,, čili by se mělo jednat o odborníka...

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#17 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Krystof P. »

Dr.Marty píše:Já u toho nebyl, když se to dělalo, takže se k tomu těžko vyjadřuje..:) Jak jsem už psal, jeden vstřik dává nízkou maximální dávku, ale to asi přeci musel dávat už předtím a auto i tak jelo dobře, tak je mi divný, že by to mělo mít vliv. Údajně jsou všechny vstřiky přetěsněné.

Dělal to p. Pavel Kassl, kterého tu doporučoval p. David Patočka,, čili by se mělo jednat o odborníka...
Sorry, ale kdyby ho doporučoval sám pánbůh, tak když se mi vrátí auto od "mechanika" v horšim stavu než bylo, tak je asi něco špatně. Zkus za Davidem a požádat ho aby na to mrknu, poměnil třeba vstřiky za nějaký plonkový co se mu tam váleji a aspoň najde v čem je problém.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#18 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Jjj, jasně, nakonec to asi nějak tak dopadne, akorát by to stejně neřešil D. Patočka, protože na tyhle věci sám nemá čas.

Ale aby nezapadl můj dotaz..:) Je tedy technicky možné, aby se třeba v důsledku nějakého elektrického šoku (auto jsme po servisu vstřiků na zkoušku startovali za pomoci externího zdroje) nemohla ta ŘJ nějak zresetovat (právě do tov. nastavení)???

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#19 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od 3m3 »

Tezko rict ale v tomhle pokud to byla osizena D5(96kw),nekdo ti delal sw na 120 a ted to zas nejede tak bych zajel nekam na brzdu zmerit si kolik koniku tam mas a ve finale vlastne jaky sw...
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#20 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Na to, abych poznal, že mám o poznání méně výkonu, nepotřebuju výkon měřit na brzdě, ten rozdíl je opravdu propastný (výkon, který jsem měl předtím k dispozici "na půl plynu" teď nemám ani na plný plyn).

Asi tam zkusím nechat znovu nahrát ten upravený soft a uvidíme.. Tím se snad nedá nic zkazit, a bude to jako první krok zadarmo..

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#21 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Já bych zkusil auto projet bez řemenu příslušenství (altík,servo,klima...) a pak bych řešil dál. Tipuju volnoběžku altíku
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#22 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Ta volnoběžka alternátoru má způsobovat co? To náhlé snížení výkonu, nebo to dříve popisované pískání? Omlouvám se, jsem laik, tak se takhle ptám...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#23 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Prosím o odpověď, díky! :)

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#24 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Ahooooj! No dle mého selského rozumu,čistě teoreticky,kdyby byla volnoběžka zakouslá/prokluzovala,tak by mohla způsobit prokluzování řemene na řemenici altíku a tím i způsobit ztrátu výkonu = kňučení. Ok,blbost,asi by to rožlo kontrolku dobíjení. Ale pro klid v duši by to stálo za pokus...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

GDPR_user

#25 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od GDPR_user »

z-d-e-n-a píše:Ahooooj! No dle mého selského rozumu,čistě teoreticky,kdyby byla volnoběžka zakouslá/prokluzovala,tak by mohla způsobit prokluzování řemene na řemenici altíku a tím i způsobit ztrátu výkonu = kňučení. Ok,blbost,asi by to rožlo kontrolku dobíjení. Ale pro klid v duši by to stálo za pokus...
Už jsem to někde psal,ale zopakuji to.Plochý drážkovaný řemen má tak obrovskou schopnost přenosu kroutícího momentu,že nikdy prokluzovat nebude!!!Když se vám zasekne alternátor,tak auto nepůjde nastartovat a bude se chovat jako by bylo zadřené.Jediná možnost je,že řemen praskne.
Proto veškeré pískání které se ozývá od rozvodů je z nějakého ložiska.Tzn.nějaká kladka,ložisko alternátoru,ložisko klimakompresoru,nebo ložisko servořízení.Nejčastěji to na pomocném řemenu bývá alternátor.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“