ruční brzda S90

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 4 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1850
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

ruční brzda S90

Příspěvek od pekelnik »

Pomoc!!!
Potřebuji vyměnit levé a pravé lanko ruční brzdy na S90. U Kučery jsem si objednal lanka na 9xx s multilinkem, ale mechanik mi tvrdí, že to kratší lanko je o cca 3 cm delší, a na tom dlouhém je jiná koncovka. V katalogu Scantech není S90. Je tam jen 940, nebo 960 bez/s multilinkem. Podle katalogu jsou lana v pořádku, ale na auto mi nesedí.

Dotaz: Je nějaký rozdíl mezi miltilinkem na 7xx, 9xx a S90? Prosím nějakého majitele S90, jestli by mi nenafotil svoje uchycení ruční brzdy, abych věděl kde je chyba. Jestli mám špatná lanka, nebo to tam jen nejde a zkusit to uložení rozdělat na narvat je tam. :? Nebo, nemá někdo rozkreslení ruční brzdy na S90?

Objednal jsem si nové u Northa na S90, tak jsem zvědavý, co přijde.
dík[/img]
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

podívej se do sekce prodej-díly.myslím že tam black hawk nabízí originál volvo lano levé na 960/S90
_________________
volvo 850 T5R

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1850
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Příspěvek od pekelnik »

Nebo jinak. Nacpu tyto lanka do tohoto podvozku?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Je fakt, že uchycení ramen multilinku na mojí 764 je trochu jinak. Já mám kolem diferáku rozebiratelný ocelový koš, ty odlitek. Ale lana jsou na pohled stejná, včetně uchycení. Dneska nafotím můj zadek(multilink) a zítra ti pošlu fotky. Snad z toho bude chytřejší tvůj mechoš ...

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1850
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Příspěvek od pekelnik »

zatím díky. Budu se těšit
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

proč si nevemeš to lano od blacka.je prej originál za slušný peníze
_________________
volvo 850 T5R

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Koukni na fotky, ale to lano od ručky co se pak stáčí doleva a je na něm spojka je stejné

slava
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

brzda

Příspěvek od slava »

jen malo co vim-
uz sem vymnenoval lanko rucni brzdy
mam na 960 to same co mas ty / v autë/

ale to cos koupil je stare uchyceni

ja sem koupil myslim ze tak za 2tis origo lanko / to dlouhe od rucky a patri k nemu ten patent na propojeni- je vyndavaci/
pracne namontoval a do roka mi prasknul ten prapodivnej / rekl bych 10cm dlouhej valcovite ohnutej patent co je na konci dlouheho lana a spojuje v podivne páce ty dve kratsi lana ke kolum / to je ta zmena oproti starsimu typu spojeni tech lan - zmena na hovno/

ztratil sem tu uctenku tak mi to nevyreklamovali / a ten starej co byl OK sem nekde vyhodil- smula
_________________
960 r.v.96 kombi 2.5i B6254

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

mirek 850 T5R píše:proč si nevemeš to lano od blacka.je prej originál za slušný peníze
Nechci Vám do toho kecat, ale pokud mám správné informace, tak BlackHawk už tady není :?
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1850
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Příspěvek od pekelnik »

tak podívejme. zase změna :roll:
960 má staší provedení multilinku (do r.95) o počtu cca38 součástek a od 95-98 t.j. i S/V90 má jen 32 obj. součástek. studoval jsem dnes katalog. Jo, a to v tom nejsou ty lanka a brzdy.Takže rozdíl tam bude.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

e.w.i.n.g.1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Bělov

lano ruční brzdy

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ahoj,

mám problém, dneska jsem neprošel STK kvůli učínnosti ruční brzdy - zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
Takže do měsíce to musím vyřešit. Lanko, které mám koupené o délce 2184 mm - mám obavy, že tam pasovat nebude.. Podle toho, co jsi říkal, že se to skládá ze 3 lan. Kdybych tak věděl správné rozměry. Jak jsi ty zatím dopadl s těmi kratšími lanky? Ještě jsi je nesehnal nebo nezjistil správné rozměry? Díval jsem se pod auto a vypadá to na mojem asi stejně jako na tvojem autě. Kdyžtak mi dej vědět, kdyby jsi s tím nějak pokročil.

Díky

Honza

e-mail: e.w.i.n.g.1@post.cz
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Re: lano ruční brzdy

Příspěvek od bidak »

e.w.i.n.g.1 píše:zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
brzdy jsou na STK vzdycky mezi nebezpecnejma zavadama
jinak prave u automatu bys mel rucku pouzivat dycky pri parkovani - napred rucku, pak "P"
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Souhlas s bídákem, navíc tady o tom proběhla dost velká diskuse! Jinak tedy ruční brzda je velice důležitá součást auta, pokud selže zcela brzda provozní, slouží též jako nouzová! Někdo ji používá i během jízdy :lol: .

e.w.i.n.g.1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Bělov

ruční brzda

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A to mám dávat ruční brzdu i když stojím na rovině? Proč se musí dávat ruční brzda a pak až "P"? Nebo proč je tak ruční brzda důležitá i u automatu?

Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..

Díky za informace

Honza
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: ruční brzda

Příspěvek od Jarda S40 »

e.w.i.n.g.1 píše:A to mám dávat ruční brzdu i když stojím na rovině? Proč se musí dávat ruční brzda a pak až "P"? Nebo proč je tak ruční brzda důležitá i u automatu?

Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..

Díky za informace

Honza
Zkus si přečíst tohle viewtopic.php ... sc&start=0 tam najdeš odpovědi.

Bubuss
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bubuss »

rucni brzda je vubec nejdulezitejsi vec co je na aute. Pokud ti selzou normalni brzdy a mel bys v kyblu i rucku tak nemas jak zastavit. U klacku jde jeste brzdit motorem coz u automatu (nevim jak u osobaku) nejspis nejde. Proto maji treba autobusy s automatickou prevodovkou retardery. Retarder je brzda na elektromagnetickem principu a funguje nezavisle na tom zda je zarazenej kvalt ci nikoli a brzdi kardanovy hridel a tim cele auto.
Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.
_________________
S40 1996 1.8 88KW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.[/quote]



Člověče bubuss jestli přijedeš na sraz tak mi to předvedeš, neb s to trochu přepísk.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Bubuss
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bubuss »

ja netvrdim ze to tak je na beton jen si to myslim, to mi teda rekni jak je to zabrzdeny? V praci jezdim s karosama a citybusama a to jsou vesmes automaty a i na rovince pri odstaveni musime zakladat kliny protoze uz se jich docela hodne rozjelo. A to maj vzduchovy brzdy ktery se automaticky zabrzdej pokud klesne tlak pod urcitou mez. Mozna sem to prepisk ale pak mi to teda vysvetli. To tam jako zustane zapadlej nakej kvalt nebo co? Vzduchovy brzdy to nema a nic jinyho me nenapada.
To mi pripomelo, ze jednou jednomu soferovi chcip autobus a frajeri ho zaprahli ze ho roztahnou - automat. Ani omylem. Nebo snad Volvo jde i roztlacit pokud je to automat?
_________________
S40 1996 1.8 88KW

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6036
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Re: ruční brzda

Příspěvek od Lachtan »

4 Bubuss -
Jarda S40 píše:Zkus si přečíst tohle viewtopic.php ... sc&start=0 tam najdeš odpovědi.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Bubuss
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bubuss »

Nejaka rohatka, to sem vubec nevedel ze neco takovyho existuje
Ale podle me to je spis urceny na takovy ty kratkodoby zastaveni (rozvoz pizzy) ale ne na odstaveni vozu. No tak to se asi nerozjede, ale pokud tam nekdo psal ze to muzou pri odtahu poskodit tak bych teda na to radsi moc nespolihal. Rucka je precijen rucka...
_________________
S40 1996 1.8 88KW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Nemám nic proti ručce ale na rovině nechávám jen P
A taky nejsem blázen vím že na Péčko se zastavuje jen v amerických filmech.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

no tak ja bych zrovna rohatku nepodcenoval - muze dosvedcit marra, ktery mi vypravel jak brzdi ZF4HP22 z 30 km/h po zarazeni P....
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

tak na to se moc nespoléhej.
_________________
volvo 850 T5R

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Zastavit na to jde , ale kolikkrát než se utrhne ?
Nebo se nalomí a v tu nejnevhodnější chvíli praskne a je vystaráno .
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

dusledky takoveho zastaveni jsem jiz nepopisoval 8) jen jsem chtel opatrne naznaciti, ze kdyz ma silu zastavit jedouci auto z 30 km/h tak asi ten autak z kopce udrzi :) samozrejme je lepsi vzdy zatahovat rucku (taky jsem to tak delal na automatu..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country
This topic is 4 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“