ruční brzda S90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1479
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
ruční brzda S90
Pomoc!!!
Potřebuji vyměnit levé a pravé lanko ruční brzdy na S90. U Kučery jsem si objednal lanka na 9xx s multilinkem, ale mechanik mi tvrdí, že to kratší lanko je o cca 3 cm delší, a na tom dlouhém je jiná koncovka. V katalogu Scantech není S90. Je tam jen 940, nebo 960 bez/s multilinkem. Podle katalogu jsou lana v pořádku, ale na auto mi nesedí.
Dotaz: Je nějaký rozdíl mezi miltilinkem na 7xx, 9xx a S90? Prosím nějakého majitele S90, jestli by mi nenafotil svoje uchycení ruční brzdy, abych věděl kde je chyba. Jestli mám špatná lanka, nebo to tam jen nejde a zkusit to uložení rozdělat na narvat je tam. :? Nebo, nemá někdo rozkreslení ruční brzdy na S90?
Objednal jsem si nové u Northa na S90, tak jsem zvědavý, co přijde.
dík[/img]
Potřebuji vyměnit levé a pravé lanko ruční brzdy na S90. U Kučery jsem si objednal lanka na 9xx s multilinkem, ale mechanik mi tvrdí, že to kratší lanko je o cca 3 cm delší, a na tom dlouhém je jiná koncovka. V katalogu Scantech není S90. Je tam jen 940, nebo 960 bez/s multilinkem. Podle katalogu jsou lana v pořádku, ale na auto mi nesedí.
Dotaz: Je nějaký rozdíl mezi miltilinkem na 7xx, 9xx a S90? Prosím nějakého majitele S90, jestli by mi nenafotil svoje uchycení ruční brzdy, abych věděl kde je chyba. Jestli mám špatná lanka, nebo to tam jen nejde a zkusit to uložení rozdělat na narvat je tam. :? Nebo, nemá někdo rozkreslení ruční brzdy na S90?
Objednal jsem si nové u Northa na S90, tak jsem zvědavý, co přijde.
dík[/img]
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Příspěvky: 1479
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
Nebo jinak. Nacpu tyto lanka do tohoto podvozku?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Příspěvky: 275
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
-
Offline
- Příspěvky: 1479
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 275
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
-
Offline
- Příspěvky: 182
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 4
-
Offline
- Příspěvky: 1479
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
tak podívejme. zase změna
960 má staší provedení multilinku (do r.95) o počtu cca38 součástek a od 95-98 t.j. i S/V90 má jen 32 obj. součástek. studoval jsem dnes katalog. Jo, a to v tom nejsou ty lanka a brzdy.Takže rozdíl tam bude.
960 má staší provedení multilinku (do r.95) o počtu cca38 součástek a od 95-98 t.j. i S/V90 má jen 32 obj. součástek. studoval jsem dnes katalog. Jo, a to v tom nejsou ty lanka a brzdy.Takže rozdíl tam bude.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bělov
lano ruční brzdy
Ahoj,
mám problém, dneska jsem neprošel STK kvůli učínnosti ruční brzdy - zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
Takže do měsíce to musím vyřešit. Lanko, které mám koupené o délce 2184 mm - mám obavy, že tam pasovat nebude.. Podle toho, co jsi říkal, že se to skládá ze 3 lan. Kdybych tak věděl správné rozměry. Jak jsi ty zatím dopadl s těmi kratšími lanky? Ještě jsi je nesehnal nebo nezjistil správné rozměry? Díval jsem se pod auto a vypadá to na mojem asi stejně jako na tvojem autě. Kdyžtak mi dej vědět, kdyby jsi s tím nějak pokročil.
Díky
Honza
e-mail: e.w.i.n.g.1@post.cz
mám problém, dneska jsem neprošel STK kvůli učínnosti ruční brzdy - zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
Takže do měsíce to musím vyřešit. Lanko, které mám koupené o délce 2184 mm - mám obavy, že tam pasovat nebude.. Podle toho, co jsi říkal, že se to skládá ze 3 lan. Kdybych tak věděl správné rozměry. Jak jsi ty zatím dopadl s těmi kratšími lanky? Ještě jsi je nesehnal nebo nezjistil správné rozměry? Díval jsem se pod auto a vypadá to na mojem asi stejně jako na tvojem autě. Kdyžtak mi dej vědět, kdyby jsi s tím nějak pokročil.
Díky
Honza
e-mail: e.w.i.n.g.1@post.cz
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 5
lano ruční brzdy
brzdy jsou na STK vzdycky mezi nebezpecnejma zavadamae.w.i.n.g.1 píše:zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
jinak prave u automatu bys mel rucku pouzivat dycky pri parkovani - napred rucku, pak "P"
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat
-
Offline
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bělov
ruční brzda
A to mám dávat ruční brzdu i když stojím na rovině? Proč se musí dávat ruční brzda a pak až "P"? Nebo proč je tak ruční brzda důležitá i u automatu?
Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..
Díky za informace
Honza
Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..
Díky za informace
Honza
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
ruční brzda
Zkus si přečíst tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0 tam najdeš odpovědi.e.w.i.n.g.1 píše:A to mám dávat ruční brzdu i když stojím na rovině? Proč se musí dávat ruční brzda a pak až "P"? Nebo proč je tak ruční brzda důležitá i u automatu?
Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..
Díky za informace
Honza
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
rucni brzda je vubec nejdulezitejsi vec co je na aute. Pokud ti selzou normalni brzdy a mel bys v kyblu i rucku tak nemas jak zastavit. U klacku jde jeste brzdit motorem coz u automatu (nevim jak u osobaku) nejspis nejde. Proto maji treba autobusy s automatickou prevodovkou retardery. Retarder je brzda na elektromagnetickem principu a funguje nezavisle na tom zda je zarazenej kvalt ci nikoli a brzdi kardanovy hridel a tim cele auto.
Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.
Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.
_________________
S40 1996 1.8 88KW
S40 1996 1.8 88KW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.[/quote]
Člověče bubuss jestli přijedeš na sraz tak mi to předvedeš, neb s to trochu přepísk.
Člověče bubuss jestli přijedeš na sraz tak mi to předvedeš, neb s to trochu přepísk.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
ja netvrdim ze to tak je na beton jen si to myslim, to mi teda rekni jak je to zabrzdeny? V praci jezdim s karosama a citybusama a to jsou vesmes automaty a i na rovince pri odstaveni musime zakladat kliny protoze uz se jich docela hodne rozjelo. A to maj vzduchovy brzdy ktery se automaticky zabrzdej pokud klesne tlak pod urcitou mez. Mozna sem to prepisk ale pak mi to teda vysvetli. To tam jako zustane zapadlej nakej kvalt nebo co? Vzduchovy brzdy to nema a nic jinyho me nenapada.
To mi pripomelo, ze jednou jednomu soferovi chcip autobus a frajeri ho zaprahli ze ho roztahnou - automat. Ani omylem. Nebo snad Volvo jde i roztlacit pokud je to automat?
To mi pripomelo, ze jednou jednomu soferovi chcip autobus a frajeri ho zaprahli ze ho roztahnou - automat. Ani omylem. Nebo snad Volvo jde i roztlacit pokud je to automat?
_________________
S40 1996 1.8 88KW
S40 1996 1.8 88KW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
ruční brzda
4 Bubuss -
Jarda S40 píše:Zkus si přečíst tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0 tam najdeš odpovědi.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Nejaka rohatka, to sem vubec nevedel ze neco takovyho existuje
Ale podle me to je spis urceny na takovy ty kratkodoby zastaveni (rozvoz pizzy) ale ne na odstaveni vozu. No tak to se asi nerozjede, ale pokud tam nekdo psal ze to muzou pri odtahu poskodit tak bych teda na to radsi moc nespolihal. Rucka je precijen rucka...
Ale podle me to je spis urceny na takovy ty kratkodoby zastaveni (rozvoz pizzy) ale ne na odstaveni vozu. No tak to se asi nerozjede, ale pokud tam nekdo psal ze to muzou pri odtahu poskodit tak bych teda na to radsi moc nespolihal. Rucka je precijen rucka...
_________________
S40 1996 1.8 88KW
S40 1996 1.8 88KW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
no tak ja bych zrovna rohatku nepodcenoval - muze dosvedcit marra, ktery mi vypravel jak brzdi ZF4HP22 z 30 km/h po zarazeni P....
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
dusledky takoveho zastaveni jsem jiz nepopisoval jen jsem chtel opatrne naznaciti, ze kdyz ma silu zastavit jedouci auto z 30 km/h tak asi ten autak z kopce udrzi samozrejme je lepsi vzdy zatahovat rucku (taky jsem to tak delal na automatu..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
ZF 22 4 HP snese opravdu hodně, málokterá převodovka vydrží tolik ( v těch letech kdy se začala vyrábět a možná i teď ) . Myslím že to bylo některé číslo SM z roku 1995 - 1998 , kdy vyšlo hodně článků o volvech, tak v jednom psali, že testovali rohatky ( západky ) u automatek používaných Volvem a tato skříň snesla nejvyšší zatížení. Západka snesla zatížení kolem 35 000 kg na páce 1 m na hřídeli ale při rázu docházelo ke střihu ( roztočená hřídel ) už při třetinové zátěži. Jestli ten článek najdu ( sem tam něco jsem si schoval ), tak ho sem vložím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé