ruční brzda S90

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 ruční brzda S90

Příspěvek od pekelnik »

Pomoc!!!
Potřebuji vyměnit levé a pravé lanko ruční brzdy na S90. U Kučery jsem si objednal lanka na 9xx s multilinkem, ale mechanik mi tvrdí, že to kratší lanko je o cca 3 cm delší, a na tom dlouhém je jiná koncovka. V katalogu Scantech není S90. Je tam jen 940, nebo 960 bez/s multilinkem. Podle katalogu jsou lana v pořádku, ale na auto mi nesedí.

Dotaz: Je nějaký rozdíl mezi miltilinkem na 7xx, 9xx a S90? Prosím nějakého majitele S90, jestli by mi nenafotil svoje uchycení ruční brzdy, abych věděl kde je chyba. Jestli mám špatná lanka, nebo to tam jen nejde a zkusit to uložení rozdělat na narvat je tam. :? Nebo, nemá někdo rozkreslení ruční brzdy na S90?

Objednal jsem si nové u Northa na S90, tak jsem zvědavý, co přijde.
dík[/img]
Přílohy
co s t
co s t
detail-lana1a.jpg (71.76 KiB) Zobrazeno 4136 x
nov
nov
lana1a.jpg (78.87 KiB) Zobrazeno 4140 x
a taky na aut?
a taky na aut?
pict0641_127.jpg (109.64 KiB) Zobrazeno 4137 x
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

mirek 850 T5R

#2

Příspěvek od mirek 850 T5R »

podívej se do sekce prodej-díly.myslím že tam black hawk nabízí originál volvo lano levé na 960/S90

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3

Příspěvek od pekelnik »

Nebo jinak. Nacpu tyto lanka do tohoto podvozku?
Přílohy
lana1a.jpg
lana1a.jpg (78.87 KiB) Zobrazeno 4080 x
podvozek3.jpg
podvozek3.jpg (104.57 KiB) Zobrazeno 4078 x
podvozek1.jpg
podvozek1.jpg (107.3 KiB) Zobrazeno 4078 x
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#4

Příspěvek od Fery »

Je fakt, že uchycení ramen multilinku na mojí 764 je trochu jinak. Já mám kolem diferáku rozebiratelný ocelový koš, ty odlitek. Ale lana jsou na pohled stejná, včetně uchycení. Dneska nafotím můj zadek(multilink) a zítra ti pošlu fotky. Snad z toho bude chytřejší tvůj mechoš ...

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5

Příspěvek od pekelnik »

zatím díky. Budu se těšit
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

mirek 850 T5R

#6

Příspěvek od mirek 850 T5R »

proč si nevemeš to lano od blacka.je prej originál za slušný peníze

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#7

Příspěvek od Fery »

Koukni na fotky, ale to lano od ručky co se pak stáčí doleva a je na něm spojka je stejné

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#8

Příspěvek od Marek Vild »

mirek 850 T5R píše:proč si nevemeš to lano od blacka.je prej originál za slušný peníze
Nechci Vám do toho kecat, ale pokud mám správné informace, tak BlackHawk už tady není :?
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9

Příspěvek od pekelnik »

tak podívejme. zase změna :roll:
960 má staší provedení multilinku (do r.95) o počtu cca38 součástek a od 95-98 t.j. i S/V90 má jen 32 obj. součástek. studoval jsem dnes katalog. Jo, a to v tom nejsou ty lanka a brzdy.Takže rozdíl tam bude.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#10 lano ruční brzdy

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ahoj,

mám problém, dneska jsem neprošel STK kvůli učínnosti ruční brzdy - zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
Takže do měsíce to musím vyřešit. Lanko, které mám koupené o délce 2184 mm - mám obavy, že tam pasovat nebude.. Podle toho, co jsi říkal, že se to skládá ze 3 lan. Kdybych tak věděl správné rozměry. Jak jsi ty zatím dopadl s těmi kratšími lanky? Ještě jsi je nesehnal nebo nezjistil správné rozměry? Díval jsem se pod auto a vypadá to na mojem asi stejně jako na tvojem autě. Kdyžtak mi dej vědět, kdyby jsi s tím nějak pokročil.

Díky

Honza

e-mail: e.w.i.n.g.1@post.cz
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#11 lano ruční brzdy

Příspěvek od bidak »

e.w.i.n.g.1 píše:zapsali mi to do nebezpečných závad. Nezajímalo je ani, že to je automat a že ruční brzdu tak nepoužívám...
brzdy jsou na STK vzdycky mezi nebezpecnejma zavadama
jinak prave u automatu bys mel rucku pouzivat dycky pri parkovani - napred rucku, pak "P"
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#12

Příspěvek od Jarda S40 »

Souhlas s bídákem, navíc tady o tom proběhla dost velká diskuse! Jinak tedy ruční brzda je velice důležitá součást auta, pokud selže zcela brzda provozní, slouží též jako nouzová! Někdo ji používá i během jízdy :lol: .

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#13 ruční brzda

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A to mám dávat ruční brzdu i když stojím na rovině? Proč se musí dávat ruční brzda a pak až "P"? Nebo proč je tak ruční brzda důležitá i u automatu?

Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..

Díky za informace

Honza
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14 ruční brzda

Příspěvek od Jarda S40 »

e.w.i.n.g.1 píše:A to mám dávat ruční brzdu i když stojím na rovině? Proč se musí dávat ruční brzda a pak až "P"? Nebo proč je tak ruční brzda důležitá i u automatu?

Jinak brzdy vpředu i vzadu jsem měl úplně bez problémů. Akorát ta ručka... Ale s tou jsem měl problémy i na 740-tce..

Díky za informace

Honza
Zkus si přečíst tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0 tam najdeš odpovědi.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 25
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#15

Příspěvek od Bubuss »

rucni brzda je vubec nejdulezitejsi vec co je na aute. Pokud ti selzou normalni brzdy a mel bys v kyblu i rucku tak nemas jak zastavit. U klacku jde jeste brzdit motorem coz u automatu (nevim jak u osobaku) nejspis nejde. Proto maji treba autobusy s automatickou prevodovkou retardery. Retarder je brzda na elektromagnetickem principu a funguje nezavisle na tom zda je zarazenej kvalt ci nikoli a brzdi kardanovy hridel a tim cele auto.
Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.
_________________
S40 1996 1.8 88KW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud nechas automat i na rovine bez zabrzdene rucky, tak na 99 procent to auto neni zabrzdene a muze ujet nebo ho muze nekdo v pohode odtlacit. Predstav si to jako kdyz mas zazrazenej neutral u klacku, taky se bez rucky rozjede.[/quote]



Člověče bubuss jestli přijedeš na sraz tak mi to předvedeš, neb s to trochu přepísk.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 25
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#17

Příspěvek od Bubuss »

ja netvrdim ze to tak je na beton jen si to myslim, to mi teda rekni jak je to zabrzdeny? V praci jezdim s karosama a citybusama a to jsou vesmes automaty a i na rovince pri odstaveni musime zakladat kliny protoze uz se jich docela hodne rozjelo. A to maj vzduchovy brzdy ktery se automaticky zabrzdej pokud klesne tlak pod urcitou mez. Mozna sem to prepisk ale pak mi to teda vysvetli. To tam jako zustane zapadlej nakej kvalt nebo co? Vzduchovy brzdy to nema a nic jinyho me nenapada.
To mi pripomelo, ze jednou jednomu soferovi chcip autobus a frajeri ho zaprahli ze ho roztahnou - automat. Ani omylem. Nebo snad Volvo jde i roztlacit pokud je to automat?
_________________
S40 1996 1.8 88KW

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#18 ruční brzda

Příspěvek od Lachtan »

4 Bubuss -
Jarda S40 píše:Zkus si přečíst tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0 tam najdeš odpovědi.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 25
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#19

Příspěvek od Bubuss »

Nejaka rohatka, to sem vubec nevedel ze neco takovyho existuje
Ale podle me to je spis urceny na takovy ty kratkodoby zastaveni (rozvoz pizzy) ale ne na odstaveni vozu. No tak to se asi nerozjede, ale pokud tam nekdo psal ze to muzou pri odtahu poskodit tak bych teda na to radsi moc nespolihal. Rucka je precijen rucka...
_________________
S40 1996 1.8 88KW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#20

Příspěvek od jarek.krizan »

Nemám nic proti ručce ale na rovině nechávám jen P
A taky nejsem blázen vím že na Péčko se zastavuje jen v amerických filmech.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#21

Příspěvek od wickey »

no tak ja bych zrovna rohatku nepodcenoval - muze dosvedcit marra, ktery mi vypravel jak brzdi ZF4HP22 z 30 km/h po zarazeni P....
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

mirek 850 T5R

#22

Příspěvek od mirek 850 T5R »

tak na to se moc nespoléhej.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#23

Příspěvek od jarek.krizan »

Zastavit na to jde , ale kolikkrát než se utrhne ?
Nebo se nalomí a v tu nejnevhodnější chvíli praskne a je vystaráno .
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#24

Příspěvek od wickey »

dusledky takoveho zastaveni jsem jiz nepopisoval 8) jen jsem chtel opatrne naznaciti, ze kdyz ma silu zastavit jedouci auto z 30 km/h tak asi ten autak z kopce udrzi :) samozrejme je lepsi vzdy zatahovat rucku (taky jsem to tak delal na automatu..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#25

Příspěvek od jarek.krizan »

ZF 22 4 HP snese opravdu hodně, málokterá převodovka vydrží tolik ( v těch letech kdy se začala vyrábět a možná i teď ) . Myslím že to bylo některé číslo SM z roku 1995 - 1998 , kdy vyšlo hodně článků o volvech, tak v jednom psali, že testovali rohatky ( západky ) u automatek používaných Volvem a tato skříň snesla nejvyšší zatížení. Západka snesla zatížení kolem 35 000 kg na páce 1 m na hřídeli ale při rázu docházelo ke střihu ( roztočená hřídel ) už při třetinové zátěži. Jestli ten článek najdu ( sem tam něco jsem si schoval ), tak ho sem vložím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“