Ve větším horku vypíná klima
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#1 Ve větším horku vypíná klima
Taaakže, obě auta mají stejný problém. Ve větším horku vypne klima.
V70 tam asi bude blbá sahara, protože se nespíná na vyšší rychlosti (případně něco, co říká aby spínala).
S60 u té sahara jede jako zběsilá, ale taky se vypne, když je moc zahřátá. Navíc se mi zdá, že dochlazuje moc dlouho, ale třeba je to u benzínu normální.
U obou aut samozřejmě proběhla kontrola stavu chladiva.
Co dál?
V70 tam asi bude blbá sahara, protože se nespíná na vyšší rychlosti (případně něco, co říká aby spínala).
S60 u té sahara jede jako zběsilá, ale taky se vypne, když je moc zahřátá. Navíc se mi zdá, že dochlazuje moc dlouho, ale třeba je to u benzínu normální.
U obou aut samozřejmě proběhla kontrola stavu chladiva.
Co dál?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#2 Ve větším horku vypíná klima
jestli je to provedené jako na V70 I, tak máš velkou vůli na klima spojce, mně to taky dělalo.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 Ve větším horku vypíná klima
Na V70 jsem toto už dělal a jednu podložku odebral. Takže to asi zkusím stejným způsobem. Tentokráte však přes podběh. Ještě bych potřeboval stahovák...Haben píše:jestli je to provedené jako na V70 I, tak máš velkou vůli na klima spojce, mně to taky dělalo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#4 Ve větším horku vypíná klima
Ale stejně je to divný, že kvůli vůli se najednou klima nesepne při vyšších teplotách...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#5 Ve větším horku vypíná klima
třeba při 30C a 40C je jiná roztažnost materiálu a už to nesepne nebo něco jiného, já nevím, mně to pomohlo. Zkus to. Ještě vím, že jsem na V70 I na klimošce měnil nějakou cívku, co byla v háji.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 Ve větším horku vypíná klima
o cívce teda vím kulový....ale tu vůli teda zkusím poladit
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#7 Ve větším horku vypíná klima
cívkou to nebude, to mi nesepla klima vůbec ať se dělo co se dělo.
Tome, toto jsem našel na koncernovém fóru: "spíš ti to vypíná právě na základě vysoké teploty- nemakaj ti ventilátory- klima je nespíná, nebo je spíná, ale oni se netočíí"
a ty jsi psal, že ti to na max nefučí, ne?
Tome, toto jsem našel na koncernovém fóru: "spíš ti to vypíná právě na základě vysoké teploty- nemakaj ti ventilátory- klima je nespíná, nebo je spíná, ale oni se netočíí"
a ty jsi psal, že ti to na max nefučí, ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#8 Ve větším horku vypíná klima
Tomáš se ptá a já za něj píšu: Jaké šrouby se dávají do spojky klimakopresoru. Velikost 8 nebo 10?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#9 Ve větším horku vypíná klima
Na stazeni spojky. Diky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 65
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V60 D4 2,4 AWD
#10 Ve větším horku vypíná klima
Někde tady na fóru jsem se dočetl, že při velkém horku v soustavě je velký tlak, a klimu to vypne, aby nedošlo k poškození.
Po zchlazení se zase klima po chvilce zapne. Někdo to vyřešil výměnou chladící náplně, kdo ví kolik mu tam dali chladiva.
seřízení spojky prý nepomohlo.
Nevím jestli by nestačilo mírně odpustit tlak,aby nedošel na max.hodnotu.
Taky mi to již udělalo v těch největších vedrech.
Byl jsem na kontrolu klimy a při měření mi bylo sděleno že mám předepsaný tlak, ale nebylo extrémní horko.
Při normálních teplotách klima pracuje naprosto bezvadně.
Po zchlazení se zase klima po chvilce zapne. Někdo to vyřešil výměnou chladící náplně, kdo ví kolik mu tam dali chladiva.
seřízení spojky prý nepomohlo.
Nevím jestli by nestačilo mírně odpustit tlak,aby nedošel na max.hodnotu.
Taky mi to již udělalo v těch největších vedrech.
Byl jsem na kontrolu klimy a při měření mi bylo sděleno že mám předepsaný tlak, ale nebylo extrémní horko.
Při normálních teplotách klima pracuje naprosto bezvadně.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#11 Ve větším horku vypíná klima
Takže ty šroubky jsou pětky.
Na S60 udělaná údržba vůle spojky kompresoru. Když jsem jel kolem baráku, zdá se mi, že chladí výrazně lépe. Zítra bude zkouška ohněm...
V70 - zkusil jsem saharu z S60 a ta se při max výkonu klimy hned sepnula na vyšší stupně otáček. Kupuju saharu.
Na S60 udělaná údržba vůle spojky kompresoru. Když jsem jel kolem baráku, zdá se mi, že chladí výrazně lépe. Zítra bude zkouška ohněm...
V70 - zkusil jsem saharu z S60 a ta se při max výkonu klimy hned sepnula na vyšší stupně otáček. Kupuju saharu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#12 Ve větším horku vypíná klima
Dneska makala jak nová. Dobrá věc se podařila. V servisu by si nejspíš řekli 15k za novej kompresor...hajnej píše:
Na S60 udělaná údržba vůle spojky kompresoru. Když jsem jel kolem baráku, zdá se mi, že chladí výrazně lépe. Zítra bude zkouška ohněm...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#13 Ve větším horku vypíná klima
V70 dostala jinou saharu. Pockame si na poradnej hic. Zatim to vypada slibne. Jinak vymena sahary zatim nejlehci operace, co jsem na aute delal.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#14 Ve větším horku vypíná klima
Mě taky čeká to seřízení spojky. Dneska mě žena volala, že jí klima cestou zase vypnula, takže je o víkendu o zábavu postaráno.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#15 Ve větším horku vypíná klima
Neni to takova veda. Kdyztak volej.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 204
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Mělník
- Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997
#16 Ve větším horku vypíná klima
Dělal jsem to na dvou D5 a v pohodě.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#17 Ve větším horku vypíná klima
Věda to není, když jde spojka sundat, ale když se jí nechce tak je to horší.
Stahovák jsem si už vyrobil, tak jenom doufám ,že tam budou závity a že nedopadnu jak minule s tou XC90.
Stahovák jsem si už vyrobil, tak jenom doufám ,že tam budou závity a že nedopadnu jak minule s tou XC90.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#18 Ve větším horku vypíná klima
Nakonec to vypadá, že ta sahara byla v pohodě. Auto zase po dojetí domů, když jsem zaparkoval a nechal jsem schválně běžet na neutrál, přestalo chladit.hajnej píše:V70 dostala jinou saharu. Pockame si na poradnej hic. Zatim to vypada slibne. Jinak vymena sahary zatim nejlehci operace, co jsem na aute delal.
Na řadu přišlo poštelování vůle spojky kompresoru jako na S60. Tímto jsou všechny podložky pryč. Uvidíme, jestli se situace zlepší.
Jdu si nastudovat, jak vlastně celý systém klimatizace funguje. Co je vlastně tím impulsem sepnutí spojky a proč se mi nespíná.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#19 Ve větším horku vypíná klima
Dneska jsem cestoval horkem, diagnostika zapnutá, tak mám také pár poznatků a pár faktů:
- ŘJ (zde ECM) řídí (spíná) klimatizaci a sleduje tlak v systému
- při tlaku vyšším jak cosi nad 2000 kPa se klima preventivně vypíná, aby se předešlo škodám na železe
- tlak systému silně kolísá:
-- s množstvím chladiva v systému
-- silně kolísá s venkovní teplotou
-- podle toho, jak moc se výparník (chladič) ochlazuje venkovním ofukem
-- rovněž kolísá i podle toho, jak moc "zimy" se systému odebíráme.
Na účinnost celého systému bude mít i zásadní vliv stav (účinná plocha) výměníku. Ten, jelikož je hmyzu, kamení, prachu a ptactvu první na ráně, sotva kdy bude tento element z alobalu v plné kondici. Skoro se divím, že to funguje až tak dobře.
Za jízdy jsem dnes sledoval tlak v systému v závislosti na rychlosti (venku bylo cca. 35, ve městě pak 40 st. C). Stačilo jen mírně zpomalit, neřku-li zastavit na světlech = tlak okamžitě stoupal rychle vzhůru. Několikrát vypnula klima jen pro příliš vysoký tlak (m.j. před pár dny dofoukána na 950g), relé klimy ECMka vypnula. Až to nakonec po 2h jízdy vzdala klimaspojka :-/ - relé sepnuté, ale chladivý vzduch nikde...
Pavel
- ŘJ (zde ECM) řídí (spíná) klimatizaci a sleduje tlak v systému
- při tlaku vyšším jak cosi nad 2000 kPa se klima preventivně vypíná, aby se předešlo škodám na železe
- tlak systému silně kolísá:
-- s množstvím chladiva v systému
-- silně kolísá s venkovní teplotou
-- podle toho, jak moc se výparník (chladič) ochlazuje venkovním ofukem
-- rovněž kolísá i podle toho, jak moc "zimy" se systému odebíráme.
Na účinnost celého systému bude mít i zásadní vliv stav (účinná plocha) výměníku. Ten, jelikož je hmyzu, kamení, prachu a ptactvu první na ráně, sotva kdy bude tento element z alobalu v plné kondici. Skoro se divím, že to funguje až tak dobře.
Za jízdy jsem dnes sledoval tlak v systému v závislosti na rychlosti (venku bylo cca. 35, ve městě pak 40 st. C). Stačilo jen mírně zpomalit, neřku-li zastavit na světlech = tlak okamžitě stoupal rychle vzhůru. Několikrát vypnula klima jen pro příliš vysoký tlak (m.j. před pár dny dofoukána na 950g), relé klimy ECMka vypnula. Až to nakonec po 2h jízdy vzdala klimaspojka :-/ - relé sepnuté, ale chladivý vzduch nikde...
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#20 Ve větším horku vypíná klima
Debatujeme v práci nad myšlenkou, že pořád jen doplňuji chladivo, ale jestli náhodou jako celek nestárne. Nepomohlo by celou náplň vyměnit za novou? Stejně jako např. olej? Že by medium ztrácelo svoje vlastnosti?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2429
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno - střed
- Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#21 Ve větším horku vypíná klima
R134a nestarne a jde recyklovat. Při plnění se normálně vždy nejdříve vysaje veškeré chladivo v okruhu a zvaží se. Následně se k němu doplní chybějící množství v systému a foukne se to zpátky. Podle váhy nově dodávaného chladiva se přidává i odpovídající množství kompresoroveho oleje do něj.
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
#22 Ve větším horku vypíná klima
cestou do HR mi taky náhle přestala jít klima a po nějaké době znovu šla. nejde mi pustit ventilátor na max a ani při ofuku předního skla se nezapne ventilátor na max výkon jako obvykle (v zimě, teď jsem to dávno nepoužíval)
klimu jsem neplnil minimálně 3 roky, myslel jsem si že to bude tím. ale ten ventilátor to asi nepotvrzuje. až se vrátím, začnu to nějak rozlouskávat.
klimu jsem neplnil minimálně 3 roky, myslel jsem si že to bude tím. ale ten ventilátor to asi nepotvrzuje. až se vrátím, začnu to nějak rozlouskávat.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#23 Ve větším horku vypíná klima
návod na poštelování
NÁŘADÍ – demontáž spojky:
Prstýnková desítka – řáčna se nevejde – povolení středového šroubu spojky
Velký plochý šroubovák – k podržení spojky pro povolení středového šroubu
Pevnostní šroubky – průměr 5, délka cca 3cm – stažení spojky
Plochý klíč osmička, z jedné strany jako ráčna – utahování šroubků (určitě zakoupit)
Ocelový kartáč – očištění dosedacích ploch spojky
Malý šroubovák – na vytažení podložky ze spojky
Gumycuk
POSTUP:
1. Vyheverovat pravý předek, zajistit proti pádu – budeš ležet pod autem.
2. Odendat přední část podběhu, vyhnout ven a zjistit gumicukem za masku nebo značku.
3. Zalehnout pod vůz, najít ideální polohu.
4. Prstýnkovou desítkou + kontra šroubovák povolit středový šroub. Nejlépe trhnout. (děti by u toho neměly být, bude hodně sprostých slov).
5. Do 3 menších dírek blíže středu spojky našroubovat pevnostní šrouby rukou až na doraz. Jde to lépe shora, spojkou se dá potom pomalu otáčet (za šroubek nebo šroubovákem tlačit na výstupky) pro dosažení dobré polohy pro zašroubování dalších šroubků. Opět hodně sprostých slov.
6. Šroubky postupně utahovat plochou osmičkou (já jsem na jedné straně zalepil papírovou páskou, aby mi furt nevypadávaly hlavičky šroubů). A jako ráčnou postupně utahuješ a tím stahuješ spojku. Když se spojce moc nechce, průběžně poklepat po obvodě tvrdým dřevem nebo něčím podobným.
7. Spojka je dole, odebereš podložku, očistíš dosedací plochy spojky i kompresoru (ocelový kartáč).
8. Zalehnout pod vůz, nasadit zpět spojku, kontra šroubovák a postupně utahuješ až na krev.
NÁŘADÍ – demontáž spojky:
Prstýnková desítka – řáčna se nevejde – povolení středového šroubu spojky
Velký plochý šroubovák – k podržení spojky pro povolení středového šroubu
Pevnostní šroubky – průměr 5, délka cca 3cm – stažení spojky
Plochý klíč osmička, z jedné strany jako ráčna – utahování šroubků (určitě zakoupit)
Ocelový kartáč – očištění dosedacích ploch spojky
Malý šroubovák – na vytažení podložky ze spojky
Gumycuk
POSTUP:
1. Vyheverovat pravý předek, zajistit proti pádu – budeš ležet pod autem.
2. Odendat přední část podběhu, vyhnout ven a zjistit gumicukem za masku nebo značku.
3. Zalehnout pod vůz, najít ideální polohu.
4. Prstýnkovou desítkou + kontra šroubovák povolit středový šroub. Nejlépe trhnout. (děti by u toho neměly být, bude hodně sprostých slov).
5. Do 3 menších dírek blíže středu spojky našroubovat pevnostní šrouby rukou až na doraz. Jde to lépe shora, spojkou se dá potom pomalu otáčet (za šroubek nebo šroubovákem tlačit na výstupky) pro dosažení dobré polohy pro zašroubování dalších šroubků. Opět hodně sprostých slov.
6. Šroubky postupně utahovat plochou osmičkou (já jsem na jedné straně zalepil papírovou páskou, aby mi furt nevypadávaly hlavičky šroubů). A jako ráčnou postupně utahuješ a tím stahuješ spojku. Když se spojce moc nechce, průběžně poklepat po obvodě tvrdým dřevem nebo něčím podobným.
7. Spojka je dole, odebereš podložku, očistíš dosedací plochy spojky i kompresoru (ocelový kartáč).
8. Zalehnout pod vůz, nasadit zpět spojku, kontra šroubovák a postupně utahuješ až na krev.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 24 črc 2015 09:06, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#24 Ve větším horku vypíná klima
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 204
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Mělník
- Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997
#25 Ve větším horku vypíná klima
Stejně se mi to zdá divné,s tím vypínáním.
Na starym trojkovým Golfu, kterého jsem donedávna měl, klimoška funguje neustále, bez ohledu na horko.Jelikož jsem ho prodal známým, a ti občas přijedou na návštěvu, mohu potvrdit, že i v těchto pařácích auto chladí a žádný omezení tlaku v systému se nekoná.Nechali jsme koncern vrčet celý dopoledne, uvnitř jako v mrazáku, pod autem kaluž a klima klimovala, až se hory zelenaly.
Na mým Volvoušovi jsem klimaspojku dělal loni, včetně naplněnímédia a zjištuji, že i mě klimoška občas vypne.
Na starym trojkovým Golfu, kterého jsem donedávna měl, klimoška funguje neustále, bez ohledu na horko.Jelikož jsem ho prodal známým, a ti občas přijedou na návštěvu, mohu potvrdit, že i v těchto pařácích auto chladí a žádný omezení tlaku v systému se nekoná.Nechali jsme koncern vrčet celý dopoledne, uvnitř jako v mrazáku, pod autem kaluž a klima klimovala, až se hory zelenaly.
Na mým Volvoušovi jsem klimaspojku dělal loni, včetně naplněnímédia a zjištuji, že i mě klimoška občas vypne.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 22 Odpovědi
- 1598 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od misatenko
-
- 37 Odpovědi
- 2345 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 5 Odpovědi
- 370 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Romulusw
-
- 4 Odpovědi
- 231 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od short_circuit
-
- 1 Odpovědi
- 758 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx