Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#1 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od st_Andy »

prakticky jsem na to prisel po letech az ted v tropickych dnech.. kdy ostatni T5-ky hezky fuci/dochlazuji kdyz majitel jiz sedi u kofoly.. mam to tak od kdy jsem auto koupil.

kazdopadne s klickem vsecko fachci jak ma, ventilator toci na obe dve rychlosti, klima spina, sahara dochlazuje, az na jeden zadrhel - dochlazovani funguje dokud nevytahnu klicek ze zapalovani.. pak se vypne spolu s motorem a smytev, origo diagnostika zadnou vadu nenasla :)


Nevite cimpak to? Nebo jak to hacknout abych u toho nemusel 3 minuty sedet kdyz dojedu.. :D na co se podivat?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Sergej »

st_Andy píše:na co se podivat?
V prvom rade na schemu zapojenia...
Po vzore 960 tam bude rele, ktore vetrak spina, skontrolovat ci do rele prichadza stava pri vypnutom kluciku alebo nie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#3 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od karelvolvo »

Pokud ke konci jízdy používáš mozek a nejedeš jak k...t pak není důvod aby se vetrák vůbec zapl já ho při vypnutym autě nikdy neslyšel !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1283
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#4 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od martines »

karelvolvo píše:Pokud ke konci jízdy používáš mozek a nejedeš jak k...t pak není důvod aby se vetrák vůbec zapl já ho při vypnutym autě nikdy neslyšel !
Není to žádnej smrkáč co neví co se má dělat s dochlazováním. Já si myslím, že to tak může mít nastavený už jen z důvodu prevence, přeci jen má vrcholnou motorizaci kde je ta zvýšená teplota znát tak proč preventivně nedochladit. (ale můžu se plést)
Jak píše sergej, zjistit si relátko který je určený pro ten ventilátor jestli je sepnutý nebo ne. Když jo, hledej dál co je v cestě mezi relátkem a ventilátorem (předpokládám, že ventilátor spíná) Nemělo by to mít vazbu na termostat ale to by vyřešilo schema.
Nahoď případně schema jestli dohledáš a zkusíme to pořešit.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#5 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Kuko28 »

u Soba mi to dochlazuje v těchto vedrech skoro pokaždé. a to poslední 2km jedu 50km/h přes vesnici a pak cca půl kiláku 20-30 přes obytnou zónu, plus čekám půl minutky než se mi otevře brána.

u Volva ale naopak nedochlazuje nikdy, ale to jsem přičítal faktu, že je to atmosféra
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#6 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Fíla »

Nedochlazuje, protože to neumí :( . Bohužel. Nicméně lze dodělat... U 850 bylo dochlazovaní ještě z výroby, ale jen u některých, asi v závislosti na trhu. U V70 už tahle funkce prostě nebyla.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#7 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od st_Andy »

Fíla píše:Nedochlazuje, protože to neumí :( . Bohužel. Nicméně lze dodělat... U 850 bylo dochlazovaní ještě z výroby, ale jen u některých, asi v závislosti na trhu. U V70 už tahle funkce prostě nebyla.
tak tos mne ted dostal, to jako dochladit ten pekelnej agregat 70-tka eRko z fabriky vazne neumi a hledam tedy neexistujici zavadu? :crazy:
Dyt dochlazuje jeste i nas korejsky 3-hrnek.. A nemame to oba jenom rozbity? :lol: Sazka ti taky nedochlazuje? :pardon:

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#8 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Fíla »

Nemáme to rozbitý, sazka taky ne. Asi v rámci úspor a následného zdražení :evil: to tam soudruzi ve Švédsku/Belgii nedali. Musíme dochlazovat s běžícím motorem nebo nechat dodělat jedno relátko...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#9 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Fíla »

Ona stejně ta funkce je taková dost pofiderní. Sice běží sahara, ale voda i olej stejně necirkulují. Takže já se chystám na úpravu ala Subaru WRX (nevím, jestli to mají všechny), a to varianta zamčené auto, funkční imobilizer, klíčky v kapse a po určitou dobu běžící motor :kuchta:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

anonym_user

#10 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od anonym_user »

Me se taky vypne ventilator spolecne s klicem. Tak to mame rozbite nebo to tak ma byt ?
Fiat Punto mi dochlazovalo. V40 vypla spolecne s klicem.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#11 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Fíla »

Dobře, tak tedy ještě jednou :) . Není to rozbité, V70 prostě nedochlazuje.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#12 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od st_Andy »

pred chvili jsem dostal zpravu od nekoho kdo mel V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 ze pry mu to dochlazovalo i 3 min. a po vymene chladice jiz jenom 30 sekund.. tak jsem z toho blbej, ale zatim verim vetsine, resp. chci verit 8) :D

chladic mam v podstate funglovku, ma najeto neco kolem 2 tisic km a dokud vrcim sahara nikdy nefouka nejak dlouho, musim to stopnout ale taky tipuji ze vice jak 30 sekund snad ani ne, uz to jenom rozlousknout proc to prave vrcholni motorizace nema umet.. :oops:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Urvanej »

Mě to dochlazování přijde jako zhovadilost, dyk to na nic nemá vliv, když neběží ani voda ani olej, tak to ochladí jen vodu v chladiči, a k čemu že?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Mě to dochlazování přijde jako zhovadilost, dyk to na nic nemá vliv, když neběží ani voda ani olej, tak to ochladí jen vodu v chladiči, a k čemu že?
Olej sice nebezi, ale voda ano. Nie vela, ale na uchladenie 45kW diesla pri opatrnej jazde to staci. Takze za mna to v lete zmysel ma.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Urvanej »

Aby nedošlo k mejlce, tím "dochlazováním" myslím v tomto případku vypnutí, chcípnutí, zamknutí auta a stále běžící vrtule.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#16 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Petr Marek »

Jen pro info: moje Volvo dochlazovat umí.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

element5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 343
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: V70RAWD

#17 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od element5 »

Fíla píše:Nedochlazuje, protože to neumí :( . Bohužel. Nicméně lze dodělat... U 850 bylo dochlazovaní ještě z výroby, ale jen u některých, asi v závislosti na trhu. U V70 už tahle funkce prostě nebyla.
Tak nevím jestli to mám "dodělávané", ale mé auto dochlazuje. Při tom žáru, co jde z pod kapoty, se vlastně ani není čemu divit.
_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#18 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od st_Andy »

ja myslim ze minimalne ochlazeni samotniho chladice vcetne komplet motoroveho prostoru (hadice, cidla atd..) u T5-ky co by zimniho motoru v lete prijde v tomhle hicu docela vhod, no jak vidim tak se nam to hezky zamotava... :%) :crazy:

idealni kdyz se prokopeme k navodu jak to dodelat.. resp. co z fabriky chybi tomu komu po vypnuti klice nedochlazuje.. a co ma navic ten komu to fahci i bez klice.. :)

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#19 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Fíla »

Tak jelikož jsem to tady asi nejvíc zamotal já, tak jsem šel udělat pár testů se sazkou. ERko je doma v garáži, tak tam vyzkouším později. Sazka je model 2000, řídící jednotka je ME7, eRko je ale model 98 s ME4.4. Ventilátor chladiče spíná relé, proud do něj posílá jednotka na základě informací od čidla teploty chladící kapaliny nebo od klimatizace.
Závěry mám takové :) :

- zastavím auto v okamžiku, kdy neběží sahara - vypnu motor - sahara se nerozeběhne. Např. u 780tky to bylo naopak a to označuju termínem dochlazování. Tedy to, že po vyndání klíčku ze zapalování se v horkém počasí sama od sebe rozběhla sahara.

- zastavím auto v okamžiku, kdy běží sahara - vypnu motor - sahara se vypne taky.

- zastavím auto v okamžiku, kdy běží sahara a zároveň mám puštěnou klimatizaci!!! - vypnu motor - sahara běží dál cca minutu. Považuji to teda za projev klimatizace.

- odpojím čidlo teploty chladící kapaliny, sahara běží pořád

V provozu, za běhu motoru, mi sahara u obou aut spíná vždy tak maximálně třicet vteřin, když mám puštěnou klimu, tak se točí vysokou rychlostí téměř pořád, pokud auto stojí a motor běží na volnoběh.
Nikdy nevypínám motor, pokud sahara běží! Klimu vypínám pár set metrů před zastavením.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

#20 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Petrp »

Tak má V70 TDI 1998 včera dochlazovala 10 min nejen po vytažení klíčku, ale i po zamknutí auta :-). A to to mám z dálnice 4 km lesem na pohodu, cca 30 otevření vrat a pak pomalé kličkování mezi psy na zahrade...
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#21 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od mot »

Za tu dobu, co mám toto auto se mi stalo pouze jednou, že sahara dochlazovala po vypnutí a zamknutí vozu. To bylo minulý rok, když jsem po cestě domů jel přes centrum Prahy a sral se v tom nejvetším horku asi hodinu.
To, že jedete 50tkou domů nic neznamená, auto se chladí lépe ve vyšší rychlosti za přepdokladu, že tomu teda nedáváte čočku. Takže při 100km/h a jízdě na pohodu se zchladí rychleji, nez při 50km/h a jízdě na pohodu.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

anonym_user

#22 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od anonym_user »

cico píše:Me se taky vypne ventilator spolecne s klicem. Tak to mame rozbite nebo to tak ma byt ?
Fiat Punto mi dochlazovalo. V40 vypla spolecne s klicem.
Takze zmena pratele, moje T5 dochlazuje. V Utery jsem jel do Prahy a nekde za Jihlavou jsme si davaly prestavku. Zaparkoval jsem, nechal motor par minut bublat, zapl se ventilator a jakmile ventilator vypnul, tak jsem vypl motor. Auto zamknu, odchazim a najednou slysim vetrak...
Jel jsem predpisove az cca 160 km/h.
Takze moje T5 dochlazuje, ale stalo se mi to poprve...

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#23 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Joemilionare »

Mam otazku ja obcas kdyzsou ty horka a mam klimu na 20c a naplno vypnu klicek zamknu odejdu a kdyz prijdu treba za 2 hod k autu bezi mi sam od sebe vetrak v aute a prislo mi ze sahara to neni jakoby to dochlazoval jinej vetrak
Vevnitr z vydechu ventilace to fouka slabe ale je slyset ze to bezi na plno
A jak rikam kdyz auto chcipnu nic nebezi
Diky za vase nazory
_________________
Bylo Volvo S60

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od Urvanej »

automatický sušení výparníku a výdechů klimatizace.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13028
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#25 Sahara po vyndani klicku ze zapalovani nedochlazuje

Příspěvek od raolsa »

Jenom doplním, že se to spouští 50 minut po zastavení a běží to 7 minut.

Jinak mě sahara taky dochlazuje. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“