Tak jelikož jsem to tady asi nejvíc zamotal já, tak jsem šel udělat pár testů se sazkou. ERko je doma v garáži, tak tam vyzkouším později. Sazka je model 2000, řídící jednotka je ME7, eRko je ale model 98 s ME4.4. Ventilátor chladiče spíná relé, proud do něj posílá jednotka na základě informací od čidla teploty chladící kapaliny nebo od klimatizace.
Závěry mám takové
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
:
- zastavím auto v okamžiku, kdy neběží sahara - vypnu motor - sahara se nerozeběhne. Např. u 780tky to bylo naopak a to označuju termínem dochlazování. Tedy to, že po vyndání klíčku ze zapalování se v horkém počasí sama od sebe rozběhla sahara.
- zastavím auto v okamžiku, kdy běží sahara - vypnu motor - sahara se vypne taky.
- zastavím auto v okamžiku, kdy běží sahara a zároveň mám puštěnou klimatizaci!!! - vypnu motor - sahara běží dál cca minutu. Považuji to teda za projev klimatizace.
- odpojím čidlo teploty chladící kapaliny, sahara běží pořád
V provozu, za běhu motoru, mi sahara u obou aut spíná vždy tak maximálně třicet vteřin, když mám puštěnou klimu, tak se točí vysokou rychlostí téměř pořád, pokud auto stojí a motor běží na volnoběh.
Nikdy nevypínám motor, pokud sahara běží! Klimu vypínám pár set metrů před zastavením.