Takze vec je jasna,
za chybu urednika zaplatim Volvu ceska republika 2000kc. Presne za tuto castku jsou ochotni vydat potvrzeni, ze do daneho auta skutecne patri motor, jez se v nem i fyzicky nachazi
Ohledne emisni normy a ekovypalneho mam smulu, protoze v dobe vyroby automobilu jeste smernice splnujici nase slavne Euro1 neexistovala. To, ze auto fyzicky splnuje mozna i Euro2, by se dle Dekry dalo zajistit dvema zpusoby:
1) Povrzenim od Volva, kde bude uvedeno, ze zminovany vuz jiz v dobe sveho vniku splnoval emisni normy daleko vyssi, nez byl pozadovano tehdejsi normou a tyto emisni limity jiz tehda splnovaly v te dobe jeste neexistujici normu pro dnesni Euro1/2 (Nic takoveho Volvo samozrejme nevyda).
2) Zaplatit zkusebni stanici Dekra castku 10000kc za individualni homologaci, kde budou auto udajne trapit pul dne na brzdne stolici s nejistym vysledkem.
Jeste co jsem se dozvedel zajimaveho, v Cesku se Ekovypalne urcuje podle smernice platne k roku vyroby daneho automobilu. Pokud plnilo dotycne auto v dobe sveho vzniku limity daleko prisnejsi, ma smulu. Na rozdil od Nemecka, kde se toto udajne zohlednuje. Zrejme v tom je cela zahada, jaktoze se v nemcich prodavaji krabice, ktere bez problemu maji jejich grun plakete. A az udajne u nas zavedou podobny nesmysl zakazu vjezdu do centra mest nasim "neekologickym" vozum, bude se jejich "cistota" posuzovat uplne stejne, jako je tomu v pripade ekovypalneho. Takze pokud si clovek napriklad dodatecne dovybavi sveho naftaka filtrem pevnych castic, v cesku mu toto nebude zohledneno (narozdil od nemecka).
Chce se mi zvracet........
