Mate nekdo kontakt a dobrou zkusennost? Potrebuju dofouknout asi 200g chladiva R12 a odmitam konvertovat na R134a....
(jedna o klima z roku 89 - vsechny starsi modely (2xx/7xx/9xx) maji puvodne system na R12ku.... novejsich modelu se to netyka...)
Plneni klimatizaci mediem R12 v Praze
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1332
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
Plneni klimatizaci mediem R12 v Praze
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Žilina, Slovensko
-
Offline
- Příspěvky: 1332
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
jak jsi na ni moh pohoret? konverze je pomerne jednoducha, bohuzel je nakladna a úproto ji odmitam zna 765ce resit...ypsi píše:No na tej konverzii na 134 som vcera u nas v ZA nechutne pohorel.![]()
745ku si ted dovybavuju (uz asi rok) klimatizaci, tento vikend to konecne dodelam (cekam jeste na dily od Kucery a doufam, ze do patku je budu mit...).
Konverze by se mela provest takto:
- odsati stareho media
- rozpojeni vsech spoju klimatizace (pouzit na vsechny spoje pred rozebiranim WD40 nebo MOS2 olej pro snazsi rozebrani)
- demotaz vysousece z vozu
- demontaz kompresoru z vozu
- peclive vyliti kompresoru (olej ven)
- naliti oleje do komrpresoru (esterovy olej pro pouziti s R134A)
- vycisteni trubek a obou vyparniku od zbytku oleje
- zpetna montaz kompresoru
- vymena expanzniho ventilu (u typu s plasnovym ventilem v tlakove trubce)
- opetovne pospojovani okruhu za pouziti novych tesnicich krouzku (zlute nebo zelene barvy)
- montaz noveho vysousece
- vyvakuovani
- naplneni mediem R134a (pozadovane mnozstvi je nekde kolem 720 - 750 gramu, ale muze se lisit. nejlepsi je spocitat dle tabulky pro prevod mezi R12 a R134a)
vyse popsany je minimalni postup, dale bych jeste doporucil nahradit puvodni hadice novymi hadicemi pro chladivo R134a. Puvodni jednoplasotve hadice nezarucuji dostatecnou nepropustnost pro R134a a muze dochazet k pozvolnemu ubytku chladiva. Dale vbych doporucil osadit novou trubku mezi vysousec a vnitrni vyparnik s obockou na plnici ventil (pro R134a se pouziva jiny ventil a timto odpadne nutnost redukce). Dale je doporuceno vyjmout tlumic razu mezi kompresorem a vyparnikem pokud je pouzit. Potrebnou trubku lze koupit u volva nebo jeste lepe nahradit tlakovou hadici v jednom kuse od kompresoru....
cenove to vypada zhruba nasledovne:
vysousec - 1500 CZK
tesneni - 100 CZK
olej - 600 CZK
naplneni - 1500 CZK
namackani novych hadic - 1300 CZK
praci nepocitam, pracuju sam.... odhadem ale tak 6-8 hodin maximalne
Na cem jsi tedy pohorel?
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 22
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Plneni klimatizaci mediem R12 v Praze
Mě klimu dělali v Autoservis Novák, Ledařská 7, Braník. Zkušenost dobrá, akorát nevím, zda jí dělali přímo oni na místě. Radši se zeptej, máš v SZ mobil na jejich náčelníka. Kdyby jsi tam jel tak pozor, jsou tam 2 servisy za sebou, toto je ten druhý, v podstatě poslední barák v ulici po levé straně. tuším, že tam má nějkou centrálu City taxi.travex píše:Mate nekdo kontakt a dobrou zkusennost?...
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96
-
Offline
- Příspěvky: 188
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 1332
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
nesnazim se hledat problemy kde nejsou.... popsal jsem doporucovany postup tak jak jej publikovaly jednak firmy dodavajici zarizeni pro servis klimatizacdi a tak jak je publikovan volvem. Problem je v oleji ne v chladivu. vyliti kompresoru je jen jedna cast. Olej by se mel peclive odstranit i z trubek, vyparniku a dalsich soucasti....
zkousel jsem smichat zbytek vyliteho oleje z klima na R12 s trochou oleje pro R134ku a temer okamzite se zacaly vytvaret chuchvalce srazeniny. Dovedu si predstavit co mohou dokazat v komrpesoru nebo s expanznim ventilem. Mam zkusennost, ze ve vyparnicich se da najit asi 0,3 dl oleje a to bohate staci..... radeji peclive nez neco "ojebat" a pak se zbytecne divit.... JSEM PROSTE PUNTICKAR A NESTYDIM SE ZA TO
PS: diky za kontakt, jedu k nim. Dalsi moznost jsem nasel na praze 4 (opravdu potrebuji doplnit asi 200g vchladiva, coz je porad mene, nez cca 750 gramu nove naplne a olej.... stale je to pro mne vyznamny rozdil v cene, odmitam do 765ky investovat nejake vetsi penize, bohate mi staci platit benzin). Diky
zkousel jsem smichat zbytek vyliteho oleje z klima na R12 s trochou oleje pro R134ku a temer okamzite se zacaly vytvaret chuchvalce srazeniny. Dovedu si predstavit co mohou dokazat v komrpesoru nebo s expanznim ventilem. Mam zkusennost, ze ve vyparnicich se da najit asi 0,3 dl oleje a to bohate staci..... radeji peclive nez neco "ojebat" a pak se zbytecne divit.... JSEM PROSTE PUNTICKAR A NESTYDIM SE ZA TO
PS: diky za kontakt, jedu k nim. Dalsi moznost jsem nasel na praze 4 (opravdu potrebuji doplnit asi 200g vchladiva, coz je porad mene, nez cca 750 gramu nove naplne a olej.... stale je to pro mne vyznamny rozdil v cene, odmitam do 765ky investovat nejake vetsi penize, bohate mi staci platit benzin). Diky
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]