Plneni klimatizaci mediem R12 v Praze

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#1 Plneni klimatizaci mediem R12 v Praze

Příspěvek od travex »

Mate nekdo kontakt a dobrou zkusennost? Potrebuju dofouknout asi 200g chladiva R12 a odmitam konvertovat na R134a....

(jedna o klima z roku 89 - vsechny starsi modely (2xx/7xx/9xx) maji puvodne system na R12ku.... novejsich modelu se to netyka...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#2

Příspěvek od ypsi »

No na tej konverzii na 134 som vcera u nas v ZA nechutne pohorel. :x :cry:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#3

Příspěvek od travex »

ypsi píše:No na tej konverzii na 134 som vcera u nas v ZA nechutne pohorel. :x :cry:
jak jsi na ni moh pohoret? konverze je pomerne jednoducha, bohuzel je nakladna a úproto ji odmitam zna 765ce resit...

745ku si ted dovybavuju (uz asi rok) klimatizaci, tento vikend to konecne dodelam (cekam jeste na dily od Kucery a doufam, ze do patku je budu mit...).

Konverze by se mela provest takto:
- odsati stareho media
- rozpojeni vsech spoju klimatizace (pouzit na vsechny spoje pred rozebiranim WD40 nebo MOS2 olej pro snazsi rozebrani)
- demotaz vysousece z vozu
- demontaz kompresoru z vozu
- peclive vyliti kompresoru (olej ven)
- naliti oleje do komrpresoru (esterovy olej pro pouziti s R134A)
- vycisteni trubek a obou vyparniku od zbytku oleje
- zpetna montaz kompresoru
- vymena expanzniho ventilu (u typu s plasnovym ventilem v tlakove trubce)
- opetovne pospojovani okruhu za pouziti novych tesnicich krouzku (zlute nebo zelene barvy)
- montaz noveho vysousece
- vyvakuovani
- naplneni mediem R134a (pozadovane mnozstvi je nekde kolem 720 - 750 gramu, ale muze se lisit. nejlepsi je spocitat dle tabulky pro prevod mezi R12 a R134a)

vyse popsany je minimalni postup, dale bych jeste doporucil nahradit puvodni hadice novymi hadicemi pro chladivo R134a. Puvodni jednoplasotve hadice nezarucuji dostatecnou nepropustnost pro R134a a muze dochazet k pozvolnemu ubytku chladiva. Dale vbych doporucil osadit novou trubku mezi vysousec a vnitrni vyparnik s obockou na plnici ventil (pro R134a se pouziva jiny ventil a timto odpadne nutnost redukce). Dale je doporuceno vyjmout tlumic razu mezi kompresorem a vyparnikem pokud je pouzit. Potrebnou trubku lze koupit u volva nebo jeste lepe nahradit tlakovou hadici v jednom kuse od kompresoru....

cenove to vypada zhruba nasledovne:
vysousec - 1500 CZK
tesneni - 100 CZK
olej - 600 CZK
naplneni - 1500 CZK
namackani novych hadic - 1300 CZK
praci nepocitam, pracuju sam.... odhadem ale tak 6-8 hodin maximalne

Na cem jsi tedy pohorel?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 122
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#4

Příspěvek od black hawk »

přešel jsem na 134A bez jakékoli peněžní investice.vyndal jsem kompresor vylil starý olej,nalil nový na 134a a naplnil .dal jsem o 20% chladiva méně a už více jak rok bez problému funguji.nehledat problémy kde nejsou

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#5

Příspěvek od travex »

nesnazim se hledat problemy kde nejsou.... popsal jsem doporucovany postup tak jak jej publikovaly jednak firmy dodavajici zarizeni pro servis klimatizacdi a tak jak je publikovan volvem. Problem je v oleji ne v chladivu. vyliti kompresoru je jen jedna cast. Olej by se mel peclive odstranit i z trubek, vyparniku a dalsich soucasti....

zkousel jsem smichat zbytek vyliteho oleje z klima na R12 s trochou oleje pro R134ku a temer okamzite se zacaly vytvaret chuchvalce srazeniny. Dovedu si predstavit co mohou dokazat v komrpesoru nebo s expanznim ventilem. Mam zkusennost, ze ve vyparnicich se da najit asi 0,3 dl oleje a to bohate staci..... radeji peclive nez neco "ojebat" a pak se zbytecne divit.... JSEM PROSTE PUNTICKAR A NESTYDIM SE ZA TO

PS: diky za kontakt, jedu k nim. Dalsi moznost jsem nasel na praze 4 (opravdu potrebuji doplnit asi 200g vchladiva, coz je porad mene, nez cca 750 gramu nove naplne a olej.... stale je to pro mne vyznamny rozdil v cene, odmitam do 765ky investovat nejake vetsi penize, bohate mi staci platit benzin). Diky
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“