Chyba P1610

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
vrabi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000

Chyba P1610

Příspěvek od vrabi »

Ahoj, za jízdy se mi rozsvítila kontrolka ETS. Na diagnostice (neoriginál) mi to vypsalo kód P1610 Throttle unit, internal fault. Signal too high.
Klapka byla čištěna. Jedná se o klapku Magnetti Marelli 85CFM2 AH.0002030.K. Asi se objednám k marrovi, ale mám to 90 km a tak mě zajímá, jestli někdo nemá nějakou radu :( Auto jede, mírně kolísá volnoběh.

vrabi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000

Chyba P1610

Příspěvek od vrabi »

Takže odpovím si sám :D Po diagnostice je jeden ze dvou snímačů v klapce vadný. Výsledek je buď nová klapka, nebo repase.

Novou klapku jsem poptal v autorizáku s tímto výsledkem:

Dobrý den,
Zasílám rozpočet na výměnu škrtící klapky.

Cena škrtící klapky...................8 500,-Kč.

Cena těsnění................................114,-Kč.

Cena práce.................................2000,-Kč.

Uvedené ceny jsou včetně DPH a slevy 25% na materiál a v hodinové sazbě 835,-Kč.

Repase u http://www.opravyjednotek.cz/ :

Telefonicky mi na vyplněný formulář odpověděli, že cena repase bude cca 9 000,-

Repase u http://ecude.cz/ :

Dobrý den,
děkujeme za Vaší poptávku.
Škrtící Klapka nám může být zaslán(a) na testování a opravu.
Doba opravy je momentálně 3-4 pracovních dnů.
Cena opravy Vaší jednotky je (Cena pro skupinu Koncový zákazník):

180,00 € (4.942 Kč*) - oprava bez DPH škrtící klapka
11,00 € (302 Kč*) balné a poštovné bez DPH do země: Česká republika
36,29 € (996 Kč*) 19% DPH
227,29 € (6.240 Kč*) Celkem za Vaší opravu

* Fakturace probíhá v EUR. Cena v Kč je pouze orientační, přepočítaná aktuálním kurzem 1 € = 27.4540.
Ceny jsou platné pro Vámi poptávanou zemi: Česká republika. Tato nabídka je platná 4 týdny.
Na opravu platí záruka 2 roky.
Nahrazujeme vadný snímač klapky námi vyvinutou hallovou jednotkou. Díky tomu získáte neopotřebovatelný systém “Made in Germany”.
Po zabudování opravené škrticí klapky, nemusí být díl znovu naučen.
Jeli škrtící klapka v pořádku, účtujeme testovací poplatek ve výši 50,00 € (1.373 Kč*) bez poštovného a DPH.
Opravená škrtící klapka Vám bude zaslán(a) zpět na dobírku. Platba probíhá v Kč

Variantu č.2 vypouštím, protože to je ekonomický nesmysl.
Zatím nejsem rozhodnut mezi variantou 1 a 3, ale asi to vyhraje repase v německu. Po prostudování zahraničních fór všude tvrdí, že klapka je jako celek velmi kvalitní a jediné kurvítko jsou ty dva potenciometry, které se časem vydřou :twisted:
Hallův snímač je bezkontaktní a tím by měl být problém vyřešen.

Snad tohle někomu v budoucnu ušetří bádání co s vadnou italskou klapkou :o

vrabi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000

Chyba P1610

Příspěvek od vrabi »

Zde nějaké obrázky jak vypadá rozebraná klapka + vydřená dráha potenciometru.
Je dokonce možné si ten hallův snímač objednat a namontovat sám, cena na ebay je cca 150 USD.
Pozitivní info, je že pokud klapka odejde úplně, řídící jednotka jí odstaví a klapka se sama mechanicky za pomoci pružiny nastaví do polohy v které se dá nouzově dojet :Bravo:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

goldzd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: South Moravia
Vůz: Volvo S60 2,4T 147kw /2001 /MAN

Chyba P1610

Příspěvek od goldzd »

Řeším teď taky něco podobného ale s jiným kódem chyby.
Od prvního problému, co mi naskočil oranžový vykřičník a hláška "systém motoru doporučen servis" sem ujel cca 1300km bez problému akorát to někdy škublo ale v pohodě, než jsem klapku vyčistil. Je zajímavé, že se tato hláška objevila celkem 4x z toho, 2x se sama smazala po 4nastartování, 1x jsem ji smazal diagnostikou a 1x se objevila chvíli před čistěním.
Klapku jsem vyčistil, byla docela špinavá, ale vyloženě olej a bordel v trubkách sem tam neměl (viz foto) navíc tam nějaký automechanik předemnou zapoměl dát těsnění, takže to možná foukalo mimo a musel sem ho tam dodělat.
Od té doby se oranžový vykřičník a hláška nezobrazila, ale při načtení diagnostikou VIDA to hlásí problém modulu ECM: 284: ECM-9150 Throttle position (TP) sensor 1. Faulty signal.

Ale auto jede v pohodě.

Dělal jsem test klapky podle návodu a podle testu je rozdíl 1,90stupňů což maximum je 13,00stupňů. Takže klapka je podle toho v nejlepší kondici. Konzultoval jsem to i s odborníky.
Zřejmě se ten potenciometr co píše chybu ECM-9150 pomalu loučí.
Pevně ale doufám že to dá po vyčistění na chvilku pokoj a oranžový trojúhelník nebude dlouho svítit.


Psal jsem na ecu.de. a došel mi od nich mail:

"...děkujeme za Vaší poptávku.
Škrtící Klapka nám může být zaslán(a) na testování a opravu.
Doba opravy je momentálně 3-4 pracovních dnů.
Cena opravy Vaší jednotky je (Cena pro skupinu Koncový zákazník):

180,00 € (4.939 Kč*) - oprava bez DPH škrtící klapka
11,00 € (302 Kč*) balné a poštovné bez DPH do země: Česká republika
36,29 € (996 Kč*) 19% DPH
227,29 € (6.237 Kč*) Celkem za Vaší opravu

* Fakturace probíhá v EUR. Cena v Kč je pouze orientační, přepočítaná aktuálním kurzem 1 € = 27.4410.
Ceny jsou platné pro Vámi poptávanou zemi: Česká republika. Tato nabídka je platná 4 týdny.
Na opravu platí záruka 2 roky.
Nahrazujeme vadný snímač klapky námi vyvinutou hallovou jednotkou. Díky tomu získáte neopotřebovatelný systém “Made in Germany”.
Po zabudování opravené škrticí klapky, nemusí být díl znovu naučen.
Jeli škrtící klapka v pořádku, účtujeme testovací poplatek ve výši 50,00 € (1.372 Kč*) bez poštovného a DPH."
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q

(Vlastním diagnostiku)

goldzd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: South Moravia
Vůz: Volvo S60 2,4T 147kw /2001 /MAN

Chyba P1610

Příspěvek od goldzd »

Tak prikladam novy poznatek po mesici jezdeni a cca 1000km. Cisteni pomohlo na mesic a 1000km, takze problem se timto u mne nevyresil.
Dnes se mi zobrazil opet krasny oranzovy trojuhelnik na palubni desce a stara dobra hlaska "system motoru doporucen servis" . Napichl jsem ro na Vidu a potenciometr 1- chybny signalJe mi to jasne, klapku koupim 100% novou.

Volal jsem do Volva ve Zline a tam mne mile prekvapili. Cena nove klapky 11400kc + 250kc tesneni + 2hod prace a -25% sleva na dily, takze klapka vyjde se vsim vsudy na krasnych 9tis a neco. Myslim ze to bude lepsi nez ten repas od ecu.de

Je jeste otazka,jestli to je original, podle technika to je ale,necham si ho pred montazi ukazat a uvidi se.

Jibak auto jede jak ma i stou hlaskou ale co kdyby.Radsi met vsechno v cajku.


EDIT 30.5.2015
Po Výměně klapky ve Volvu za originál Magneti Marelli a upgradu software se mi zdá, že auto je klidnější, lépe rovnoměrně jede, prostě paráda. Když jsem s tím jel domů, tak jsem si připadal, že jedu úplně v jiném autě. Vše hladké. Ona ta klapka asi měla nasvědomí toho více. Takže vřele doporučuji si nechat vyměnit v případě potíží klapku v autorizáku za originál. :good: Práce podle účtování na hodinu, takže jsem ještě v podstatně ušetřil. :good: :good:
_________________
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q

(Vlastním diagnostiku)

vrabi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000

Chyba P1610

Příspěvek od vrabi »

Já mám od repase v ecu.de najeto cca 1 500 km. Dojem zatím velmi dobrý. Klapka se vrátila za 5 dní (z toho 3 dny pošta), dokonale vyčištěná, přetěsněná a zaplombovaná plombou s datumem opravy. Dostal jsem daňový doklad se zárukou 2 roky. Po opravě zmizelo pocukávání a samozřejmě otravná hláška. Tak jsem zvědav jestli jejich vychvalovaný bezkontaktní snímací systém bude opravdu lepší než nová klapka a životnost tomu bude odpovídat ... Jinak jsem poptal tři autorizáky v okolí a cena za novou byla u všech víceméně shodná, tak jak jsem psal v prvním příspěvku (10 600,-). Čištění před opravou jsem zkoušel asi 3x a vždy vydrželo max pár set km a hláška vyskočila znovu :fool:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé