Klapka byla čištěna. Jedná se o klapku Magnetti Marelli 85CFM2 AH.0002030.K. Asi se objednám k marrovi, ale mám to 90 km a tak mě zajímá, jestli někdo nemá nějakou radu
Chyba P1610
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Louny
- Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000
Chyba P1610
Ahoj, za jízdy se mi rozsvítila kontrolka ETS. Na diagnostice (neoriginál) mi to vypsalo kód P1610 Throttle unit, internal fault. Signal too high.
Klapka byla čištěna. Jedná se o klapku Magnetti Marelli 85CFM2 AH.0002030.K. Asi se objednám k marrovi, ale mám to 90 km a tak mě zajímá, jestli někdo nemá nějakou radu
Auto jede, mírně kolísá volnoběh.
Klapka byla čištěna. Jedná se o klapku Magnetti Marelli 85CFM2 AH.0002030.K. Asi se objednám k marrovi, ale mám to 90 km a tak mě zajímá, jestli někdo nemá nějakou radu
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Louny
- Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000
Chyba P1610
Takže odpovím si sám
Po diagnostice je jeden ze dvou snímačů v klapce vadný. Výsledek je buď nová klapka, nebo repase.
Novou klapku jsem poptal v autorizáku s tímto výsledkem:
Dobrý den,
Zasílám rozpočet na výměnu škrtící klapky.
Cena škrtící klapky...................8 500,-Kč.
Cena těsnění................................114,-Kč.
Cena práce.................................2000,-Kč.
Uvedené ceny jsou včetně DPH a slevy 25% na materiál a v hodinové sazbě 835,-Kč.
Repase u http://www.opravyjednotek.cz/ :
Telefonicky mi na vyplněný formulář odpověděli, že cena repase bude cca 9 000,-
Repase u http://ecude.cz/ :
Dobrý den,
děkujeme za Vaší poptávku.
Škrtící Klapka nám může být zaslán(a) na testování a opravu.
Doba opravy je momentálně 3-4 pracovních dnů.
Cena opravy Vaší jednotky je (Cena pro skupinu Koncový zákazník):
180,00 € (4.942 Kč*) - oprava bez DPH škrtící klapka
11,00 € (302 Kč*) balné a poštovné bez DPH do země: Česká republika
36,29 € (996 Kč*) 19% DPH
227,29 € (6.240 Kč*) Celkem za Vaší opravu
* Fakturace probíhá v EUR. Cena v Kč je pouze orientační, přepočítaná aktuálním kurzem 1 € = 27.4540.
Ceny jsou platné pro Vámi poptávanou zemi: Česká republika. Tato nabídka je platná 4 týdny.
Na opravu platí záruka 2 roky.
Nahrazujeme vadný snímač klapky námi vyvinutou hallovou jednotkou. Díky tomu získáte neopotřebovatelný systém “Made in Germany”.
Po zabudování opravené škrticí klapky, nemusí být díl znovu naučen.
Jeli škrtící klapka v pořádku, účtujeme testovací poplatek ve výši 50,00 € (1.373 Kč*) bez poštovného a DPH.
Opravená škrtící klapka Vám bude zaslán(a) zpět na dobírku. Platba probíhá v Kč
Variantu č.2 vypouštím, protože to je ekonomický nesmysl.
Zatím nejsem rozhodnut mezi variantou 1 a 3, ale asi to vyhraje repase v německu. Po prostudování zahraničních fór všude tvrdí, že klapka je jako celek velmi kvalitní a jediné kurvítko jsou ty dva potenciometry, které se časem vydřou
Hallův snímač je bezkontaktní a tím by měl být problém vyřešen.
Snad tohle někomu v budoucnu ušetří bádání co s vadnou italskou klapkou
Novou klapku jsem poptal v autorizáku s tímto výsledkem:
Dobrý den,
Zasílám rozpočet na výměnu škrtící klapky.
Cena škrtící klapky...................8 500,-Kč.
Cena těsnění................................114,-Kč.
Cena práce.................................2000,-Kč.
Uvedené ceny jsou včetně DPH a slevy 25% na materiál a v hodinové sazbě 835,-Kč.
Repase u http://www.opravyjednotek.cz/ :
Telefonicky mi na vyplněný formulář odpověděli, že cena repase bude cca 9 000,-
Repase u http://ecude.cz/ :
Dobrý den,
děkujeme za Vaší poptávku.
Škrtící Klapka nám může být zaslán(a) na testování a opravu.
Doba opravy je momentálně 3-4 pracovních dnů.
Cena opravy Vaší jednotky je (Cena pro skupinu Koncový zákazník):
180,00 € (4.942 Kč*) - oprava bez DPH škrtící klapka
11,00 € (302 Kč*) balné a poštovné bez DPH do země: Česká republika
36,29 € (996 Kč*) 19% DPH
227,29 € (6.240 Kč*) Celkem za Vaší opravu
* Fakturace probíhá v EUR. Cena v Kč je pouze orientační, přepočítaná aktuálním kurzem 1 € = 27.4540.
Ceny jsou platné pro Vámi poptávanou zemi: Česká republika. Tato nabídka je platná 4 týdny.
Na opravu platí záruka 2 roky.
Nahrazujeme vadný snímač klapky námi vyvinutou hallovou jednotkou. Díky tomu získáte neopotřebovatelný systém “Made in Germany”.
Po zabudování opravené škrticí klapky, nemusí být díl znovu naučen.
Jeli škrtící klapka v pořádku, účtujeme testovací poplatek ve výši 50,00 € (1.373 Kč*) bez poštovného a DPH.
Opravená škrtící klapka Vám bude zaslán(a) zpět na dobírku. Platba probíhá v Kč
Variantu č.2 vypouštím, protože to je ekonomický nesmysl.
Zatím nejsem rozhodnut mezi variantou 1 a 3, ale asi to vyhraje repase v německu. Po prostudování zahraničních fór všude tvrdí, že klapka je jako celek velmi kvalitní a jediné kurvítko jsou ty dva potenciometry, které se časem vydřou
Hallův snímač je bezkontaktní a tím by měl být problém vyřešen.
Snad tohle někomu v budoucnu ušetří bádání co s vadnou italskou klapkou
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Louny
- Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000
Chyba P1610
Zde nějaké obrázky jak vypadá rozebraná klapka + vydřená dráha potenciometru.
Je dokonce možné si ten hallův snímač objednat a namontovat sám, cena na ebay je cca 150 USD.
Pozitivní info, je že pokud klapka odejde úplně, řídící jednotka jí odstaví a klapka se sama mechanicky za pomoci pružiny nastaví do polohy v které se dá nouzově dojet
Je dokonce možné si ten hallův snímač objednat a namontovat sám, cena na ebay je cca 150 USD.
Pozitivní info, je že pokud klapka odejde úplně, řídící jednotka jí odstaví a klapka se sama mechanicky za pomoci pružiny nastaví do polohy v které se dá nouzově dojet
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: South Moravia
- Vůz: Volvo S60 2,4T 147kw /2001 /MAN
Chyba P1610
Řeším teď taky něco podobného ale s jiným kódem chyby.
Od prvního problému, co mi naskočil oranžový vykřičník a hláška "systém motoru doporučen servis" sem ujel cca 1300km bez problému akorát to někdy škublo ale v pohodě, než jsem klapku vyčistil. Je zajímavé, že se tato hláška objevila celkem 4x z toho, 2x se sama smazala po 4nastartování, 1x jsem ji smazal diagnostikou a 1x se objevila chvíli před čistěním.
Klapku jsem vyčistil, byla docela špinavá, ale vyloženě olej a bordel v trubkách sem tam neměl (viz foto) navíc tam nějaký automechanik předemnou zapoměl dát těsnění, takže to možná foukalo mimo a musel sem ho tam dodělat.
Od té doby se oranžový vykřičník a hláška nezobrazila, ale při načtení diagnostikou VIDA to hlásí problém modulu ECM: 284: ECM-9150 Throttle position (TP) sensor 1. Faulty signal.
Ale auto jede v pohodě.
Dělal jsem test klapky podle návodu a podle testu je rozdíl 1,90stupňů což maximum je 13,00stupňů. Takže klapka je podle toho v nejlepší kondici. Konzultoval jsem to i s odborníky.
Zřejmě se ten potenciometr co píše chybu ECM-9150 pomalu loučí.
Pevně ale doufám že to dá po vyčistění na chvilku pokoj a oranžový trojúhelník nebude dlouho svítit.
Psal jsem na ecu.de. a došel mi od nich mail:
"...děkujeme za Vaší poptávku.
Škrtící Klapka nám může být zaslán(a) na testování a opravu.
Doba opravy je momentálně 3-4 pracovních dnů.
Cena opravy Vaší jednotky je (Cena pro skupinu Koncový zákazník):
180,00 € (4.939 Kč*) - oprava bez DPH škrtící klapka
11,00 € (302 Kč*) balné a poštovné bez DPH do země: Česká republika
36,29 € (996 Kč*) 19% DPH
227,29 € (6.237 Kč*) Celkem za Vaší opravu
* Fakturace probíhá v EUR. Cena v Kč je pouze orientační, přepočítaná aktuálním kurzem 1 € = 27.4410.
Ceny jsou platné pro Vámi poptávanou zemi: Česká republika. Tato nabídka je platná 4 týdny.
Na opravu platí záruka 2 roky.
Nahrazujeme vadný snímač klapky námi vyvinutou hallovou jednotkou. Díky tomu získáte neopotřebovatelný systém “Made in Germany”.
Po zabudování opravené škrticí klapky, nemusí být díl znovu naučen.
Jeli škrtící klapka v pořádku, účtujeme testovací poplatek ve výši 50,00 € (1.372 Kč*) bez poštovného a DPH."
Od prvního problému, co mi naskočil oranžový vykřičník a hláška "systém motoru doporučen servis" sem ujel cca 1300km bez problému akorát to někdy škublo ale v pohodě, než jsem klapku vyčistil. Je zajímavé, že se tato hláška objevila celkem 4x z toho, 2x se sama smazala po 4nastartování, 1x jsem ji smazal diagnostikou a 1x se objevila chvíli před čistěním.
Klapku jsem vyčistil, byla docela špinavá, ale vyloženě olej a bordel v trubkách sem tam neměl (viz foto) navíc tam nějaký automechanik předemnou zapoměl dát těsnění, takže to možná foukalo mimo a musel sem ho tam dodělat.
Od té doby se oranžový vykřičník a hláška nezobrazila, ale při načtení diagnostikou VIDA to hlásí problém modulu ECM: 284: ECM-9150 Throttle position (TP) sensor 1. Faulty signal.
Ale auto jede v pohodě.
Dělal jsem test klapky podle návodu a podle testu je rozdíl 1,90stupňů což maximum je 13,00stupňů. Takže klapka je podle toho v nejlepší kondici. Konzultoval jsem to i s odborníky.
Zřejmě se ten potenciometr co píše chybu ECM-9150 pomalu loučí.
Pevně ale doufám že to dá po vyčistění na chvilku pokoj a oranžový trojúhelník nebude dlouho svítit.
Psal jsem na ecu.de. a došel mi od nich mail:
"...děkujeme za Vaší poptávku.
Škrtící Klapka nám může být zaslán(a) na testování a opravu.
Doba opravy je momentálně 3-4 pracovních dnů.
Cena opravy Vaší jednotky je (Cena pro skupinu Koncový zákazník):
180,00 € (4.939 Kč*) - oprava bez DPH škrtící klapka
11,00 € (302 Kč*) balné a poštovné bez DPH do země: Česká republika
36,29 € (996 Kč*) 19% DPH
227,29 € (6.237 Kč*) Celkem za Vaší opravu
* Fakturace probíhá v EUR. Cena v Kč je pouze orientační, přepočítaná aktuálním kurzem 1 € = 27.4410.
Ceny jsou platné pro Vámi poptávanou zemi: Česká republika. Tato nabídka je platná 4 týdny.
Na opravu platí záruka 2 roky.
Nahrazujeme vadný snímač klapky námi vyvinutou hallovou jednotkou. Díky tomu získáte neopotřebovatelný systém “Made in Germany”.
Po zabudování opravené škrticí klapky, nemusí být díl znovu naučen.
Jeli škrtící klapka v pořádku, účtujeme testovací poplatek ve výši 50,00 € (1.372 Kč*) bez poštovného a DPH."
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q
(Vlastním diagnostiku)
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q
(Vlastním diagnostiku)
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: South Moravia
- Vůz: Volvo S60 2,4T 147kw /2001 /MAN
Chyba P1610
Tak prikladam novy poznatek po mesici jezdeni a cca 1000km. Cisteni pomohlo na mesic a 1000km, takze problem se timto u mne nevyresil.
Dnes se mi zobrazil opet krasny oranzovy trojuhelnik na palubni desce a stara dobra hlaska "system motoru doporucen servis" . Napichl jsem ro na Vidu a potenciometr 1- chybny signalJe mi to jasne, klapku koupim 100% novou.
Volal jsem do Volva ve Zline a tam mne mile prekvapili. Cena nove klapky 11400kc + 250kc tesneni + 2hod prace a -25% sleva na dily, takze klapka vyjde se vsim vsudy na krasnych 9tis a neco. Myslim ze to bude lepsi nez ten repas od ecu.de
Je jeste otazka,jestli to je original, podle technika to je ale,necham si ho pred montazi ukazat a uvidi se.
Jibak auto jede jak ma i stou hlaskou ale co kdyby.Radsi met vsechno v cajku.
EDIT 30.5.2015
Po Výměně klapky ve Volvu za originál Magneti Marelli a upgradu software se mi zdá, že auto je klidnější, lépe rovnoměrně jede, prostě paráda. Když jsem s tím jel domů, tak jsem si připadal, že jedu úplně v jiném autě. Vše hladké. Ona ta klapka asi měla nasvědomí toho více. Takže vřele doporučuji si nechat vyměnit v případě potíží klapku v autorizáku za originál.
Práce podle účtování na hodinu, takže jsem ještě v podstatně ušetřil.

Dnes se mi zobrazil opet krasny oranzovy trojuhelnik na palubni desce a stara dobra hlaska "system motoru doporucen servis" . Napichl jsem ro na Vidu a potenciometr 1- chybny signalJe mi to jasne, klapku koupim 100% novou.
Volal jsem do Volva ve Zline a tam mne mile prekvapili. Cena nove klapky 11400kc + 250kc tesneni + 2hod prace a -25% sleva na dily, takze klapka vyjde se vsim vsudy na krasnych 9tis a neco. Myslim ze to bude lepsi nez ten repas od ecu.de
Je jeste otazka,jestli to je original, podle technika to je ale,necham si ho pred montazi ukazat a uvidi se.
Jibak auto jede jak ma i stou hlaskou ale co kdyby.Radsi met vsechno v cajku.
EDIT 30.5.2015
Po Výměně klapky ve Volvu za originál Magneti Marelli a upgradu software se mi zdá, že auto je klidnější, lépe rovnoměrně jede, prostě paráda. Když jsem s tím jel domů, tak jsem si připadal, že jedu úplně v jiném autě. Vše hladké. Ona ta klapka asi měla nasvědomí toho více. Takže vřele doporučuji si nechat vyměnit v případě potíží klapku v autorizáku za originál.
_________________
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q
(Vlastním diagnostiku)
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q
(Vlastním diagnostiku)
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Louny
- Vůz: V70 I 2,4i 103kw(benzín) r.v.2000
Chyba P1610
Já mám od repase v ecu.de najeto cca 1 500 km. Dojem zatím velmi dobrý. Klapka se vrátila za 5 dní (z toho 3 dny pošta), dokonale vyčištěná, přetěsněná a zaplombovaná plombou s datumem opravy. Dostal jsem daňový doklad se zárukou 2 roky. Po opravě zmizelo pocukávání a samozřejmě otravná hláška. Tak jsem zvědav jestli jejich vychvalovaný bezkontaktní snímací systém bude opravdu lepší než nová klapka a životnost tomu bude odpovídat ... Jinak jsem poptal tři autorizáky v okolí a cena za novou byla u všech víceméně shodná, tak jak jsem psal v prvním příspěvku (10 600,-). Čištění před opravou jsem zkoušel asi 3x a vždy vydrželo max pár set km a hláška vyskočila znovu 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]