850 T5 stage 0

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#1 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Tak nějak se mi zdá že má italská T5 je nějaká slabá. Sice to nejede na svý roky špatně, ale pár koní to už určitě ztratilo. Nechci dělat generálku motoru, spíš by mě zajímalo co udělat aby se pár koní zase vrátilo a pak třeba stage 1. :good:
Asi bych nechal první změřit tlaky ať víme na čem jsem.

A ještě jednu věc. Je to sice zvláštní, ale toto auto snad táhne pokaždé jinak. Člověk si tak nějak u každého auta zvykne na průběh výkonu a kroutícího momentu, ale tady mi připadne, že to pokaždé táhne trochu jinak. :roll:

Marten

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#2 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Nikdo žádný nápady a doporučení? Chtěl jsem to dát trochu dopořádku než bych to načipoval nebo jinak zvednul kapánek výkon.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 850 T5 stage 0

Příspěvek od peter cz »

Změřit tlaky, rozvody, zapalování (svíčky, kabely, palec a víčko rozdělovače), filtry, kontrola těsnosti sání a podtlakových hadiček, vyčistit váhu, kat na tom taky může být kdo ví jak, atd...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#4 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Svíčky, kabely, palec, víčko rozdělovače a filtry mám fungl nový. Jaký mají být tlaky?
Ještě nechám asi udělat hadičky, protože ty jsou asi ještě původní..

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#5 850 T5 stage 0

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Tlak turbo myslím 11 až 13 baru .
Budeš rád když budeš mít devět až deset :D .
Jinak to co ti tady psal peter plus ještě DP a výfuk.
Na ten už čekám z Němec :lol: .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 850 T5 stage 0

Příspěvek od dali »

Ucpanej kat je svině... Dokáže z jinak schopnýho auta udělat mrtvolu. Takže nejjednodušší je pryč s ním a místo něj 3" downpipe. Váhu vzduchu bych koupil novou, jestli chceš mít jistotu. Dneska už jsou tuším běžně okolo trojky.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#7 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Jaké to má mít tlaky ve válcích?
Jak se dá poznat přicpaný výfuk?? Když to porovnám s mou 2,3 co má nový výfuk tak tam se ten motor roztáčí mnohem lépe a pružněji.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#8 850 T5 stage 0

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Napsal jsem ti to výše motor Turbo 11 až 13 baru a atmosfera 12 až 15 baru.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#9 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Jo soráč, přeletěl jsem to a nevšimnul jsem si. :good:
Co ten KAT, dá se nějak zjistit nebo změřit průtočnost? :D

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#10 850 T5 stage 0

Příspěvek od mekky »

Nedá ale když ho vyndas je to jak nachipovany :D :)
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 850 T5 stage 0

Příspěvek od dali »

Jojo, že to bylo katem poznáš až když máš všechno vyměněný a pořád to nejede, tak se nasereš, kat vyřízneš a najednou to jede... tak to bylo katem :green: Trochu něco se dá poznat z toho, že to málo natlačí na budíku. Ale i v případě zdravýho katu to po jeho vyškubnutí pojede líp.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#12 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Teď jsem byl na emisích a známej mi říkal že ten kat už není uplně v dobré kondici. Co to všechno obnáší ho vyhodit ven?
To se jenom rozřízne ten obal a vykuchá nebo se kompletně vymění za nějaký rezonátor nebo něco podobného??
Asi by to stálo za to ho vyhodit, je to takový zdechlý.. :D

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#13 850 T5 stage 0

Příspěvek od mekky »

No nejlepší by byl 3 palec ale jinak ho vyriznout a dám tam trubku
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#14 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

O tom tří palci už něco psal Dali, co obnáší obě varianty a kolik vyjdou obě varianty?
Jakej to pak bude mít zvuk. Jezdím s tím denně a nechci aby to bylo hlučné.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#15 850 T5 stage 0

Příspěvek od jony »

3" kat 100CPI vyjde asi na 4000 (2roky zpět), kupoval jsem ho v německu a "umí" až EURO3. Měl být nerez ale evidentně nerez není. Zvuk hodně záleží na zadní části výfuku.
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#16 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

A stačí jenom když se vymění ten kat nebo je k tomu potřeba ještě něco jiného vyměnit?
Byl pak znát nějaký rozdíl když jsi to vyměnil??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#17 850 T5 stage 0

Příspěvek od jony »

3" kat se dává na 3" downpipe, "nejde" dát na sériový downpipe. Jinak origo BSR 3" downpipe měl kat 2,5" na vstupu i výstupu a 400cpi. Sériový má první vložku metalickou s cca 200cpi a pak keramickou oválnou cca 400cpi (M4.4). Znát to rozhodně bude...
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#18 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Aha takže downpipe je trubka z turba ke KATu. A když se tedy dá 3" downpipe a lepší kat nebo něco místo katu, nebude zbytek výfuku moc úzký aby bránil odtoku spalin?

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#19 850 T5 stage 0

Příspěvek od mekky »

A co tak bez katu?
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#20 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

Já kat nepotřebuju, stejně jezdím na plyn a ten je ekologický. :angel:
Nemělo by větší efekt k tomu vykuchanýmu katu ten třípalcový downpipe??

Nemám s tím zkušenosti. Nechám si poradit od odborníků.

Poraďte mi prosím dvě smysluplné varianty.

Jednu jednodušší a levnější a druhou lepší a dražší, ale aby obě k něčemu byly.

Díky. :good:

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#21 850 T5 stage 0

Příspěvek od gusto »

Jednodušší a levnější je vyřezat původní kat a navařit tam průchozí trubku. Dražší a lepší je 3" downpipe bez katu a 2,5" výfuk k tomu na míru od mekkyho. Ještě dražší a lepší je do toho nacpat 100cpi kat.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#22 850 T5 stage 0

Příspěvek od Marten »

A k čemu je tam ten kat 100cpi dobrej?
Kolik stojí která varianta??
Jakej to bude mít zvuk bez toho katu??

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#23 850 T5 stage 0

Příspěvek od gusto »

1. Je to sportovní kat s vyšší propustností.
2. To ti řekne nejspíš mekky.
3. Ani moc nepoznáš.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#24 850 T5 stage 0

Příspěvek od metju »

Pokud jde o zvuk auta bez katu, rozhodně to vliv má. Měl jsem origo DP a od katu dozadu výfuk Simons. Po výměně DP za 3" bez katalyzátoru je auto o dost hlučnější, trvalo chvíli než jsem si zvykal, původně jsem to takto nechtěl. Ovšem pořád to není nic hrozného, jezdit se s tim dá i na delší trasy a na zadních sedačkách prý taky OK.
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#25 850 T5 stage 0

Příspěvek od Fíla »

Marten píše:Já kat nepotřebuju, stejně jezdím na plyn a ten je ekologický. :angel:
Nemělo by větší efekt k tomu vykuchanýmu katu ten třípalcový downpipe??

Nemám s tím zkušenosti. Nechám si poradit od odborníků.

Poraďte mi prosím dvě smysluplné varianty.

Jednu jednodušší a levnější a druhou lepší a dražší, ale aby obě k něčemu byly.

Díky. :good:
A pokud necháš původní svody, které stejně máš s největší pravděpodobností prasklé, to znamená, pokud nedáš minimálně "R" svody (myslím svody z S60R/V70R/2,5T), tak se ti změní jen zvuk... :(
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“