1998 V70: dvě podivnosti
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#1 1998 V70: dvě podivnosti
Omlouvám se, pokud se to tady už někde řešilo a nenašel jsem to. Na mojí V70 se mi nezdají dvě věci:
1) vnitřní osvětlení. Pokud otevřu dveře, světlo se nerozsvítí. Když pak dveře otevřu znovu třeba za minutu, tak se už rozsvítí. Dám příklad: zastavím před garáží, vylezu ven, světlo nic. Otevřu garáž, vlezu do auta a světlo se už rozsvítí. Myslel jsem, že problém je ve spínači v zámku, tak jsem ho vyndal, omrknul, vyzkoušel a proměřil, a běhá v pohodě.
2) ruční brzda. Vyměnil jsem kotouče, destičky i obložení. Pak jsem si ďurkou v bubnu seřídil každé kolo zvlášť, aby při uvolněné ručce nebylo slyšet škrtání obložení o buben. Ručka mi funguje ale jen ve směru dopředu (když parkuju čumákem z kopce). Couvat se zataženou ručkou můžu, jako by se nechumelilo, dozadu prostě nefunguje.
Poradí někdo, prosím, kde by mohl být zádrhel?
A ještě jedna doplňující otázka - když auto "zabrzdím" zařazenou rychlostí, tak co je lepší tam zařadit, s ohledem na dvouhmotu? Kvalt ve směru jízdy, nebo proti směru? Např. když parkuju do kopce a chci, aby mi auto neodcouvalo, tak tam dávám zpátečku. Nebo je lepší jednička?
Děkuju.
1) vnitřní osvětlení. Pokud otevřu dveře, světlo se nerozsvítí. Když pak dveře otevřu znovu třeba za minutu, tak se už rozsvítí. Dám příklad: zastavím před garáží, vylezu ven, světlo nic. Otevřu garáž, vlezu do auta a světlo se už rozsvítí. Myslel jsem, že problém je ve spínači v zámku, tak jsem ho vyndal, omrknul, vyzkoušel a proměřil, a běhá v pohodě.
2) ruční brzda. Vyměnil jsem kotouče, destičky i obložení. Pak jsem si ďurkou v bubnu seřídil každé kolo zvlášť, aby při uvolněné ručce nebylo slyšet škrtání obložení o buben. Ručka mi funguje ale jen ve směru dopředu (když parkuju čumákem z kopce). Couvat se zataženou ručkou můžu, jako by se nechumelilo, dozadu prostě nefunguje.
Poradí někdo, prosím, kde by mohl být zádrhel?
A ještě jedna doplňující otázka - když auto "zabrzdím" zařazenou rychlostí, tak co je lepší tam zařadit, s ohledem na dvouhmotu? Kvalt ve směru jízdy, nebo proti směru? Např. když parkuju do kopce a chci, aby mi auto neodcouvalo, tak tam dávám zpátečku. Nebo je lepší jednička?
Děkuju.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#2 1998 V70: dvě podivnosti
1) dělá mi to na V70 stejně, když přijedu a otevřu zevnitř dveře řidiče, nebo spolujezdce, vnitřní světlo se nerozsvítí. Když otevřu vnější klikou tak se rozsvítí. Na S70 se rozsvítí i když otevírám zevnitř, ale jestli se dá někde něco nastavit, nebo co je špatně to nevím. Zámek ve dveřích to asi nebude, když to dělají dveře řidiče i spolujezdce
2)měnil jsem buben i obložení a správně nastavená ručka musí brzdit i dozadu
Seřízení dírkou v bubnu máš, zkus ještě přitáhnout lanovody pod loketkou.
3)mám Construct, takže parkuju se zpátečkou, jinak to nejde
2)měnil jsem buben i obložení a správně nastavená ručka musí brzdit i dozadu
Seřízení dírkou v bubnu máš, zkus ještě přitáhnout lanovody pod loketkou.
3)mám Construct, takže parkuju se zpátečkou, jinak to nejde
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#3 1998 V70: dvě podivnosti
K tomu bodu 1, mam pocit, ze kdyz dojedete, vypnete motor a nechate klic v zapalovani, tak se nerozsviti vnitrni osvetleni. To by odpovidalo tomu, ze kdyz naopak prichazite k autu, tak nemate klic v zapalovani a vnitrni osvetleni se po otevreni tedy rozsviti.
Ja si pamatuji na to, ze kdyz jsem dojel vecer domu, tak jsem musel vytahnout klic ze spinacky, aby se vnitrni osvetleni rozsvitilo
Ja si pamatuji na to, ze kdyz jsem dojel vecer domu, tak jsem musel vytahnout klic ze spinacky, aby se vnitrni osvetleni rozsvitilo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#4 1998 V70: dvě podivnosti
mě to dělá V70 úplně stejně, i s tím klíčem v zapalování, považoval jsem to za normální, ale S70 rozsvítí vnitřní osvětlení při otevření zevnitř a nastartovaném motoru. Já to nijak neřeším, nevím která varianta je správněHaben píše:K tomu bodu 1, mam pocit, ze kdyz dojedete, vypnete motor a nechate klic v zapalovani, tak se nerozsviti vnitrni osvetleni. To by odpovidalo tomu, ze kdyz naopak prichazite k autu, tak nemate klic v zapalovani a vnitrni osvetleni se po otevreni tedy rozsviti.
Ja si pamatuji na to, ze kdyz jsem dojel vecer domu, tak jsem musel vytahnout klic ze spinacky, aby se vnitrni osvetleni rozsvitilo
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 325
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#5 1998 V70: dvě podivnosti
mám obě podivnosti co jsem vyhrál? ručku mám seřízenou,předchozí majitel měnil obložení,já kotouče a destičky,komplet seřízení a kontrola brzd,nový hadičky,kapalina,atd...a ručka brzdí dopředu na druhým až třetím zubu smykem,dozadu jsem rád,že to neodjede...navíc při zatahování za jízdy se kola koušou dost naráz,není tam plynulej brzdnej účinek-nemám urvaný obložení,lanovody choděj dobře,ručka nezůstává viset....
vnitřní osvětlení jde mimo mojí mozkovou kapacitu,u ostatních aut-volv i nevolv to fungovalo na otevření dveří,případně se rozsvěcelo po vypnutí klíčku,klasicky po odemčení dveří..u V70 se rozsvítí po odemčení či otevření dveří,po vypnutí klíčku taky,ale s vrčícím motorem se nic nerozsvítí,když otevřu jakýkoliv dveře,hovnajs,ale ne vždycky...nechápu,poradí někdo,nebo je to jen rozbitý poseversku?
P.S. parkuju vždy s kvaltem proti směru,tedy čumákem dolů zpátečku,prdelkou dolů řadím za jedna-kazí mi to defend lock,jinde než na zpátečce se zamknout nedá,tak je jasno,ale logika velí,co jsem psal výše...
vnitřní osvětlení jde mimo mojí mozkovou kapacitu,u ostatních aut-volv i nevolv to fungovalo na otevření dveří,případně se rozsvěcelo po vypnutí klíčku,klasicky po odemčení dveří..u V70 se rozsvítí po odemčení či otevření dveří,po vypnutí klíčku taky,ale s vrčícím motorem se nic nerozsvítí,když otevřu jakýkoliv dveře,hovnajs,ale ne vždycky...nechápu,poradí někdo,nebo je to jen rozbitý poseversku?
P.S. parkuju vždy s kvaltem proti směru,tedy čumákem dolů zpátečku,prdelkou dolů řadím za jedna-kazí mi to defend lock,jinde než na zpátečce se zamknout nedá,tak je jasno,ale logika velí,co jsem psal výše...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
#6 1998 V70: dvě podivnosti
Máš špatné brzdové obložení.To že bylo nové nic neznamená většina výrobků jsou zmetky.Včetně předraženého ATE.Poznáš tak,že když obložení vložíš do bubnu,většinou nekopíruje buben ale houpe se,nebo jde zkřiva.tomik T5 píše:mám obě podivnosti co jsem vyhrál? ručku mám seřízenou,předchozí majitel měnil obložení,já kotouče a destičky,komplet seřízení a kontrola brzd,nový hadičky,kapalina,atd...a ručka brzdí dopředu na druhým až třetím zubu smykem,dozadu jsem rád,že to neodjede...navíc při zatahování za jízdy se kola koušou dost naráz,není tam plynulej brzdnej účinek-nemám urvaný obložení,lanovody choděj dobře,ručka nezůstává viset....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 325
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#7 1998 V70: dvě podivnosti
jo,tohle už mi tady na foru někdo psal,až bude nálada a čas,vyměním za origo...díky za potvrzení diagnozy!
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#8 1998 V70: dvě podivnosti
Ad 1) mě nenapadlo, že záleží na tom, jestli dveře otevřu zevnitř nebo zvenku. Teď jsem zkusil otevřít okno, dveře otevřít vnější klikou a světlo se fakt rozesvítilo. I při nastartovaném motoru. Po vytažení klíčku ze spínačky nebo po odemčení se mi světlo taky rozsvítí, takže je to asi normální. Chápu to tedy tak, že zámek ve dveřích sepne spínač pouze po otevření dveří vnější klikou. Hmm. Nevím ale, co to má mít za přínos.
Ad 2) tak tady asi taky už nemám co řešit, podle toho, co napsal martinopel. To obložení na zadku mám totiž od zmíněného ATE. Jo a zapomněl jsem napsat, že za jízdy mi ta ručka funguje stejně jako psal tomik t5 - buďto zapnuto nebo vypnuto a nic mezi tím. No nic, přes víkend zkusím dotáhnout tu páku; jestli ale ručka bude pořád fungovat "jednosměrně", tak taky půjdu halt do novýho origoš obložení.
Ad 2) tak tady asi taky už nemám co řešit, podle toho, co napsal martinopel. To obložení na zadku mám totiž od zmíněného ATE. Jo a zapomněl jsem napsat, že za jízdy mi ta ručka funguje stejně jako psal tomik t5 - buďto zapnuto nebo vypnuto a nic mezi tím. No nic, přes víkend zkusím dotáhnout tu páku; jestli ale ručka bude pořád fungovat "jednosměrně", tak taky půjdu halt do novýho origoš obložení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#9 1998 V70: dvě podivnosti
A ještě k tomu "parkovacímu" kvaltu: nikdy jsem naživo dvouhmotový setrvačník neviděl, takže vycházím jen čistě z mojí fantazie. Představuju si to tak, že pružinky po obvodu se natahují jen tehdy, když motor zabírá - tedy při akceleraci, kdy je síla od motoru větší než od převodovky. V opačném případě - tzn. při brždění motorem nebo při parkování s kvaltem - působí naopak větší síla od převodovky směrem k motoru, a myslel jsem, že jsou pak na setrvačníku nějaké dorazy nebo tak (pružinky jsou stlačené). Tak proto se tak nějak domnívám, že je šetrnější parkovat s kvaltem ve směru jízdy, aby se ty pružinky nenatahovaly.
Jestli jsem to napsal nesrozumitelně, tak kdyžtak tu mojí konspirační teorii nakreslím a hodím sem obrázek.
Snad se k tomu vyjádří někdo zkušenější než já.
Jestli jsem to napsal nesrozumitelně, tak kdyžtak tu mojí konspirační teorii nakreslím a hodím sem obrázek.
Snad se k tomu vyjádří někdo zkušenější než já.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 1998 V70: dvě podivnosti
Jestli máš projeté bubny (velký vnitřní průměr) tak ti ani origo obložení nepomůže. Pak jedině koupit i nové bubny (bubnokotouče).
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#11 1998 V70: dvě podivnosti
1) jak jsem psal, na S70 se rozsvítí interiér i při otevření vnitřní klikou, myslím, že je to správně, ale proč to V70 nedělá to nevím, obě přední dveře se chovají stejně, takže v zámku bych to nehledal, jedině pohledat ve schématu.
2) na ručce mám origo obložení a origo buben a brzdí, moc si nedovedu představit, že se ten buben sjede, ale obložení se urvat umí, to už se mi stalo
3) Dvouhmoťák má pružiny na obě strany
2) na ručce mám origo obložení a origo buben a brzdí, moc si nedovedu představit, že se ten buben sjede, ale obložení se urvat umí, to už se mi stalo
3) Dvouhmoťák má pružiny na obě strany
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#12 1998 V70: dvě podivnosti
1) až budu mít čas a náladu, tak dveře znovu rozeberu a zjistím, jak přesně to tam funguje. Třeba tam budou dva spínače (na vnější a vnitřní kliku zvlášť); přepojit to tak, aby se světlo rozsvítilo pokaždé, by pak bylo to nejmenší.
2) bubnokotouče mám nové. A taky nemyslím, že by bubínek byl sjetý - když funguje jenom na zajištění auta, ne na brždění. No uvidím, co se stane, až dotáhnu tu páku.
3) pružinky na obou stranách - OK. Tímpádem je asi opravdu jedno, jestli parkuju s 1 nebo s R.
2) bubnokotouče mám nové. A taky nemyslím, že by bubínek byl sjetý - když funguje jenom na zajištění auta, ne na brždění. No uvidím, co se stane, až dotáhnu tu páku.
3) pružinky na obou stranách - OK. Tímpádem je asi opravdu jedno, jestli parkuju s 1 nebo s R.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
#13 1998 V70: dvě podivnosti
Spínač na světlo je pouze jeden a je ovládanej plastovou páčkou od samotnýho zámku (západky). Je jedno jak jí odjistíš, ale když dveře poskočí na první západ (nedovřený) už musí spínač sepnout. Svítí pak světýlko ve dveřích, pod palubkou na nohy a ve stropě pokud je zapnutý.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 19 Odpovědi
- 1100 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 32 Odpovědi
- 1187 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Janina
-
- 2 Odpovědi
- 405 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od wolf
-
- 7 Odpovědi
- 1084 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dali
-
- 14 Odpovědi
- 793 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasjavorsky