Dnes se mi rozsvítila kontrolka lambdy, okamžitě začal problém s kolísáním otáček (až po 1500) a z 5 válce se stal 3 válec, jednoduše smradu a pleskání do výfuku a nikde nic. (svíčky jsou nové, mají najeté 15 km). Po nějakých 10 minutách problém přestal. Za další 4 hodiny jsem nastartoval a chtěl jsem jet k domovu, po ujetí 50 metrů začal problém znova, do toho se přidalo zdechání motoru, nebo vyloženě odstavení plynu, takže mohl jsem šlapat na plyn jak jsem chtěl a houby z toho.
Třeba ve 30-70 km/h došlo opětovně ke škubání a totální odstavení plynu, třeba po 10-20 sekundách se to chytlo a byl klid a po chvilce znova.
Takže před chvíli jsem zkoušel rozpojit lambda sondu a problém je furt stejný. Ještě jsem zkusil odpojit baterku tak za nějakou hoďku jí zapojím a uvidím.
Mimochodem, na V40 jsem měl problém též s lambdou, ve 170 000 odešla do kytek, akorát svítila kontrolka a vylezla spotřeba z 9 litrů na 22 ale že by došlo ke škubání atd tak to vůbec. Což doporučený výměnný interval je co 160 000km, tak je to i u 850 co jsem viděl.
Jinak 850ka jezdí jen na 100 oktanovou vervu plus má nalítáno 340 000 km.
Stal se Vám taky tento problém ? Nebo nevěděl by někdo kde by mohl být problém ?
Jednoduše jsem připraven koupit novou lambda sondu ale přece když odejde lambda sonda, tak by motor měl jet třeba v nouzovém režimu nebo by se měla o hodně zvednout spotřeba. Ale nechce se mi věřit že by toto způsobovala lambda. Nemohlo by to být třeba čidlo klepání ?
Jedině zbývá diagnostika ale do Olomouce, nebo do Zlína to nedojede.
