petr GT6 Volvo S40 II. 2.4 Geartronic

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Vůz: S40II. 2.4 Geartronic

#1 petr GT6 Volvo S40 II. 2.4 Geartronic

Příspěvek od petr GT6 »

Zdravím všechny Volvisty! Minulý týden jsem přivezl svoje první Volvo. V předchozích letech jsem jezdil různými auty, nejdéle poslední dobou ve Focusu II. Na druhou stranu pořád vzpomínám na starý dobrý Saab 900. Vlastně jsem chtěl Saaba I tentotkrát, nicméně podmínkou byl automat a protože ty novější Saaby už nemají tu nejlepší pověst po dobu co je GM - Opel ustavičně "ničil", skončil jsem v malém Volvu. Volba byla spíš kompromis, kvůli partnerce mělo být naše nové auto relativně malé, klidné, jednoduché na ovládání a hlavně s automatem. Což předchozí vůz nebyl - Focus II. 2.5 ST. 8)
Zvykl jsem si na pětiválec a dobrá zpráva je, že I v atmosferické verzi hezky zní a má dobrou pružnost.
Pořídil jsem myslím hodně nadprůměrně zachovalé auto od Staiger (Štěrboholy), v netypické pastelové červené a dost základní výbavě Momentum, rok 2006.
Než jsem auto koupil prohledával jsem si tady na fóru různé zkušenosti s ním a dobrá zpráva (snad) je, že moc negativního jsem tu nenašel. Atmosferický motor B2544S ( mám verzi 103kw) působí I zní jako nový, žádný únik oleje apod, a automat (Aisin AW 55...) řadí hladce a celkem se vyloženě k naladění auta hodí.
Naštvaly mě zatím 2 věci : První věc je řidičova sedačka. Tahle opravdu prvotřídně pohodlná sedačka ( I v porovnání s Recarem ve Focusu ST) prostě při průjezdu zatáčkou (zejména) povrzává. Je to tu popsaná "klasika" jak jsem zjistil, a taky včera jsem jí porozebral, namazal vazelínou šrouby, pár mist prostříkl WDčkem a zatím teda nevyndal komplet. Vypadá že to po namazání bude ted lepší. Je to ostuda, protože jinak auto nemá žádné jiné pazvuky ani vůle v podvozku a je moc pěkně odhlučněné.
Druhá je zvláštní zadrnčení (max. 1s) po nastartování v momentě kdy motor chytne. Ale jen teplý, ideálně cca. 30min. po jízdě další start. Jinak motor běží krásně hladce a I studený má po ustálení otáček tichý volnoběh.
Dám sem nějaké fotky a poreferuju o údržbě, zkušenostech atd.
Servis udělali ještě u Staiger před koupí, trochu mě překvapilo jen použití oleje 0W-30 , intuitivně bych volil 5W-30, ale Volvo má (I podle Cebia) věrohodných 98tkm, tak asi tahle viskozita bude asi OK. V 75 dělali v Adusum průplach oleje v automatu, což je dobře, otázka snad použili správnou ATF. Podle toho co jsem četl je dobré měnit ATF každých 60tkm. (v servisním plánu to ofiko není).
A nad čím bádám je výměna rozvodové sady. Km jsou věrohodné a auto má necelých 8let. Co byste doporučili? Udělat to hned a nebo rok dva pojezdit a vyměnit v těch cca. 10letech stáří auta? Moc km ročně to asi nenajede, tak těch 10tkm/rok.
Budu rád I za další postřehy Volvistů s touhle motorizací a převodvkou.
mějte se , Petr

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1038
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#2 Volvo S40 II. 2.4 Geartronic

Příspěvek od Tom0 »

Tak sice mám jinou motorizaci a i jiné auto, ale to vteřinové zadrnčení po startu teplého motoru tam mám nepravidelně taky celé dva roky co auto mám...
Přisuzoval jsem to startéru, když motor chytne a startér odskočí, tak že je to jeho doběh kdy se dotáčí naprázdno.
Loni jsem koupil jiný startér a chová se to úplně stejně, takže buď to startér není a nebo jsem koupil úplně stejně vadný.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#3 Volvo S40 II. 2.4 Geartronic

Příspěvek od Kuko28 »

Nevidím fotky, nevidím fotky! :roll:

Já u stejného motoru nechal vyměnit rozvody po cca 75tis KM a cca 8letech. Prostě jsem si ho plánoval nechat a chtěl jsem mít jistotu. Dělal jsem to u Marry. Na řeměnu prý už nějaké menší prasklinky byly, ale nic co by ještě pár let nepřežilo. A podle jeho slov tam běžně jezdí borci s intervalem na výměny přestřeleným o 30-50tis KM a rozvody drží.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Vůz: S40II. 2.4 Geartronic

#4 Volvo S40 II. 2.4 Geartronic

Příspěvek od petr GT6 »

Díky, fotky dodám co nejdřív. Dobrá zpráva je, že vrzání sedačky dost přestalo potom co jsem to porozebral a promazal několik šroubů a spoje prostříkl WD sprayem. ten pazvuk po nastartování teplého motoru snad bude teda prkotina, dneska se to vlastně ani nestalo.
O tom rozvoďáku jsem tušil odpověď. Pro jistotu bych to asi udělat měl, na druhou stranu urgentní to asi taky nebude.
Bydlím na Praze-Západ, slyšel jsem tu o T6R a a pak vím o firmě Adusum , ta je na Praze Letňanech tuším. Budu rád za jiné servisní tipy v okolí. Ono teď by přišlo na řadu maximálně ten rozvoďák. Ještě asi vyměním brzdové desky vpředu, ale mám pocit že ani nemají u tohoto modelu signalizaci opotřebení, tak to zvládnu sám. Brzdy jsou tuším ATE.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“