vada TF-80SC - 4,5 a 6 padá do nouzáku

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#1 vada TF-80SC - 4,5 a 6 padá do nouzáku

Příspěvek od Ekky »

Ahoj... Ja se chystam ted do servisu s geartronicem TF-80SC ,problem je ze 4,5 a 6 stupen pada do nouzaku pri vetsi zatezi.. Treba pri jizde do kopce... Ta ctyrka ne tolik na ni se da jezdit celkem v poho kdyz si dam pozor a vcas podradim na trojku. Jezdim jen na manual kvuli tomu. Diagnostika mi vyplila tyto kody 002B,002C a 002D 4,5 a 6 stupen Nespravny pomer.
Muze te mi poradit cim by to mohlo byt? Muj nazor je bud malo oleje ale to nevim jak zjistit,nenasel jsem nikde zadnou merku,a nebo by mohly byt utrzeny futra na planetkach.
V planu je to dat do servisu ATS prevodovky Praha..
Dekuji za konzultaci.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user

#2 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od GDPR_user »

Origo diagnostika!!!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#3 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

Tyhle převodovky měli problém s hydroměniči. A podle toho co popisuješ to na něj taky vypadá.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#4 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Origo ne... Jedna se o diagnostiku Delphi... K origo bohuzel nemam moznost. Pokud by se jednalo o hydromenic,kolik vyjde oprava?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#5 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Jeste bych dodal ze auto ma nelitano 362 tkm a jak bylo servisovane bohuzel nevim...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#6 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

Ekky píše:Jeste bych dodal ze auto ma nelitano 362 tkm a jak bylo servisovane bohuzel nevim...
No, spíš bych se klonil k tomu, že pokud nemáš jasný doklad o tom, že byl pravidelně měněn olej v převodovce, tak s 99% pravděpodobností nebyl.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#7 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

To mi je jasny.... Jinak auto radi dobre.. Bez nejakeho cukani nebo velkych prodlev jen u ty ctyrky je vetsi prodleva,pak zaradi a jedo normal. Na rovince zaradim i petku,kdyz drzi otacky tak v pohode... Ale jak mile zacnou otacky kolisat vzrustat tak je jasny ze bude pad do nouzaku tak za vcasu podradim... Prijde mi to jako by tam bylo malo oleje a turbina v hydru neudrzi kvalt.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#8 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Nevite nekdo jak zmerim kolik mam oleje v prevodovce? Nemuzu za boha najit zadnou merku prevodovka je TF-80SC 6ti kvalt... ??
Diky
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user

#9 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od GDPR_user »

Ekky píše:Nevite nekdo jak zmerim kolik mam oleje v prevodovce? Nemuzu za boha najit zadnou merku prevodovka je TF-80SC 6ti kvalt... ??
Diky
Zespodu.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#10 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Tam jsem nasel jen vypousteci sroub...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user

#11 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od GDPR_user »

Ekky píše:Tam jsem nasel jen vypousteci sroub...
no dyť jo uprostřed je malý šroubek na torx ten vyšroubuješ a zjistíš hladinu.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#12 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Asi budu za trotla ale jak muzu na spodku zjistit jak vysoko je hladina? Vym ze je tam nejaky dvojty sroub,ten maly jak poses a ten je ve vetsim,ten je na imbus... Nic mene mi nejde do hlavy jak muzu zjistit hladinu tim vysroubovanim sroubku.
Mohu poprosit o vysvetleni prosim jak to funguje? Kdyby z boku tak to je normal....
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#13 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ares »

Zhora je plniaci otvor, zospodu vypúšťací a kontrolný v jednom.
Veľmi zjednodušene povedané, zhora nalievaš olej, až pokiaľ zdola nezačne cez kontrolný otvor vytekať. Vtedy je ho tam akurát.
Ale je to naozaj veľmi zjednodušene napísané, odborníci na to majú presný postup, čo ako doliať, skontrolovať, znovu doliať a pod.
Nechaj to niekomu, kto sa tomu rozumie a poradí ti, čo s tým ďalej.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#14 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Tak tomuhle uz rozumim....
Dekuju.. :good:
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#15 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od kwiko »

Meria sa to pri nastartovanom Motore po zaradeni vsetkych rychlosti, v pozicii P po ustaleni hladiny a spravna hladina by mala byt pri teplote prevodoveho oleja medzi 50-60stupnov (odcitava sa to pomocou pripojenej diagnostiky). Malo by ti vytiect cca 0,5l oleja, ktory by si mal samozrejme zase dolpnit pre dalsie meranie. Nechapem co je na tom zlozite...
Obrázek


A to doplnovanie, to je tak jednoduche, ze to ani netreba komentovat. :crazy:

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#16 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Ted uz nic.. Ale odpoved "na spodku je sroub" mi fakt nebyla jasna...
Predpokladam ze po vysroubovani mi asi nic nevytece... Kdyz to bylo na zvedaku tak jsem si vsiml ze prevodovka uz jednou bylo rozloupnuta ,je utesnena cervenym silikonem na hlavy motoru a byla zeblita od oleje.. Takze nejaky unik tam bude...

Jinak nemuzu zaradit vsechny rychlosti.... Nebo muzu ale po chvilce to spadne do nouzaku kdyz dostane vetsi zatez... Dela to 5 a 6... 4 to obcas taky udela ale to fakt musi uz bejt. Diagnostika mi pise nezpravny pomer. Pri razeni 4 to nezaradi hned.. Vytoci se to do nejakych 4000 a pak zaradi a je sliset u toho zvuk jako by cerpadlo bezelo na prazdno.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#17 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od David Patočka »

NO koukám, že se tady zase tápe ve tmě, ale komu holt není rady, tomu není ani pomoci.

Ten červený silikon na hlavy, je tam originál, takže tam nikdo asi nebyl.
Tvůj problém rozhodně nebude spočívat v hladině oleje, ale v opotřebené Lock Up spojce, což je repase měniče.
Pokud už v něm není utržená volnoběžka, to je pak spíš výměna měniče, oprava není možná.
A za poslední, bych rád podotkl, že v těchto kilometrech nemůže už dobře fungovat ani hydraulický rozvaděč, takže pokud nějaký šetřil udělá jenom měnič, a neudělá i rozvaděč, tak se to vrátí zpátky po pár tisících km.

Až ti v tom servisu po rozebrání řeknou cenu 60 000,- tak se nelekej, je to normální.
Nasypej to všechno do kýble a přivez, my to zkusíme opravit.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#18 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od kwiko »

Obrázek

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#19 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Tak jsem dneska zkontroloval olej a malem jsem se poblil... Tohle mi vyteklo....

http://www.to neznám/graphics/msgboard/7011/full/268_img-20140119-00405.jpg
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#20 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Mate nekdo nejake zkusenosti stouhle firmou?

http://www.atautoservis.cz/index.html
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#21 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

Ekky píše:Mate nekdo nejake zkusenosti stouhle firmou?

http://www.atautoservis.cz/index.html
Právě moje zkušenosti s touto firmou mě nakonec dovedli k tomu, abych si ten automat zrepasoval sám.

Početení tady:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=31366&hilit=repase#p367247
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#22 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

To je zajimave... Me nabydli vymenu TF-80SC kus za kus za 30k plus nejak prace kolem konecna kalkulace mi rekli 42-43k ,poptaval jsem i ATS tam by to jen rozlouskly opravily a cena 30k ... pak jsem byl u pana Patocky. Tam by byla taky vymena prevodovky ale skrin by byla s predokolky a musela by se prestavet na AWD... Konecna kalkulace 37-40k

Tak ted babo rad. A v kapse mam jen 25k :(
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#23 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

cesnekac píše:Ahoj, jen bych se rád zeptal, kdy je vlastně vhodný čas na první proplach a kontrolu ATM a musí se už začít projevovat nějaké poruchy ? Děkuju
Pravidelne po 60ti tisicich km... Nekde jsem cetl ze pokud se jezdi prevazne ve meste nebo ostrejsi jizda,tak uz po 40ti
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#24 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Ekky »

Kdyz si sezenu prevodovku a vymenim sam pojede auto bez adaptace abych dojel nekam kde ji dokazoubudelat,nebo se auto nerozjede vubec?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 60
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 2,4 103kW MY02
Bydliště: Praha

#25 repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Poljot »

To: Ekky až Tě bude bolet zub... vytrhneš si ho sám, nebo se stavíš u zubaře? Zanícený nerv? Sepse... atd...

Specialista není člověk, který přijel z jiného města.. (to je dle jednoho Murphyho zákona)
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“