turbo z B4204 t4 do t2

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#1 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

rad bych se dozvedel vsechny dulezite info o teto uprave. jedinou informaci od zdejsího clena vim ze to je oficialne povoleny. jen me zajima jestli jen vymenim turbo nebo to obnasi i dalsi zalezitosti a jake.
diky za rady.

ps. tema jsem nenasel pokud je prosim presun.
Naposledy upravil(a) norcofiala dne 04 lis 2013 09:11, celkem upraveno 1 x.
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#2 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od metju »

Pokud jsem to pochopil chceš do své 2.0T dávat turbo z T4... Turba jsou stejný, stejný příruby na svody i výfuk. I trubky na vedení oleje a vody by měly být stejné, ale to není zas takový problém předělat. Něco k výměně je napsáno zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=9540&hilit=twin+scroll

Pár koníků za relativně málo peněz, pokud budeš brát turbo použité. Kdyby jsi chtěl investovat peníze do nového je tady ještě o kus větší varianta (ODKAZ)
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#3 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

oo dekuji :) presne si to pochopil spravne :) do me T2 chci turbo z T4 :) melo by to udelat 40 koni navic :) uz ted mam 160 ale 200 je lepci :D teda papirovejch, skutecnych nevim nebyl jsem na mereni.

ale diky za odkyzy :) mrknu na to :)
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#4 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

Takže abych tomu spravne rozumel u my T2 kdyz tam dam 14T turbo tak s motorem nemusim nic delat ? staci vymenit kus za kus a jet ?
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#5 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od metju »

Je to tak... ale aby jsi z toho turba dostal víc určitě bude lepší předělat mapy řídící jednotky, pro vyšší tlaky který to turbo umí...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#6 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

tak jestli to je jen v tech mapach tak to uz se nejak poladi, me slo jen o to jestli kdyz mi prijde tak jestli ho namontuju a muzu jezdit :) abych nemusel investovat dal do pistu a dalsich zalezitosti, zas tak bohatej nejsem :D

jinak urcite chci resit intercoler, mas nejaky doporuceni ?

a jeste bych mozna chtel vyresit chlazeni oleje, ale nevim jak to vyresit v ty vane dole :) umel bys poradit ?

a ty vyfukovy svody bych asi mel taky vymenit ne? kdyz tam to turbo je na to pripraveny ?
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#7 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od metju »

Na S40 je celkově dost málo tuningových dílů, vše se točí kolem pětiválců... Svody lepší neseženeš, jediné snad co se dělá Plug and Play jsou TYTO upravené z V70R ale za hrozný peníze. Nejlepší cesta asi bude větší turbo z T4, 3" výfuk od turba až dozadu a přemapování jednotky. Pokud bys chtěl jít dál už to obnáší mnohem víc věcí. Takže buď vykrást banku nebo koupit jiný auto :) Intercooler stačí sériový, pokud ti nikde neteče, pokud trváš na náhradě asi vyrobit něco na míru, opět na S40 se sady nedělaj...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#8 turbo z B402t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

super :) no dal uz asi pujdu jen cestou repase, to auto se mi liby a mam ho rad, a jestli menit tak jedine uz za subaru :) takze udelam turbo, vyfuk a pak repas motoru ....... za ci nam mit cernej vyfuk, takze to nekde prisava olej zrejmne tak se na to musim podivat

co se tyce toho coleru, tak ja ho mam za chladicem vody, coz mi prijde dost nepraktycky, nevim jestli to nekdo delal predemnou nebo je to seriova zalezitost, protoze kdyz prilitnu z dalnice, tak to auto je strasne lyny, nechce vubec tahnout ....

jediny co me apada tak je prave teplota vzduchu ...
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od Urvanej »

S tim dvoulitrem opatrně. T4 má úmyslně menší objem, aby byla tlustší stěna válce... ale kuloví tomu rozumim, tak to možná u LPT takovej problém neni.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#10 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od eLzyx »

facelift T4 měla stejný objem jako 2.0T
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#11 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od metju »

Uřvanej to máš pravdu, je to podobná story jako se slavnym 2,5 Rkem. Ale nějakých 230-250 koní kam by se dalo rozumně dostat to bez problémů zvládne. Na větší úpravy už by byla potřeba předfaceliftová 1,9 T4 právě z důvodů silnější stěny válce. Na těch jezdí magoři s 600+ koníkama



K tomu chladiči, nevim jak jsem to měl já na 2,0T ale logičtější je pořadí klima/intercooler/voda... Ale ty univerzální IC neni problém napasovat kamkoliv. Nejlepší je vzít si kus polystyrenu, uříznout podle rozměrů nějakýho chladiče no a zkoušet jestli se vejde nebo ne...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od Urvanej »

OT: K videu jen toto: je to debil, má to studený :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#13 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od metju »

No to už je jeho problém :D
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#14 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

No :D reknu to asi takhle:

koupim to vetsi turbo co si mi poslal na ebayi k nemu nejakej univerzalni intercoler, udelam vyfuk, zrepasnu na motoru co pujde a predelam mapy. to by 200 kobilek dat mohlo ne ? :) za celkem rozumny prahchy :)

jinak k videu :D celkem prekvapko pro nejaky BMW M3 bo M5 kdyz tohle vyprovokuje :D
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#15 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od metju »

Tak jestli na auto půjde to co píšeš mohl by ses dostat někam k 250k...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#16 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

no jestli to tak je tak to by byl jeste bonus :D ja pocitam aspon to co ma t4 jestli to bude vic tak jeste lepsi :D
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#17 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

planuju potruby vyfuku a nevim co s katalyzatorem, kdyz tam vymenim to turbo, tak budu delat 3" vyfuk az dozadu, jen bych chtel projit emisema tak me zajima co s katalyzatorem :)

A taky me napada co udelat s druhou lambda sondou :D
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#18 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od metju »

Sportovní katalyzátor... čím méně článků tím lépe. Běžně se dělají 100, 200, 400 CPI.

http://www.speedpro.eu/zavodni-katalyzator-derovy-p-9408.html

http://www.highperformanceparts.cz/zavodni-katalyzator-simons-102-x-330mm-100-clanku-76mm.54772

http://shop.rsmotorsport.cz/product.php?id_product=2962

A tak dále stačí pohledat. Průměr 3" je 76mm. Vzhledem k tomu jak se u nás (ne)řeší emise u mě padla volba na levnější řešení
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

GDPR_user

#19 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od GDPR_user »

co raději začít studiem českého jazyka???
kobila
potruby
auto se mi liby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#20 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

martinopel píše:co raději začít studiem českého jazyka???
kobila
potruby
auto se mi liby
co ma spolecneho casky jazyk s planovanim vyfuku ?

pro ty kterym by to vadilo, se hluboce omlouvam za chyby .....


metju:

a jak se chova motor ? co spotreba a lambda ?
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#21 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od metju »

Pokud budeš mít kat bude se chovat naprosto normálně. Pokud tam kat nebude tak druhou lambdu stačí vychýlit z proudu plynů...

http://www.highperformanceparts.cz/adapter-na-lambdasondu-k-navareni-m18-x-1%2C5mm-nerezova-ocel.5972

Pokud se ženeš za výkonem tak tě snad spotřeba nemusí zajímat ne ?
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 87
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#22 turbo z B4204 t4 do t2

Příspěvek od norcofiala »

jj to me jen tak napadlo :D

tak premapovat /zkontrolovat jednotku by bylo dobry, aby to zas nepropalilo pisty nebo neco, uz sem takovej problem mel tak abych do toho nespad znova :( :)
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“