V tomto týdnu jsem si všiml, že mi nesvítí jedno z osvětlovacích světel SPZky. Stačilo bouchnout do lišty a světlo se rozsvítilo, tak se to opakovalo cca 4 dny a začalo mne to neuvěřitelně srát.
První diagnóza zněla – ASI ŠPATNÝ KONTAKT.
Tak jsem šel do sklepa, vzal si všemožné šroubováky, přibral děti, aby si žena odpočinula a šli jsme tuto triviální opravu vykonat.
Zde začíná první porod – nějaký deb*l dal na krycí sklíčko osvětlení SPZ takové šroubky, že nepasoval ani jeden ze 40 šroubováků. Nicméně asi po 30 minutách jsem jedním šroubovákem 2 šroubky vyšrouboval, vyloupl krycí sklíčko a vyndal žárovku. Žárovku jsem zkontroloval, ta „byla“ ok. Tak jsem se snažil mírně přihnout kontakty v patici, páč jsem myslel, že je problém zde. No 2 kontakty člověk přihnul, k dalším dvěma se dostat nešlo – nejsem chirurg. Výsledek – nepomohlo, navíc po pár pokusech přestala žárovka svítit. Tak jsem to asi po 45 minutách snahy vrátil nasraně zpět a šel s dětmi domů.
Doma mi to pořád vrtalo hlavou. Jediné řešení, jak ty „špatné“ kontakty v patici opravit, bylo sundat celou lištu s osvětlením + klikou 5. dveří. S vírou, že na fóru najdu návod, jak lištu sundat, jsem začal hledat, po 10 minutách jsem to vzdal – návod nenalezen.
Až děti šly spát před 20:00, tak jsem se znovu vypravil k vozu, tentokráte s odhodláním, že sundám lištu, přihnu kontakty na patici a vše bude ok.
Jako první jsem sundal dekl 5. dveří – překvapivě to šlo rychle, během 10 sekund byl venku. No vliv na to mělo asi to, že jsem ho při poslední opravě drátů stěrače nejspíše špatně přichytil ve spodní části, takže po odchlípnutí horních úchytů dekl již vypadl sám.
Ve druhé části jsem již potřeboval baterku, páč na sídlišti, i když jsem stál pod lampou, už prostě byla tma. Abych měl dvě volné ruce, tak baterku do huby a hurá opravovat. No tento způsob byl úplně super, protože každou 4. minutu prošel kolem mě někdo známý z paneláku, takže jsem pořád dokola vyndal baterku z huby – pozdravil – vrátil baterku do huby. Po cca 10 minutách dumání jsme našel 3 šrouby, které drží lištu. Z kufříku jsem vytáhl odpovídající klíč, odšrouboval dva volně přístupné šrouby. Ke třetímu šroubu bylo potřeba shodit kovový držák stěrač = 3 šrouby, taky šly povolit naprosto lehce. Nakonec jsem povolil „poslední“ 3. šroub držící lištu. S blaženým úsměvem na rtech jsem vylezl z kufru a šel sundat lištu. No nešla, vypadalo to, jako by držela někde na klice 5. dveří. Tak jsme ještě sundal táhlo od zámku 5. Dveří – vycvaknout šlo snadno. Vrátil jsem se k liště a změna žádná. Tak to už mi začaly pracovat nervy.
Naštěstí za mnou právě zaparkoval soused se svým Mondeme z roku 2010. Tak jsme se začali bavit o autech, tím mi trošku adrenalin poklesl, kór když jsme slyšel jeho problémy s Mondeem a Focusem (posratá anténa za 3 000 Kč, posraté ESP za 10 000 Kč, nějaké často upadávající hadice v motoru, s každou prkotinou potřeba na diagnostiku do autorizáku atd.). To mě povzbudilo, že nějaká nesvítící žárovka nad SPZ je sranda. Známý taky zkusil zatahat za lištu, a protože ještě měl oproti mně čerstvou hlavu, tak konstatoval, že to tam musí držet ještě nějaký šroub. No tak jsme oba vlezli do kufru a s baterkou hledali, kde ten šroub může být. Po pár minutách nalezen 4. šroub držící lištu. No upřímně, aby 4 šrouby drželi lištu, to asi měly ve Švédsku v roce 2000 nadbytek šroubů a matic, ale co už. Šroub byl schovaný těsně vedle osky stěrače. Se známým jsem se rozloučil, já šroub povolil a s pocitem vítězství šel sundat lištu. No nešla, bylo potřeba ještě sundat držák SPZ, pak bylo vyhráno.
Tolik černého masného bordelu, co bylo pod lištou, to jsem neviděl, tak jsem musel zazvonit na ženu, ať mi hodí takové ty mokré dětské kapesníky na prdel, jinak by bylo vše totálně špinavé. Abych vyndal patici a mohl přihnout kontakty, tak jsem musel zespodu lišty sundat gumu bránicí vniku vody. Šlo to dobře. Vyndal jsem patici, zkontroloval, zda nejsou utřepané drátky, mírně přihnul kontakty, zasunul žárovku a….. H O V N O

Padlo pár hezkých slov, vyházel jsem věci okolo rezervy, abych našel náhradní žárovky. Alespoň že náhradní žárovky jsem měl všechny. Tady už asi začínáte tušit, proč se nadpis jmenuje „JAK SE POZNÁ DEBIL, aneb demontáž lišty na 5. dveřích u V70 I“ a proč v úvodu jsem dal do úvozovek, že žárovka „byla“ ok. Ano je to přesně tak, nasadil jsem do patice novou žárovku a hurá, ona svítí – ta stará byl prostě jenom prasklá. Tak jsem si řekl, „ty debile, hledáš v tom problémy místo nejjednoduššího řešení…“

Nicméně jsem byl rád, že jsem můj "obrovský" problém vyřešil a začal jsem vše skládat nazpět. Povedený večer samozřejmě tímto ještě nekončil.
Tady začíná asi největší porod večera. Snad 30 minut jsem cpal nazpět tu podělanou gumu pod lištou. Odloupnout ji je sranda, ale namačkat ji zpět do otvorů a kolejniček, to je teda pro flegmatiky. Ale podařilo se. Připomínám, že stále jsem měl v hubě tu baterku – křeče v pantech mě už ale přešly

Lištu jsem začal dávat nazpět, a protože při mých 170 cm bylo potřeba nechat dveře otevřené tak na 30%, tak co se nestalo… Ano, zatlačil jsem lištu a tím si zabouchl dveře


No pak už to byla sranda. 4 matice od lišty našroubovat zpět, 3 šrouby držící stěrač zpět, nacvaknout táhlo zámku, nabouchat zpět dekl dveří, uklidit nářadí.
Takže celkový čas výměny žárovky se vyšplhal na téměř 3 hodiny. Ale třeba bude při těchto postupech ze mne jednou mechanik



Přišel jsme domů, ve zkratce jsme ženě vysvětlil, proč mi to trvalo tak dlouho a ona potvrdila následujícím slovy to, co už jsem věděl. TY JSI ALE DEBIL

Pokud admini chtějí, tak název topicu změňte, moji story dejte do lampárny. Ale byla by to škoda, takhle se více lidí zasměje debilitě jiných.
No a teď ten návod:
1. Sundat rámeček SPZ
2. Shodit zadní dekl dveří kufru.
- Jako první vycvkaněte 4 plastové cvoky v horní části. Jdou vycvaknout bez poničení.
- Potom je potřeba vycvaknout myslím, že 6 cvoků v dolní části – ty se nejspíše urvou a je potřeba koupit nové (cca 25 Kč kus ve Volvu)
3. Vycvaknut táhlo kliky kufru
4. Odmontovat 4 matice držící lištu s osvětlením SPZ
- 2 levé šrouby jsou viditelné ihned
- Aby jste povolili druhé dva šrouby, tak je potřeba povolit 3 šrouby rámu stěrače a ten s citem posunout
- Poté doporučuji alespoň 2mi šrouby znovu rám stěrače přichytit, ať se jeho oska nezkroutí
Budete potřebovat nástrčný klíč nebo jak to popsat - prostě šroubovák, kde na jeho konci nasadíte odpovídající šestihran.
Montáž je přesně naopak. Fotky nemám, protože bych foťák asi rozdupal. Jinak demontáž je na cca 15 minut, montáž na 20 minut.