domácí montáž zařízení E85

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Máte někdo zkušenosti s tímto zařízením? Dělali jste si někdo sám doma montáž?

http://www.ethanolshop.cz/sady-e85-prestavba/50-kit-e85-prestavba-4-valce-v42.html

Ptal se mě na to otec a strýc. Oba mají Volvo 940 s motorem B230FB - 96 kW.

Další strýc má Volvo 940, ale B234F - 16 Ventil - 114 kW. Myslíte, že i do tohoto motoru by to šlo namontovat?

Děkuji za rady a doporučení.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

Krabice na LH2.4 tuto úpravu vůbec nepotřebují, měla by to zvládnout řídící jednotka sama o sobě. Stačí po natankování jiné směsi, až se to v nádrži pořádně promíchá (kilometr), zastavit, chcípnout, vytáhnout na pár vteřin pojistku č. 1, vrátit, nastartovat a jedeme. Na FB by to originální vstřikovače měly dát v celém rozsahu použití motoru, pokud jsou v pořádku.
U B234F je to stejné, jen záleží co tam má za vstřikovače, ale pokusem by to měl v pohodě zjistit zda to dává nebo ne.
Bohužel se během roku složení E85 mění, tak se může stát, že to bude trochu kravnout, ale opět stačí reset a jedeme dál :-)
V tomhle je LH Jetronic 2.4 naprosto kouzelnej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#3 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše:Krabice na LH2.4 tuto úpravu vůbec nepotřebují, měla by to zvládnout řídící jednotka sama o sobě. Stačí po natankování jiné směsi, až se to v nádrži pořádně promíchá (kilometr), zastavit, chcípnout, vytáhnout na pár vteřin pojistku č. 1, vrátit, nastartovat a jedeme. Na FB by to originální vstřikovače měly dát v celém rozsahu použití motoru, pokud jsou v pořádku.
U B234F je to stejné, jen záleží co tam má za vstřikovače, ale pokusem by to měl v pohodě zjistit zda to dává nebo ne.
Bohužel se během roku složení E85 mění, tak se může stát, že to bude trochu kravnout, ale opět stačí reset a jedeme dál :-)
V tomhle je LH Jetronic 2.4 naprosto kouzelnej.
Díky za rady.
Chci se zeptat, na zkušenosti, jestli ten Etanol nemá negativní vliv na různé těsnění, atd.?
Jak dlouho na něho jezdíš?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

Nejezdím, mam plyn :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#5 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše:Nejezdím, mam plyn :-D
Já jsem myslel, že s tím máš vlastní zkušenosti. A kde ses dozvěděl ty informace o LH 2,4, že to nepotřebuje žádnou
řídící jednotku navíc a jede to bez problémů i bez toho? Je tu někdo, kdo by to mohl potvrdit a jezdí na E85 už delší dobu?

Děkuji
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

e.w.i.n.g.1 píše:Já jsem myslel, že s tím máš vlastní zkušenosti. A kde ses dozvěděl ty informace o LH 2,4, že to nepotřebuje žádnou
řídící jednotku navíc a jede to bez problémů i bez toho?
Študium schopností adaptace LH2.4 a zkušeností s tím z turbobricks. Sám bych jezdil, ale auto už na plyn bylo, takže nezbývá než s tim žít.
Ať to zkusí a uvidí sami, že to nedělá žádnej problém.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#7 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

No právě já jezdím také na LPG, takže s tím zkušenosti nemám. Ale obrátil se na mě otec, i oba strýcové, jestli bych jim o tom nezjistil víc informací. Tak jim nechci poradit špatně.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

Hele jen shrnu:
Na jízdu na líh potřebuješ víc paliva. Stechiometrický poměr pro benzín je asi 14,7:1 a pro etanol 9:1. Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. Běžná řídící jednotka má nějaký adaptační rozmezí ve kterým je schopná pracovat a upravovat délku vstřiku, ale rozhodně to rozmezí nepokreje 40%ní rozdíl v množství paliva. Proto běžný auta potřebujou jakousi jednotku navíc, která délku vstřiku prodlouží, aniž by o tom hlavní řj věděla. LH2.4 má adaptační rozmezí naprosto ukrutný a je schopná se sžít s nepřeberným množstvím komponent, aniž by jí to dělalo problém. Proto se tak hezky dají auta s tímto řízením upgradovat. Jedinej problém, kterej může nastat je, že to nepoberou vstřiky (ale co si matně vzpomínám, tak by to dát měly), což lze velmi snadno a levně vyřešit výměnou regulátoru tlaku, protože myslim, že FB má tlak na liště 2,5 baru a regulátor z FT má 3 bary.
Jediné co je opravdu potřeba při jakékoliv úpravě udělat, je vyrezetovat hodnoty adaptací uložené v ECU, viz výše. Ona se pak přizpůsobí novým podmínkám. Ale jako vždycky, je potřeba mít fungující lambdu, váhu atd.
Kdyby Jaruna nebyla na plyn, tak tu už dávno můžu sypat z rukávu zkušenosti, protože se na líh vyloženě těšim :-D ale když je na výběr, zda plyn nebo líh, tak je jasno... Bohužel do auta na plyn líh nalít nemůžu, protože bych si nastavení plynu kompletně rozházel, bo je navázaný na benzínový hodnoty z ECU a kdybych použil E85, tak se mi tyto hodnoty změní a plynová řj nebude vědět která bije :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#9 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od standa »

Urvanej píše:...Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. (
Jediná výhoda tkví v tom, že vůni lihu linoucí se z baráku můžeš svádět na nastartovanej auťák... :P
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#10 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

standa píše:
Urvanej píše:...Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. (
Jediná výhoda tkví v tom, že vůni lihu linoucí se z baráku můžeš svádět na nastartovanej auťák... :P
Kde je potom ta úspora, když to sežere o 40% víc paliva než na klasický benzín?
Benzín stojí 35 Kč a E85 stojí 25 Kč.
25 x 1,4 = 35

Takže mi to vychází na stejno... Dá se na tom teda vůbec ušetřit?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

A to je právě chyba ve výpočtu z tvojí strany :-)
Já mluvil o stechiometrickém poměru, že na stejné množství vzduchu je potřeba cca o 40% víc paliva, ale neřikal jsem nic o reakci a chování této směsi :-) Takže ano, pokud s E85 systém umí pracovat, tak spotřeba vzroste, ale o málo...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 827
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#12 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše:A to je právě chyba ve výpočtu z tvojí strany :-)
Já mluvil o stechiometrickém poměru, že na stejné množství vzduchu je potřeba cca o 40% víc paliva, ale neřikal jsem nic o reakci a chování této směsi :-) Takže ano, pokud s E85 systém umí pracovat, tak spotřeba vzroste, ale o málo...
Tak o kolik odhaduješ, že vzroste u B230FB a o kolik u B234F ?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

13,289% u FB a 16,764% u 16V plus mínus 10% :D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#14 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Mám na E85 najeto cca 60.000km a žádný problém s motorem.
Spotřeba šla z 9-10 na 11-12.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 domácí montáž zařízení E85

Příspěvek od Urvanej »

Ták, a původní tazatel má kompletně zpracované téma TUNA. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“