Máte někdo zkušenosti s tímto zařízením? Dělali jste si někdo sám doma montáž?
http://www.ethanolshop.cz/sady-e85-prestavba/50-kit-e85-prestavba-4-valce-v42.html
Ptal se mě na to otec a strýc. Oba mají Volvo 940 s motorem B230FB - 96 kW.
Další strýc má Volvo 940, ale B234F - 16 Ventil - 114 kW. Myslíte, že i do tohoto motoru by to šlo namontovat?
Děkuji za rady a doporučení.
domácí montáž zařízení E85
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
Krabice na LH2.4 tuto úpravu vůbec nepotřebují, měla by to zvládnout řídící jednotka sama o sobě. Stačí po natankování jiné směsi, až se to v nádrži pořádně promíchá (kilometr), zastavit, chcípnout, vytáhnout na pár vteřin pojistku č. 1, vrátit, nastartovat a jedeme. Na FB by to originální vstřikovače měly dát v celém rozsahu použití motoru, pokud jsou v pořádku.
U B234F je to stejné, jen záleží co tam má za vstřikovače, ale pokusem by to měl v pohodě zjistit zda to dává nebo ne.
Bohužel se během roku složení E85 mění, tak se může stát, že to bude trochu kravnout, ale opět stačí reset a jedeme dál
V tomhle je LH Jetronic 2.4 naprosto kouzelnej.
U B234F je to stejné, jen záleží co tam má za vstřikovače, ale pokusem by to měl v pohodě zjistit zda to dává nebo ne.
Bohužel se během roku složení E85 mění, tak se může stát, že to bude trochu kravnout, ale opět stačí reset a jedeme dál

V tomhle je LH Jetronic 2.4 naprosto kouzelnej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
domácí montáž zařízení E85
Díky za rady.Urvanej píše:Krabice na LH2.4 tuto úpravu vůbec nepotřebují, měla by to zvládnout řídící jednotka sama o sobě. Stačí po natankování jiné směsi, až se to v nádrži pořádně promíchá (kilometr), zastavit, chcípnout, vytáhnout na pár vteřin pojistku č. 1, vrátit, nastartovat a jedeme. Na FB by to originální vstřikovače měly dát v celém rozsahu použití motoru, pokud jsou v pořádku.
U B234F je to stejné, jen záleží co tam má za vstřikovače, ale pokusem by to měl v pohodě zjistit zda to dává nebo ne.
Bohužel se během roku složení E85 mění, tak se může stát, že to bude trochu kravnout, ale opět stačí reset a jedeme dál
V tomhle je LH Jetronic 2.4 naprosto kouzelnej.
Chci se zeptat, na zkušenosti, jestli ten Etanol nemá negativní vliv na různé těsnění, atd.?
Jak dlouho na něho jezdíš?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
Nejezdím, mam plyn 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
domácí montáž zařízení E85
Já jsem myslel, že s tím máš vlastní zkušenosti. A kde ses dozvěděl ty informace o LH 2,4, že to nepotřebuje žádnouUrvanej píše:Nejezdím, mam plyn
řídící jednotku navíc a jede to bez problémů i bez toho? Je tu někdo, kdo by to mohl potvrdit a jezdí na E85 už delší dobu?
Děkuji
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
Študium schopností adaptace LH2.4 a zkušeností s tím z turbobricks. Sám bych jezdil, ale auto už na plyn bylo, takže nezbývá než s tim žít.e.w.i.n.g.1 píše:Já jsem myslel, že s tím máš vlastní zkušenosti. A kde ses dozvěděl ty informace o LH 2,4, že to nepotřebuje žádnou
řídící jednotku navíc a jede to bez problémů i bez toho?
Ať to zkusí a uvidí sami, že to nedělá žádnej problém.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
domácí montáž zařízení E85
No právě já jezdím také na LPG, takže s tím zkušenosti nemám. Ale obrátil se na mě otec, i oba strýcové, jestli bych jim o tom nezjistil víc informací. Tak jim nechci poradit špatně.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
Hele jen shrnu:
Na jízdu na líh potřebuješ víc paliva. Stechiometrický poměr pro benzín je asi 14,7:1 a pro etanol 9:1. Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. Běžná řídící jednotka má nějaký adaptační rozmezí ve kterým je schopná pracovat a upravovat délku vstřiku, ale rozhodně to rozmezí nepokreje 40%ní rozdíl v množství paliva. Proto běžný auta potřebujou jakousi jednotku navíc, která délku vstřiku prodlouží, aniž by o tom hlavní řj věděla. LH2.4 má adaptační rozmezí naprosto ukrutný a je schopná se sžít s nepřeberným množstvím komponent, aniž by jí to dělalo problém. Proto se tak hezky dají auta s tímto řízením upgradovat. Jedinej problém, kterej může nastat je, že to nepoberou vstřiky (ale co si matně vzpomínám, tak by to dát měly), což lze velmi snadno a levně vyřešit výměnou regulátoru tlaku, protože myslim, že FB má tlak na liště 2,5 baru a regulátor z FT má 3 bary.
Jediné co je opravdu potřeba při jakékoliv úpravě udělat, je vyrezetovat hodnoty adaptací uložené v ECU, viz výše. Ona se pak přizpůsobí novým podmínkám. Ale jako vždycky, je potřeba mít fungující lambdu, váhu atd.
Kdyby Jaruna nebyla na plyn, tak tu už dávno můžu sypat z rukávu zkušenosti, protože se na líh vyloženě těšim
ale když je na výběr, zda plyn nebo líh, tak je jasno... Bohužel do auta na plyn líh nalít nemůžu, protože bych si nastavení plynu kompletně rozházel, bo je navázaný na benzínový hodnoty z ECU a kdybych použil E85, tak se mi tyto hodnoty změní a plynová řj nebude vědět která bije 
Na jízdu na líh potřebuješ víc paliva. Stechiometrický poměr pro benzín je asi 14,7:1 a pro etanol 9:1. Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. Běžná řídící jednotka má nějaký adaptační rozmezí ve kterým je schopná pracovat a upravovat délku vstřiku, ale rozhodně to rozmezí nepokreje 40%ní rozdíl v množství paliva. Proto běžný auta potřebujou jakousi jednotku navíc, která délku vstřiku prodlouží, aniž by o tom hlavní řj věděla. LH2.4 má adaptační rozmezí naprosto ukrutný a je schopná se sžít s nepřeberným množstvím komponent, aniž by jí to dělalo problém. Proto se tak hezky dají auta s tímto řízením upgradovat. Jedinej problém, kterej může nastat je, že to nepoberou vstřiky (ale co si matně vzpomínám, tak by to dát měly), což lze velmi snadno a levně vyřešit výměnou regulátoru tlaku, protože myslim, že FB má tlak na liště 2,5 baru a regulátor z FT má 3 bary.
Jediné co je opravdu potřeba při jakékoliv úpravě udělat, je vyrezetovat hodnoty adaptací uložené v ECU, viz výše. Ona se pak přizpůsobí novým podmínkám. Ale jako vždycky, je potřeba mít fungující lambdu, váhu atd.
Kdyby Jaruna nebyla na plyn, tak tu už dávno můžu sypat z rukávu zkušenosti, protože se na líh vyloženě těšim


_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1789
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
domácí montáž zařízení E85
Jediná výhoda tkví v tom, že vůni lihu linoucí se z baráku můžeš svádět na nastartovanej auťák...Urvanej píše:...Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. (

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
domácí montáž zařízení E85
Kde je potom ta úspora, když to sežere o 40% víc paliva než na klasický benzín?standa píše:Jediná výhoda tkví v tom, že vůni lihu linoucí se z baráku můžeš svádět na nastartovanej auťák...Urvanej píše:...Tzn. cca o 40% víc paliva na stejný množství vzduchu. (
Benzín stojí 35 Kč a E85 stojí 25 Kč.
25 x 1,4 = 35
Takže mi to vychází na stejno... Dá se na tom teda vůbec ušetřit?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
A to je právě chyba ve výpočtu z tvojí strany 
Já mluvil o stechiometrickém poměru, že na stejné množství vzduchu je potřeba cca o 40% víc paliva, ale neřikal jsem nic o reakci a chování této směsi
Takže ano, pokud s E85 systém umí pracovat, tak spotřeba vzroste, ale o málo...

Já mluvil o stechiometrickém poměru, že na stejné množství vzduchu je potřeba cca o 40% víc paliva, ale neřikal jsem nic o reakci a chování této směsi

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
domácí montáž zařízení E85
Tak o kolik odhaduješ, že vzroste u B230FB a o kolik u B234F ?Urvanej píše:A to je právě chyba ve výpočtu z tvojí strany
Já mluvil o stechiometrickém poměru, že na stejné množství vzduchu je potřeba cca o 40% víc paliva, ale neřikal jsem nic o reakci a chování této směsiTakže ano, pokud s E85 systém umí pracovat, tak spotřeba vzroste, ale o málo...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
13,289% u FB a 16,764% u 16V plus mínus 10% 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
domácí montáž zařízení E85
Mám na E85 najeto cca 60.000km a žádný problém s motorem.
Spotřeba šla z 9-10 na 11-12.
Spotřeba šla z 9-10 na 11-12.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
domácí montáž zařízení E85
Ták, a původní tazatel má kompletně zpracované téma TUNA. 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé