T5 tuning z 2.4T :-)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#1 T5 tuning z 2.4T :-)
Ahoj, podtitulek této rubriky praví "jak si doma vyladit motor apod.", tak mi dovolte pár první postřehů z jednoho ryzího experimentu.
Při diskusi nad motory 2.4T a T5 s martinopelem jsme začali spekulovat, jak moc se tyto motory liší vevnitř, když zvenku jsou opticky velmi podobné, ne-li shodné? Pak vytanula první otázka "co se asi stane, když se do ŘJ motoru 2.4T nalije firmware z T5"? Pojede to? Proč to nezkusit, když technologie na to jsou.
No nebudu to natahovat - maje zálohy obou ŘJ, tu z S60 T5 nalil do XC70 2.4T (obojí auta MY2002) a k mému úžasu to jede! Normálně to nastartovalo, chvíli to cukalo na volnoběh, než se asi nějaké adaptační hodnoty ustálily.
Při pohledu do VIDY bylo vidět, že CEM/ECM si ještě chvíli nadávaly, že mají špatnou verzi SW, MIL a tak. Ale jen 2 chyby, jedna ECM, druhá CEM. Chybu na palubáku to ale nevyhlásilo vůbec.
Tak jsem v CEMu nakonfiguroval verzi motoru T5 a kecy ustaly úplně
No jel jsem to krátce projet. Nevím, jestli mi dál poreznul výfuk anebo jestli se trošku změnil zvuk? Zvuk není nijak patogenní (aspoň myslím).
Ale nevím, jestli to fakt jede lépe nebo jestli je to jen placebo efekt anebo je to jen tím zvukem? Zítra to prubnu na obvyklé trase a dám vědět.
Ve VIDĚ jsem se dočetl to těchto rozdílech:
B5244T (2.4T)
147kW/285Nm
vrtání 83mm, zdvih 90mm
komprese 9.0/1
B5234T (T5)
184kW/330Nm
vrtání 81mm, zdvih 90mm
komprese 8.5/1
Na dalších místech webu jsem zběžným hledáním na další rozdíly (pro tyto verze 2002) nenarazil. Single VVT mají snad oba stejně.
T5 má (snad) turbo 0.6 baru, hodnoty ani typ pro 2.4T jsem rychle nenašel.
Může to reálně jet (lépe)? Můžu něco odvalit?
Tak se do mně pusťte.
Pavel
Při diskusi nad motory 2.4T a T5 s martinopelem jsme začali spekulovat, jak moc se tyto motory liší vevnitř, když zvenku jsou opticky velmi podobné, ne-li shodné? Pak vytanula první otázka "co se asi stane, když se do ŘJ motoru 2.4T nalije firmware z T5"? Pojede to? Proč to nezkusit, když technologie na to jsou.
No nebudu to natahovat - maje zálohy obou ŘJ, tu z S60 T5 nalil do XC70 2.4T (obojí auta MY2002) a k mému úžasu to jede! Normálně to nastartovalo, chvíli to cukalo na volnoběh, než se asi nějaké adaptační hodnoty ustálily.
Při pohledu do VIDY bylo vidět, že CEM/ECM si ještě chvíli nadávaly, že mají špatnou verzi SW, MIL a tak. Ale jen 2 chyby, jedna ECM, druhá CEM. Chybu na palubáku to ale nevyhlásilo vůbec.
Tak jsem v CEMu nakonfiguroval verzi motoru T5 a kecy ustaly úplně
No jel jsem to krátce projet. Nevím, jestli mi dál poreznul výfuk anebo jestli se trošku změnil zvuk? Zvuk není nijak patogenní (aspoň myslím).
Ale nevím, jestli to fakt jede lépe nebo jestli je to jen placebo efekt anebo je to jen tím zvukem? Zítra to prubnu na obvyklé trase a dám vědět.
Ve VIDĚ jsem se dočetl to těchto rozdílech:
B5244T (2.4T)
147kW/285Nm
vrtání 83mm, zdvih 90mm
komprese 9.0/1
B5234T (T5)
184kW/330Nm
vrtání 81mm, zdvih 90mm
komprese 8.5/1
Na dalších místech webu jsem zběžným hledáním na další rozdíly (pro tyto verze 2002) nenarazil. Single VVT mají snad oba stejně.
T5 má (snad) turbo 0.6 baru, hodnoty ani typ pro 2.4T jsem rychle nenašel.
Může to reálně jet (lépe)? Můžu něco odvalit?
Tak se do mně pusťte.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 287
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Vůz: S60 2.5T 04
- Bydliště: Ostrava
#2 T5 tuning z 2.4T :-)
Ahoj, co jsem se taky kdysi pachtil, tak mechanicky by měly být shodné, pouze to turbo je jiné. Čili je otázka jak bude fén zvládat vyšší tlak.
T5 je ještě v pohodě, R, tam jsou jiny vačky a kdesi cosi.
T5 je ještě v pohodě, R, tam jsou jiny vačky a kdesi cosi.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#3 T5 tuning z 2.4T :-)
nevim ci 2.4T nema 0.7 baru a T5 0.9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#4 T5 tuning z 2.4T :-)
Tak: zvuk má OK. Subjektivně tahá lépe (už to není až taková zdechlina), zatím nic patologického.ok2ucx píše:Zítra to prubnu na obvyklé trase a dám vědět.
Objektivně to zjistím přes VIDU, zda-li je turbo skutečně uregulováno na vyšší tlak. A převodovka umí reportovat krouťák (má někdo tušení, kde přesně se tento údaj získává/počítá)? [tnx: martinopel]
Porovnám obě verze a napíšu...
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 563
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: tak třeba trabant
- Bydliště: frydlant nad ostravici
#5 T5 tuning z 2.4T :-)
to jsi nalil do toho xcok2ucx píše:Tak: zvuk má OK. Subjektivně tahá lépe (už to není až taková zdechlina), zatím nic patologického.ok2ucx píše:Zítra to prubnu na obvyklé trase a dám vědět.
Objektivně to zjistím přes VIDU, zda-li je turbo skutečně uregulováno na vyšší tlak. A převodovka umí reportovat krouťák (má někdo tušení, kde přesně se tento údaj získává/počítá)? [tnx: martinopel]
Porovnám obě verze a napíšu...
Pavel
je tam visko nebo haldex? uz si nepamatuju
a je tam AV nebo grtronik
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#6 T5 tuning z 2.4T :-)
Příjemce SW orgánů je XC70 (na kapotě V70XC), s viskospojkou AWD. Převodovka automat AW.
P.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#7 T5 tuning z 2.4T :-)
interesantní
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#8 T5 tuning z 2.4T :-)
tak jestli to neni znatelnej rozdil ve vykonu tak je neco spatne. Skok z 147 na 184kW by mel byt hodne znatelny...
Jestli nevyskakuje nejaka chyba a turbo to staci nafoukat jak po nem chce jednotka tak bys nemel nic znicit... Vstriky ma T5 s 2,4T stejne?
Kazdopadne bych si vsechno projel za jizdy, koukat na ten tlak turba, koukat na casy vstriku (a jejich kratkodobe a dlouhodobe korekce), jestli to jednotka nejak nemusi silou dorovnavat...
ja za sebe vidim potencionalni problem v tom kompresnim pomeru (ikdyz rozdil je malej). Ale presto je na to napasovanej predstih... takze bych se taky kouknul jestli jsou aktivni cidla klepani a hejbou s predstihem... Jestli jo tak bych do toho zkusil natankovat N98.
jinak k prehravani SW, tam je uz flashovaci eeprom? jestli ne a badas a dal jsi tam jen patice tak bych to tam napajel radsi na primo... ty patice nejsou moc spolehlive
Jestli nevyskakuje nejaka chyba a turbo to staci nafoukat jak po nem chce jednotka tak bys nemel nic znicit... Vstriky ma T5 s 2,4T stejne?
Kazdopadne bych si vsechno projel za jizdy, koukat na ten tlak turba, koukat na casy vstriku (a jejich kratkodobe a dlouhodobe korekce), jestli to jednotka nejak nemusi silou dorovnavat...
ja za sebe vidim potencionalni problem v tom kompresnim pomeru (ikdyz rozdil je malej). Ale presto je na to napasovanej predstih... takze bych se taky kouknul jestli jsou aktivni cidla klepani a hejbou s predstihem... Jestli jo tak bych do toho zkusil natankovat N98.
jinak k prehravani SW, tam je uz flashovaci eeprom? jestli ne a badas a dal jsi tam jen patice tak bych to tam napajel radsi na primo... ty patice nejsou moc spolehlive
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#9 T5 tuning z 2.4T :-)
Kdepááák. Všechny tyhle motory už dávno nemají ŘJ, které by měly klasickou technologii (patice, atp.). Paměť je tam Flash, programuje se rovnou přes OBD2 - t.j. přes CAN. To m.j. platí pro všechny moduly v autě. Takže tento chiptuning obnáší pouze diagnostický kabel, PC, 15 minut času a je tomichal_0077 píše:jinak k prehravani SW, tam je uz flashovaci eeprom? jestli ne a badas a dal jsi tam jen patice tak bych to tam napajel radsi na primo... ty patice nejsou moc spolehlive
Pavel
P.S. Jak se tak dívám, tak je to asi jediná XC70 (skoro)T5 na světě?
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 327
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#10 T5 tuning z 2.4T :-)
teda jako amatér do toho nechcu moc répat,ale když ty motory majó odlišné vrtání,tož asi nebudó mechanicky jeden jak druhé...?
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#11 T5 tuning z 2.4T :-)
To je jasný. I kompresní poměr je jiný, takže hlava bude jiná. V zásadě se jedná o hódně dílů shodných (třeba klika), zkrátka stejná motorová platforma, elektronika určitě, váha vzduchu taky; turbo je jiné, ale regulace to (zdá se) dotáhne. Z pohledu řídící jednotky to zatím vypadá, že v rámci možných rozsahů se s tím pere velmi statečně. Max. výkon zatím nebylo kde a jak zkusit.
A rozdíl tam je jasně poznat. Jen to musím někde řádně a objektivně změřit, zda-li se ten mizerný čas při akceleraci nějak zlepšil.
Furt se na to dívám jako laik. M.j. doporučte někdo nějakou dobrou literaturu "Jak se stát expertem na spalovací motory za jeden večer".
Pavel
A rozdíl tam je jasně poznat. Jen to musím někde řádně a objektivně změřit, zda-li se ten mizerný čas při akceleraci nějak zlepšil.
Furt se na to dívám jako laik. M.j. doporučte někdo nějakou dobrou literaturu "Jak se stát expertem na spalovací motory za jeden večer".
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 T5 tuning z 2.4T :-)
Pavle já drtim turbobricks.com , ale to neni na jeden večer, nicméně je tam pár amíků a švédů, který to maji opravdu v paži a nestydí se sdílet znalosti a zkušenosti a zatim jsem tam našel odpověď na všechny důležitý otázky. Ale nevim, zda nemáš už moc mladej stroj, i když pětiválce tam zuřivě upravujou a transplantujou do všeho možnýho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#13 T5 tuning z 2.4T :-)
Tady nejde o nějaké extrémní tuningové úpravy,jen jsme s Pavlem kecali a tak nějak došla řeč na to,jak to pojede,když se do 2,4t nalije software z T5 jak vidno funguje to,uvidíme co ukáže testování,každopádně by to mohlo být docela hodně muziky za málo peněz.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 155
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
- Bydliště: Praha 4
#14 T5 tuning z 2.4T :-)
Hmm VY pokušitelé jedni ....
TO mi jako chcete řící, že bych si měl nahrát software ze Zlaťáka do Žabáka a rázem budu mít dvě T5 před barákem ???
no tak to pořádně otestujete a já si pak třeba zase udělám výlet na Moravu ...
TO mi jako chcete řící, že bych si měl nahrát software ze Zlaťáka do Žabáka a rázem budu mít dvě T5 před barákem ???
no tak to pořádně otestujete a já si pak třeba zase udělám výlet na Moravu ...
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#15 T5 tuning z 2.4T :-)
nema nahodou T5 a 2.4T uplne ine turbo?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#16 T5 tuning z 2.4T :-)
No asi má (viz data o pár příspěvků dříve). V tuningu jsem zcela úplný novic: nicméně teorie toho, jak je u těchto motorů regulace turba vymyšlená - funguje to prý takto:
- v sání je snímač tlaku vzduchu
- turbo fouká, co to jde
- pokud ŘJ usoudí, že je vzduchu moc, (po)otevře ventil wastegate tak, aby se tlak vzduchu dostal tam, kde jej ŘJ chce mít.
V mapách T5 budou nepochybně jiné tlaky a pokud turbo z 2.4T tohle umí nafoukat, tak to tam prostě nafouká. Možná o něco později, ale nafouká. Tolik jen má teoretická úvaha. Odborníci by na to asi tohle
Ale jede to. Teď jen ten kus rovné dálnice.
P.
- v sání je snímač tlaku vzduchu
- turbo fouká, co to jde
- pokud ŘJ usoudí, že je vzduchu moc, (po)otevře ventil wastegate tak, aby se tlak vzduchu dostal tam, kde jej ŘJ chce mít.
V mapách T5 budou nepochybně jiné tlaky a pokud turbo z 2.4T tohle umí nafoukat, tak to tam prostě nafouká. Možná o něco později, ale nafouká. Tolik jen má teoretická úvaha. Odborníci by na to asi tohle
Ale jede to. Teď jen ten kus rovné dálnice.
P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 25 čer 2013 20:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#17 T5 tuning z 2.4T :-)
Spoustu HV je jiný.Nikdo neíká,že z 2,4t bude výkonově T5 to určitě ne,ale pokud se nemýlím,tak T5 pracuje s vyšším plnícím tlakem a tošku jinou mapou,takže nějaký výkon určitě navíc bude.Otázkou je odbrzdit to a zjistit,co to bude dělat např se spotřebou.MarekV píše:nema nahodou T5 a 2.4T uplne ine turbo?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#18 T5 tuning z 2.4T :-)
Ja si myslim, ze ti napise auto pri poriadnej zataze chbyu a to konkretne minimlane s plniacim tlakom, ze je velmi nizky. Pretoze sice mu prehodis mapy z T5 ale turbo to fyzicky neudrzi do takych hodnot ako sa od tej konfiguracie ocakava a bud ti to nepojde (to si myslim ja) alebo to pojde v ramci moznosti toho turba a ECU ti to akotak ureguluje. Mne ked prepustal trocha spoj na hadici od turba tak auto slo jak postihnute, neco jako keby to turbo ani nema takze nevim, spis som k tomu skepticky.
Kazdopadne prehodit mapu, pripadne dat prec automat a spravit konfiguraciu v nastaveni auta, ze je tam manual co ste tu v inej teme uz zminili je super pokrok takze drzim palce.
Kazdopadne prehodit mapu, pripadne dat prec automat a spravit konfiguraciu v nastaveni auta, ze je tam manual co ste tu v inej teme uz zminili je super pokrok takze drzim palce.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#19 T5 tuning z 2.4T :-)
Řešíte myslim rozdíl mezi 13C a 15G což je u turbínovýho kola asi 5mm rozdíl průměru (51 vs. 56mm). Takže 13tka to natlačí, ale u vyšších plnících tlaků už funguje jen jako ohřívač vzduchu, ale dá to. Rozdíly v plnících tlacích v hlavě nemam, ale nebude to nic moc. 13C umí i 1,2 baru, ale o trochu jiný teplotě než totéž udělá 19T, proto je pak rozdíl ve výkonu u různejch turb i když tlak dávaji stejnej.
Jinak o těchto motorech vim kuloví, tak plky výše berte jen jako pohled laika...
Jinak o těchto motorech vim kuloví, tak plky výše berte jen jako pohled laika...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 155
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
- Bydliště: Praha 4
#20 T5 tuning z 2.4T :-)
Hoši nenechejte se zvyklat )
pěkně to prověřujte a štelujte, protože když jsem si dneska vyzvedával Žabáka od Marry (jen přehazování kol, pro špiony )
a pošeptal, jsem mu že bych mu do ty jeho 2,4 T pustil trošku vostřejší muziku tak se rozjel jak za mlada ....
Mně příjde, že ta 2,4 T jede taky celkem dobře, ale je fakt, že ten odpal T5 tomu přece jen chybí....
na druhou stranu je pravda, že V70 2,4 T používám jako "koráb D1" kdež to S60 T5 je "korzár D1" ....
tak koukejte at to do tý doby než spravej D1 dáte do kupy a já zatím budu trénovat na trase Praha Hradec ....
pěkně to prověřujte a štelujte, protože když jsem si dneska vyzvedával Žabáka od Marry (jen přehazování kol, pro špiony )
a pošeptal, jsem mu že bych mu do ty jeho 2,4 T pustil trošku vostřejší muziku tak se rozjel jak za mlada ....
Mně příjde, že ta 2,4 T jede taky celkem dobře, ale je fakt, že ten odpal T5 tomu přece jen chybí....
na druhou stranu je pravda, že V70 2,4 T používám jako "koráb D1" kdež to S60 T5 je "korzár D1" ....
tak koukejte at to do tý doby než spravej D1 dáte do kupy a já zatím budu trénovat na trase Praha Hradec ....
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#21 T5 tuning z 2.4T :-)
Mno, mi ta 2.4T právě zase nějak nepřipadá - nazval jsem to zdechlina - a to není dobře. Ani s originál FW to nehlásilo žádné chyby (tedy po výměně váhy vzduchu), ale raketa to zrovna není. Nemám ale srovnání se stavem, v jakém by to být mělo. 147kW mi nepřipadá úplně málo, zase je to XC (vyšší) a AWD (také nějaké ztráty + váha navíc). Srovnávat s S60 T5 to asi nepůjde nikdy.
Těch 20s ze 100km/h na 160km/h u mé XC je ale ukrutných. Takže než na to příjdu, čím to je, zkusím udělat srovnatelný pokus s firmwarem T5, pak najít toho zakopaného hunda, vypráskat ho pryč a pak to změřit znovu.
Pavel
Těch 20s ze 100km/h na 160km/h u mé XC je ale ukrutných. Takže než na to příjdu, čím to je, zkusím udělat srovnatelný pokus s firmwarem T5, pak najít toho zakopaného hunda, vypráskat ho pryč a pak to změřit znovu.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 155
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
- Bydliště: Praha 4
#22 T5 tuning z 2.4T :-)
No já nemám XC, nemám AWD, nemám automat ...
takže to jezdí jak to nutím já ))
na začátku chvilku takovej vlažnej pocit, ale pak se to chytne a jede to celkem fajn.... a od 90 po 130 na dálníci uplná pohodička .... (teda alespoŇ na 15 let starou V70 I) ......
takže to jezdí jak to nutím já ))
na začátku chvilku takovej vlažnej pocit, ale pak se to chytne a jede to celkem fajn.... a od 90 po 130 na dálníci uplná pohodička .... (teda alespoŇ na 15 let starou V70 I) ......
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 91
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Šluknovsko
- Vůz: V70XC, I a II.gen
#23 T5 tuning z 2.4T :-)
Jestli se to podaří,hlásím se do řady
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#24 T5 tuning z 2.4T :-)
Zkusil jsem rychlý test - zrychlení 0-100km/h = předpokládám, že plný výkon se tam uplatní, neměl jsem s sebou VIDU, byl to jen takový rychlý nápad. A jestli by to spadlo do nouzáku, taky nevím.MarekV píše:Ja si myslim, ze ti napise auto pri poriadnej zataze chbyu a to konkretne minimlane s plniacim tlakom, ze je velmi nizky.
Čas: 10s a AWD to asi zachránilo při rozjezdu, že to nehrabalo:
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#25 T5 tuning z 2.4T :-)
ahoj, klidne se prihlasim s S60 2.4T k experimentu na zmenu SW...je to opravdu zdechlina, se kterou se mi spatne bezpecne predjizdi, protoze nema potrebne dynamicke zrychleni. Neocekavam samozrejme 184kW...tipuju ze se to muze dostat tak na 160kW...se stavajicim HW.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 820 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od selap
-
- 5 Odpovědi
- 577 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yoby
-
- 1 Odpovědi
- 1634 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od X-Tuner
-
- 7 Odpovědi
- 1743 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od veducitechnik
-
- 1 Odpovědi
- 444 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej