LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, proč

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, proč

Příspěvek od Urvanej »

Mam trochu duševní problém s přívodem vody do reduktoru. Je na Téčku na hadici co vede přes motorovou stěnu z motoru do topení a vratka zase na téčku vratky z topení. Mi přijde, že jakmile topím, tak vody tekoucí do reduktoru není mnoho a tudíž se mi plynu nedostává.
Zajímá mě, jak mají kolegové toto řešeno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od raolsa »

Na všech autech v rodině je to takto řešeno. Zamrzá ti reduktor (je ojíněný)?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

No v zimě to v podstatě nejde ani přišlápnout, protože okamžitě řve, že nemá plyn a jelikož je to sekvence, tak se reduktor sice neojíní, ale dle deagnostiky výrazně zchladne.
Uvažoval jsem o modifikaci toho vedení tak, aby voda šla přes reduktor vždy v plném proudu a pak do topení, nebo do vratky. Ale chtěl jsem se poučit od těch, co to mají lépe na konkrétním motoru, ale ono je to asi fuk co je to za model/auto.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#4 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od jm252485 »

Budeš-li na srazu, můžeš se podívat "naživo" - auto viz podpis
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

Jenže ty to máš tak vychytaný tu instalaci, že tam je vidět uplný kuloví, František je totiž moc šikovnej :-) :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#6 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od jm252485 »

To máš pravdu - reduktor je vpravo dole, skoro pod baterkou. Jinak pokud vím, tak je to dost diskutabilní téma. Ohřev reduktoru se zapojuje obvykle paralelně s topením, protože v sérii jsou dvě možnosti - před nebo za topení. První varianta obvykle znamená, že v zimě už moc tepla nezůstane na topení - teplo sežere reduktor, druhá, že zase nezůstane na ohřev plynu - v každém případě paralelní zapojení by mělo zajistit stálou teplotu, nezávislou na tom, zda je či není topení zapnuté (pokud tedy "zapnutím topení" myslíme otevření kohoutu a zařazení výměníku topení do okruhu - oblíbená činnost v létě v pražských kolonách, kdy hrozilo, že uvařím Favorita...)
k tématu například:
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/138801-zapojeni-vyhrevu-lpg/
Zde se přiklánějí k variantě (kyž už v sérii) reduktor - topení.
Za zvážení by stálo vložení nějakého "škrtícího elementu" do větve topení tak, aby se mírně zvýšil odpor přes větev topení, a reduktor se dostatečně prohříval.
Co takhle slovo odborníka (Jean v Kobylnici?)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#7 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Sarkasmic »

hoši,uvědomujete si kolik vody tou hadicí teče? I když ji rozpulim,tak je ji pořád moc....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Jarda S40 »

S tímto jsem měl problémy na své 940 B 230FT. Reduktor byl připojen paralelně k topení a mně auto stále málo topilo. Byl jsem v zimě vymrzlej a otrávenej ze "severského" vozu. Pak jsem na zkoušku udělal takovou "svorku" kterou jsem sevřel/přiškrtil hadici do reduktoru a poprvé za dva roky jsem se v autě pořádně ohřál. Evidentně ty průtoky nějak nestačí či zlobí. Podotýkám, že LPG běželo stále dostatečně bez jakékoliv změny.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

Sarkasmic: tak to mam asi něco špatně, protože zase tolik vody tim neteče.
Jarda S40: tak s topenim nemam problémy, což může znamenat, že tys měl hafo vody do rediktoru a málo do topení a já to mam naopak.
jm252485: člověče do serie to nebude tak jednoduchý, protože 7/9 má topení zavírací, takže by bylo třeba zdublovat ventily a rozdvojit ovládací podtlaky tak, aby při otevřenym topení se zařadil reduktor do serie a při zavřenym to z reduktoru šlo vratkou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od standa »

A když přestaneš topit, tak to na plyn jede normálně? Jestli jo, tak přiškrť vodu do topení, jak již psal jm252485. Když to nepřeženeš, tak na výkonu topení nic nepoznáš...
A zakryj si chladič - zeptej se Luboša, v Brně platí za špicovýho papundeklovýho odborníka :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

Stando díky, mam to v plánu, ale vzhledem k přebytku ovládacích ventilů asi budu dělat pokusy, nicméně papundekl mam a funguje dobře, asi je budu vyrábět na veliko, ani ne tak kuli teplotě, ale kuli štěrku a soli, která chladičkum nedělá dobře :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od standa »

Jestli myslíš ventil na hadici ovládaný podtlakem, tak mě tři až dva schovej. Používám je jako "špunt" do vedení vody z nezávislého topení, aby mi při jízdě neutíkala horká voda přes bufík ( je připojenej jako Tvůj reduktor).
Kupříkladu můj kombík topí bez ventilu úplně stejně jako s ventilem :D

ad papundekl: používám na masku chladiče průhlednou folii vytvarovanou horkovzduškou a vysavačem...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

standa: dva až tři je přesně počet kterej mam, nicméně až se budeme mít vidět, tak se připomeň a nějakej dotlačim, pokud je sám nezlikviduju při pokusech na "zefektivnění činnosti LPG".
ad papundekl: shledávám rozumnějším krýt spodek nežli masku, sice je to víc práce, ale štěrk a sůl lítá nízko...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#14 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:standa: dva až tři je přesně počet kterej mam, nicméně až se budeme mít vidět, tak se připomeň a nějakej dotlačim, pokud je sám nezlikviduju při pokusech na "zefektivnění činnosti LPG".
ad papundekl: shledávám rozumnějším krýt spodek nežli masku, sice je to víc práce, ale štěrk a sůl lítá nízko...
Tak na to mám pěkné šusplechy.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

Myslim tim spodky chladičů, pod nárazníkem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#16 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od standa »

Zespoda se sůl do chladičů taky nedostane, neboť na zimu používám originální plastové kryty chladičů pro dvoustovky bez spojleru. :P
Musím ale vždycky sundat el. větrák klimatizace...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

njn, Standa má holt všechno, těch originál deklů na spodek nárazníku se už ale moc nezachovalo :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Urvanej »

Tak kdyby to někoho někdy štvalo, tak jsem náhodou narazil na řešení. Má to sice namontovaný z jinýho důvodu než je voda plro LPG, ale plynařum na redbloku to situaci řeší poměrně elegantně. Voda jde buď jen do reduktoru, nebo do topení a pak do reduktoru, podle toho, jak je třeba topit.
Sice nevim kde to v čr sehnat, ale třeba bude i na normálnějšim autě podobnej ventil. Ale na ebay ho maji pod označením Four Seasons 74607 Heater Valve.
[img]http://i1096.photobucket.com/albums/g324/gsellstr/745Ti/IMG_0376Large.jpg[/img]
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#19 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od Sarkasmic »

Standatrně to maji dlouhý transity,který mají topení i vzadu...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#20 LPG na redbloku: voda do reduktoru - odkud, jak, kam, pr

Příspěvek od standa »

Hošani dík, to se hodí vědět..., existuje i elektrifikovaná verze, která dělá asi totéž. Opět FoMoCo, znám to ze čtverkové Fiesty, v obchodech ukryto v šuplíku "termostat topení" :roll:
0volt - průchozí, zkratka zavřena, 12voltů - zkratka otevřena, jeden z vývodů ucpán. Změnou střídy 0/12voltů s frekvencí asi 0,3Hz se ladí teplota v kabině pomocí otočného poťáku bez automatiky. Vobyčejnej bowden by dělal to stejný, ale na Forda by byl asi moc spolehlivej... :evil:
Přílohy
aaameyle7148990001.JPG
aaameyle7148990001.JPG (16.93 KiB) Zobrazeno 3067 x
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“