Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

Ahoj, jsem po =@ výměně nových pístních kroužků, ventilů, rozvodů (+v.pumpa), těsnění pod hlavou (atd atd...milióny všeho). Než začnu motor zajíždět, zajímalo by mě jaké máte Vy vlastní zkušenosti s tím JAK ten motor co nejlíp zajet ( kdy mu prospěje vytáčení, kdy uškodí, jaký poziv negativ důsledky budou ? ). Budu zajíždět swe pětival po "generálce" poprvý, budu rád za rady zde místních lišek, díky. Ahoj všem, jsem tu nový :friends:
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od wickey »

nalil bych tam poradny olej a prvnich 1000 km nejezdil nad 3000 otacek.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od dali »

S tím pořádným olejem bych byl opatrnej. Záběhová náplň bejvá minerální olej, aby se díly trochu zabrousily a sedly si. Pokud tam dáš plnou syntetiku, tak se plochy zaleští a poběží to ztuha když se to ohřeje pokud si dobře vzpomínám.

mitabajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 101
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Most

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od mitabajs »

po go t5 jsem mel 10w40 a po dobu 3000km ne na 3000ot
_________________
Žena: XC70 D5 AWD Automat 2005

Dony
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 659
Registrován: 13 roků
Bydliště: Chrudim
Vůz: S60 2.5T AWD Summum MY05

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od Dony »

Taky bych nedával hned 5W-50.. a tak nejak po max 3 tis vypustit.
_________________
BMW E65 750i V8 270KW 2006
BMW E61 530D M 160KW 2005-Prodáno Galerie
S60 2.5T 180KW AWD MY05 Summum-Prodáno Galerie ,S60 D5 120KW MY04- Prodáno,S60 2.4 125KW MY01-Prodáno
Opel Calibra po renovaci - Prodáno Galerie

karelvolvo
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od karelvolvo »

wickey píše:nalil bych tam poradny olej a prvnich 1000 km nejezdil nad 3000 otacek.
Tak tak to chce olej a né mazací vodu !! Ale stejně jen kroužky vyměnit je nic moc chtělo to i válce ty jsou vyběhaný a kroužek si bude hodně dlouho sedat a stejně to nebude ono
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

Důvodem výměny toho všeho byl zpočátku (koupě před cca měs.) viditelný únik oleje po každé jízdě. Po rozebrání motoru zjištěno, že rozvody jsou špatně nastavený (kolečka neseděla podle rysky) a to zapříčinilo zpečení p. kroužků a že olej unikal hl. uzávěrem i potažmo "O" kroužkem (fuj úplně jsem se při tom zjištění oklepal hrůzou). Rozvody dle knížky dělaný ve 177000 tis (aktual km 199000). K typu oleje co se tu zmiňujete, nechal jsem si doporučit podle jejich nejlepšího vědomí, a nalili shell racing 10W60. V servisu mi řekli ať to do nájezdu 3tis km moc nevytáčím a na to jsem usedl k internetu a googlu a na volvo foru jsem nic nenašel až na jeden jiný server, ale tam se akorát každý handrkoval kdo toho kolik najel a člověk pozorovatel, co chce vyzískat nějaká rozumná a praktická moudra, než něco sám zkurvý tak krásnýmu motoru, se NIC nedoví. Díky za reakce, beru je jako podporu k tomu, abych se o něj hezky staral :jaj:
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13063
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od Urvanej »

Nejhorší na tom bude se ohlídat, abys netestoval od začátku jak to jede a v klidu to zajel pomaličku a vofafrně. Co sem tak pokukoval jinde, tak první tisíc do dvou, pak do tří do tří a pak něžně až do deseti. Ale jak řiká Karel, samotný kroužky velkej zázrak neudělaji. To co sem popsal je na komplet novej pajšl od šál až po ventily.
Jízdě zdar.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od dali »

yellman píše:Důvodem výměny toho všeho byl zpočátku (koupě před cca měs.) viditelný únik oleje po každé jízdě. Po rozebrání motoru zjištěno, že rozvody jsou špatně nastavený (kolečka neseděla podle rysky) a to zapříčinilo zpečení p. kroužků a že olej unikal hl. uzávěrem i potažmo "O" kroužkem (fuj úplně jsem se při tom zjištění oklepal hrůzou).
Mě tohle spíš zní jako ucpaný odvětrání kliky, že olej blil všude, kde moh. Se špatně nastavenýma rozvodama to podle mě nemá nic společnýho. Špatně nastavený rozvody podle mě způsobí to, že auto nejede jak má, v extrému že bude píst lehce narážet do ventilů, případně by to mohlo ještě způsobit podpálení ventilů. Že by špatný nastavení rozvodů způsobilo zapečení mi moc logicky nezní.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2398
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od mr1 »

přesně :good: zkontroluj hadici odvětrání vany, bude dost možná plná takového toho olejového šlemu. No a co se týká zajíždění - já bych to sic nehonil - jak říkají všichni, ale po prvním pětistovce/tisícovce bych se sem tam na malý okamžik podíval do vyšších otáček. Pro motory všeobecně není až tak dobré, aby si zvykali pomalu. Je to o tom, že si motor musí jakoby naučit žít ve celém spektru. Jenom pár vzpomínek: když se k nám do firmy kdysi dávno pořizovali první feldy (všechny 1.3 holátko edition), nikdo - opravdu nikdo se s nimi nějak nepáral. Všechny šli do áááček, najeto měli všechny kolem 650-750 tisíc, jenom jedna měla asi 400. Na žádnou se de facto za celou dobu nešáhlo, myslím krom spotřebáku a na pár kouskách myslím odešla fofrskříň. Zajímavost - nikdy sem je v nabídce AAA nenašel :ROFL: Můžu vám říct, že doma sem měl feldu novou, najeto asi 53tisíc, a tak nejela ani zdaleka tak dobře jako ty fabricky krámy. Jasně, je to jiný motor, ale myslím, že ta přesnost výroby (která má právě obrovský vliv na záběh motoru), bude podobná.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

Urvanej píše:Nejhorší na tom bude se ohlídat, abys netestoval od začátku jak to jede a v klidu to zajel pomaličku a vofafrně. Co sem tak pokukoval jinde, tak první tisíc do dvou, pak do tří do tří a pak něžně až do deseti. Ale jak řiká Karel, samotný kroužky velkej zázrak neudělaji. To co sem popsal je na komplet novej pajšl od šál až po ventily.
Jízdě zdar.
Díky, tak já doplním, co šlo ven na výměnu: Ventily, simerinky ventilů a vačky, těsnění hlavy, šrouby na hlavu, těsnění šišky, filtry, ojniční lágry + vod pumpa rozvodová sada, píst kruhy atp
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

dali píše:
yellman píše:Důvodem výměny toho všeho byl zpočátku (koupě před cca měs.) viditelný únik oleje po každé jízdě. Po rozebrání motoru zjištěno, že rozvody jsou špatně nastavený (kolečka neseděla podle rysky) a to zapříčinilo zpečení p. kroužků a že olej unikal hl. uzávěrem i potažmo "O" kroužkem (fuj úplně jsem se při tom zjištění oklepal hrůzou).
Mě tohle spíš zní jako ucpaný odvětrání kliky, že olej blil všude, kde moh. Se špatně nastavenýma rozvodama to podle mě nemá nic společnýho. Špatně nastavený rozvody podle mě způsobí to, že auto nejede jak má, v extrému že bude píst lehce narážet do ventilů, případně by to mohlo ještě způsobit podpálení ventilů. Že by špatný nastavení rozvodů způsobilo zapečení mi moc logicky nezní.
Díky, s logikou o kroužcích máš pravdu. Podle mě vecí, co způsobí nějaký "špatný" tlaky uvnitř motoru může bejt víc, tak jen můžu doufat, že servis odvede dobrou práci a že nejdřív zkontroloval i odvětrávání. Na auto už čekám 2 tejdny, dneska by mělo bejt hotový. Svym laickym pohledem se nerad pletu odborníkům do chůze, ačkoliv jsem rád, že tady kdokoliv může nadhodit "příčiny" a já můžu být opatrnější, že každýmu v servisu hned vše jen tak neodkývu, naopak budu se víc ptát a potažmo i s*at :twisted:
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2398
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od mr1 »

Ono se to nezdá, ale to odvětrání kliky dokáže udělat opravdu velkej bordel. Na fotce už je to tak nějak utřený, původní nemůžu najít. Motor byl tak zacákaný, že v tom mastném stavu jsme špatně soudili, že to jde vrchem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) mr1 dne 07 dub 2013 11:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

mr1 píše:přesně :good: zkontroluj hadici odvětrání vany, bude dost možná plná takového toho olejového šlemu. No a co se týká zajíždění - já bych to sic nehonil - jak říkají všichni, ale po prvním pětistovce/tisícovce bych se sem tam na malý okamžik podíval do vyšších otáček. Pro motory všeobecně není až tak dobré, aby si zvykali pomalu. Je to o tom, že si motor musí jakoby naučit žít ve celém spektru. Jenom pár vzpomínek: když se k nám do firmy kdysi dávno pořizovali první feldy (všechny 1.3 holátko edition), nikdo - opravdu nikdo se s nimi nějak nepáral. Všechny šli do áááček, najeto měli všechny kolem 650-750 tisíc, jenom jedna měla asi 400. Na žádnou se de facto za celou dobu nešáhlo, myslím krom spotřebáku a na pár kouskách myslím odešla fofrskříň. Zajímavost - nikdy sem je v nabídce AAA nenašel :ROFL: Můžu vám říct, že doma sem měl feldu novou, najeto asi 53tisíc, a tak nejela ani zdaleka tak dobře jako ty fabricky krámy. Jasně, je to jiný motor, ale myslím, že ta přesnost výroby (která má právě obrovský vliv na záběh motoru), bude podobná.
Co jsem zaslechl a četl a věru zní to i logicky, že každej motor (dle výrobce) se správně zajíždí po postupných KM odlišně. A jestli je i pravda, že čím víc válců, tím pomaleji a opatrněji zaject, tak se budu muset krotit alespoň do těch 3 tis KM. Ale zaujíma mě ta myšlenka, že do 500-800KM jezdit striktně 2-3RPM s častým řazením a od 1tis KM občas vytočit, ale přesto do 3tis KM jezdit z vetší části pořád do 2/3 výkonu. Ve finále jak tu někdo říkal tomu postupně nakládat.
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2398
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od mr1 »

yellman píše:[Co jsem zaslechl a četl a věru zní to i logicky, že každej motor (dle výrobce) se správně zajíždí po postupných KM odlišně. A jestli je i pravda, že čím víc válců, tím pomaleji a opatrněji zaject, tak se budu muset krotit alespoň do těch 3 tis KM. Ale zaujíma mě ta myšlenka, že do 500-800KM jezdit striktně 2-3RPM s častým řazením a od 1tis KM občas vytočit, ale přesto do 3tis KM jezdit z vetší části pořád do 2/3 výkonu. Ve finále jak tu někdo říkal tomu postupně nakládat.
Otázka je, načasování finále.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

mr1 píše:
yellman píše:[Co jsem zaslechl a četl a věru zní to i logicky, že každej motor (dle výrobce) se správně zajíždí po postupných KM odlišně. A jestli je i pravda, že čím víc válců, tím pomaleji a opatrněji zaject, tak se budu muset krotit alespoň do těch 3 tis KM. Ale zaujíma mě ta myšlenka, že do 500-800KM jezdit striktně 2-3RPM s častým řazením a od 1tis KM občas vytočit, ale přesto do 3tis KM jezdit z vetší části pořád do 2/3 výkonu. Ve finále jak tu někdo říkal tomu postupně nakládat.
Otázka je, načasování finále.
Šroubovaná otázka :crazy: - Motor by se měl ztišit a uklidnit, tak pocitově poznám, že si sedá a sedl?
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

mr1 píše:Ono se to nezdá, ale to odvětrání kliky dokáže udělat opravdu velkej bordel. Na fotce už je to tak nějak utřený, původní nemůžu najít. Motor byl tak zacákaný, že v tom mastném stavu jsme špatně soudili, že to jde vrchem.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=23400&start=50
"Funkčnost odvětrání lze však vyzkoušet, pokud se sundá ta hadice, co vede do sání, nastartuje se motor, a pokud z hadice fouká, je odvětrání průchozí."
To bych si mohl vyzkoušet
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2398
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od mr1 »

yellman píše:Motor by se měl ztišit a uklidnit, tak pocitově poznám, že si sedá a sedl?
No to je otázka, aby to nebylo právě úplně pocitový. Jinak ano, tohle je ukazatel. Mimochodem - v příručce na každým autě byl dříve uváděn způsob záběhu. Dnešní nový káry to myslím nemají - nebo se pletu? Já si myslím, že právě díky přesnosti ve výrobě už se motor nemusí lapovat za provozu. Ale nevím - možná se pletu. Takto po takové malé GO se to usadit rozhodně musí.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

yellman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 92
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od yellman »

mr1 píše:
yellman píše:Motor by se měl ztišit a uklidnit, tak pocitově poznám, že si sedá a sedl?
No to je otázka, aby to nebylo právě úplně pocitový. Jinak ano, tohle je ukazatel. Mimochodem - v příručce na každým autě byl dříve uváděn způsob záběhu. Dnešní nový káry to myslím nemají - nebo se pletu? Já si myslím, že právě díky přesnosti ve výrobě už se motor nemusí lapovat za provozu. Ale nevím - možná se pletu. Takto po takové malé GO se to usadit rozhodně musí.
VŠEM: Scházíte se někdy i o víkendu ? :Search: Rád bych se k Vám připrděl do klubu pro příjem zkušeností.
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

GDPR_user

Zajetí motoru C70 T5 B5234T3 ´98 manuál

Příspěvek od GDPR_user »

Zajímalo by mne o kolik tě tak hezky nějaký šikula natáhl.

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé