

Tak tak to chce olej a né mazací vodu !! Ale stejně jen kroužky vyměnit je nic moc chtělo to i válce ty jsou vyběhaný a kroužek si bude hodně dlouho sedat a stejně to nebude onowickey píše:nalil bych tam poradny olej a prvnich 1000 km nejezdil nad 3000 otacek.
Mě tohle spíš zní jako ucpaný odvětrání kliky, že olej blil všude, kde moh. Se špatně nastavenýma rozvodama to podle mě nemá nic společnýho. Špatně nastavený rozvody podle mě způsobí to, že auto nejede jak má, v extrému že bude píst lehce narážet do ventilů, případně by to mohlo ještě způsobit podpálení ventilů. Že by špatný nastavení rozvodů způsobilo zapečení mi moc logicky nezní.yellman píše:Důvodem výměny toho všeho byl zpočátku (koupě před cca měs.) viditelný únik oleje po každé jízdě. Po rozebrání motoru zjištěno, že rozvody jsou špatně nastavený (kolečka neseděla podle rysky) a to zapříčinilo zpečení p. kroužků a že olej unikal hl. uzávěrem i potažmo "O" kroužkem (fuj úplně jsem se při tom zjištění oklepal hrůzou).
Díky, tak já doplním, co šlo ven na výměnu: Ventily, simerinky ventilů a vačky, těsnění hlavy, šrouby na hlavu, těsnění šišky, filtry, ojniční lágry + vod pumpa rozvodová sada, píst kruhy atpUrvanej píše:Nejhorší na tom bude se ohlídat, abys netestoval od začátku jak to jede a v klidu to zajel pomaličku a vofafrně. Co sem tak pokukoval jinde, tak první tisíc do dvou, pak do tří do tří a pak něžně až do deseti. Ale jak řiká Karel, samotný kroužky velkej zázrak neudělaji. To co sem popsal je na komplet novej pajšl od šál až po ventily.
Jízdě zdar.
Díky, s logikou o kroužcích máš pravdu. Podle mě vecí, co způsobí nějaký "špatný" tlaky uvnitř motoru může bejt víc, tak jen můžu doufat, že servis odvede dobrou práci a že nejdřív zkontroloval i odvětrávání. Na auto už čekám 2 tejdny, dneska by mělo bejt hotový. Svym laickym pohledem se nerad pletu odborníkům do chůze, ačkoliv jsem rád, že tady kdokoliv může nadhodit "příčiny" a já můžu být opatrnější, že každýmu v servisu hned vše jen tak neodkývu, naopak budu se víc ptát a potažmo i s*atdali píše:Mě tohle spíš zní jako ucpaný odvětrání kliky, že olej blil všude, kde moh. Se špatně nastavenýma rozvodama to podle mě nemá nic společnýho. Špatně nastavený rozvody podle mě způsobí to, že auto nejede jak má, v extrému že bude píst lehce narážet do ventilů, případně by to mohlo ještě způsobit podpálení ventilů. Že by špatný nastavení rozvodů způsobilo zapečení mi moc logicky nezní.yellman píše:Důvodem výměny toho všeho byl zpočátku (koupě před cca měs.) viditelný únik oleje po každé jízdě. Po rozebrání motoru zjištěno, že rozvody jsou špatně nastavený (kolečka neseděla podle rysky) a to zapříčinilo zpečení p. kroužků a že olej unikal hl. uzávěrem i potažmo "O" kroužkem (fuj úplně jsem se při tom zjištění oklepal hrůzou).
Co jsem zaslechl a četl a věru zní to i logicky, že každej motor (dle výrobce) se správně zajíždí po postupných KM odlišně. A jestli je i pravda, že čím víc válců, tím pomaleji a opatrněji zaject, tak se budu muset krotit alespoň do těch 3 tis KM. Ale zaujíma mě ta myšlenka, že do 500-800KM jezdit striktně 2-3RPM s častým řazením a od 1tis KM občas vytočit, ale přesto do 3tis KM jezdit z vetší části pořád do 2/3 výkonu. Ve finále jak tu někdo říkal tomu postupně nakládat.mr1 píše:přesnězkontroluj hadici odvětrání vany, bude dost možná plná takového toho olejového šlemu. No a co se týká zajíždění - já bych to sic nehonil - jak říkají všichni, ale po prvním pětistovce/tisícovce bych se sem tam na malý okamžik podíval do vyšších otáček. Pro motory všeobecně není až tak dobré, aby si zvykali pomalu. Je to o tom, že si motor musí jakoby naučit žít ve celém spektru. Jenom pár vzpomínek: když se k nám do firmy kdysi dávno pořizovali první feldy (všechny 1.3 holátko edition), nikdo - opravdu nikdo se s nimi nějak nepáral. Všechny šli do áááček, najeto měli všechny kolem 650-750 tisíc, jenom jedna měla asi 400. Na žádnou se de facto za celou dobu nešáhlo, myslím krom spotřebáku a na pár kouskách myslím odešla fofrskříň. Zajímavost - nikdy sem je v nabídce AAA nenašel
Můžu vám říct, že doma sem měl feldu novou, najeto asi 53tisíc, a tak nejela ani zdaleka tak dobře jako ty fabricky krámy. Jasně, je to jiný motor, ale myslím, že ta přesnost výroby (která má právě obrovský vliv na záběh motoru), bude podobná.
Otázka je, načasování finále.yellman píše:[Co jsem zaslechl a četl a věru zní to i logicky, že každej motor (dle výrobce) se správně zajíždí po postupných KM odlišně. A jestli je i pravda, že čím víc válců, tím pomaleji a opatrněji zaject, tak se budu muset krotit alespoň do těch 3 tis KM. Ale zaujíma mě ta myšlenka, že do 500-800KM jezdit striktně 2-3RPM s častým řazením a od 1tis KM občas vytočit, ale přesto do 3tis KM jezdit z vetší části pořád do 2/3 výkonu. Ve finále jak tu někdo říkal tomu postupně nakládat.
Šroubovaná otázkamr1 píše:Otázka je, načasování finále.yellman píše:[Co jsem zaslechl a četl a věru zní to i logicky, že každej motor (dle výrobce) se správně zajíždí po postupných KM odlišně. A jestli je i pravda, že čím víc válců, tím pomaleji a opatrněji zaject, tak se budu muset krotit alespoň do těch 3 tis KM. Ale zaujíma mě ta myšlenka, že do 500-800KM jezdit striktně 2-3RPM s častým řazením a od 1tis KM občas vytočit, ale přesto do 3tis KM jezdit z vetší části pořád do 2/3 výkonu. Ve finále jak tu někdo říkal tomu postupně nakládat.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=23400&start=50mr1 píše:Ono se to nezdá, ale to odvětrání kliky dokáže udělat opravdu velkej bordel. Na fotce už je to tak nějak utřený, původní nemůžu najít. Motor byl tak zacákaný, že v tom mastném stavu jsme špatně soudili, že to jde vrchem.
No to je otázka, aby to nebylo právě úplně pocitový. Jinak ano, tohle je ukazatel. Mimochodem - v příručce na každým autě byl dříve uváděn způsob záběhu. Dnešní nový káry to myslím nemají - nebo se pletu? Já si myslím, že právě díky přesnosti ve výrobě už se motor nemusí lapovat za provozu. Ale nevím - možná se pletu. Takto po takové malé GO se to usadit rozhodně musí.yellman píše:Motor by se měl ztišit a uklidnit, tak pocitově poznám, že si sedá a sedl?
VŠEM: Scházíte se někdy i o víkendu ?mr1 píše:No to je otázka, aby to nebylo právě úplně pocitový. Jinak ano, tohle je ukazatel. Mimochodem - v příručce na každým autě byl dříve uváděn způsob záběhu. Dnešní nový káry to myslím nemají - nebo se pletu? Já si myslím, že právě díky přesnosti ve výrobě už se motor nemusí lapovat za provozu. Ale nevím - možná se pletu. Takto po takové malé GO se to usadit rozhodně musí.yellman píše:Motor by se měl ztišit a uklidnit, tak pocitově poznám, že si sedá a sedl?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé