spotřeba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo V50 1.6D
spotřeba
Ahoj vím že se to tu už v podstatě řešilo ale přece...Koupil jsem Volvo V50 2008 1.6D a zaráží mě spotřeba na dálnici normálně to jezdí dálku kolem 4.5 ale na dálnici to nema problem vzit 6-6.5 je to normální?Jak jste na tom Vy?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3629
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: České Budějovice
x 1
spotřeba
a jak rychle jezdíš? jezdi 100km/hod a bude ti to žrát furt 4,5Romca55 píše:Ahoj vím že se to tu už v podstatě řešilo ale přece...Koupil jsem Volvo V50 2008 1.6D a zaráží mě spotřeba na dálnici normálně to jezdí dálku kolem 4.5 ale na dálnici to nema problem vzit 6-6.5 je to normální?Jak jste na tom Vy?

_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
spotřeba
Podobne. Chybi tomu proste ta 6ka oproti 2.0. Kdyz se snazis, da se ta dalnice jemne pod 6.
A jeste, to mas z palubaku nebo si to pocitas?
A jeste, to mas z palubaku nebo si to pocitas?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
spotřeba
PC moc never, nekdy mne keca, nekdy to sedi presne. Pocitej to dle tankovani a ujetych km. A taky si zkus najet nadrz bez tempomatu, mozna se budes divit kolik ti sezere navic 

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 814
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
spotřeba
a pocital jsi spotrebu podle tankovani. Pokud najedes opravdu 900-960km vychazi spotreba na cca 5-5.5lRomca55 píše:Nevim kolik je presne nadrz ale najedu na ni cca 900-960km...
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 64
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V60 D4 2,4 AWD
spotřeba
Zkus zvednout auto a otočit koly, jestli nejsou zatuhlé brzdiče - auto přibrzďuje a zvedá se spotřeba.
Já to řešil už na několika autech, kterým se záhadně zvyšovala spotřeba a byla to nakonec taková prkotina.
Já to řešil už na několika autech, kterým se záhadně zvyšovala spotřeba a byla to nakonec taková prkotina.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Neratovice
spotřeba
Spotrebu jakou udavas mam se stejnym autem v ciste mestskem provozu po Praze jako taxi.Kdyz vypadnu z mesta,tak jdu pod 6l.
_________________
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!
-
Offline
- Příspěvky: 518
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
spotřeba
Jestli máte podezření, že vaše auto žere hodně nebo málo, tak mrknite sem:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
Průměr ze 189 aut V50 2.0D je 6,42l (manuál).
Můžete si zkusit filtrovat i na 1.6D i na automaty apod.
Kámoš, co má V50 2.0D má dlouhodobý průměr 5,92l (manuál, s bufíkem). Jezdí město (přivaděč) + dálnice
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
Průměr ze 189 aut V50 2.0D je 6,42l (manuál).
Můžete si zkusit filtrovat i na 1.6D i na automaty apod.
Kámoš, co má V50 2.0D má dlouhodobý průměr 5,92l (manuál, s bufíkem). Jezdí město (přivaděč) + dálnice
-
Offline
- Příspěvky: 54
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Most
- Vůz: XC90 B5 MY2021
spotřeba
Já jezdím cca za 4,9-5,2
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD (183kW/520Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
VOLVO XC90 II B5 AWD (183kW/520Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
spotřeba
Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.PINĎABC píše:Mě my zajimalo, na vliv má podtáčení motoru= nízká spotřeba na životnost dvouhmoty, asi moc dobrý netakže co se ušetří na naftě se pak nacpe do opravy
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
spotřeba
Ano, tempomat opravdu zere vic nez tvoje noha (pokud ovsem nepatris mezi experty plyn-brzda, co musi byt vsude na cervene prvni). On totiz nepredpoklada, on to davkuje podle aktualniho profilu silnice, kdezto ty vidis dopredu a muzes predvidat. Sak si to schvalne zkus na nejake trase co jezdis pravidelne a uvidis sam.Joakim91 píše:Ahoj jsem tu nový. Myslíte, že ten tempomat bude žrát víc než noha? Zatím jsem na 5,5l ale mám najeto málo zatím.Teflon_490 píše:PC moc never, nekdy mne keca, nekdy to sedi presne. Pocitej to dle tankovani a ujetych km. A taky si zkus najet nadrz bez tempomatu, mozna se budes divit kolik ti sezere navic
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
spotřeba
Podle mě když pojedu 50 na 4 a budu chtít zrychlit a nepodřadím na 3 tak tím dvouhmota trpí, protože se pružiny neuměrně natahují.Teflon_490 píše:Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.PINĎABC píše:Mě my zajimalo, na vliv má podtáčení motoru= nízká spotřeba na životnost dvouhmoty, asi moc dobrý netakže co se ušetří na naftě se pak nacpe do opravy
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brušperk
- Vůz: V50 2.0D MY2006
spotřeba
Při výměně dvouhmoty mi mechanik doporučil držet motor alespoň na 2000 otáčkách. Připadalo mi to dost, ale dodržuju to a spotřeba se zvedla asi o 2 deci na 100 km (za cca 35.000 km). V současnosnosti cca 5,94 l/100km. Výhodou je, že motor je v těchto otáčkách v podstatě tišší a reaguje hned na přidání plynu. Trojku tedy řadím v 50-ti, čtverku nad 70, pětku nad tachometrových 90 a šestka tam byla asi předloni...
_________________
V50 2.0D MY 2006, UŽ SE TĚŠÍM NA NOVÉ, STARŠÍ VOLVOOO...
S60 2.4 MY 2004
V50 2.0D MY 2006, UŽ SE TĚŠÍM NA NOVÉ, STARŠÍ VOLVOOO...
S60 2.4 MY 2004
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
spotřeba
Coze? Jakej vliv ma zarazena rychlost na natahovani pruzin v dvouhmote, dyt ten prenos sily pres ni musi byt stejnej jak na trojku tak na ctverku. Kdyz uz neco, tak maximalne vetsi vibrace, ktery budou v nizsich otackach, ale zase, i na tu ctverku to nebude vubec tak strasny aby to odrovnavalo dvojhmotu. Pokud to neni kolem volnobehu, tak ona to proste zvladnePINĎABC píše:Podle mě když pojedu 50 na 4 a budu chtít zrychlit a nepodřadím na 3 tak tím dvouhmota trpí, protože se pružiny neuměrně natahují.Teflon_490 píše: Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
spotřeba
No tak pokud jsi chtěl jezdit okolo 2000 otáček,pak jsis měl koupit nějaký vysokoobjemový motor V8 třeba nějakou 7,5.Moderní motory jsou vysokoobrátkové a mnohem více jim škodí podtáčení,než vytáčení.Ježdění stylem,kdy po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň otáčky padají pod 1700 je kurvení motoru a pochopitelně i dvouhmota dosdává mnohonásobně větší čočku.Pochopitelně záleží i na konstrukci motoru,ale obecně čím méně válců,tím nevyváženější chod motor má a tím vyšší otáčky je potřeba držet,aby se chod zklidnil.Ale klidně si dále podtáčejte,ono výměna spojky a dvouhmoty není úplně špatný kšeft.Teflon_490 píše: Kdyz uz neco, tak maximalne vetsi vibrace, ktery budou v nizsich otackach, ale zase, i na tu ctverku to nebude vubec tak strasny aby to odrovnavalo dvojhmotu. Pokud to neni kolem volnobehu, tak ona to proste zvladneA drzet diesla permanentne minimalne kolem 2k otacek je proste blbost, to mi nikdo nevymluvi.

Možná by bylo dobré si pročíst základy fungování spalovacího motoru a vědět něco více,než jen to,že motor dělá vrrm vrrm

-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
spotřeba
Teflon_490 píše:Coze? Jakej vliv ma zarazena rychlost na natahovani pruzin v dvouhmote, dyt ten prenos sily pres ni musi byt stejnej jak na trojku tak na ctverku.
Pokud jedu na čtyrku 50, tak z motoru musim logicky "odebírat" vyšší točivej moment než na trojku při stejný rychlosti. Vyšší moment -> větší síly namáhají pružiny + potom ty vibrace.
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé