spotřeba

  • Autor
  • Zpráva
Romca55
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo V50 1.6D

spotřeba

Příspěvek od Romca55 »

Ahoj vím že se to tu už v podstatě řešilo ale přece...Koupil jsem Volvo V50 2008 1.6D a zaráží mě spotřeba na dálnici normálně to jezdí dálku kolem 4.5 ale na dálnici to nema problem vzit 6-6.5 je to normální?Jak jste na tom Vy?

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

spotřeba

Příspěvek od yoby »

Romca55 píše:Ahoj vím že se to tu už v podstatě řešilo ale přece...Koupil jsem Volvo V50 2008 1.6D a zaráží mě spotřeba na dálnici normálně to jezdí dálku kolem 4.5 ale na dálnici to nema problem vzit 6-6.5 je to normální?Jak jste na tom Vy?
a jak rychle jezdíš? jezdi 100km/hod a bude ti to žrát furt 4,5 :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

Podobne. Chybi tomu proste ta 6ka oproti 2.0. Kdyz se snazis, da se ta dalnice jemne pod 6.
A jeste, to mas z palubaku nebo si to pocitas?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Romca55
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo V50 1.6D

spotřeba

Příspěvek od Romca55 »

No po dálnici 130 a tempomat...Spotřeba je dle pc.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

spotřeba

Příspěvek od Honza »

Zkus slevit třeba na 110-120, ten motor je slabší a tak to tak vyrovnává výkon spotřebou.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

PC moc never, nekdy mne keca, nekdy to sedi presne. Pocitej to dle tankovani a ujetych km. A taky si zkus najet nadrz bez tempomatu, mozna se budes divit kolik ti sezere navic :)
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Romca55
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo V50 1.6D

spotřeba

Příspěvek od Romca55 »

Nevim kolik je presne nadrz ale najedu na ni cca 900-960km...

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 814
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

spotřeba

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Romca55 píše:Nevim kolik je presne nadrz ale najedu na ni cca 900-960km...
a pocital jsi spotrebu podle tankovani. Pokud najedes opravdu 900-960km vychazi spotreba na cca 5-5.5l
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

jean192
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Vůz: S40 1.9TD 98´

spotřeba

Příspěvek od jean192 »

MrXo nie je to moc? Mne moj predpotopný leňochod neskutočnyj žere rovnako a to je prehistorický komôrkový diesel.

pacicka1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 64
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V60 D4 2,4 AWD

spotřeba

Příspěvek od pacicka1 »

Zkus zvednout auto a otočit koly, jestli nejsou zatuhlé brzdiče - auto přibrzďuje a zvedá se spotřeba.
Já to řešil už na několika autech, kterým se záhadně zvyšovala spotřeba a byla to nakonec taková prkotina.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM

gold1
Offline
Příspěvky: 65
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Neratovice

spotřeba

Příspěvek od gold1 »

Spotrebu jakou udavas mam se stejnym autem v ciste mestskem provozu po Praze jako taxi.Kdyz vypadnu z mesta,tak jdu pod 6l.
_________________
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!

mot
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 518
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

spotřeba

Příspěvek od mot »

Jestli máte podezření, že vaše auto žere hodně nebo málo, tak mrknite sem:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=150&gearing=1&powerunit=2

Průměr ze 189 aut V50 2.0D je 6,42l (manuál).
Můžete si zkusit filtrovat i na 1.6D i na automaty apod.

Kámoš, co má V50 2.0D má dlouhodobý průměr 5,92l (manuál, s bufíkem). Jezdí město (přivaděč) + dálnice
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5293
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

spotřeba

Příspěvek od PINĎABC »

Mě my zajimalo, na vliv má podtáčení motoru= nízká spotřeba na životnost dvouhmoty, asi moc dobrý ne :D takže co se ušetří na naftě se pak nacpe do opravy :lol:

zaludvaclav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: XC90 B5 MY2021

spotřeba

Příspěvek od zaludvaclav »

Já jezdím cca za 4,9-5,2
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD (183kW/520Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5293
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

spotřeba

Příspěvek od PINĎABC »

To máš hodně luxusní spotrebu, já se pod 5,5l/100km dostanu leda na dálnici nalepeny za kamionem. Dlouhodobě jezdím do 7l zima je krutá a v létě široké obutí spotřebu nesníżí.

g3.
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4 - Podolí
Vůz: C30 T5 Heico Sportiv 2008

spotřeba

Příspěvek od g3. »

Já jezdím kombinovaně za 9 když se snažím...
_________________
C30 T5 Heico Sportiv 191 kW (2008)

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5293
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

spotřeba

Příspěvek od PINĎABC »

To bych taky chtěl aby to nešlo pod 9l naturalu :wink:

g3.
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4 - Podolí
Vůz: C30 T5 Heico Sportiv 2008

spotřeba

Příspěvek od g3. »

PINĎABC píše:To bych taky chtěl aby to nešlo pod 9l naturalu :wink:
No jezdit za 6 nafty ma taky neco do sebe :)
_________________
C30 T5 Heico Sportiv 191 kW (2008)

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

PINĎABC píše:Mě my zajimalo, na vliv má podtáčení motoru= nízká spotřeba na životnost dvouhmoty, asi moc dobrý ne :D takže co se ušetří na naftě se pak nacpe do opravy :lol:
Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

Joakim91 píše:
Teflon_490 píše:PC moc never, nekdy mne keca, nekdy to sedi presne. Pocitej to dle tankovani a ujetych km. A taky si zkus najet nadrz bez tempomatu, mozna se budes divit kolik ti sezere navic :)
Ahoj jsem tu nový. Myslíte, že ten tempomat bude žrát víc než noha? Zatím jsem na 5,5l ale mám najeto málo zatím. :)
Ano, tempomat opravdu zere vic nez tvoje noha (pokud ovsem nepatris mezi experty plyn-brzda, co musi byt vsude na cervene prvni). On totiz nepredpoklada, on to davkuje podle aktualniho profilu silnice, kdezto ty vidis dopredu a muzes predvidat. Sak si to schvalne zkus na nejake trase co jezdis pravidelne a uvidis sam.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5293
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

spotřeba

Příspěvek od PINĎABC »

Teflon_490 píše:
PINĎABC píše:Mě my zajimalo, na vliv má podtáčení motoru= nízká spotřeba na životnost dvouhmoty, asi moc dobrý ne :D takže co se ušetří na naftě se pak nacpe do opravy :lol:
Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.
Podle mě když pojedu 50 na 4 a budu chtít zrychlit a nepodřadím na 3 tak tím dvouhmota trpí, protože se pružiny neuměrně natahují.

patrik477
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brušperk
Vůz: V50 2.0D MY2006

spotřeba

Příspěvek od patrik477 »

Při výměně dvouhmoty mi mechanik doporučil držet motor alespoň na 2000 otáčkách. Připadalo mi to dost, ale dodržuju to a spotřeba se zvedla asi o 2 deci na 100 km (za cca 35.000 km). V současnosnosti cca 5,94 l/100km. Výhodou je, že motor je v těchto otáčkách v podstatě tišší a reaguje hned na přidání plynu. Trojku tedy řadím v 50-ti, čtverku nad 70, pětku nad tachometrových 90 a šestka tam byla asi předloni...
_________________
V50 2.0D MY 2006, UŽ SE TĚŠÍM NA NOVÉ, STARŠÍ VOLVOOO...
S60 2.4 MY 2004

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

PINĎABC píše:
Teflon_490 píše: Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.
Podle mě když pojedu 50 na 4 a budu chtít zrychlit a nepodřadím na 3 tak tím dvouhmota trpí, protože se pružiny neuměrně natahují.
Coze? Jakej vliv ma zarazena rychlost na natahovani pruzin v dvouhmote, dyt ten prenos sily pres ni musi byt stejnej jak na trojku tak na ctverku. Kdyz uz neco, tak maximalne vetsi vibrace, ktery budou v nizsich otackach, ale zase, i na tu ctverku to nebude vubec tak strasny aby to odrovnavalo dvojhmotu. Pokud to neni kolem volnobehu, tak ona to proste zvladne ;) A drzet diesla permanentne minimalne kolem 2k otacek je proste blbost, to mi nikdo nevymluvi.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

GDPR_user

spotřeba

Příspěvek od GDPR_user »

Teflon_490 píše: Kdyz uz neco, tak maximalne vetsi vibrace, ktery budou v nizsich otackach, ale zase, i na tu ctverku to nebude vubec tak strasny aby to odrovnavalo dvojhmotu. Pokud to neni kolem volnobehu, tak ona to proste zvladne ;) A drzet diesla permanentne minimalne kolem 2k otacek je proste blbost, to mi nikdo nevymluvi.
No tak pokud jsi chtěl jezdit okolo 2000 otáček,pak jsis měl koupit nějaký vysokoobjemový motor V8 třeba nějakou 7,5.Moderní motory jsou vysokoobrátkové a mnohem více jim škodí podtáčení,než vytáčení.Ježdění stylem,kdy po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň otáčky padají pod 1700 je kurvení motoru a pochopitelně i dvouhmota dosdává mnohonásobně větší čočku.Pochopitelně záleží i na konstrukci motoru,ale obecně čím méně válců,tím nevyváženější chod motor má a tím vyšší otáčky je potřeba držet,aby se chod zklidnil.Ale klidně si dále podtáčejte,ono výměna spojky a dvouhmoty není úplně špatný kšeft. :ROFL:

Možná by bylo dobré si pročíst základy fungování spalovacího motoru a vědět něco více,než jen to,že motor dělá vrrm vrrm :wink:

Matýsek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha City
Vůz: S40

spotřeba

Příspěvek od Matýsek »

Teflon_490 píše:Coze? Jakej vliv ma zarazena rychlost na natahovani pruzin v dvouhmote, dyt ten prenos sily pres ni musi byt stejnej jak na trojku tak na ctverku.

Pokud jedu na čtyrku 50, tak z motoru musim logicky "odebírat" vyšší točivej moment než na trojku při stejný rychlosti. Vyšší moment -> větší síly namáhají pružiny + potom ty vibrace.
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé