MOTOR: Únik oleje

  • Autor
  • Zpráva
Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Těhle debat na téma značka a kvalita olejů tady proběhlo už tolik, že mě to utvrdilo pouze v tom, že ať naleju do motoru 5W40 od jakkéhokoliv většího výrobce tak mu rozhodně neuškodím. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Lachtan - konečne normálna odpoveď, ale predsa len po výmene treba odsledovať, čo sa deje s olejovou náplňou pokiaľ si človek nie je istý, čo tam bolo pred tým 5W-40
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

proto ted budu lit 10W 40 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Jarda S40 píše:
kavka píše:Nekecám,byly tam takové drobné šupinky.
Šupinky čeho? A jaký vůz? Nebyl to Saab Turbo?
Tamto nebyly šupinky, spíš to vypadalo jako smíchanej prach s olejem a napečenej. Na povrchu mastný a uvnitř tuhýa suchý. Něco jako obsah odstředivého filtru oleje!
Fakt si myslíte,že jsem takový tupec?byla to oktávka 1,6,slabší,po rozborce byl motor vyleštěný jak zrcadlo,všechen kal a usazeniny ležely ve vaně a nalepené na sacím koši.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

.......no vo vani leží bordel vtedy, keď je motor a olej v ňom v kľude, či nie ? A pri rozoberaní je predsa v kľude, počas prevádzky tan bordel v ňom cirkuluje, aj keď obtokom cez olejový filter a tie čiastočky, ktré sa dostanú cez sací kôš......
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Igor píše:.......no vo vani leží bordel vtedy, keď je motor a olej v ňom v kľude, či nie ? A pri rozoberaní je predsa v kľude, počas prevádzky tan bordel v ňom cirkuluje, aj keď obtokom cez olejový filter a tie čiastočky, ktré sa dostanú cez sací kôš......
Teda nevím co jste kdo opravovali nebo viděli,ale i když jsem měnil olej na autě po 40000km tak nikdy žádné šupiny ve vaně nebyly.Olej může být s velkým obsahem karbonu ale nikdy!!! opakuji nikdy nemají z čeho být šupiny!!!
Jediné šupiny co jsem viděl byly z vytečených šálů na ojnicích když si chlapík myslel že ta červená kontrolka s olejničkou je jen na osvětlení palubovky!!!

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Ty šupinky se objevily až po nalití vysoce kvalitního oleje,a najetí okolo sta kilometrů,možná i více,do motoru,který jezdil sto tisíc na obyčejný minerál.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

kavka píše:Ty šupinky se objevily až po nalití vysoce kvalitního oleje,a najetí okolo sta kilometrů,možná i více,do motoru,který jezdil sto tisíc na obyčejný minerál.
Rozuměj!Ty šupiny se prostě nemají kde vzít!!!

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Opravdu nejsem takový tupec,na klice nebyla známka opotřebení,vyčistil jsem to a jezdí to dodnes,
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

kavka píše:Opravdu nejsem takový tupec,na klice nebyla známka opotřebení,vyčistil jsem to a jezdí to dodnes,
Nikdy jsem o tobě nepochyboval jen konstatuji fakta. :wink:

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

supinky nesupinky, ja som pocul ze nieje dobre liat do motora nad 200000km plnu syntetiku...tot som pocul...netusim co je natom pravdy?!
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

dod píše:supinky nesupinky, ja som pocul ze nieje dobre liat do motora nad 200000km plnu syntetiku...tot som pocul...netusim co je natom pravdy?!
Tady záleží jak se s ním zacházelo, já mám najeto něco přes 260 000 km, olej Mobil 5 W 40 , do 250 000 km 0 W 40 , motor jak nový a spotřeba oleje na 15 000 km 0,3 l oleje
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:
dod píše:supinky nesupinky, ja som pocul ze nieje dobre liat do motora nad 200000km plnu syntetiku...tot som pocul...netusim co je natom pravdy?!
Tady záleží jak se s ním zacházelo, já mám najeto něco přes 260 000 km, olej Mobil 5 W 40 , do 250 000 km 0 W 40 , motor jak nový a spotřeba oleje na 15 000 km 0,3 l oleje
Taky mám s Mobilem jen ty nejlepší zkušenosti.

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 14 roků
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

martinopel máš pravdu v tom, že ak motoru dávaš ten istý olej, môže mať aj 400000 km a žiadne šupinky tam nenájdeš, len ak kompozíciu z ložísk. Problém vzniká, ak motor jazdil cca 100000 a viac na minerál, aj keď kvalitny 15W 40 a potom tam naleješ syntetiku 5W 40 alebo 0W 40 a pod. Poviem príhodu. Pred asi rokom ma poprosil sused, či by som sa mu nepozrel na motor Mazdy 323, ročník asi tak 98 - 99 s tým, že mu nejako klepú ventily. Dal som dole viko ventilov a to čo som tam našiel chlapi, tak to vám prajem vidieť - resp. neprajem. V hlave teda okolo pružín, v rohoch, kde olej až tak nesteká späť do vane niečo ako čierny tvrdý hrubý piesik, z vnútornej strany vika ventilov sa odlupovala stvrdnutá vrstva čiernej šupiny ako alobal, krušilo sa to na malé kúsky. Zavolal som chlapíka do garáže a ukázal som mu to - má asi 60 rokov. Jaho odpoveď na moje otázky bola : "Vyhral som na plese v tombole 4 litre oleja Castrol Magnatec, tuším 5W - 40, fullsyn. Pradtým sa tam lialo ESSO 15W-40, minerál, auto malo najazdených nejakých 80 000 km. On si ten olej sám vymenil s tým, že má perfektnú kvalitu v aute a vydrží to 20 000 km. Potom na jeho želanie prebehla oprava, vaňa dole.....výplach WAP-kou, aj hlavy bez demontáže, cez otvory na sviečky do válcov na 24 hodín čistý letecký kerosín, aby do rozpustilo aj v stieracích krúžkoch, poskladať, naliať 15W - 40 a takto sa nastavili "sami" aj ventily.......takže o tom to je. Ale netvrdím, že to zo zásady musí urobiť každý motor...nie som vševed, ako tu niekto o mne písal.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

dod píše:supinky nesupinky, ja som pocul ze nieje dobre liat do motora nad 200000km plnu syntetiku...tot som pocul...netusim co je natom pravdy?!
Všiml jsem si, že ve Volvu dávají do motorů stále hudtší olej podle ujetých km. Třeba moje dávali do 100kkm olej 0W40 a poto 5W40. U jiných jsem zase slyšel i o 10W40 a 15W40. Tak nevím! :cry: Martin - četl jsemkdesi o zadírání motorů Saab turbo z důvodu přílišné blízkosti turba u klik. skříně. Byla od něj prý rozpálená stěna skříně a na tom místě se napékal olej. Proto jsem se i ptal Kavky, ne že bych pochyboval o jeho inteligenci. Ale chytá dobře.
Ad šupinky - nevím, měl jsem Felici, najeto 130kkm na olej 15W40 a při seřizování ventilů jsem si nikdy nevšiml, že by na ventilovém víku nebo hlavě bylo něco jiného než olej různé barvy podel toho, jak byl starý. takže opravdu netuším, kde by se tam co vzalo. :?: Po něčem napáleném ani stopy.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2056
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Ač nerad, musím opravit JarduS40 :) :

Oleje 0W-40, 5W-40,10-W40, 15W-40 i jednorozsahový olej SAE 40 mají při provozní teplotě (cca 100 st.Celsia) stejnou viskozitu, ale tyto oleje za studena jsou v uvedeném pořadí hustější a hustější.

Tím, že mechanici do starších motorů dávají oleje s vyšším číslem před "W" (tzn. že studený olej je hustější), může mít několik vysvětení:
- mechanici vědí něco, co nevím já
- horší startovatelnost v zimě je mazaně zdůvodňována různými závadami, které jsou neustále "opravovány" a mechanici mají práci i peníze
- oleje s vyšším číslem před "W" jsou obvykle levnější, ale když se to náležitě "okecá", tak se víc vydělá
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jano
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: BA

Re: Únik oleje

Příspěvek od Jano »

Bublifuk píše:Mám docela velkej problém a chtěl bych se zeptat, jestli se s něčím podobným někdo setkal a jak to řešil.
Koupil jsem předloni V40 2.0T, r.v. 1999, údajně najeto 102 000 km. Na první pohled nevypadala špatně. Jen se nám nelíbil olej co do toho dával původní majitel. Prej Mogul 10W40. Doma jsem ho vypustil a na doporučení nalil Penzoil 5W40. Po čase se olej začal ztrácet do motoru. :( Vyměnili jsme s mojim dvorním mechanikem těsnění na ventilech (totálně v pr..li), rozvoďák, atd. Po ujetí asi 3000 km se mi zdá, že olej záčíná zase mizet. :evil: Motor je suchej, nikde jsem nic nenašel, že by tek olej. Zatím jsem po opravě jezdil jenom kratší cesty, v sobotu jedu lyžovat do Alp, tak uvidíme, jak se bude chovat na delší cestě. Potom mě už jenom napadá výměna sítíracích kroužků. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost? Nebo kolik to tak může stát?
Jinak je auto v pohodě.
Díky za každou radu.
Ahoj,
ja mam rovnako V40 2.0T 99, jazdim na nom rok a zralo mi to ca pol az jeden liter oleja na 2 tis. km + nejake klepanie na vonobehu a teraz mi to aj zacal kvapkat olej, cize asi nieco podobne ako mas ty, okrem sa mi zdalo ze mi dymi viac ako by malo. Len teraz bolo dost chladno takze cert vie a bolo to sive takze som nestresoval.
Olej davam Castrol TXT softec plus 5W30, neviem co v nom bolo predtym ale myslim, ze je to celkom fajn.
Zhodou okolnosti som ho dal minuly tyzden do servisu a vyriesili mi problem :-)
Turbo bolo rozbite a olej zacal presakovat, dovod bol vraj ten, ze sa mi zaniesol katalizator a nebolo optimalne odsavanie spalin.
Skoro som padol na zadok oprava 75 tis. SKK (turbo 45, kat 25)
Okrem toho bola ovolnena nejaka trubica na bloku motora a po case sa vibraciami ohol srob, takze aj to klepalo a odvratnie toho srobu nie je nic lacne.
Dufam ze ty to vyriesis lacnejsie :-)
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:Ač nerad, musím opravit JarduS40 :) :

Oleje 0W-40, 5W-40,10-W40, 15W-40 i jednorozsahový olej SAE 40 mají při provozní teplotě (cca 100 st.Celsia) stejnou viskozitu, ale tyto oleje za studena jsou v uvedeném pořadí hustější a hustější.

Tím, že mechanici do starších motorů dávají oleje s vyšším číslem před "W" (tzn. že studený olej je hustější), může mít několik vysvětení:
- mechanici vědí něco, co nevím já
- horší startovatelnost v zimě je mazaně zdůvodňována různými závadami, které jsou neustále "opravovány" a mechanici mají práci i peníze
- oleje s vyšším číslem před "W" jsou obvykle levnější, ale když se to náležitě "okecá", tak se víc vydělá
Stando, opravovat mě nemusíš, což ti jistě udělá radost :lol: . O té viskozitě při pracovní teplotě samozřejmě vím, říkal jsem to jen na ukázku a k zamyšlení. Nevím proč to tak je, ale děje se to. Nicméně pokud vyzpovídáš mechaniky, získáš od každého jinej názor. Jeden přísahá na Mobil, jinej Castrol, další Shell, někdo jenom na "plnou syntetiku" a podobně. No pokud spolu budeme mluvit soukromě (a to budeme, neb ti budu volat a přát k vánocům), připomeń mi to, probereme to. Mám ještě jiné argumenty, jež zde nechci ventilovat. :wink:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Únik oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Jano píše:
Bublifuk píše: Turbo bolo rozbite a olej zacal presakovat, dovod bol vraj ten, ze sa mi zaniesol katalizator a nebolo optimalne odsavanie spalin.
Skoro som padol na zadok oprava 75 tis. SKK (turbo 45, kat 25)
Okrem toho bola ovolnena nejaka trubica na bloku motora a po case sa vibraciami ohol srob, takze aj to klepalo a odvratnie toho srobu nie je nic lacne.
Dufam ze ty to vyriesis lacnejsie :-)
Za ty prachy si mohl mít i kat sportovní plochý se sníženým odporem průtoku plynů. Nebo ušetřit tak třetinu ceny, pokud bys ho vzal v náhradě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Únik oleje

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jano píše:
Za ty prachy si mohl mít i kat sportovní plochý se sníženým odporem průtoku plynů. Nebo ušetřit tak třetinu ceny, pokud bys ho vzal v náhradě.
Rada dobrá, ale pozdě! No měl se tady nejdřív zeptat :wink: .

Jano
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: BA

Příspěvek od Jano »

Momentalne je stale v servise, predpokladam, ze chlapik zatial nic neobjednaval. Len v piatok mi vedel povedat co je vo veci a dat cenu na odsuhlasenie. ak viete nieco poradit tak nekladiem odpor :-)
S autom som mimoriadne spokojny a taketo opravy beriem ako dan za ojazdene auto, za tu cenu plus opravy nove auto s rovnakym parametrami urcite nekupim.
Mimo, k oprave som sa postavil, tak ze najlepsie je mat original a neriesit to.
Co bolo myslene s tou tretinovou usporou? Lebo taka palka pred viancami strasne boli :-(
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jano píše:Momentalne je stale v servise, predpokladam, ze chlapik zatial nic neobjednaval. Len v piatok mi vedel povedat co je vo veci a dat cenu na odsuhlasenie. ak viete nieco poradit tak nekladiem odpor :-)
S autom som mimoriadne spokojny a taketo opravy beriem ako dan za ojazdene auto, za tu cenu plus opravy nove auto s rovnakym parametrami urcite nekupim.
Mimo, k oprave som sa postavil, tak ze najlepsie je mat original a neriesit to.
Co bolo myslene s tou tretinovou usporou? Lebo taka palka pred viancami strasne boli :-(
Katalyzátory vyrábí jen pár firem jak do prvovýroby, tak do prodeje ND do skladů a prodejen neznačkových. Takže z druhovýroby se dá koupit kat is potrubím kolem 10 až 15 tis. kč a je jak originál, že kromě nápisu nepoznáš rozdíl. Nebo 3,5 až 8 tis. v náhradě, ten se ovšem musí přivařit na originál potrubí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Bublifuk
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bradlecká Lhota 97

Re: Únik oleje

Příspěvek od Bublifuk »

Ahoj,
ja mam rovnako V40 2.0T 99, jazdim na nom rok a zralo mi to ca pol az jeden liter oleja na 2 tis. km + nejake klepanie na vonobehu a teraz mi to aj zacal kvapkat olej, cize asi nieco podobne ako mas ty, okrem sa mi zdalo ze mi dymi viac ako by malo. Len teraz bolo dost chladno takze cert vie a bolo to sive takze som nestresoval.
Olej davam Castrol TXT softec plus 5W30, neviem co v nom bolo predtym ale myslim, ze je to celkom fajn.
Zhodou okolnosti som ho dal minuly tyzden do servisu a vyriesili mi problem :-)
Turbo bolo rozbite a olej zacal presakovat, dovod bol vraj ten, ze sa mi zaniesol katalizator a nebolo optimalne odsavanie spalin.
Skoro som padol na zadok oprava 75 tis. SKK (turbo 45, kat 25)
Okrem toho bola ovolnena nejaka trubica na bloku motora a po case sa vibraciami ohol srob, takze aj to klepalo a odvratnie toho srobu nie je nic lacne.
Dufam ze ty to vyriesis lacnejsie :-)[/quote]

Turbo jsem taky musel měnit. Měl jsem ho na diagnostice ve firmě Turbo Berounský (myslím, že je to Stará Boleslav) a byla špatná škrtící klapka. Okamžitě mi nabídl nový za 45 tis. Kč. Zdálo se mě to nějak drahý, tak jsem obvolal Volvo servisy a turbo mě přišlo na 24 500 Kč. A starý turbo jsem tam nechal.
_________________
Volvo V40, rok výroby 2004, motor 2.0T

Jano
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: BA

Příspěvek od Jano »

Viete nieco o tom, ze by autorizovane servisy Volvo odkupovali poskodene suciatky pokial kupujes nove?
Pocul som totiz taku famu, ze ich stahuju do SWE al. co, aby pracovali na zvysovani kvality ??? Zdroj agentura JPP (niekto v krcme, teraz ma to napadlo, ked si spominal, ze si vyhodne dostal nove T a stare si tam nehal)
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

myslim, ze to funguje ako u inych repasovatelych suciastok - stare nechas, repasnute druhe si odvezies.. Kazdopadne existuju aj specializovane firmy na repasi turbin, mozno tudy vede cesta ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“