MOTOR: Únik oleje

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Bublifuk
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Bradlecká Lhota 97

MOTOR: Únik oleje

Příspěvek od Bublifuk »

Mám docela velkej problém a chtěl bych se zeptat, jestli se s něčím podobným někdo setkal a jak to řešil.
Koupil jsem předloni V40 2.0T, r.v. 1999, údajně najeto 102 000 km. Na první pohled nevypadala špatně. Jen se nám nelíbil olej co do toho dával původní majitel. Prej Mogul 10W40. Doma jsem ho vypustil a na doporučení nalil Penzoil 5W40. Po čase se olej začal ztrácet do motoru. :( Vyměnili jsme s mojim dvorním mechanikem těsnění na ventilech (totálně v pr..li), rozvoďák, atd. Po ujetí asi 3000 km se mi zdá, že olej záčíná zase mizet. :evil: Motor je suchej, nikde jsem nic nenašel, že by tek olej. Zatím jsem po opravě jezdil jenom kratší cesty, v sobotu jedu lyžovat do Alp, tak uvidíme, jak se bude chovat na delší cestě. Potom mě už jenom napadá výměna sítíracích kroužků. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost? Nebo kolik to tak může stát?
Jinak je auto v pohodě.
Díky za každou radu.
_________________
Volvo V40, rok výroby 2004, motor 2.0T

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Únik oleje

Příspěvek od Honza »

Bublifuk píše:Mám docela velkej problém a chtěl bych se zeptat, jestli se s něčím podobným někdo setkal a jak to řešil.
Nedávno se to tu řešilo. A taky přichází v úvahu turbo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

typoval bych písty.u těchto ročníků dost častý jev.volvo už má inovované písty.v druhovýrobě ne.jeden píst stojí 3000 kč.

Bublifuk
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Bradlecká Lhota 97

Příspěvek od Bublifuk »

Problém začal až po výměně na lepší olej (Penzoil plná syntetika, před tím polo syntetika a jěšte nějaká sračka) a po ujetí asi 10 000 km. Odešlo těsnění na ventilech (bylo úplně ztvrdlý) a bylo to tam pěkně zakarbonovaný. Něco podobnýho se mohlo stát i v turbu. Myslím, že by změna oleje neměla mít takový vliv na písty. Netvrdím, že to písty nemůžou bejt, ale podle charakteru závady bych to typoval spíš na turbo.
Ale jinak díky.
_________________
Volvo V40, rok výroby 2004, motor 2.0T

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Bublifuk píše: ale podle charakteru závady bych to typoval spíš na turbo.
Ale jinak díky.
Tak se zkus podívat do hadice za turbo,mastná by bejt měla ale tak nějak přiměřeně.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Bublifuk píše:Problém začal až po výměně na lepší olej (Penzoil plná syntetika, před tím polo syntetika a jěšte nějaká sračka) a po ujetí asi 10 000 km. Odešlo těsnění na ventilech (bylo úplně ztvrdlý) a bylo to tam pěkně zakarbonovaný. Něco podobnýho se mohlo stát i v turbu. Myslím, že by změna oleje neměla mít takový vliv na písty. Netvrdím, že to písty nemůžou bejt, ale podle charakteru závady bych to typoval spíš na turbo.
Ale jinak díky.
no, kdyz jsi zacal lit ridsi olej, ktery ma urcite i lepsi aditiva (ktera rozpousteji karbon a podobny usazeniny), tak jsi skoncil jako Olin, ktery udelal to same co Ty a behem 5000km dolil 3 litry oleje
a muzes zacit pretesnovat motor
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

bidak píše:no, kdyz jsi zacal lit ridsi olej, ktery ma urcite i lepsi aditiva (ktera rozpousteji karbon a podobny usazeniny), tak jsi skoncil jako Olin, ktery udelal to same co Ty a behem 5000km dolil 3 litry oleje
a muzes zacit pretesnovat motor
jo jo, to same jsem udelal na starem aute - audi - a pruvodni jev byl ze to rozpustilo usazeniny, ktere "tesnily" a problem byl na ceste ...., na druhou stranu, diky tomuto problemu jsem to prodal a koupil VOLVO, a nyni jsem stastny jak blecha ...... :-) .... nebo radsi 2 blechy :-)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

...urobil si zásadnú chybu, ak si vymenil pôvodný olej za synetiku (5W). Prešlo mi cez ruky veľa motorov a stále sa to potvrdilo. Buď rád, že si nezadrel kľukovku od slabého tlaku oleja z dôvodu pripchatého olejového filtra od usadenín, ktoré rozpustil 5W olej. Ak chceš problém odstrániť úplne, musíš rozhodiť motor, vymeniť piestné krúžky (všetky) aj ojničné ložiská(aby po zvýšení tlakov hore neodišli tie staré), motor dokonale vyčistiť, zložiť a potom olej 5W. Škoda, že si sa neporadil s ozajstným odborníkom. Ja som napr. prešiel z 10W-40 na 5W-40 tak, že pred výmenou som do oleja vlial prípravok na rozpúšťanie karbónov o ostatných chemických prvkov v starom oleji od STP. Nechal som motor s občasným pridávaním plynu bežeť dak pol hodiny. Dokonale horúci olej som vypustil, nechal som starý filter, nalial nový olej 4W-40, odjazdil asi 400 km, potom nový olej + nový filter. Motor je čistý ako z fabriky, nežerie ani kvapku a má už 210 tis. km. U teba to môže byť aj to turbo, ja nemám turbo motor. Tak veľa zdaru......
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Igor píše:...urobil si zásadnú chybu, ak si vymenil pôvodný olej za synetiku (5W). Prešlo mi cez ruky veľa motorov a stále sa to potvrdilo. Buď rád, že si nezadrel kľukovku od slabého tlaku oleja z dôvodu pripchatého olejového filtra od usadenín, ktoré rozpustil 5W olej. Ak chceš problém odstrániť úplne, musíš rozhodiť motor, vymeniť piestné krúžky (všetky) aj ojničné ložiská(aby po zvýšení tlakov hore neodišli tie staré), motor dokonale vyčistiť, zložiť a potom olej 5W. Škoda, že si sa neporadil s ozajstným odborníkom. Ja som napr. prešiel z 10W-40 na 5W-40 tak, že pred výmenou som do oleja vlial prípravok na rozpúšťanie karbónov o ostatných chemických prvkov v starom oleji od STP. Nechal som motor s občasným pridávaním plynu bežeť dak pol hodiny. Dokonale horúci olej som vypustil, nechal som starý filter, nalial nový olej 4W-40, odjazdil asi 400 km, potom nový olej + nový filter. Motor je čistý ako z fabriky, nežerie ani kvapku a má už 210 tis. km. U teba to môže byť aj to turbo, ja nemám turbo motor. Tak veľa zdaru......
To co tady plácáte jsou totální nesmysly.Už se to tady několikrát probíralo!!!To co popisujete(ucpání filtru usazeninami) je možné pokud přejdete z oleje bez detergentů,dříve označovány jako A (např. M6A),na olej řady AD (M6AD) což jsou dnes prakticky všechny.Může se do jisté míry stát,že řidší olej bude u staršího motoru ubývat rychleji,ale všechny oleje jsou navźájem mísitelné,takže nikdy (pokud nemáte závodní motory) nezadřete motor tím,že nalijete jinou třídu,a už vůbec ne pokud nalijete olej kvalitnější!!!
To že motor propláchneš je sice hezké,ale po cca 20-30000km i když naleješ nový olej a nastartuješ bude olej černý!!!Navíc tím že bys použil čistič by spotřeba spíše stoupla!!! Takže zkus nějakou jinou pohádku!!!

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Á, Igor je další olejový guru... :roll:

Myslíš, Martine, že věří taky na čápa? :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Á, Igor je další olejový guru... :roll:

Myslíš, Martine, že věří taky na čápa? :lol:
Někdy se nestačím divit !!!

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

tak si tam teda lejte aj Fritol chlapi, nebudem sa samozrejme s vami hádať na tému olej. Len moje skúsenosti to mnohokrát potvrdili, mám 42 rokov, 8 rokov som pracoval ako mechanik v Taliansku v Rimini v servise Land Rover - Volvo, mojou doménou boli motory a podvozkové skupiny. Veľa motorov som kvôli tomu rozoberal a dával do poriadku. Takže nič v zlom, ale lejte tam, čo uznáte za vhodné. A vážim si aj vašu odbornú kritiku, len keby k niečomu viedla....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Musím k tomu taky něco říct,nedávno jsem řešil jednu káru,co do ní lili 15W40,na ten to jezdilo snad sto tis.km,pak nějaký neotřelý mechanik co v autorizovaném servisu pošetřil 5W40,ho tam nalil,rozpustilo to všechny usazeniny a zalepilo to sací koš.Naštěstí hned jak se rožla červená kontrolka,tak zhasl motor,takže se to podařilo zachránit.
Naposledy upravil(a) kavka dne 03 pro 2006 17:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

....a ešte, vy čo tu píšete tie odborné rady : koľko motorov ste mali rozobratých a koľkokrát ste vydeli, čo môže nesprávny olej urobiť za paseku....aj v drážkach piestných krúžkov atd. ....nechcem pokračovať, len som chcel poradiť mysliac si, že toto je seriózne fórum na výmenu skúseností
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Igor píše:....a ešte, vy čo tu píšete tie odborné rady : koľko motorov ste mali rozobratých a koľkokrát ste vydeli, čo môže nesprávny olej urobiť za paseku....aj v drážkach piestných krúžkov atd. ....nechcem pokračovať, len som chcel poradiť mysliac si, že toto je seriózne fórum na výmenu skúseností
No sice nemám 8miletou praxi v servisu Volvo-Landrover,ani mi není 42,ale motorů jsem pár dělal,převážně závodní úpravy.Pokud opravdu byly takové problémy jak popisuješ,pak to asi svědší o nekvalitnosti Landrover Volvo!!!
Mé auta mají okolo 400000,a pokaždé do auta leju Mobil 1 5w50 nebo 0w40,a nikdy nebyl problém.Asi mám štěstí.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Já jsem teda před lety dělal na Tatrách (osobních) a to stylem 3 měsíce demontáž motorů, tři měsíce montáž (GO), totéž převodovky (tam jsem zkejsnul 6 měsíců - přelom roku), pak tři měsíce výměny agregátů za GO (dopoledne jedno auto a odpoledne druhé), poté tři měsíce tzv. servis - závady všeho druhu a tak podobně. Takže jsem z té pakárny utekl. Nicméně jsem tam demontoval minimálně 100 - 150 motorů. Mohu říct, že ty problémy se "šmírem", tlustou usazenou vrstvu černého čehosi, co šlo jen oškrábat a muselo se to louhovat v horké páře, měly opravdu jen ty motory bez aditivovaných olejů. Již motory, které používaly tehdy skvělý olej "Super Mogul" byly sice špinavé, ale neměly úsady. Takže se mi nechce věřit, že by dnešní oleje zase způsobovaly ty usazeniny, jako neaditivované oleje před cca 30 lety :roll: Navíc až tak velké usazeniny, že by ucpaly sací koš? :?:

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Nekecám,byly tam takové drobné šupinky.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

kavka píše:Nekecám,byly tam takové drobné šupinky.
A nebyly to vytečené šálky???Ono kdo nemaže nejede!!! :lol:A ucpaný sací koš???To ani u přechodu A vs AD se toto nestávalo!!!
Takže problém bych hledal jinde než v samotném oleji!!!
Naposledy upravil(a) GDPR_user dne 03 pro 2006 21:04, celkem upraveno 1 x.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Igore, tvoje třetí věta: "Buď rád, že si nezadrel kľukovku od slabého tlaku oleja z dôvodu pripchatého olejového filtra od usadenín, ktoré rozpustil 5W olej." tě usvědčuje z naprosté neznalosti. Dovol, abych ti doplnil vzdělání:
Každý olejový filtr je vybaven obtokovým ventilem, který přepouští olej v případě, kdy je vložka filtru zanesena nebo když je olej ztuhlý. NIKDY tedy nemůže dojít k takovému snížení tlaku oleje za filtrem, aby to ohrozilo mazání motoru.
Mazání motoru může ohrozit třeba nízká HTHS viskozita použitého oleje.

To, že jsi někde nějak dlouho montoval motory a podvozky ještě neznamená, že tomu rozumíš. Pouze víš, jak motor rozmontovat a smontovat a jak uvnitř vypadá. Ale fundované závěry lze vyvozovat na základě teoretických znalostí a vědomostí, které ty nemáš. Proč by taky mechanik kuchal olejový filtr, aby se podíval co všechno obsahuje - za to peníze nedostane.

Jestli si chceš rozšířit obzory, tak můžeš tady (je tam i HTHS viskozita):

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

kavka píše:Nekecám,byly tam takové drobné šupinky.
Šupinky čeho? A jaký vůz? Nebyl to Saab Turbo?
Tamto nebyly šupinky, spíš to vypadalo jako smíchanej prach s olejem a napečenej. Na povrchu mastný a uvnitř tuhýa suchý. Něco jako obsah odstředivého filtru oleje!

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Igore, tvoje třetí věta: "Buď rád, že si nezadrel kľukovku od slabého tlaku oleja z dôvodu pripchatého olejového filtra od usadenín, ktoré rozpustil 5W olej." tě usvědčuje z naprosté neznalosti. Dovol, abych ti doplnil vzdělání:
Každý olejový filtr je vybaven obtokovým ventilem, který přepouští olej v případě, kdy je vložka filtru zanesena nebo když je olej ztuhlý. NIKDY tedy nemůže dojít k takovému snížení tlaku oleje za filtrem, aby to ohrozilo mazání motoru.
Mazání motoru může ohrozit třeba nízká HTHS viskozita použitého oleje.

To, že jsi někde nějak dlouho montoval motory a podvozky ještě neznamená, že tomu rozumíš. Pouze víš, jak motor rozmontovat a smontovat a jak uvnitř vypadá. Ale fundované závěry lze vyvozovat na základě teoretických znalostí a vědomostí, které ty nemáš. Proč by taky mechanik kuchal olejový filtr, aby se podíval co všechno obsahuje - za to peníze nedostane.

Jestli si chceš rozšířit obzory, tak můžeš tady (je tam i HTHS viskozita):

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
Dík za odkazy nemohl jsem si vzpomenout.
Doporučuji přečíst a pak mluvit!!!

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:To, že jsi někde nějak dlouho montoval motory a podvozky ještě neznamená, že tomu rozumíš. Pouze víš, jak motor rozmontovat a smontovat a jak uvnitř vypadá. Ale fundované závěry lze vyvozovat na základě teoretických znalostí a vědomostí, které ty nemáš. Proč by taky mechanik kuchal olejový filtr, aby se podíval co všechno obsahuje - za to peníze nedostane.
Problémem také bývá, že se ten mechanik nedoyví, na jaký olej to auto opravdu jezdilo. Teda pokud není pravidelně serrvisováno ve značkovém servisu a nemají k tomu záznamy. A pokus je servisováno, tak tam byl asi vždy olej předepsaný, takže není potřeba takový motor generálkovat. Taky by mě zajímalo, kolik lidí si nechá motor po najetí třeba 250 kkm generálkovat ve Volvu? To bude asi 10 let staré auto a nejspíš dostane motor z vrakoviště, ne? Alespoň tady neznám nikoho, snad Travex, ale svépomocí.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Doplněk pro JarduS40:

Jasně, motor 603 má obtokové ventily přímo v bloku motoru, tam, kde je kryt rozvodu 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jery
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Odry

Re: Únik oleje

Příspěvek od Jery »

Bublifuk píše:Jen se nám nelíbil olej co do toho dával původní majitel. Prej Mogul 10W40. Doma jsem ho vypustil a na doporučení nalil Penzoil 5W40. Po čase se olej začal ztrácet do motoru.
Prostá otázka, z čeho usuzuješ že mogul 10W40 je špatný olej a že se olej v tom motoře začal ztrácet až po přechodu na penzoil a neztrácel se už ten mogul? Nakonec taky můžeš přijít na to že to s olejem nemá nic společného a že to je jinou závadou, jako že třeba někteří odborníci jsou schopni k tomu oleji přidávat lubri a další podobné rádoby zlepšováky a pak se diví že místo aby to motoru pomohlo jak říkají v reklamě tak můžou dělat generálku. A více než značka výrobce by tě měla zajímat spesifikace a třída oleje než třeba tvrdit že nejlepší olej je např. Castroll jinak http://www.oleje.cz tam je to vysvětlené celkem pěkně, ale reklama vládne světu. "co je opravdu kvalitní nepotřebuje reklamu a prodává se samo" :D
_________________
Volvo je Volvo a BMW je BMW, ostatní sou jenom auta. Proto máme obojí :-D
Volvo 744 B230E rv.87--BMW E30 316i coupe rv.89

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

...každému je jasné, že každý prietokový filter má poistný obtok, nič nové pod slnkom. Neveril by si, ako vyzerá motor (aj volvo), ktorý jazdil na 15W oleji a potom zrazu na 5W oleji. V olejovej vani spústu mechanických zatvrdnutých čiernych kalov, ak to cirkulovalo bipasom - obtokom, dostávalo sa to všade, teda aj do kľukovky, k vačkovým hriadeľom, všade ryhy, čerpadlo strácalo na tlakoch a pod. Ja netvrdím, že vy nemáte pravdu, každý tu má kúsok pravdy a nie je pekné, keď jeden mechanik na druhého nadáva. Každá porucha má svojú prvotnú príčinu - popisovanom prípade je to chemizmus oleja. Áno, všetky súčasné oleje sú miešateľné, ale čo z usadeninami, ktorých základom sú nenasýtené kyseliny ? Prípravky na preplach motorov obsahujú okrem kerosinu (nafty ak chcete) aj rozpúšťadlá nenasýtených kyselín, ktoré sa práve pri zámene oleja za syntetický usadia, zatvrdnú a môžu narobiť bordel. Keby som takéto prípady neopravoval, nerobil by som tu zo seba šaška. Záverom len toľko, že nie je dobré počas prevádzky motora meniť druh oleja.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
This topic is 12 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“