
Příčinu proč odešlo budu řešit až ho vymontujeme, nápad bych měl, rok se flákalo na 0.9 baru a nebylo vyzkoušený co udělá až se doladí zbytek a pustí se naplno (cca 1.4baru), takže mohlo bejt klidně chycený.
Teď mi jde o to, jestli kvůli tomu mám měnit olej a filtr.
V autě jsem čerstvě přešel na z Mobilu 10W40 na Mobil 1 5W50, na tu náplň mám najeto 1000km, a podle všeho turbo odešlo na ložiskách. Je nutný/vhodný měnit olej?
Jeden poznatek: při prvních třech tankováních, tj cca do 800km olej takřka nebyl vidět na měrce, jak byl průzračný. Teď po dalších 200km a kolapsu turba má olej na měrce medovou až lehce kouřovou barvu. Klidně to taky může být tím, že se motor po přechodu na Mobil 1 vypláchnul.
Bojím se hlavně o čerpadlo, který je ještě před filtrem.