 V zátahu jsem uslyšel pískání jako od zubní vrtačky, tak jsem chvíli přemejšlel, jestli se mi už zase nepovolil vejfuk.... Ještě jsem to párkrát prošláp, znělo to jak forsáž u stíhačky, tak mi bylo jasný, že je konec.... sundal jsem nohu z plynu a opatrně dojel domů. Ještě když jsem auto odstavoval, bylo slyšet že se turbo točí, takže kola se nejspíš nerozlítly.
 V zátahu jsem uslyšel pískání jako od zubní vrtačky, tak jsem chvíli přemejšlel, jestli se mi už zase nepovolil vejfuk.... Ještě jsem to párkrát prošláp, znělo to jak forsáž u stíhačky, tak mi bylo jasný, že je konec.... sundal jsem nohu z plynu a opatrně dojel domů. Ještě když jsem auto odstavoval, bylo slyšet že se turbo točí, takže kola se nejspíš nerozlítly.Příčinu proč odešlo budu řešit až ho vymontujeme, nápad bych měl, rok se flákalo na 0.9 baru a nebylo vyzkoušený co udělá až se doladí zbytek a pustí se naplno (cca 1.4baru), takže mohlo bejt klidně chycený.
Teď mi jde o to, jestli kvůli tomu mám měnit olej a filtr.
V autě jsem čerstvě přešel na z Mobilu 10W40 na Mobil 1 5W50, na tu náplň mám najeto 1000km, a podle všeho turbo odešlo na ložiskách. Je nutný/vhodný měnit olej?
Jeden poznatek: při prvních třech tankováních, tj cca do 800km olej takřka nebyl vidět na měrce, jak byl průzračný. Teď po dalších 200km a kolapsu turba má olej na měrce medovou až lehce kouřovou barvu. Klidně to taky může být tím, že se motor po přechodu na Mobil 1 vypláchnul.
Bojím se hlavně o čerpadlo, který je ještě před filtrem.





 . Co se jí nedá upřít je že díky moderní konstrukci se na tak velký turbo sbírá v ještě nižších otáčkách než předchozí o poznání menší 16T, ale to je stejně celkem k ničemu, protože v malých otáčkách jí musí řídící jednotka krotit, jinak by to začalo žrát veškerý další články v řetězci: spojka, převodovka, poloosy, gumy...
 . Co se jí nedá upřít je že díky moderní konstrukci se na tak velký turbo sbírá v ještě nižších otáčkách než předchozí o poznání menší 16T, ale to je stejně celkem k ničemu, protože v malých otáčkách jí musí řídící jednotka krotit, jinak by to začalo žrát veškerý další články v řetězci: spojka, převodovka, poloosy, gumy...





 Přitom ta radiální je jen o něco větší než u zdravýho turba. Žádnej olej ani piliny a špony v sání.
 Přitom ta radiální je jen o něco větší než u zdravýho turba. Žádnej olej ani piliny a špony v sání. sorry, takze s K24 turbem to mozna ani takhle nepojede...ikdyz turbo neni vsechno.
 sorry, takze s K24 turbem to mozna ani takhle nepojede...ikdyz turbo neni vsechno.
 Holt japonci....Lehký auto, VTEC.
 Holt japonci....Lehký auto, VTEC.