M5D rachotí za studena

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#1 M5D rachotí za studena

Příspěvek od vlado82 »

Ahoj všem :)

Opět se mi vrátil problém s rachocením převodovky M5D. :cry:
Asi před 3/4 rokem jsem ji měl rozdělanou s tím že to jsou ložiska (na předloze).
Vyměnil jsem tedy všechny (nebyli tak špatně, ale budiš dal jsem nové)
Převodovka byla poté tuhá na mrkvi a tichá.Ale asi po 3/4 roce opět začala za studena rachotit, je to jen na nízké otáčky volnoběhu a když se trochu zahřeje dělá to minimálně, nebo vůbec.
Poté jsem ši všiml, že když trochu podržím řadící páku směrem k 3jce nebo 4řce tak to přestane.

Převody měnit nechci to by bylo o desititisících, nepomohl by třeba hustší olej ??
Díky za každou pomoc.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 M5D rachotí za studena

Příspěvek od Urvanej »

A nemáš jen v hajzlu pouzdro od táhla?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#3 M5D rachotí za studena

Příspěvek od THOmasoj »

Ahoj Vlado, taky mám problémy s chrastěním a moc nevěřim, že bude v háji jen spojkový ložisko. Taky to tipuju na ložisko na předloze, jenže když tak pročítám po internetu ceny oprav převodovek (15000,- a klidně výš za výměnu ložiska :shock: ), dělá se mi z toho špatně. Jak moc náročný je převodovku shodit a rozebrat, vyměnit ložiska a zase to poskládat? dá se to zvládnout v garážových podmínkách?
Odkud si bral ložiska a na kolik tě to +- vyšlo?
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

#4 M5D rachotí za studena

Příspěvek od Pavlik »

Mě už takhl šustí zastudena šestým rokem a šustí pořád stejně a dokud bude auto naživu a převodovka taky tak se v tom ďoubat raději nebudu 8) 8)
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#5 M5D rachotí za studena

Příspěvek od kwiko »

dnes som sa akurat hrabal v M3P, tak 3-4stupen bol na hnacom hriadeli. skusil by som dat dole dekel 5. stupna. To sa da aj ked je prevodovka na aute (pri spatnej motazi treba asi o centimeter spustit prevodovku, napriklad povolenim hornych skrutiek) a skontroloval dotiahnutie hnacieho hriadela.
hustejsi olej asi nepomoze.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#6 M5D rachotí za studena

Příspěvek od vlado82 »

Jééžiš tak teď nevím komu mám odpovídat dřív.

Urvanej:
Táhlo jsem měl venku protože jsem měnil jeho spodní gufero a vložka mosazná byla ok.

Thomasoj:
To jsem si původně taky myslel že bude nějaké ložisko NG ale ani jedno nebylo tak zlé aby dělalo takový bordel.
Tipuju to na vůlí někde v převodech.Unáši se to ?!
Jinak ložiska jediné které se dá normálně sehnat je kuželíkové na mrkvi je to standart řada třeba i v ZKL.
Ostratní tří ložiska jsou SNR France a já je objednával přímo u Renaultu, Ale okolo 1000covky každý, pokud budeš mít zájem zašlu spec.
Ano v domácích podminkách jsem převodovku rozpůlil a tedy jen měnil ty ložiska, potom se tedy 3 hodiny učil jak tak nastrkat táhla atd, když jsem vrace karter zpět.
Mám i nějaké fota, když bude zájem.

kwiko:
Myslíš tu matici cca 25 co drží kolečko převodu?
Jinak jsem ji docela dotáhl ale za posus nic nedám.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#7 M5D rachotí za studena

Příspěvek od THOmasoj »

problém kterej sem popisoval na renault fóru, kde jsem to začal řešit:
Od převodovky nebo spojky se ozývá nepravidelný chrastění. Ozývá se na neutrál i při zařezený rychlosti. Zvuk bych přirovnal k chrastění volnýho řetězu. Pokud sešlápnu spojku, ustane.
Zdá se mi, že to je jen při nižších otáčkách, kdy má motor s převodovkou vyšší vibrace. Nejsilnější je zvuk, když je motor v záběru. Okolo 2000ot/min zvuk ustává - vzhledem k rychlosti a otáčkám motoru to ale může být jen subjektivní pocit. Při jízdě se zařazenou rychlostí a vyšláplou spojkou nic slyšet neni. Když ale rychle přeřadim, podobnej zvuk se ozve - i když vážně jen na zlomek vteřiny a netušim, jestli to s tim má nějakou souvislost nebo je to způsobený třeba vůlí u řadící tyčky.
Řešil jsem to zhruba před dvěma lety, kdy mi kamarád servisák řekl, že příčin může být víc a abych to začal řešit až v případě, kdy se to začne zhoršovat. Od tý doby jsem najel cca 30tkm a teď lehký zhoršení přišlo. Ne nijak výrazný, pořád jsou to stejný, nicméně hlasitější zvuky.

Před těma dvěma lety byl vyměněnej olej a byl prý čistej, beze špon. Náplň byla nad rysku. Dál se mělo dotáhnout tušim pátý převodový kolo skrz dvířka na převodovce. Nicméně nic z toho nepomohlo.
Jestli můžeš poskytnout nějaký informace a fotky, tak budu jedině rád. U tý rozborky, teda spíš sborky mám trochu obavy z blokujících kolíčků, pružinek a takovejch kravin... Už vidim, jak mi to udělá frnk a je po :D

Edit: pokud by jsi poslal ty fotky, tak můžeš na mail - ttravnicek@email.cz
Naposledy upravil(a) THOmasoj dne 15 srp 2012 17:50, celkem upraveno 3 x.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 M5D rachotí za studena

Příspěvek od Urvanej »

Když jsem jednou rozebíral podobnej strojek plnej pérek a takovejch kravinek, tak jsem si řekl, neponechám nic náhodě, a dělal jsem to igelitovym pytli na odpadky, aby mi nic neulítlo. Jedna SVINĚ vystřelila, protrhla pytel a byla v hajzlu stejně :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#9 M5D rachotí za studena

Příspěvek od kwiko »

nastasie tu su iba 3, ci 4 gulicky s pruzinkami, niekolko valcekov, tyciek a kooopec ozubenych koliesok :twisted:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#10 M5D rachotí za studena

Příspěvek od vlado82 »

kwiko píše:nastasie tu su iba 3, ci 4 gulicky s pruzinkami, niekolko valcekov, tyciek a kooopec ozubenych koliesok :twisted:
No samo ???
Hlavně bacha na ten přesuvnej váleček tenkej je přímo zastrčen v hřídely (ne v karteru).
Dlouho mi trvalo než jsem zjistil, kam patří zpátky.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#11 M5D rachotí za studena

Příspěvek od kwiko »

Jasne, o ten valcek som mal najvacsiu obavu, ked som teraz rozoberal 5ku (k.o. synchron) s prevodovkou na aute ze sa vzprieci a prevodovka tak bude musiet dole...
diky za foto-navod

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#12 M5D rachotí za studena

Příspěvek od THOmasoj »

dneska mi volali ze servisu, že je spojka totálně na maděru (šlapala normálně, zajímavý) a že z převodovky vypustili asi deci oleje... tak teď nevim co s tim... jestli to přetěsnit a zkusit a nebo se shánět po nový :cry: ... Auto asi tři měsíce prakticky stálo, najelo do 100km, tak je možný, že to vyteklo někde na parkovišti, ale fakt nevim...
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#13 M5D rachotí za studena

Příspěvek od vlado82 »

THOmasoj píše:dneska mi volali ze servisu, že je spojka totálně na maděru (šlapala normálně, zajímavý) a že z převodovky vypustili asi deci oleje... tak teď nevim co s tim... jestli to přetěsnit a zkusit a nebo se shánět po nový :cry: ... Auto asi tři měsíce prakticky stálo, najelo do 100km, tak je možný, že to vyteklo někde na parkovišti, ale fakt nevim...
Tak zkus jen přetěsnit dejte hlavně ty dvě nové gugera a uvidíš.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#14 M5D rachotí za studena

Příspěvek od THOmasoj »

vlado82 píše:
THOmasoj píše:dneska mi volali ze servisu, že je spojka totálně na maděru (šlapala normálně, zajímavý) a že z převodovky vypustili asi deci oleje... tak teď nevim co s tim... jestli to přetěsnit a zkusit a nebo se shánět po nový :cry: ... Auto asi tři měsíce prakticky stálo, najelo do 100km, tak je možný, že to vyteklo někde na parkovišti, ale fakt nevim...
Tak zkus jen přetěsnit dejte hlavně ty dvě nové gugera a uvidíš.
vykašlal jsem se na to. Do konce tejdne by měla bejt "nová" převodovka. Nějak na to nemám náladu - dát to dohromady a za 500km řešit vysypanou převodovku. Kdyby tady byly aspoň ty servisy co k čemu a nečekal jsem na všechno půl roku... Jak je složitý vyměnit ty gufera? Musí se převodovka nějak složitě kuchat? Z toho návodu od tebe mi nepřijde, že by to bylo až tak hrozný, ale taky je to dost fotek, tak si nejsem úplně jistej :-)...

BTW k výměně mě vedlo hlavně to, že podle různých lidí při hodně nízký hladině oleje převodovka začne bejt čim dál tim víc hlučná a pak se odporoučí. A to náhlí zvýšení hlučnosti bych řekl u mě nastalo (taky kvůli tomu jsem jí chtěl teď konečně řešit). Navíc si nejsem vědom toho, že bych měl pod autem kaluž oleje, což bych při velikosti náplně asi měl
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#15 M5D rachotí za studena

Příspěvek od karelvolvo »

Spíš ses na ten olej nějakej rok nepodíval protože myslím že tam jsou plus mínus 4 litry
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#16 M5D rachotí za studena

Příspěvek od THOmasoj »

karelvolvo píše:Spíš ses na ten olej nějakej rok nepodíval protože myslím že tam jsou plus mínus 4 litry
Je to asi rok, co byl měněnej :unknown:. Před výměnou prej byla náplň kompletní
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#17 M5D rachotí za studena

Příspěvek od vlado82 »

THOmasoj píše:
karelvolvo píše:Spíš ses na ten olej nějakej rok nepodíval protože myslím že tam jsou plus mínus 4 litry
Je to asi rok, co byl měněnej :unknown:. Před výměnou prej byla náplň kompletní
U těchto převodovek je kámen úrazu gufero ze kterého leze táhlo řazení.
A to je umístěno zespodu převodovky.
Takže stačí málo ťukanec, špatné zacházení při řazení a pod.

A náplň je pryč do pár hodin a když tam něco zbyde aspoň tak..
Francouz když něco vymyslí tak to stojí zato.

Až ti příjde ta druhá, tak alespoň to spodní gufero dej nové 700,- stojí to tě už nezrujnuje.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#18 M5D rachotí za studena

Příspěvek od THOmasoj »

tak po čekání na to, až přijdou gufera od renaultu se to dalo dohromady a když mechanik chtěl převodovku nahodit, tak zjistil, že nesedí šrouby... Říkal něco takovýho, že na jedný převodovce je a štítku F5 a na druhý F4...

Dokáže mi někdo říct jaký jsou mezi nima rozdíly? Půjdou přehodit střeva? google zatim mlčí a nemůžu nic najít :cry:

EDIT: tak já mám JC5222 a přišla JC5221. Přehazování střev se nakonec konat nebude, ale jestli někdo rozdíly zná, může je tu napsat pro další
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#19 M5D rachotí za studena

Příspěvek od vlado82 »

Měl jsem svojí JC 5222 a druhou na naučení JC 5225 a rozdíly byly uvnitř i navenek takže s tím počítej a raději uplně stejnou.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#20 M5D rachotí za studena

Příspěvek od karelvolvo »

JC 5225 jsem měl na 460-ce asi tři týdny po koupi klekla a sehnal jsem ani už nevím jaké měla číslo ale byla z R19 TD a mele se tam už skoro 300tkm jak jsem ji koupil tak jsem ji tam dal a simering je pořád suchý jak pepř. Akorát jsem kdysi měnil manžetu na poloosi na staně řidiče.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“