B234F - Za tepla nestartuje

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#1 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

Zdravím, objevil se mi následující problém. Motor za studena chytne hned, ale po jízdě a krátké pauze nechce naskočit. Po vychladnutí zase nastartovat jde. V čem může být problém?
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od tomasss »

Cidlo teploty...?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Urvanej »

Přimlouvám se za něj taky.
Když to pak teplý jede, neni to po čuchu moc bohatý a nezakopává? Černý svíčky?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od tomasss »

Jeste spravny hodnoty - naleznes v mym prvnim prispevku >zde<
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#5 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od GDPR_user »

Jednou jsem tento problém řešil a byla to vadná ŘJ

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od standa »

Zkusil bych čidlo polohy klikovky - když je horký, vzroste jeho odpor a při startování ho ř.j. "nepřečte". Někdy stačí čidlo očistit od kovového otěru.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#7 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

to mě taky napadlo. Motor na volnoběh neběží úplně dobře. Otáčky trochu kolísají a pokud je trochu ohřátý, tak má dokonce *tendenci se i "dusit". V otáčkách běží normálně.
Doposud zjištěno: čidlo teploty je OK. Kabely OK. Vyčištěno víko a palec rozdělovače.
Pokavaď je motor řádně ohřátý (40 km plynulé jízdy) posléze startuje úplně normálně.
*Nejhorší projevy jsou při popojíždění se studeným motorem.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#8 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od standa »

Ve světle Tvého posledního příspěvku (který si dost protiřečí s úvodním příspěvkem) odvolávám můj příspěvek :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#9 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

Ahoj Stando, ano vím o tom, že aktuální problém se neshoduje s názvem topicu, ale jen popisuji aktuální chování vozu.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#10 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

Záhada vyřešena!

špatný kontakt na cívce + přisávání vzduchu.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Urvanej »

huráááá :-) :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#12 B234F - problém při startování

Příspěvek od Richardz »

Takže Oddysea pokračuje:
Zdálo se, že je závada zažehnána, ale nyní: Nestartuje spíš než startuje za jakékoliv teploty. Motor točí, ale nechce naskočit. Pokud naskočí, musí se držet chvíli pod plynem, jinak zdechne. Při jízdě sem tam cukne, přičemž občas blikne lambda. Chod motoru při volnoběhu za studena je silně kolísavý,po chvíly klepou ventily a má tendenci (a často se i tak stane) chcípnout. Po zahřátí (min. 15km jízdy) je chod citelně kultivovanější, i když ne ideální.
Postřeh: Pokud se poklepe s relátkem umístěným u nádržky s chladící kapalinou, někdy startuje ihned, ale na pozdější, výše uvedený chod motoru to nemá vliv. Spotřeba paliva se nezvyšuje.
Myslíte, že by mohlo být příčinou vadné relé?
číslo dílu: 89 99 31
nebo 132 35 92-1

Anebo máte jiný tip?
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Drtic »

Ja bych hledal asi nekde kolem zapalovani... Vykonovej modul, civka - to vsechno bych promeril
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od tomasss »

Rele muze byt urcite vadne - vyhrate spoje. Ja kdyz resil sotky na sedmicce, nakonec jsem z auta vyndal uplne vsechny relatka co tam jsou, preletoval je a par sotku jsem tim zamordoval. Mimochodem, jestli je to stejny jako to bylo na B280F, rele na expansce spina 12V z baterky do civky, to by mohlo bejt ono. Taky bych procistil volnobeznej ventil, pro sichr...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#15 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

Relé jsem včera vyndal, oddekloval a vypadalo jak včera vyrobené. Přes to jsem kontakty lehce přebrousil jemným smirkem, ale ani to nepomohlo.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

GDPR_user

#16 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od GDPR_user »

Už jsi zkoušel vyměnit ŘJ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od tomasss »

Richardz píše:Relé jsem včera vyndal, oddekloval a vypadalo jak včera vyrobené. Přes to jsem kontakty lehce přebrousil jemným smirkem, ale ani to nepomohlo.
Nejde o kontakty, ale o tisteny spoj, kde se vypali cin kolem nozicek relatka...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#18 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od pavel.2 »

Je to tak ani to nemusí vypadat podezdřele, přesto proletování pomůže , tak jako mě pomohlo proletovat všechny spoje na desce otáčkoměru , pro jistotu jsem dal nové el.kondíky (dle měření byly původní OK) a ejhle ručička ukazuje to co má, nemusím čekat cca 5 až 10min než se uráčí (v rozsahu 0 -- 2500 ot to pěkně blblo )
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#19 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

Drtic píše:Ja bych hledal asi nekde kolem zapalovani... Vykonovej modul, civka - to vsechno bych promeril
Promiň, nejsem elektrikář, copak je to výkonovej modul?
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#20 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

martinopel píše:Už jsi zkoušel vyměnit ŘJ?
ne nezkoušel, nevím o někom, kdo by jí měl k zapůjčení.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#21 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

pavel.2 píše:Je to tak ani to nemusí vypadat podezdřele, přesto proletování pomůže , tak jako mě pomohlo proletovat všechny spoje na desce otáčkoměru , pro jistotu jsem dal nové el.kondíky (dle měření byly původní OK) a ejhle ručička ukazuje to co má, nemusím čekat cca 5 až 10min než se uráčí (v rozsahu 0 -- 2500 ot to pěkně blblo )
Zítra proběhne proletování, o výsledku poreferuji.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#22 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od Richardz »

Relé proletováno. A světe div se, krabice startuje a chodí jak dřív :Yahoo!:
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 40
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Jablunkov
Vůz: V70 XC
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

#23 B234F - Za tepla nestartuje

Příspěvek od 740GLTChap »

Yes the realys always cause problems...I have the same engine B234F and had same problems.. I would suggest to resolder all the relay joints and the Radio Suppression Relay(next to the coolant) and the Fuel pump relay

Ano realys vždy způsobit problémy ... Mám stejný motor B234F a měl stejné problémy .. Navrhoval bych, aby proletováno všechny relé spoje a vysokofrekvenční rušení relé (u chladiva) a relé palivového čerpadla

:D
_________________
Current car: V70 XC

http://www.rideczech.com
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“