B234F - Za tepla nestartuje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Zdravím, objevil se mi následující problém. Motor za studena chytne hned, ale po jízdě a krátké pauze nechce naskočit. Po vychladnutí zase nastartovat jde. V čem může být problém?
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
B234F - Za tepla nestartuje
Cidlo teploty...?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
B234F - Za tepla nestartuje
Přimlouvám se za něj taky.
Když to pak teplý jede, neni to po čuchu moc bohatý a nezakopává? Černý svíčky?
Když to pak teplý jede, neni to po čuchu moc bohatý a nezakopává? Černý svíčky?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
B234F - Za tepla nestartuje
Jeste spravny hodnoty - naleznes v mym prvnim prispevku >zde<
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
B234F - Za tepla nestartuje
Zkusil bych čidlo polohy klikovky - když je horký, vzroste jeho odpor a při startování ho ř.j. "nepřečte". Někdy stačí čidlo očistit od kovového otěru.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
to mě taky napadlo. Motor na volnoběh neběží úplně dobře. Otáčky trochu kolísají a pokud je trochu ohřátý, tak má dokonce *tendenci se i "dusit". V otáčkách běží normálně.
Doposud zjištěno: čidlo teploty je OK. Kabely OK. Vyčištěno víko a palec rozdělovače.
Pokavaď je motor řádně ohřátý (40 km plynulé jízdy) posléze startuje úplně normálně.
*Nejhorší projevy jsou při popojíždění se studeným motorem.
Doposud zjištěno: čidlo teploty je OK. Kabely OK. Vyčištěno víko a palec rozdělovače.
Pokavaď je motor řádně ohřátý (40 km plynulé jízdy) posléze startuje úplně normálně.
*Nejhorší projevy jsou při popojíždění se studeným motorem.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
B234F - Za tepla nestartuje
Ve světle Tvého posledního příspěvku (který si dost protiřečí s úvodním příspěvkem) odvolávám můj příspěvek
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Ahoj Stando, ano vím o tom, že aktuální problém se neshoduje s názvem topicu, ale jen popisuji aktuální chování vozu.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Záhada vyřešena!
špatný kontakt na cívce + přisávání vzduchu.
špatný kontakt na cívce + přisávání vzduchu.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
B234F - Za tepla nestartuje
huráááá
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - problém při startování
Takže Oddysea pokračuje:
Zdálo se, že je závada zažehnána, ale nyní: Nestartuje spíš než startuje za jakékoliv teploty. Motor točí, ale nechce naskočit. Pokud naskočí, musí se držet chvíli pod plynem, jinak zdechne. Při jízdě sem tam cukne, přičemž občas blikne lambda. Chod motoru při volnoběhu za studena je silně kolísavý,po chvíly klepou ventily a má tendenci (a často se i tak stane) chcípnout. Po zahřátí (min. 15km jízdy) je chod citelně kultivovanější, i když ne ideální.
Postřeh: Pokud se poklepe s relátkem umístěným u nádržky s chladící kapalinou, někdy startuje ihned, ale na pozdější, výše uvedený chod motoru to nemá vliv. Spotřeba paliva se nezvyšuje.
Myslíte, že by mohlo být příčinou vadné relé?
číslo dílu: 89 99 31
nebo 132 35 92-1
Anebo máte jiný tip?
Zdálo se, že je závada zažehnána, ale nyní: Nestartuje spíš než startuje za jakékoliv teploty. Motor točí, ale nechce naskočit. Pokud naskočí, musí se držet chvíli pod plynem, jinak zdechne. Při jízdě sem tam cukne, přičemž občas blikne lambda. Chod motoru při volnoběhu za studena je silně kolísavý,po chvíly klepou ventily a má tendenci (a často se i tak stane) chcípnout. Po zahřátí (min. 15km jízdy) je chod citelně kultivovanější, i když ne ideální.
Postřeh: Pokud se poklepe s relátkem umístěným u nádržky s chladící kapalinou, někdy startuje ihned, ale na pozdější, výše uvedený chod motoru to nemá vliv. Spotřeba paliva se nezvyšuje.
Myslíte, že by mohlo být příčinou vadné relé?
číslo dílu: 89 99 31
nebo 132 35 92-1
Anebo máte jiný tip?
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
B234F - Za tepla nestartuje
Ja bych hledal asi nekde kolem zapalovani... Vykonovej modul, civka - to vsechno bych promeril
-
Offline
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
B234F - Za tepla nestartuje
Rele muze byt urcite vadne - vyhrate spoje. Ja kdyz resil sotky na sedmicce, nakonec jsem z auta vyndal uplne vsechny relatka co tam jsou, preletoval je a par sotku jsem tim zamordoval. Mimochodem, jestli je to stejny jako to bylo na B280F, rele na expansce spina 12V z baterky do civky, to by mohlo bejt ono. Taky bych procistil volnobeznej ventil, pro sichr...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Relé jsem včera vyndal, oddekloval a vypadalo jak včera vyrobené. Přes to jsem kontakty lehce přebrousil jemným smirkem, ale ani to nepomohlo.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
B234F - Za tepla nestartuje
Nejde o kontakty, ale o tisteny spoj, kde se vypali cin kolem nozicek relatka...Richardz píše:Relé jsem včera vyndal, oddekloval a vypadalo jak včera vyrobené. Přes to jsem kontakty lehce přebrousil jemným smirkem, ale ani to nepomohlo.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 10
B234F - Za tepla nestartuje
Je to tak ani to nemusí vypadat podezdřele, přesto proletování pomůže , tak jako mě pomohlo proletovat všechny spoje na desce otáčkoměru , pro jistotu jsem dal nové el.kondíky (dle měření byly původní OK) a ejhle ručička ukazuje to co má, nemusím čekat cca 5 až 10min než se uráčí (v rozsahu 0 -- 2500 ot to pěkně blblo )
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Promiň, nejsem elektrikář, copak je to výkonovej modul?Drtic píše:Ja bych hledal asi nekde kolem zapalovani... Vykonovej modul, civka - to vsechno bych promeril
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
ne nezkoušel, nevím o někom, kdo by jí měl k zapůjčení.martinopel píše:Už jsi zkoušel vyměnit ŘJ?
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Zítra proběhne proletování, o výsledku poreferuji.pavel.2 píše:Je to tak ani to nemusí vypadat podezdřele, přesto proletování pomůže , tak jako mě pomohlo proletovat všechny spoje na desce otáčkoměru , pro jistotu jsem dal nové el.kondíky (dle měření byly původní OK) a ejhle ručička ukazuje to co má, nemusím čekat cca 5 až 10min než se uráčí (v rozsahu 0 -- 2500 ot to pěkně blblo )
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
B234F - Za tepla nestartuje
Relé proletováno. A světe div se, krabice startuje a chodí jak dřív
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Jablunkov
- Vůz: V70 XC
- Bydliště: Jablunkov
B234F - Za tepla nestartuje
Yes the realys always cause problems...I have the same engine B234F and had same problems.. I would suggest to resolder all the relay joints and the Radio Suppression Relay(next to the coolant) and the Fuel pump relay
Ano realys vždy způsobit problémy ... Mám stejný motor B234F a měl stejné problémy .. Navrhoval bych, aby proletováno všechny relé spoje a vysokofrekvenční rušení relé (u chladiva) a relé palivového čerpadla
Ano realys vždy způsobit problémy ... Mám stejný motor B234F a měl stejné problémy .. Navrhoval bych, aby proletováno všechny relé spoje a vysokofrekvenční rušení relé (u chladiva) a relé palivového čerpadla
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé