zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Zdravím všechny. Je možno zjistit skutečný nájezd prostřednictvím diagnostiky? Nedávno jsme s kamarádkou koupili dieselového ''bratříčka'' k mé 850tce (viz. podpis). Je v excelentním stavu (až budu mít čím vyfotit, rád přidám fota do galerie), ale bohužel bylo zakoupeno s klasickou bolestí v podobě nefunkčního počítadla kilometrů. Počítadlo se otáčí velmi pomalu - ujetých 1000km pro počítadlo znamená cca 100km.

Problém je v tom, že nájezd dle počítadla je 233tkm a kousek a výměna rozvodů byla dělána na 124000 dle štítku (bylo to v autorizáku v německu). Kdyby tedy nájezd byl reálný, zbývalo by ještě cca 11000 do nutné výměny. Ale co když je počítadlo nefunkční již delší dobu, nájezd je tudíž daleko větší a třeba už přetahujeme interval výměny.

Vzhledem k super stavu auta a poctivému přístupu prodejce nečekám, že by údaje o najetých kilometrech byly přes diagnostiku nějak upravovány. Jde mi jen o to, zda je možnost vyčíst skutečné kilometry po napíchnutí na PC?

Děkuji všem za odpovědi.
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Urvanej »

To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od yoby »

Urvanej píše:To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
Nicméně v případě sebemenší pochybnosti je rozvoďák první, co se na koupeném autu mění :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Odpovídám na dotaz, neomílám milionkrát řečené ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Urvanej píše:To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
Díky za info. Vybavení na diagnostiku bohužel nemám, takže autorizák, nebo je nějaký Volvista s diagnostikou v okolí Trutnovska a Královehradecka?

Jinak souhlas, že v případě nejasnosti, či pochybnosti o nájezdu/stáří rozvodů atp. je vždy lepší je vyměnit - šlo mi jen o to, že pokud mají ještě něco před sebou, ušetřilo by nám to nemalé prostředky.

Samozřejmě jen pokud se podaří vyloučit pochyby, protože v případě potkaného motoru už by ta úspora za rozvody takový smysl neměla :-D
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
Pokud vím tak bohatě stačí z řídící jednotky motoru. Bazarník prostě vezme torxy vysápe budíky, šroubovákem přešteluje počítadlo (přitom zk*rví ozubený kolečko jeho pohonu, pokud už mrtvý nebylo) narve to tam zpátky a myslí, že má vyhráno. Jenže ouha řídící jednotka po napojení na diagnostiku (případně ta starší po vyblikání - TDI s v době vyblikávací diagnostiky ještě nevyrábělo) řekne skutečnost.

SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Tak jsem před chvílí volal do Pardubického autorizáku (DEKOM SYSTEM) a prý se ani nedokážou s 850tkama spojit :-D že prý tam mají dvě a diagnostika jim s nima nemluví :-)) Tak nevím, leda někdo např. se starší verzí...
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od yoby »

SGC píše:Tak jsem před chvílí volal do Pardubického autorizáku (DEKOM SYSTEM) a prý se ani nedokážou s 850tkama spojit :-D že prý tam mají dvě a diagnostika jim s nima nemluví :-)) Tak nevím, leda někdo např. se starší verzí...
To si dělaj snad prdel :lol:
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Esipak oni vědí, kde to má zásuvku...
Ale můžou mít starší, ještě s blikačkou (OBDI)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od wickey »

na 850 neni vida-dice, ale starsi typ diagnostiky, ktery treba na slovensku maji pouze v top autu bratislava. v cr to bude imho dost podobny.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Urvanej píše:Esipak oni vědí, kde to má zásuvku...
Ale můžou mít starší, ještě s blikačkou (OBDI)
No právě, že jsem se na to pohotově zeptal a oboje to jsou '96, takže blikačka už se asi nekoná (nebo nevím, jestli v modelovém roce 1996 byl třeba ještě nějaký mezityp, co měl blikačku). Když se mě technik zeptal, co že to mám za motor a já mu odvětil D5252T v očekávání, že mu to pomůže v identifikaci lépe, než kdybych řekl 2,5 TDI, tak když pak následovala jeho otázka jestli to je benzín, nebo nafta, tak jsem se trošku zarazil a neměl jsem už ani sílu se ho ptát, jestli vůbec ví, kde najde OBDII zásuvku :-D

Ale dost mě to zarazilo, tak nějak podvědomě jsem čekal nějakého profesionála, který mi vše vysvětlí :-). Např. Volvo FCR by mělo s 850kou komunikovat, ne?
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Tak jsme se rozhodli, že rozvody necháme raději udělat a to včetně vodní pumpy (a počítadlo nechat opravit ve Cvikově). Člověk nikdy neví a na začátku měsíce jedeme s Vólvikem do Itálie a byl by to odvážný na stávajicích rozvodech :-).

Víte někdo o nějakém dobrém Volvistovi na Královehradecku, případně Pardubicku. Raději bych udělal kšeft někomu z Vás, než autorizáku :-( Předem dík :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od raolsa »

Zkus zavolat 605711760 František Vokřínek. Je to autoelektrikář a různé diagnostiky má taky (včetně origo Volva). Třeba by ti kilometry zjistil. Je z Košťálova u Semil.
Každopádně rozhodnutí udělat rozvody ti schvaluju.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Maťa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 109
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Pohořany u Olomouce
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Maťa »

SGC píše:Tak jsme se rozhodli, že rozvody necháme raději udělat a to včetně vodní pumpy (a počítadlo nechat opravit ve Cvikově). Člověk nikdy neví a na začátku měsíce jedeme s Vólvikem do Itálie a byl by to odvážný na stávajicích rozvodech :-).

Víte někdo o nějakém dobrém Volvistovi na Královehradecku, případně Pardubicku. Raději bych udělal kšeft někomu z Vás, než autorizáku :-( Předem dík :-)
Ahoj,jsem sice kousek od Olomouce,ale pokud budes mit cestu kolem klidne ti rad tveho mazlika nactu.Stav km jde nacist z u 850 z pristrojove desky sam jsem si to zkousel.Na seklém pocitadle 227000km,ř.j.458000km. :jaj:

Frantta
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo 850 TDI

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Frantta »

Zdravím, taktéž bych chtěl zjistit skutečný nájezd u své 850 TDI. Jakým způsobem se to dá vyčíst z té přístrojové desky? Dokáže někdo poradit?

*dědek*
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 258
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od *dědek* »

Jak píše Mata, urcite to zjistit jde. Mně na osmpade zjistil 490000, na funkčním tacho klasických 160000. Vytah to z pristrojovky.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Ondra. »

volvo fcr
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3632
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od dumi.cz »

Kde to tam.je? Nikde.sem.to nenasel
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Honza »

Taky marně přemejšlim kde to tam vyšťourá.
Diagnostiku na 850 jsem viděl jen u Marry.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2180
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Ondra. »

sorry splet jsem to s 940 kde to jde pres jednotku abs
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Maťa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 109
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Pohořany u Olomouce
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Maťa »

Já jsem to tenkrát špatně napsal. Jde to úplně v pohodě vyčíst z ř. j. motoru. Boschí diagnostika si i s 850 tdi hravě poradí.

Frantta
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo 850 TDI

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Frantta »

Hmm, to vypadá velice zajímavě to by mohlo fungovat. Píšou tam že to funguje i na jednotce MSA15.7 akorát musím sehnat tu diagnostiku ELM327 ve verzi 1.4b mám akorát verzi 1.4 a s tou to nefunguje.

Frantta
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo 850 TDI

zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Frantta »

Tak nakonec se mi to podařilo vyčíst pomocí té aplikace 850 OBD II pro android a levné čínské diagnostiky ELM327 je to sice dost nestabilní a trvá celkem dlouho než se to načte ale svůj účel to splní a dají se s tím číst a mazat i chybové kódy.

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé