850R nízký tlak ...skoro vyřešeno

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 850R nízký tlak ...skoro vyřešeno

Příspěvek od peter cz »

Už delší dobu jsem pozoroval, že mi někde asi utíká tlak ve vedení vzduchu - turbo natlačilo max do konce bílého pole ukazatele (předtím tak 1mm za), takže jsem vyměnil všechny hadice za silikonový (vedení vzduchu i ovládání wastegate) a dosáhl jsem jen toho že to teď tlačí jen do cca 3/4 pole budíku... :crazy:
všechny spoje hadic jsem zkontroloval s mýdlovou vodou, zkusil wategate - chodí dobře a vyčistil MAF
jediná indície je slyšet takové syčení/pískání (tedy asi únik) - /můžu případně natočit/ při přidání plynu někde v okolí škrtící klapky, po čem tedy ještě jít ?
Naposledy upravil(a) peter cz dne 17 dub 2013 20:24, celkem upraveno 3 x.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#2 850 únik vzduchu

Příspěvek od Daniel Kout »

Měl jsem 850T5 166kW, turbo tlačilo velmi dobře, ale také jen do 3/4 budíku. Myslím, že je tam z fabriky nachystaná rezerva na zvyšování plnícího tlaku :D
_________________
S90 B5

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

no jistě, v základu, ale vždyť píšu že mi to tlačilo 1mm za (s BSR chipem)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#4 850 únik vzduchu

Příspěvek od berzerker »

nedela ti "ts ts ts ts ts " ked tlakujes a preradis - ako pri otvorenom BOv ? V tom pripade by to bola derava cbv membrana pri turbe, riesili sme to tu s Gustom.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#5 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

mam automat tak to nemusí být tak znát, jako odfouknutí při ubrání plynu slyšet je, ale ne přerušovaný
no kouknu na ní a uvidim, ale spíš právě tipuju že bude někde něco nedotaženýho nebo tak, protože to dělá od doby co se dělala hlava (což jsem nezjistil hned, protože sem ho cca 4000km potom šetřil)...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#6 850 únik vzduchu

Příspěvek od berzerker »

jop, tak pak kontrola vsech hadic a spon :o
Ty silikonove podtlakove hadicky maji jaky prumer ? A kde si koupil ty ostatni hrube hadice ?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#7 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

no to jsem právě už kontroloval...
ty malý hadičky mají 6mm (z dieselpower.cz) a ty silný jsou z ebaye
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#8 850 únik vzduchu

Příspěvek od berzerker »

a tie povodni boli uz na vymenu alebo boli ok ? A kolik ( metru ) si pouzil ?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

ty původní už byli takový tvrdší, ale díra asi v žádný nebyla
bylo potřeba cca necelý dva metry (měnil jsem i hadičku k cbv)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#10 850 únik vzduchu

Příspěvek od dali »

Tak mě napadlo, záslepky a hadičky okolo škrtící klapky máš nasazený všechny? Hlavně těch záslepek je tam celkem dost. Další možnost je děravej mezichladič...

Ještě k těm silikonovým hadičkám co se kupujou v dieselpoweru...jsou k ničemu, protože jsou moc měkký. Přecházím na palivový hadičky co koupíš třeba v agrozetu. Třeba na funkci blow off ventilu je krásně slyšet změna k lepšímu. Se silikonovou hadičkou dělal při menších tlacích "krocana" teď odfukuje tak jak má.....to samý ovládání wastegatu, pružností toho silikonu si tam uděláš prodlevu.

Taky jsem prvně nadšeně měnil za krásný modrý hadičky, ale došel jsem k tomuhle...tak třeba to někomu do budoucna poslouží, aby za ně nevyhazoval....

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#11 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

Záslepky okolo škrtící klapky tam jsou všechny
CBV je taky v pořádku
ještě jsem dal nový spony i na vojnoběžnej ventil a pořád nic, :P
jen teď lehká změna že se rafička dostane tak 1mm před konec a pak pomalu klesne tak o 5mm
ještě zkusim ten chladič až seženu nějaký záslepky na hadice... nemůže být ještě třeba špatnej BCS (co kdybych místo něj zkusil zapojit MBC ?) ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#12 850 únik vzduchu

Příspěvek od gusto »

Řešil jsem něco podobnýho, zaslepil jsem IC-čko, natlakoval, a zjistil jsem, že IC má vespod díru o průměru cca. 2mm. Tak jsem volal lakiovi, vím že se mu doma válí jeden intercooler, ať se koukne,jestli tam má taky díru. A taky že jo, díra tam je. Tak jestli můžete někdo skouknout ten svůj cooler, dejte vědět, jestli tam tu díru máte, nebo ne. Má být na spodním plastu vpravo ve směru jízdy. Je nutné sundat plast za předním nárazníkem.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#13 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

Hmm mam jí tam taky, každopádně je tam ale určitě origo...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#14 850 únik vzduchu

Příspěvek od gusto »

Teď mě napadá: nemůžeš mít přicpaný-málo průchodný výfuk? Tohle jsem měl na 940 Turbo, a taky to syčelo(u spojů jednotlivých dílů výfuku) a netlačilo tolik jak předtím. Měl jsem ucpaný poslední tlumič. Prostě ta perforovaná trubka zhnila, a vata to ucpala. Já si to taky skouknu na T5-ce.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#15 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

No nevím, to bych ten tlumič asi musel sundat co ? v týdnu ještě zajedu na diagnostiku, tak je zkusim ukacat jestli by mi to šoupli na svedák

ale dneska jsem ještě zkusil zapojit mbc místo standardního bcs a s volně průchozím to tlačilo tak do poloviny budíku, je to správně ? když jsem ho pak přitáhnul o tři otáčky (na víc testování už nebyl čas) tak to tlačilo až do konce pole a tlak neklesal, tak že by byla chyba tu ? zajímavý je že nebylo tolik slyšet turbo jak s bcs...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#16 850 únik vzduchu

Příspěvek od dali »

peter cz píše:ale dneska jsem ještě zkusil zapojit mbc místo standardního bcs a s volně průchozím to tlačilo tak do poloviny budíku, je to správně ?
Je to správně. Když máš MBC na MIN boost (úplně utaženej) tak na budíku vidíš otvírací tlak aktuátoru wastegatu, což je těch cca 0,5 baru (půlka bílýho pole).
BCS se může unavit. Já dával novej preventivně při výměně turba. Opatrně s tím přidáváním tlaku u standartních ojnic... ale zase 15G by je asi ohnout nemělo.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#17 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

Takže diagnostika ukázala dlouhodobou chybu BCS, má teda cenu dát origo BCS nebo HD TCV od IPD ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#18 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

btw je možný že by kvuli tomu vylezla spotřeba ? poslední dobou se pořád nějak drží kolem 14.5l a jiný roky jsem takle v létě jezdil tak o 1,5-2l míň... :o
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 850 únik vzduchu

Příspěvek od tomasss »

HD TCV neni zrovna kladne hodnocenej...jestli chces experimentovat tak bych zkusil AC Delco 214-474 (pohledej na VS)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#20 850 únik vzduchu

Příspěvek od dali »

tomasss píše:HD TCV neni zrovna kladne hodnocenej...jestli chces experimentovat tak bych zkusil AC Delco 214-474 (pohledej na VS)
Pravdu díš.... Taky jsem o tom nedávno čet. Ten bazmek od IPD jsou vyhozený prachy....Já bych neexperimentoval a koupil novej origo...

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#21 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

Tak jsem ho nakonec vyměnil za obyč BCS (odzkoušenej jinde že funguje) a problem stale nevyřešen... Stále to jede jen tak jako standard T5ka
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#22 850 únik vzduchu

Příspěvek od tomasss »

dali píše:Ještě k těm silikonovým hadičkám co se kupujou v dieselpoweru...jsou k ničemu, protože jsou moc měkký.
Ja bych je uplne nezatracoval, oby mozna stacilo pouzivat ty s textilnim opletem, dela je treba Mishimoto, znacej je jako "textile reinforced", a nebo pouzivat ty tlustostenny. Ted je mam doma a tvarej se dost pevne...
ObrázekObrázek
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#23 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

IC tedy vyměněn a pořád žádná změna
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#24 850 únik vzduchu

Příspěvek od doktor »

Nakonec bude vadnej manometr budiku. :crazy:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#25 850 únik vzduchu

Příspěvek od peter cz »

To ne, i pocitově to neni co bejvalo...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“